mientus Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Witam, od jakiegoś czasu zaczęła mnie kręcić bardziej ekstremalna jazda na rowerze tj. nie jazdy po asfalcie i ubitych drogach ale na przełaj czyli prosto przez las, rzekę, lekkie wyskoki itp. Z racji tego że jak byłem młodszy to składałem parę rowerków to chętnie znów bym się w to pobawił. Chcę złożyć taki rower który nadawał by się do jazdy typu DH z połączeniem freeridu. Nie mówię tu o rowerze za 4000zł bo na taki mnie nie stać, chcę złożyć coś do 1.300zł-1.500zł im taniej tym lepiej. Nie ma to być rower super wytrzymały bo nie mam zamiaru skakać na nim po 10 metrów, jedyne wymagania do amortyzator z przodu, rama dirt'owa i dwie tarczówki tylko nie wiem czy hydrauliki czy mechaniczne. Mieszkam w górach i na brak terenów do jazdy nie narzekam mało tego niedługo mają u nas budować trasę DH i chciał bym się na niej sprawdzić, nie z zawrotną prędkością ale ostrożny zjazd. Chciał bym stworzyć coś na podobiznę np. tego roweru: http://allegro.pl/rower-bop-iguana-i1726455432.html Macie jakieś propozycję na temat osprzętu jaki mógł bym wsadzić to piszcie chętnie posłucham rad ekspertów. Chodzi o to żeby było w miarę tanio. Bo po co mi do nauki rower za 5.000zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 1 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Składanie zawsze wyjdzie drożej niż kupno nowego roweru, podobnie składanie na używanych częściach wyjdzie drożej niż kupno używanego roweru. W tych pieniądzach co chcesz się zmieścić radzę poszukać fajnej używki. Np: http://allegro.pl/ns-core-marzocchi-dj3-nie-suburban-i1737482325.html albo lepiej dołóż i bierz set na Bitchu i Pike'u: http://allegro.pl/ns-bitch-rock-shox-pike-fsa-formula-avid-juicy-5-i1738042559.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Jeżeli chcesz taką zjadę to myślałem że będziesz szukał roweru full'a , jednak nie. Za 1,400zl złożysz sprzęt na początek.Tylko potrzeba Ci dużo czasu wytrwałości i szukać jakiś okazji , Hamulce hydrauliczne odpadają w takim przedziale cenowym. Polecam Avidki BB5 czy 7 (najlepsze mechaniczne na rynku) , Ramkę znajdzie za 400zł używaną. Amortyzator również gdzieś w teym przedziale na początek, To co mówi@sznib to prawda , lecz polecam składanie samemu - wtedy wiesz na czym jeździsz i masz z tego satysfakcje nie małą. To będzie tylko i wyłącznie Twoje dzieło - to już nie będzie tylko rower. Pozdrawiam i życzę udanej akcji "składanie" roweru P.S pytaj pomożemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 1 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 1500zł na złożenie roweru do DH i FR? Za te pieniądze możesz sobie kupić rower z niższej półki, którym będziesz mógł normalnie, bezpiecznie jeździć, a zależnie od techniki nawet trochę powariować z umiarem. Jednak zapomnij o dyscyplinach takich jak DH/FR i o składaniu roweru w tym budżecie bo będzie to zupełnie nieopłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mientus Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 A co sądzicie o rowerze z aukcji którą podałem w pierwszym poście? Jak się ma rozmiar ramy do wzrostu? Jaka rama dla mnie przy wzroście 185cm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gurgie Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Można też samemu rower zrobić - widziałem jak robili z bambusa - ale trochę wprawy trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraszak Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 wydaje mi się że za te pieniądze nie otrzyma się dostatecznie wytrzymały i bezpieczny rower na takie wariacje ale to tylko moje zdanie życie masz tylko jedno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamsal37 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Moim zdaniem jeśli wyrwałbyś ten rower: http://allegro.pl/jamis-pike-shimano-full-i1740472407.html za 1400zł to miałbyś w sam raz na początek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żaba Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Witam Przerabiałem niedawno ten temat u mnie w garażu z tym tylko , że bez "widełek finansowych". Oczywiście nie miałem zamiaru wydać fortuny a zakup gotowca odebrał by mi tylko fraję (tylko raz kupiłem gotowca - moje pierwsze MTB). Tak więc założenia : obowiązkowo full , 150/150mm minimum , mocne koła , dobre hydrauliki , tani ale wytrzymały napęd i sterowanie nim , mocna kiera i mostek , czas na złożenie : bez pośpiechu (mam kilka rowerów), przeznaczenie all mountain z naciskiem na mountain jednak z możliwością przemieszczenia się po mieście i wykorzystaniem urbanistyki tego środowiska. Moja recepta : - rama ( http://www.singletrackworld.com/forum/topic/fs-07-carrera-banshee-frame-medium-80 ) z tym tylko , że 19-stka (mam 190cm wzrostu) - 400zł - amor marcok drop-off 150mm , używany w dobrym stanie , rok modelowy 2004/2005 , ciężko mi było to dokładnie sprawdzić bo dolne lagi mają bitą datę 2004 ale specyfikacja jest na 2005 - 350zł - damper nr1 X-Fusion (nowy) zamieniony po testach na Manitou 4-way (kilkuletni ale nieużywany w ogóle) , różnica kolosalna - 320zł - korba duro trzyrzędowa i pakiet na kwadrat , nowe (już widzę te uśmieszki)dają radę bez zastrzeżeń - 100zł - koła , używane dwa miesiące Halo Combat , z oponami i dętkami Continental Gravity , - 100zł - napęd Sram X-5 (przerzutka , kaseta , łańcuch + przerzutka przednia X-7 , manetki x-5 3x9) - 300zł - kiera i mostek używki w rewelacyjnym stanie , chwyty nowe (NS Habanero , Octan Chemical , Specialized) - 100zł - no i hample , tu byłem rozrzuny , Avid Code R na oba koła po 203mm - 1000zł Tak więc gdyby nie hamulce (jakaś tańsza opcja może) , koszt złożenia tego twojego konia nie będzie jakiś kosmiczny a da ci tyle frajdy , że trudno opisać. Czas nie naglił tak więc większość z niego spędziłem na poszukiwaniu okazji i negocjacjach ze sprzedającymi a w między czasie powstały dwie stritówy dla znajomych. Czas od projektu do jazdy to około 6 zimowych miesięcy. Rower oczywiście podlega ciągłym modyfikacjom , jak przystało na normalnego bikera. Masz pytanka to pisz na maila , czytam codziennie , może pomogę jakoś w doradzctwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.