Skocz do zawartości

[opona] bezdętkowa - szczelnośc


lukas76

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie jaka jest szczelność opony bezdętkowej, tzn. czy jak się ją dobrze założy na mleczku to czy będzie z czasem (1 miesiąc) tracić szczelność i czy wtedy wystarczy ją ponownie napompować czy trzeba cała operację z uszczelnieniem powtórzyć?

dziękuję za informację i pozdrawiam

Napisano

trochę rozwinę temat bo są 3 typy opon używanych jako "bez dętkowe" pominę temat szytek bo nie jeździłem na nic i nie mam odczuć własnych :

 

1) pełne ust (w niektórych firmach nazywają się inaczej np. lust) w połączeniu z obręczą ust po nabiciu powietrza nie wymaga wlewania mleczka ale są średnio 200g cięższe od podanych niżej.

zalety:

brak konieczności dawania mleczka

większa trwałość

zwiększona odporność na przebicia i przetarcia

niskie opory w porównaniu do dętki

możliwość stosowania jeszcze niższych ciśnień

jeśli stosujemy bez mleczka czystość rozwiązania

wady

cena (około 40-100zł więcej na sztuce)

waga jak pisałem wyżej około 200g więcej

*moja opinia są fajne ale za ciężko wychodzą a i tak dla własnego komfortu zalewa się je mleczkiem

 

2) tubeless ready (tu są różne oznaczenia ale najczęściej TL, GALAX TNT) w połączeniu z obręczą ust łatwo wskakują swoje miejsce, powietrze nie ucieka przez kilka dni a czasem godzin w skrajnie odchudzanych wersjach minut. w związku z czym bez mleczka ani rusz. Wagi porównywalne (około 20g więcej) z oponami w wersjach lekkich zwijanych

zalety:

waga

łatwość uszczelnienia na obręczy

możliwość jazdy na niskich ciśnieniach (ale bez szaleństwa takiego jak w ust)

niskie opory

jeszcze kilka innych może by się znalazło

wady

konieczność stosowania mleczka

konieczność dopompowywania co jakiś czas

trzeba bawić się w mleczku i dolewać go co jakiś czas

spada z obręczy łatwiej niż ust ale przy odpowiednio "wysokim ciśnieniu" (2bar) nie powinna spadać

*moje odczucie rozwiązanie które stosuje i jest chyba najfajniejsze

 

3) zwykła opona zwijana- gatunek na wyginięciu u niektórych producentów, lekka tania,lecz słabo szczelna

zalety:

cena

waga

wady:

łatwo spada z obręczy

trudno się uszczelnia

nawet po zalaniu mleczkiem potrafi się "pocić"

konieczność pompowania nawet co 2-3 dni

*moje odczucie kiedyś jak opona ust kosztowała 210zł a TL nie było było fajnie bo się nie miało dętek a każdy patrzył się na ciebie jak kogoś pro a teraz to już przeżytek bo te 20g mniej niż TL to niewiele a wady są spore

 

 

jak ktoś się nie zgadza lub gdzieś minąłem się z prawdą proszę o napisane gdzie a może przyznam się do błędu :whistling:

  • 3 miesiące temu...
Napisano

powiedzcie mi, czy smaruje się czymś oponę ust zakładaną na obręcz ust żeby to wszystko było szczelne?

 

i czy jest szansa zamontowania opony ust na zwykłą obręcz bez używania mleczka, np kładąc/naklejając jakąś szczelną taśmę na otwory?

Napisano

powiedzcie mi, czy smaruje się czymś oponę ust zakładaną na obręcz ust żeby to wszystko było szczelne?

tak woda z mydłem ale po to żeby dobrze wskoczyła na rant

 

i czy jest szansa zamontowania opony ust na zwykłą obręcz bez używania mleczka, np kładąc/naklejając jakąś szczelną taśmę na otwory?

tak czy siak musisz mieć zaklejone otwory (akurat do tego sa specjalne taśmy)

a co do ust to opona i obrecz ma delikatnie inny rant i wtedy można bez mleczka (ale ja wole patent opon TR + mleczko)

Napisano

W przypadku opcji: opona UST + obręcz UST (bez mleczka) powietrze też po jakimś czasie zaczyna schodzić, kiedy często zmienia się opony. W każdym razie i tak polecam, przede wszystkim na ciężkie warunki.

  • 5 tygodni później...
Napisano

A jak wygląda sprawa uszczelnienia starych opon UST? Chodzi o takie, które od nowości są fabrycznie zwinięte i leżą tak przez powiedzmy 7 lat. Po ich odpakowaniu krawędź jest trochę zwichrowana. Czy taka opona będzie trzymać ciśnienie na mleczku? Miał ktoś z tym problemy?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...