Drifte Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Witam, przygotowuję się do zawodów triathlonowych i przyszło mi zakupić rower. Na zawodach będę śmigał kolarką od kolegi, ale do treningów i codziennego użytkowania rower wypadałoby sobie kupić. W związku z tym mam pytanie/problem. Od zawsze marzył mi się taki rower, 30% treningu bedę robił po asfalcie, 70 w cięższym terenie typu brzegi jezior, lasy itp itd. Czy taka santa nada się do treningu, czy to raczej sprzet na wyrost ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosma Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 chyba jednak ,nie to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MlodyBarney Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Wszystko zależy jak na to spojrzeć. Jeżeli na rowerze ważącym 20kg który jest full'em będziesz robił 40km to na pewno po przesiadce na szosę będziesz w dużo lepszej kondycji niż gdybyś miał robić te km na szosie ale pamiętaj, że jazda na szosie to zupełnie coś innego i trzeba też do tego się przyzwyczaić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahmedsaid Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Ten rower tak średnio się nadaje na trening. Po pierwsze rower jest bardzo ciężki, po drugie takie opony mają ogromne opory toczenia, po trzecie amortyzacja na płaskim będzie Ci bardzo przeszkadzać, no i na dodatek ma tylko jedną zębatkę z przodu. Do tego rower wymusi zupełnie inną pozycję niż ta którą będziesz przyjmował na wyścigu, Twoje mięśnie nie będą przyzwyczajone i będziesz się po prostu źle czuł, nie mówiąc już o efektywności jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drifte Napisano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Ten pewnie wiele lepszej geometrii nie ma, co ... ? Na kolarce będę sobie robił trening z raz na 2 tygodnie, ale głównym treningiem będzie na pewno jazda na MTB, poizatym jest jeszcze siłownia, pływanie i bieganie, także nogi sa trenowane na różnych płaszczyznach. Ps. Taki Cannondale Gemini ile może być wart ? Pytam bo jest spora różnica między Santa Cruzem V10 a zarówno potencjału jednego jak i drugiego nie wykorzystam w 100% więc może nie ma sensu przepłacać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darfinno Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 no ale to są rowery na bardzo ciężki teren i to raczej na zjazdy. Te rowery są moim zdaniem po zupełnie przeciwnym biegunie w stosunku do kolarki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Takie pytanie. Po co Ci rower do FR/DH do treningu nad brzegami jezior i w lesie, jak to ująłeś? Jak dla mnie rower XC będzie wystarczający. Można obierać warzywa siekierą. Ale czy nie prościej jest małym nożykiem lub obieraczką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Ten temat to jakaś prowokacja, czy co? Na przyszłość proponuję zapoznać się z Zasadami Pisania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Nie bardzo chce mi się wierzyć abyś był aż tak zielony w temacie rowerów ale jeśli już to nie i jeszcze raz nie. To co proponujesz to całkowita pomyłka jeśli idzie o trening kolarski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kapsell Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Kolega sobie zrobil jaja. Proponuje zamknac temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drifte Napisano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Pytam wprost: Czy jezdżąc przedstawionym ( lub podobnym ) rowerem np 40 km dziennie w tym 10 km po asfalcie, bedę miał lepsze efekty na kolarce niż bym jexdził 40 km codziennie na kolarce tylko po asftalcie. O to mi własnie chodzi, żeby było mi ciężej, w zasadzie kazdy trening opiera sie o to, żeby mieśniom było ciężej, co na kolarce jest stosunkowo trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahmedsaid Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Może zapytam wprost, jeździłeś kiedyś na rowerze? Masz trochę dziwne spojrzenie na temat trenowania i jeździe na rowerze. Trenowanie nie polega na maksymalnym wysiłku, a zasada im mocniej tym lepiej się nie sprawdza. A teoria o tym że na kolarce nie można się zmęczyć jest co najmniej śmieszna Na każdym rowerze sam decydujesz o tym jak mocno chcesz jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alverek Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 brzydkie One jak noc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Zakładając, że to faktycznie nie jest prowokacja i skoro mówisz, że trenujesz, zadam Ci jedno banalne pytanie. Czy każąc sprinterowi biegać maratony zrobimy z niego lepszego sprintera? Wnioski wyciągnij sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Czy Ogar 205 nadaje się do FMX? Będę w stanie na nim wykręcić Cliffhanger, Corolle albo Backflipa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Drifte Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Czy Ogar 205 nadaje się do FMX? Będę w stanie na nim wykręcić Cliffhanger, Corolle albo Backflipa? Nie wiem, wali mnie to. Poza tym nie odpowiada sie pytaniem na pytanie. Jeździłem na różnych rowerach: na BMX, na zwykłym " MTB i na kolarce też i po prostu ciężko mi się zmęczyć na kolarce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Przejedź jakieś 50 km w przynajmniej pagórkowatym terenie i weź każdy podjazd na maksa, wtedy na pewno się zmęczysz, nie ma innej opcji . Poszukaj jakiegoś roweru do XC/all mountain bo jeżdżenie na takim nic Ci nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyklista Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Ja tam rozumiem co kolega ma na myśli, więc moja propozycja to ten sprzęt: http://allegro.pl/super-rower-gtix-yukon-2xtarcza-full-shimano-i1737863451.html waga oraz opory toczenia nie do pobicia. A tak na poważnie to obciążniki na nogi oraz 10 kg do plecaka i nawet na szosówce się zmęczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Enfoque Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Jeśli zależy Ci na dobrych wynikach to musisz zmienić rower. Rower do DH to rower do DH a nie do rozwijania wytrzymałości do triathlonu, bardzo skomplikowane prawda? Chyba, że znalazłeś zawody triathlonowe gdzie 40km to sam zjazd Jazda na kolarce faktycznie jest dużo łatwiejsza, bo budowa tego roweru jest przystosowana do maksymalizowania osiągów, na które pracują Twoje mięśnie. Pochylona sylwetka zmniejsza opory aerodynamiczne, cienka opona zmniejsza opory toczenia, niska waga pomaga przy podjeżdżaniu, startach. Dzięki temu przy takiej samej intensywności jak na BMXie jedziesz 20km/h więcej (nie mówiąc o komforcie jazdy). Ale jak mówisz, że nie męczysz się na kolarce to kup pulsometr i ustal sobie strefy tętna, trenuj jak należy... Nie wiem już co napisać, ten temat wygląda mi na prowokację, przepraszam ale z takim podejściem i głupotą nie wiem w jakim triatlonie ty chcesz startować? Dla niepełnosprawnych umysłowo? Ale w skrócie: Rower do DH/FR (i fulle nie do XC) - za nisko siodło, nie nadaje się do trenowania, pójdą Ci kolana i na dłuższą metę nie będziesz w stanie jeździć na tym wytrzymałości (długie kilometry na szosie) dłużej niż 2h. Jeśli nawet przełkniesz wagę, amortyzację, grube opony, to pozycja którą przyjmiesz będzie nie sprzyjająca, co uniemożliwi trening. Widzę, że kusi Cię tylko wygląd roweru - zmień podejście po prostu, dobry full to wydatek minimum 7-8tyś. imo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.