Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] tarcza,zacisk,wszystko...


anza123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie dawno kupiłem Kelly's Scarpe 2011.Fabrycznie rower nie ma hamulce tarczowe tylko V-brake i to mnie trochę zmartwiło.Chcę kupić hamulce najlepiej hydrauliczne tył i przód.Tylko nie wiem czy się wyrobie z ceną 300 zł lub 400 zł.W tej chwili mam v-brakeach ale jak jest obręcz zabłocona lub woda się na niej znajduje to lipa.A opłaca się dołożyć te 400 zł na hamulce? za sam rower dałem 1600 zł.Aha i chyba piasty do tarcz muszą być inne niż ma ten Kelly's.Piasty:alloy/ SHIMANO RM30 (32 holes)

Pozdr.Edek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie V-ki doprowadzały do szału i w końcu powiedziałem nigdy więcej. Teraz mam zwykłe Deore i jestem w siódmym niebie :laugh: choć zaznaczam, że poruszam się wyłącznie w ciężkim górskim terenie.

 

Czemu ma nie inwestować jak rama morze być w porządku a i osprzęt nie kuleje chyba, że jest inaczej to wtedy nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Warto zainwestować w tarcze jak dużo jeździsz w błotnych warunkach, długie zjazdy, góry. Jeśli nie, Vki wystarczą. Z mechanicznych dobre są Avidy BB5, i tańsze od hydraulików:

http://allegro.pl/avid-hamulce-bb5-przod-tyl-160-180-203-super-cena-i1734239619.html

260pln i masz komplet zacisków i tarcz na oba koła. Zostają piasty i ewentualnie klamki, jak masz teraz kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim zastanowieniu stwierdziłem że może kupie poządny amortyzator,bo na co mam wydać te 300-400 zł ?.klocki do v-brake kupie lepsze i będzie hamowało jak tralala.Opłaca kupić amortyzator czy coś innego ? Obecnie mam widelec:SR SUNTOUR XCM V3 RL.Aha a czemu XCM jak jest cieplej to chodzi bardzo fajnie,a zimniej to twardo .

najlepiej chciałbym ze 120 skoku i miękki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@anza123, Ty się lepiej zdecyduj co chcesz kupić.Moim zdaniem , jeżeli obrałeś kurs pt. "hamulce" To zrób hamulce - potem wszystko po kolei A nie chaotycznie myślisz najpierw hamulce hydrauliki potem mechaniczne potem amortyzator.Zastanów się co będzie najlepszą opcją Itd. A nie Takie kluczenie między wierszami może "A" może "B". Powiedz co chcesz zmienić konkretnie wtedy Będziemy myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej chciałbym hydrauliki ale tyle nie mam pieniędzy,to mechaniczne może te BB7 ?kupię przód i tył komplet i już będę miał hamulce.A BB7 są dużo lepsze od BB5 ?Aha i pytanie jak mam te piasty nie pod tarcze to muszę kupić te pod tarcze i szprychy też tam coś... wtedy to mnie będzie ile kosztować ?BB7 komplet 420 zł + te piasty to ile będzie ?

A i ten adapter nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bb7 czy bb5 Nie ma wielkiej różnicy. Po drugie musisz się zorientować jakie piasty chcesz - są po 120zł Novatec'i bardzo dobrze, są i Joytech'i Już mniej interesujące za 80zł.Możesz szukać okazji pamiętaj pośpiech to baaardzo zła rzecz przy zakupach.Jeżeli nie masz na tyle pieniążków żeby kupić komplet polecam zrobić najpierw przód - piasta tańsza od tylnej. I kupujesz jeden hamulec zamiast 2. Potem ew. jeżeli masz jakiś przypływ gotówki kupujesz piastę na tył. Potem dopiero hamulec. Możesz jeździć na v-kach z piata pod tarcze, więc tutaj problemu nie będzie , lecz odwrotnie nie ma takiej opcji. Musisz wziąć pod uwagę jeszcze jedno - tarcze. czy pod Cl - (CenterLock) czy pod IS ( 6 śrub ). Tarcze to samo są fajne dartmoor'y pajączki czy shimank;i po 80zł ,są też tańsze tarcze. Wszystko możesz uwzględnić. :):thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AA ja już sam nie wiem bo te hamulce to dużo roboty i pieniędzy.A i w terenie to nie jezdżę za dużo,bardziej po asfalcie.Chciałem kupić dlatego żeby fajnie wyglądały.To już wiem kiedyś tam sprzedam rower i kupię normalny (tarcza)bo do tego roweru to szkoda mi dokładać bo on wcale nie jest taki dobry i piękny.Dobra to kupie zaciski pod v-brake takie harpagancie i będzie dużo lepiej.Maniak dzięki za odpowiedzi,a ja bardziej jezdżę na tylnym kole Maniak i zapytam się ciebie bo widzę że się znasz.Ostatnio jak wjeżdżałem w zakręty na tylnym kole to mam teraz odczucie że mi się trochę obręcz skrzywiła 2-3 cm to temu że jeżdżę na tylnym kole ? Wim że to nie tu się pisze ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bb7 czy bb5 Nie ma wielkiej różnicy....

Tutaj się nie zgodzę. Różnica w mojej opinii jest na korzyść BB7, uważam iż cechuje się większą siłą hamowania, chociażby z uwagi na zastosowanie większych klocków hamulcowych.

Klocek BB5 - http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=2425

Klocek BB7 - http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=49

 

Osobiście jestem za rozwiązaniem (jeżeli chodzi o mechaniki) przód BB7, tył BB5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@afly, Czasami to nie koniecznie plus (zależy jakie kolcuszki. Ale tak , mówisz prawdę. Szukałem rozwiązania jak najlepszego dla anzy. Co do koła na pewno masz scentrowane, Jeżeli bicie jest tak duże jak 2-3 cm. Musisz wymienić obręcz i wszystko będzie dobrze. Co do obręczy dobre obręcze zndajdziesz dartmoor'a czy alexrims'a po 80zł (raiders, fortness czy dm 19 dm 24)

 

Tak więc anza jeżeli nie chcesz teraz inwestować w rower jakiejś dużej sumy - wymień obręcz - posłuży nawet przy zakupie nowego roweru. I kup teraz jakieś dobre klocki do v'ek I będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...