Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Raidon Air - usunięcię piwotów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam pytanie co do amorka w temacie, Raidona Air 2011 z piwotami, dokładnie takiego jak TU

Czy jest możliwość wykręcenia piwotów, żeby amor wyglądał tak jak TU ?

 

Pozdrawiam

Napisano

same pivoty najprawdopodobniej da się wykręcić. Jednak zostaną po nich gniazda i nie da się ukryć, że jest to wersja pod v-brake.

Słyszałem o próbach szlifowania, szpachlowania i malowania amora, jednak uważam, że jest to opcja dla samobójców, bo nikt nie zagwarantuje, że nie osłabimy amora na tyle, że nie połamie się na jakimś zjeździe.

Napisano

Nie twierdzę, że na 100% pęknie. Ale jest to ingerencja w golenie amora. Ja wolałbym nie ryzykować, ale w końcu jest demokracja :) . Poza tym - sądzisz, że sprzedawca/producent przyjmie Twoją argumentację w razie jakiejkolwiek awarii?

Napisano

A wykręca się je jak? Do środka piwota wkłada się np klucz ampulowy i się wykręca czy jak?

 

 

 

A chodzi wam o odcięcie samych metalowych piwotów czy może odcięcie ich razem z tym białym kawałkiem łączącym je z dolnymi goleniami? Nie chcę tego robić, ale się z ciekawości pytam :)

Napisano

Mocowanie pivotów do goleni można odciąć, ale ciężko to zrobić estetycznie (najłatwiej w przypadku czarnych goleni, łatwiej zamaskować ew. niedokładności). Zrobiłem tak kiedyś w Manitou R7, amor jeździ do dziś i nic mu nie jest.

Napisano
A wykręca się je jak? Do środka piwota wkłada się np klucz ampulowy i się wykręca czy jak?

Nie, tam gdzie jest spłaszczony zakłada się klucz płaski 11 mm i wykręca.

Napisano

Dzięki. Więc już wiem, jak to zrobić i na pewno nie tymi kluczami z reala za 14,99 ;) Trzeba będzie poszukać kilku już zardzewiałych, mocnych, kutych kluczy.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Czy ktoś może wie, jaki gwint mają piwoty w Raidonnie ?

Wydawało mi się, że w amortyzatorach jest M8, a w ramach M10.

W moim przypadku wygląda to tak, że średnica gwintów jest identyczna, ale odległość pomiędzy ząbkami jest inna.

 

zdjcie0026a.th.jpg

zdjcie0027n.th.jpg

Napisano

Średnicę łatwo zmierzyć suwmiarką i będzie wiadomo czy M8 czy10. Do mierzenia gwintów potrzebne są grzebienie.

Ale masz w zasadzie dwie opcje skoku gwintu albo 1 lub 1,25

Napisano

Średnicę łatwo zmierzyć suwmiarką i będzie wiadomo czy M8 czy10. Do mierzenia gwintów potrzebne są grzebienie.

Ale masz w zasadzie dwie opcje skoku gwintu albo 1 lub 1,25

Dzięki za odpowiedz.

Właśnie ten skok gwintu mi nie pasuje. Nie wiedziałem o ich rodzajach.

Rama będzie się zgadzać M10x1,25. Niestety amortyzator M10x1,00. Niestety bo zamówiłem zaślepki Amoeba.

Napisano

ujep (utnij, urwij zdemontuj - sugerowałbym tylko takich synonimów używać na forum ;) te piwoty gumówką cienką tarczką do metalu (1mm lub jak uda ci się dostać to 0,8mm - nie przegrzewają materiału) tak żeby kawałeczek został a resztę delikatnie i powoli kolistymi ruchami zeszlifuj lamelką na gumówkę (najlepiej p100) i użyj gogli ochronnych opiłki ciężko się wyjmuje z oka :P

 

jeżeli nie miałeś nigdy szlifierki kątowej w ręce to olej tego posta

 

i na pewno da się to zrobić estetycznie tylko trzeba trochę umiejętności i wprawy

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...