mkochano Napisano 3 Sierpnia 2011 Napisano 3 Sierpnia 2011 Cześć Nie bardzo mogę dopasować rozmiar śruby do zamocowania błotnika. Z błotnikami dostałem dwie w rozmiarze 6, jednak taka pasuje tylko z przodu. Z tyłu jednak jest wyraźnie zbyt duża. Śruba "M5x40" daje się trochę wkręcić ale stawa wyraźny opór (mam na myśli wkręcanie ręką, bez narzędzi). Dziwne. Nie jestem obeznany z mechaniką "rowerową" a nie chciałbym czegoś zepsuć. Te gwinty tak mają, że trzeba użyć trochę siły, czy jednak śruba jest źle dobrana? Rower to Merida Crossway 20-V, czyli chyba nie jakiś "wynalazek" Pozdrawiam Michał
ProjeC19 Napisano 3 Sierpnia 2011 Napisano 3 Sierpnia 2011 Jak masz to załóż mniejszą (z mniejszą średnicą) Te śruby dali Ci, ale one nie muszą pasować do każdego roweru
mkochano Napisano 4 Sierpnia 2011 Autor Napisano 4 Sierpnia 2011 Śruba mniejsza o "1" przelatuje nie dotykając gwintu Pozdrawiam Michał
ProjeC19 Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 To daj nakrętkętkę z podkładką Bo ja nie zrozumiałem Ty masz tam gwint w ramie na śrubę od błotnika ??
mkochano Napisano 4 Sierpnia 2011 Autor Napisano 4 Sierpnia 2011 Jasne że mogę dać nakrętkę z podkładką, albo nawet opaski zaciskowe ale chciałbym zrozumieć co to za gwint tam siedzi. Tak, jest gwint. Przy przednim widelcu nie sprawia problemu, ale z tyłu nie mogę się z nim dogadać. Pozdrawiam Michał
ProjeC19 Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 Są takie opcje moim zdaniem: - jeżeli wcześniej była tam śruba mogła być źle wkręcona; - jeżeli dłuższy czas nie było tam śruby to trochę tam skorodowało, więc wkręca się trochę z oporem; - w jakiś inny sposób zniszczony gwint. Co zrobić?? - daj smar jakiś na gwint śruby, popryskaj odrdzewiaczem gwint w ramie, nie wkręca się? Użyj gwintownika. Jeżeli nie masz takich możliwości nakrętka z podkładką, opaska odpada... Po 1 źle wygląda po 2 ciężko będzie Ci równo zamontować błotnik, po 3 na dołkach może Ci się huśtać