Skocz do zawartości

[kaseta]zakup używanej kasety


Desmond

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet kaseta z małym przebiegiem może być zajechana, wszystko zależy czy pracowała w błocie i nie sprzyjających warunkach czy też była użytkowana na np.szosie. Przy używanej kasecie należy zwracać baczną uwagę na koronki prawidłowo powinny mieć kształt trapeza, zużyte bądź zajechane kształtem przypominają szczyt choinki. Najlepiej z używaną kasetą kupić łańcuch który z nią współpracował, nowy może ale nie musi przeskakiwać, co prawda po jakiś 100 km łańcuch może zgrać się z kasetę ale nie musi i może cały czas przeskakiwać. W kasecie, którą podałeś bardzo mocno zużyte są koronki 3,4,5-tutaj nowy łańcuch może przeskakiwać przy mocniejszym depnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używanego napędu, kasety i łańcucha, bym nie kupił, z wyjątkiem jednego przypadku - gdy znam historię użytkowania, czyli nabycie od kogoś znajomego.

 

Dla przykładu: dziś serwisowałem rower w którym łańcuch głośno pracował na środkowej zębatce korby. Przy przerzucaniu na stojaku wszystko pracowało jak należy, cicho i sprawnie. W czasie jazdy łańcuch był jednak nieznośnie głośny i z pozycji na siodle wydawało się że jest ciągle zaciągany przez zębatkę.

Powrót do warsztaru, demontaż korby, wg obdukcji macalno-wizualnej zębatka wyglądała bardzo dobrze, nie miała zadziorów, zęby wykazywały minimalne zużycie, anoda niewytarta, małe ślady od wrzucania/zrzucania łańcucha. Zębatkę uzałbym za prawie nową gdybym dostał ją do ręki nie znając sytuacji, oglądał ją również "główny" serwisu i w jego ocenie też wyglądała przynajmniej dobrze. No ale teoria różniła się od praktyki - zamiana zębatki na inną uciszyła napęd, zaczął działać jak należy.

Kolega z serwisu przez pozornie sprawną środkową tarczę korby prawie zgładził klienta, który złamał obojczyk upadając. Po wymianie kasety i łańcucha nowe części nie dogadały się ze starą korbą i doszło do wypadku. Od tamtej pory kolega mając nawet minimalne wątpliwości co do stanu zębatek korby po prostu je wymienia i tyle :)

Ja kupiłbym kasetę/łańcuch o klasę niższe niż te które mnie interesują jako używane, za podobną cenę wolałbym nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli rozumiem, że jeśli chodzi o napęd (korby,łańcuch, kaseta) to używane w ogóle wykreślić...

Moje pytanie wzięło się stąd, gdyż na allegro można spotkać wiele ciekawych aukcji z właśnie elementami napędu za okazyjne ceny, a kuszą przede wszystkim grupy osprzętu; np. właśnie taka kaseta XTR za 50zl ;D No ale odtąd gdy mnie uświadomiliście będe się trzymał z dala od używanego...

A jeszcze tylko mi doradźcie, jeśli już chodzi o sprzęt z drugiej ręki to co można by bez obaw zakupić, jakie elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja robie rocznie około 10 tys. km, startuje w kilkunastu maratonach i jezdze tylko i wylacznie na uzywanych kasetach najczesciej XT... polecam ten sposob, bo uwazam, ze duzo lepsza uzywana XT niz nowa deore... zuzylem w ten sposob juz kilka kaset NIGDY nie mialem problemow

 

jak wiesz jak wyglada nie zuzyta kaseta (brak zadziorow na zebach, brak ostrych zebow, brak duzej ilosci otarc na bocznych stronach zebatek) to warto kupic uzywana, bo na allegro mozna dorwac prawie nowe kasety za polowe ceny... ale z drugiej strony nie licz na to, ze kaseta XTR za 50zl moze sie nadawac do czegos innego niz kosz ;)

 

dobrym pomyslem, ktory stosuje najczesciej jest kupowanie pajakow od XT, za 30-40zl mozesz dostac pajak w bardzo dobrym stanie oraz dokupic do niego NOWE wolne (nie znajdujacych sie na pajaku) zebatki, ktore zuzywaja sie najszybciej. efekt jest taki, ze mam kasete XT, ktora wytrzymuje tyle co nowa za 70-80zl

 

co do kupywania uzywanego sprzetu - nie ma czesci, ktore mozna kupic uzywane w ciemno ze 100% pewnoscia, ze sa OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super!, zazdroszczę ci że zużyłeś już kilkaset kaset :laugh:

 

Przeczytaj to jeszcze raz;)

 

Stoję przed podobnym dylematem, tak wygląda kaseta którą chcę kupić, razem z łańcuchem:

http://img64.imagesh.../dscf0077de.jpg

http://img163.images...7/dscf0076t.jpg

http://img691.images...8/dscf0078o.jpg

Co myślicie o niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę jak to z chęcią niektórzy przechodzą na 10 rz. napędy lub już przeszli na 9 rz. tylko zapominają o kosztach :whistling:

 

A można zapytać ile panowie robicie tych kilosów rocznie, że tak oszczędzacie na nowych które aż tak dużo nie kosztują :whistling:

 

Nada się czy się nie nada oto jest pytanie a odpowiedzi na ten dylemat udzielił w stopniu wyczerpującym kolega tobo i tego się trzeba trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie o jednym, od używanych kaset i łańcuchów trzymać się z daleka.

 

Kaseta używana stricte do xc po 500 km - 1000 km jest już praktycznie złomem. Super fajnie, wszystko gładko chodzi, ale zmiana biegów jest już "sfatygowana".

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...