Desmond Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Witam, Czy jest sens kupowania używanej kasety? Jak rozpoznać czy kaseta nadaje się jeszcze do tego aby na niej jeździć; jak sprawdzić czy łańcuch będzie pasował; Czy np. ta kaseta: http://www.aukcjoner.pl/gallery/006487571-1.html#I1 się jeszcze do czegoś nadaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Nawet kaseta z małym przebiegiem może być zajechana, wszystko zależy czy pracowała w błocie i nie sprzyjających warunkach czy też była użytkowana na np.szosie. Przy używanej kasecie należy zwracać baczną uwagę na koronki prawidłowo powinny mieć kształt trapeza, zużyte bądź zajechane kształtem przypominają szczyt choinki. Najlepiej z używaną kasetą kupić łańcuch który z nią współpracował, nowy może ale nie musi przeskakiwać, co prawda po jakiś 100 km łańcuch może zgrać się z kasetę ale nie musi i może cały czas przeskakiwać. W kasecie, którą podałeś bardzo mocno zużyte są koronki 3,4,5-tutaj nowy łańcuch może przeskakiwać przy mocniejszym depnięciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Ja używanego napędu, kasety i łańcucha, bym nie kupił, z wyjątkiem jednego przypadku - gdy znam historię użytkowania, czyli nabycie od kogoś znajomego. Dla przykładu: dziś serwisowałem rower w którym łańcuch głośno pracował na środkowej zębatce korby. Przy przerzucaniu na stojaku wszystko pracowało jak należy, cicho i sprawnie. W czasie jazdy łańcuch był jednak nieznośnie głośny i z pozycji na siodle wydawało się że jest ciągle zaciągany przez zębatkę. Powrót do warsztaru, demontaż korby, wg obdukcji macalno-wizualnej zębatka wyglądała bardzo dobrze, nie miała zadziorów, zęby wykazywały minimalne zużycie, anoda niewytarta, małe ślady od wrzucania/zrzucania łańcucha. Zębatkę uzałbym za prawie nową gdybym dostał ją do ręki nie znając sytuacji, oglądał ją również "główny" serwisu i w jego ocenie też wyglądała przynajmniej dobrze. No ale teoria różniła się od praktyki - zamiana zębatki na inną uciszyła napęd, zaczął działać jak należy. Kolega z serwisu przez pozornie sprawną środkową tarczę korby prawie zgładził klienta, który złamał obojczyk upadając. Po wymianie kasety i łańcucha nowe części nie dogadały się ze starą korbą i doszło do wypadku. Od tamtej pory kolega mając nawet minimalne wątpliwości co do stanu zębatek korby po prostu je wymienia i tyle Ja kupiłbym kasetę/łańcuch o klasę niższe niż te które mnie interesują jako używane, za podobną cenę wolałbym nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reprint2 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Ja szczerze też nie polecałbym kupna używanej kasety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desmond Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Ok, czyli rozumiem, że jeśli chodzi o napęd (korby,łańcuch, kaseta) to używane w ogóle wykreślić... Moje pytanie wzięło się stąd, gdyż na allegro można spotkać wiele ciekawych aukcji z właśnie elementami napędu za okazyjne ceny, a kuszą przede wszystkim grupy osprzętu; np. właśnie taka kaseta XTR za 50zl ;D No ale odtąd gdy mnie uświadomiliście będe się trzymał z dala od używanego... A jeszcze tylko mi doradźcie, jeśli już chodzi o sprzęt z drugiej ręki to co można by bez obaw zakupić, jakie elementy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 a ja robie rocznie około 10 tys. km, startuje w kilkunastu maratonach i jezdze tylko i wylacznie na uzywanych kasetach najczesciej XT... polecam ten sposob, bo uwazam, ze duzo lepsza uzywana XT niz nowa deore... zuzylem w ten sposob juz kilka kaset NIGDY nie mialem problemow jak wiesz jak wyglada nie zuzyta kaseta (brak zadziorow na zebach, brak ostrych zebow, brak duzej ilosci otarc na bocznych stronach zebatek) to warto kupic uzywana, bo na allegro mozna dorwac prawie nowe kasety za polowe ceny... ale z drugiej strony nie licz na to, ze kaseta XTR za 50zl moze sie nadawac do czegos innego niz kosz dobrym pomyslem, ktory stosuje najczesciej jest kupowanie pajakow od XT, za 30-40zl mozesz dostac pajak w bardzo dobrym stanie oraz dokupic do niego NOWE wolne (nie znajdujacych sie na pajaku) zebatki, ktore zuzywaja sie najszybciej. efekt jest taki, ze mam kasete XT, ktora wytrzymuje tyle co nowa za 70-80zl co do kupywania uzywanego sprzetu - nie ma czesci, ktore mozna kupic uzywane w ciemno ze 100% pewnoscia, ze sa OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 @Desmond, Jedynie to chyba opony możesz kupić. Tak naprawdę to żadnej części do roweru nie jesteś w 100% stwierdzić. Co do kaset.. dlaczego ja kupiłem używaną kasetę i sobie chwale Możesz próbować kupować używane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desmond Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Dzięki, teraz będe wiedział jak rozpoznać kasetę w miarę dobrym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 .. zuzylem w ten sposob juz kilka kaset NIGDY nie mialem problemow Super!, zazdroszczę ci że zużyłeś już kilkaset kaset Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Ja bym nie zazdrościł bo troche by to kosztowało po za tym wyraźnie napisał: kilka kaset Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Super!, zazdroszczę ci że zużyłeś już kilkaset kaset Przeczytaj to jeszcze raz;) Stoję przed podobnym dylematem, tak wygląda kaseta którą chcę kupić, razem z łańcuchem: http://img64.imagesh.../dscf0077de.jpg http://img163.images...7/dscf0076t.jpg http://img691.images...8/dscf0078o.jpg Co myślicie o niej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 No proszę jak to z chęcią niektórzy przechodzą na 10 rz. napędy lub już przeszli na 9 rz. tylko zapominają o kosztach A można zapytać ile panowie robicie tych kilosów rocznie, że tak oszczędzacie na nowych które aż tak dużo nie kosztują Nada się czy się nie nada oto jest pytanie a odpowiedzi na ten dylemat udzielił w stopniu wyczerpującym kolega tobo i tego się trzeba trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Pamiętajcie o jednym, od używanych kaset i łańcuchów trzymać się z daleka. Kaseta używana stricte do xc po 500 km - 1000 km jest już praktycznie złomem. Super fajnie, wszystko gładko chodzi, ale zmiana biegów jest już "sfatygowana". Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.