matrix929 Napisano 2 Sierpnia 2011 Napisano 2 Sierpnia 2011 Witam. Mam dość nietypowy problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem roweru Agang Gangsta 6.0. Kiedyś "złapałem flaka" i założyłem łatkę. Na nieszczęście dzisiaj znowu się to stało, więc próbowałem założyć nową dętkę(a byłem w trasie). Okazało się, że wentyl A/V nie podpasuje do mojej obręczy, więc po przyjechaniu do domu poczytałem to i owo o rozwiercaniu obręczy, po czym ją rozwierciłem, a otwór na wentyl dokładnie przetarłem papierem ściernym(oponę i obręcz z opiłków też wyczyściłem). Po założeniu nowej dętki stała się rzecz makabryczna - pojeździłem 2 minuty aby sprawdzić czy wszystko ok i gdy stanąłem brat zauważył, że powietrze schodzi. Okazało się, że od strony zewnętrznej jest dziura podłużna (jakieś 3 cm), i wtedy sobie już dałem spokój na dzisiaj ze zmienianiem dętek. Przejechałem palcem po obręczy i po oponie(zwijanej chyba, bo bardzo łatwo schodzi i wchodzi na koło bez pomocy łyżki) i nie znalazłem ani jednego ostrego miejsca, a opiłki żadnej nie było. Proszę o pomoc, gdyż bez roweru czuję się jak bez duszy
Mod Team sznib Napisano 2 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 2 Sierpnia 2011 Musiało być w kole coś ostrego, skoro rozcięcie było aż na 3cm. Może jakiś opiłek się gdzieś schował? Może wyleciał po rozebraniu koła i go nie zauważyłeś? Masz drugą łataną dętkę, załataj w niej drugą dziurę (bo rozcięcia 3cm nie ma co łatać) i załóż uprzednio drobiazgowo sprawdzając obręcz i oponę. Rozcięcie było w okolicach wentyla czy w innym miejscu?
matrix929 Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Napisano 2 Sierpnia 2011 Mam 3 dętkę taką samą jak ta 2. Tej pierwszej nie założę bo ona była na wentylu presta (F/V wyścigowy). Napompowałem do 3 barów może coś z tym jest(na oponie pisze od 2,4 do 3,2 bara). Dętka jest marki accent, może to być kolejny powód. Rozcięcie było zupełnie z innej strony...
stefan2810 Napisano 2 Sierpnia 2011 Napisano 2 Sierpnia 2011 Sprawdź bardzo, ale to bardzo dokładnie czy w oponie nic nie siedzi. Ja złapałem kapcia, załatałem dętkę i po 1 km. (w domu po całej nocy powietrze wcale nie zeszło) znowu kapeć, okazało się że w oponie było kawałek szkła. Nie było to wyczuwalne pod palcem, musiałem bardzo dokładnie z bliska sprawdzić całą oponę od wewnętrznej strony. Szkło było naprawdę mini. była to taka dżazga szklana. Siedziała niewidoczna w oponie i pod wpływem nacisku w czasie jazdy przebiła dętke.
matrix929 Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Napisano 2 Sierpnia 2011 A taśma do obręczy jaka bądź będzie? Bo jakbym ściągnął to bym popatrzył też w środku od razu. Na oponie popatrzę dokładnie... Chłopaki dzięki wielkie za tak szybkie odpowiedzi, ale może jeszcze więcej rad? ;] Taśmy nie potrzeba, bo jej nie zrywałem. Kiedy indziej ;p Teraz mam inne pytanie: mój tata twierdzi, że dętki tak pękają dlatego, że mają większy obwód od obręczy i nie przylegają dobrze więc dlatego nie bijemy tych 2,4 bara tylko zostaliśmy na 1,8. Co zrobić chłopaki? Zalecane ciśnienie dla opony to 2,4 - 3,2 zostawić to co jest czy pompować? P.S. Na tej przejechałem już 3 km i na razie ok, ale z taką ilością powietrza czuję się trochę śmiesznie jakbym miał flaka (przynajmniej tak to wygląda z góry)
Mod Team sznib Napisano 3 Sierpnia 2011 Mod Team Napisano 3 Sierpnia 2011 Ciśnienie powinno się pompować w granicach zalecanych przez producenta opony. Radzę dopompować.
kubek20 Napisano 3 Sierpnia 2011 Napisano 3 Sierpnia 2011 Może to nie rozcięcie, tylko dętka rozlazła się na łączeniu... Miałem już podobny problem z dętką accenta.
hux Napisano 5 Sierpnia 2011 Napisano 5 Sierpnia 2011 Też mi się tak wydaje, miałem podobny problem, po zmianie dętek na Schwalbe problem zniknął. Opony pompuję do 5 bar.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.