lukas76 Napisano 30 Lipca 2011 Napisano 30 Lipca 2011 Witam, mam pytanie jaka jest szczelność opony bezdętkowej, tzn. czy jak się ją dobrze założy na mleczku to czy będzie z czasem (1 miesiąc) tracić szczelność i czy wtedy wystarczy ją ponownie napompować czy trzeba cała operację z uszczelnieniem powtórzyć? dziękuję za informację i pozdrawiam
sivydym Napisano 30 Lipca 2011 Napisano 30 Lipca 2011 Wystarczy podpompować pamietajac ze 30 psi to cżesto juz dużo i zakrecić kołem słuchając czy mleczko wciaż jest płynne.
netta1987 Napisano 31 Lipca 2011 Napisano 31 Lipca 2011 trochę rozwinę temat bo są 3 typy opon używanych jako "bez dętkowe" pominę temat szytek bo nie jeździłem na nic i nie mam odczuć własnych : 1) pełne ust (w niektórych firmach nazywają się inaczej np. lust) w połączeniu z obręczą ust po nabiciu powietrza nie wymaga wlewania mleczka ale są średnio 200g cięższe od podanych niżej. zalety: brak konieczności dawania mleczka większa trwałość zwiększona odporność na przebicia i przetarcia niskie opory w porównaniu do dętki możliwość stosowania jeszcze niższych ciśnień jeśli stosujemy bez mleczka czystość rozwiązania wady cena (około 40-100zł więcej na sztuce) waga jak pisałem wyżej około 200g więcej *moja opinia są fajne ale za ciężko wychodzą a i tak dla własnego komfortu zalewa się je mleczkiem 2) tubeless ready (tu są różne oznaczenia ale najczęściej TL, GALAX TNT) w połączeniu z obręczą ust łatwo wskakują swoje miejsce, powietrze nie ucieka przez kilka dni a czasem godzin w skrajnie odchudzanych wersjach minut. w związku z czym bez mleczka ani rusz. Wagi porównywalne (około 20g więcej) z oponami w wersjach lekkich zwijanych zalety: waga łatwość uszczelnienia na obręczy możliwość jazdy na niskich ciśnieniach (ale bez szaleństwa takiego jak w ust) niskie opory jeszcze kilka innych może by się znalazło wady konieczność stosowania mleczka konieczność dopompowywania co jakiś czas trzeba bawić się w mleczku i dolewać go co jakiś czas spada z obręczy łatwiej niż ust ale przy odpowiednio "wysokim ciśnieniu" (2bar) nie powinna spadać *moje odczucie rozwiązanie które stosuje i jest chyba najfajniejsze 3) zwykła opona zwijana- gatunek na wyginięciu u niektórych producentów, lekka tania,lecz słabo szczelna zalety: cena waga wady: łatwo spada z obręczy trudno się uszczelnia nawet po zalaniu mleczkiem potrafi się "pocić" konieczność pompowania nawet co 2-3 dni *moje odczucie kiedyś jak opona ust kosztowała 210zł a TL nie było było fajnie bo się nie miało dętek a każdy patrzył się na ciebie jak kogoś pro a teraz to już przeżytek bo te 20g mniej niż TL to niewiele a wady są spore jak ktoś się nie zgadza lub gdzieś minąłem się z prawdą proszę o napisane gdzie a może przyznam się do błędu
tiomek Napisano 10 Listopada 2011 Napisano 10 Listopada 2011 powiedzcie mi, czy smaruje się czymś oponę ust zakładaną na obręcz ust żeby to wszystko było szczelne? i czy jest szansa zamontowania opony ust na zwykłą obręcz bez używania mleczka, np kładąc/naklejając jakąś szczelną taśmę na otwory?
pawelsystem Napisano 10 Listopada 2011 Napisano 10 Listopada 2011 powiedzcie mi, czy smaruje się czymś oponę ust zakładaną na obręcz ust żeby to wszystko było szczelne? tak woda z mydłem ale po to żeby dobrze wskoczyła na rant i czy jest szansa zamontowania opony ust na zwykłą obręcz bez używania mleczka, np kładąc/naklejając jakąś szczelną taśmę na otwory? tak czy siak musisz mieć zaklejone otwory (akurat do tego sa specjalne taśmy) a co do ust to opona i obrecz ma delikatnie inny rant i wtedy można bez mleczka (ale ja wole patent opon TR + mleczko)
Damiano Napisano 13 Listopada 2011 Napisano 13 Listopada 2011 W przypadku opcji: opona UST + obręcz UST (bez mleczka) powietrze też po jakimś czasie zaczyna schodzić, kiedy często zmienia się opony. W każdym razie i tak polecam, przede wszystkim na ciężkie warunki.
tiomek Napisano 12 Grudnia 2011 Napisano 12 Grudnia 2011 A jak wygląda sprawa uszczelnienia starych opon UST? Chodzi o takie, które od nowości są fabrycznie zwinięte i leżą tak przez powiedzmy 7 lat. Po ich odpakowaniu krawędź jest trochę zwichrowana. Czy taka opona będzie trzymać ciśnienie na mleczku? Miał ktoś z tym problemy?
mixchris Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 niskie opory w porównaniu do dętki A to dlaczego? Opory toczenia nie są uwarunkowane bieżnikiem opony tudzież mieszanką gumy?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.