Sirvieras Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Witam. Mam problem odnośnie hamulców tarczowych Tektro IO tarcze 160mm zamontowanych na przodzie. Wyczyściłem wczoraj tarcze hamulcowe tak jak piszą na internecie płynem do mycia naczyń zmieszanym z wodą a potem wytarłem suchą szmatką i papierem, a następnie przejechałem papierem ściernym. Potem zamontowałem nowe klocki hamulcowe pólmetaliki firmy Zeit. wyjechałem dziś na próbę z nadzieją, że będą działać jak hamulce które mam zamontowane na tyle Tektro IO 160mm z fabrycznymi klockami organicznymi, które po naciśnięciu klamki blokują koło, a tu zdziwienie gdy rower zwalnia, dopiero gdy się wychyle tylnie koło się odrywa od ziemi :/ hamulce ustawiłem, że żadna tarcza nie obciera o klocki a linkę mam podciągnięta maksymalnie mocno. Nie wiem czy spowodowane to jest tym, że je umyłem płynem do mycia naczyń, choć sporo osób na forach tak pisze czy że nowe klocki i nie dotarte choć już zrobiłem tym rowerem z 30km nie żałując hamulców:/ Dla porównania moja siostra ma rower z Auchanu za 400zł i jak nacisnę jej przedni hamulec do oporu to siedząc rower idzie na przednie koło, a ma jakieś takie v-brake Natomiast kilka osób mówi, że nie potrzebnie brałem tarczówki, gdyż tarczówki są o wiele droższe, a za tą cenę miałbym v-brake z wyższej półki np: Shimano Deore, Avidy single digit 5, a nawet 7, i jeszcze w kieszeni by zostało parę groszy, a i tak po deszczu raczej nie jeżdzę. Proszę o jakieś sugestie i pomoc. Z góry dzięki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Ostatnio też założyłem nowe klocki i Juicy 5 prawie nie hamowały- już po kilku zjazdach było lepiej. Nowe klocki trzeba dotrzeć- powinny nabrać mocy, pojeździj trochę i zobaczysz, czy coś się poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshimitsu9 Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 To co Ci koledzy powiedzieli to prawda. Hamulce deore v-ki czy jakieś avidy są nie dość że tańsze , lepiej hamują to do tego są lżejsze. Ja nie mam wyjścia bo mam ramę pod tylko i wyłącznie tarcze , lecz jeżeli masz pivoty z tyłu to żaden problem. Co do tarczy hamulcowych odtłuść je benzyną ekstrakcyjną i dokładnie później wyczyść- Powinno zadziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 miałem ten hamulec przez miesiąc na przedzie i próbowałem wszystkich sposobów aby zaczął działać niestety nie dało się nawet podnieść tylnego koła przy hamowaniu, podejrzewam że bolączką tych hamulców jest wiodka konstrukcja zacisku i tarcze, jeśli tył hamuje to przełóż klocki i tarczę do przodu bez żadnych zabiegów czyszczących (czyste ręce) i sprawdź jak działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 30 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Po pierwsze hamulce nie mogą być zatłuszczone a po drugie tak jak koledzy wspominają, że nie spodziewaj się cudów po hamulcach nowych które się jeszcze nie dotarły - cierpliwości pojeździj trochę a za jakiś czas na pewno zaczną hamować lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sirvieras Napisano 31 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Dzięki wszystkim. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Mam na przedzie ten hamulec z oryginalnymi klockami i tarczą 180mm Shimano. Klamki Deore LX (te z regulacją modulacji, stare), kable Shimano Msystem. I co? Jednym palcem na przednie koło ze sporej prędkości stawiam. Warunkiem jest odpowiednia regulacja - możliwie minimalna odległość nieruchomego klocka od tarczy. U mnie wygląda jakby tarło, ale nic nie słychać, jest więc okej W twoim przypadku należy doliczyć jeszcze dotarcie klocków. Nie jestem fanem tych hebli, ale wiem że one dadzą radę hamować i to sprawnie, ale warunkiem jest dobra i skrupulatna regulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Potwierdzam te słowa, sam przejechałem na nich 4k km. Tektro IO przód i tył 160mm. Moja waga ~80kg, nie miałem problemów z blokowaniem przedniego koła - kwestia poprawnej regulacji. Przytoczę jeszcze raz historię, jak kumpel kupił BB5, zamontował, sam wyregulował i hamowały gorzej od Tektro IO, dopiero moja regulacja pokazała przewagę BB5. Więc do regulacji . Pierwsza regulacja trwała u mnie ponad 15minut, potem to już poniżej dwóch jak koło wyjmowałem - kwestia wprawy i kombinowania. Warunkiem jest, że hamulec ma mieć przejechane ponad 200km i być dotartym, ianczej rózne ustawienia nic nam nie dadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 31 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Też je miałem i jakoś nie narzekałem. Tylko głośno dzwoniły, choć nie wiem jak bym je wyregulował to i tak klocki dzwoniły o tarcze. Oprócz tego wszystko dobrze i działały z klamkomanetkami STEF. Przy tarczy na przodzie oryginalnej Tektro 180mm i przy lekko podniesionym tyłku dało rade unieść koło tył. (85kg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.