Skocz do zawartości

[amortyzator]Reba Team 2010 problem z odkręceniem dampera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Proszę o radę co do odkręcenia takiej nakrętki. Próbowałem zwykłym 24mm 6-kątnym nasadowym i płaskim to nie szło wogóle a boje się omknąć łepek bo nic się z tym nie zrobi później... w imadło też nie chciałem wkładać bo na dobrą sprawę to olej da się wlać z dołu. Proszę o radę i czy można kupić taką nasadkę gdzieś albo o sposób na odkręcenie tego. Oto zdjęcie https://picasaweb.google.com/lh/photo/qJtmkJalG3ggXvgBRIXGjwqEz2RJvKWwsRPCwGudNL4?feat=directlink .Amortyzator to RS Reba Team z 2010 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

detonatorJak zdejmiesz dolne golenie to masz dostęp do górnych goleni. Od dołu wyjmuje się pierścień Segera i wtedy można wyjąć cały tłoczek z odpowiednimi uszczelkami i tulejkami, który odpowiada z tłumienie powrotu(tj.rebound) jak się to wyjmie to na drugim końcu rurki jakim jest górna goleń pozostaje tylko damper Black Box MC z uszczelnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji oleju od dołu. Przy pompowaniu komory negatywnej lekko mi cieknie i widziałem na pudełkach niektórych pompek, że zaleca się dać kilka kropel przed pompowaniem. Chodzi o smarowanie części wewnątrz komór czy to jakaś inna kwestia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faststek, no można i tak, tylko faktycznie jest to podwójna robota :thumbsup:

Co do samego odkręcenia korka, to klucz oczkowy przylega wszystkimi kątami ?

 

szych, nie słyszałem o takiej metodzie ale może faktycznie jest to skuteczne.

Olej w komorach musi być, a przynajmniej powinien :icon_lol:

 

TU jak coś jest link do tematu odnośnie serwisu RS z komorami dual-air. Jest tam link do galerii, w której jest wszystko szczegółowo opisane co i gdzie lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

detonatorDzięki za link dobrze wytłumaczone ;) Problem jest taki, że dociskam jak najmocniej nasadkę do nakrętki i po prostu czuje, jak materiał lekko "mięknie" i jak klucz się lekko przesuwa a nie widzę obrotu tej nakrętki. Ta nasadka jest zestawu narzędzi samochodowych... zastanawiałem się jeszcze nad tym by popukać przez klocek drewniany + wd40 i spróbować jeszcze raz ale kluczem płaskim który by nieco niżej chwytał. Jeśli się nie uda to będę musiał chyba do serwisu RS pójść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dopasuj inny klucz, może inny będzie jeszcze lepiej przylegał.

Z doświadczenia wiem, że czasem przydają się do takich sytuacji, dwie osoby. Jedna mocno dociska klucz i patrzy czy przylega całą powierzchnią, a druga w tym czasie zaczyna kręcić.

Tym WD-40 możesz też lekko psiknąć w miejsce gwintu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik zdjęty, okazało się, że moje obawy co do zepsutego Motion Control okazały się niepotrzebne i skończy się na profilaktycznej zmianie uszczelek na nowe ;) Obyło się bez obstukiwania, wd40x2 zostawiony na 2 minuty i płaska 24-ka dały radę lecz nakrętka niestety trochę dostała. Poprzedni właściciel (albo serwis) najwyraźniej nie obchodził się zbyt ostrożnie z MC, ponieważ na zdjęciu widać rysy od śrubokręta. detonator dzięki za rady a ja lecę do sklepu po uszczelki ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...