Skocz do zawartości

[Rower] Cross , przełaj lub szosa - kupno.


janas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem nowym użytkownikiem i zamierzam kupić rower. Krótkie info o mnie:

Płeć - Mężczyzna

Rok Urodzenia - 1996

Wzrost - 185 cm

Waga - 63 kg

Obecny rower - 17 letni - Giant GSR 2000

Teren po którym jeżdżę - szosa , ścieżki rowerowe , rzadko ubite drogi leśne.

Kwota jaką jestem skłonny wydać - Najlepiej do 2000 zł ale jeśli będzie trzeba mogę rozszerzyć do 3000 zł.

 

I teraz mam pytanie jaki typ roweru mi polecacie ? Mi idealnym rozwiązaniem wydawała się przełajówka ale niestety ciężko dostać jakiś model za przyzwoitą ocenę a poza tym chcę najpierw uzyskać opinię fachowców ; ).Przeglądając niektóre tematy napotkałem się z opinią że rower ma tak naprawdę niewielkie znaczenie i zacząłem się zastanawiać czy odczułbym różnice. Moim rowerem jeździ mi się dość i ciężko i topornie mimo tego że mam dość silne nogi dlatego myślałem o zmianie roweru na nowszy i przystosowany do terenu w którym się poruszam. Jeszcze jedno pytanie. Czy rowery tanieją na jesieni? Ponieważ ten rower dostanę na święta :)

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Jednak zdecyduję się chyba na szosę ;).I mam prośbę o propozycję w tej kategorii cenowej jak napisałem w pierwszym poście. Mi się spodobała Merida 880. Co o niej sądzicie , to dobry wybór? Rower ma być nowy.

Napisano

Rower musi być nowy bo będzie kupowany jako prezent. Mam pytanie - jaki efekt dałoby założenie opon takich jak w przełajówce do szosówki ?

Napisano

Przede wszystkim nie ma takiej możliwości. Szosa przyjmie max 28 a standardem w przełaju jest 35. Jak jeździsz ścieżkami i czasem lekki teren to może jednak cross.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Co do roweru to sam nie wiem bo wiem że może i crossowy byłby bardziej funkcjonalny ale jakoś ciągnie mnie do szosy, ma jakiś taki swój klimat i myślę tak sobie że skoro mam już MTB to warto kupić szosę żeby mieć teraz coś zupełnie innego i mam też co do tego pytanie czy pomiędzy moim obecnym rowerem a nowym crossowym byłaby spora różnica ? Proszę o odpowiedzi bo już kompletnie nie wiem co kupić:). Chętnie bym kupił przełajówkę ale w tej cenie chyba nie ma co szukać.

Napisano

Chcesz wymienić stary rower czy jeździć na dwóch?

Szosą też da się po polnej drodze jechać, najlepiej jak byś w sklepie obejrzał i się przejechał. Przełajówki są mało popularne, trudno znaleźć w twojej cenie.

Napisano

Przecież nikt za Ciebie nie podejmie decyzji jakiego rodzaju rower masz kupić. Obecnie masz rower górski, ale

17-letni więc pewnie jego dni są już policzone i "jakość" jazdy na nim pewnie również nie jest najwyższej próby.

Kupując rower szosowy skazany jesteś na asfalt. Poza tym wydaje mi się, że szosówka jest dla kogoś kto wie czego

chce, jest przekonany do swojego wyboru. Rower crossowy jest najbardziej uniwersalny: pojedziesz nim

"po bułki", w miarę szybko po asfalcie i -jeśli będzie dobrej klasy- w średnim terenie też sobie poradzi.

Za 3000 zł można już kupić fajny, względnie lekki rower. Cube ma bardzo fajną ofertę. Lub np coś takiego:

http://stevensbikes.com/2011/index.php?bik_id=117§=description&cou=PL&lang=en_US

Jeśli nie chcesz amortyzatora to szukaj roweru typu "fitness" np:

http://www.cube.eu/tour/cross-road-line/sl-cross-team/

ale musisz się liczyć z tym, że zawężasz obszar jego użytkowości.

Napisano

cross to rower podobny nieco z budowy i osprzętu do mtb, o nieco mniej odpornej na teren ramie, na 28-calowych kołach, pozycja jest nieco bardziej wyprostowana - prawie jak w trekingu, tylko bez błotników

przełaj to coś zbliżonego do szosówki (często mają lepsze hamulce) z zamontowanymi szerszymi obrączami i oponami z bieżnikiem (szer. ok 32-35 - szosa 25-28)

Napisano

Swoją drogą crossy na sztywnych widelcach dużo lepiej się prezentują niż wyposażone w amory. Choćby ten linkowany, elegancki Cube :-). Gdyby odwrócić mostek na (-) celem pochylenia sylwetki i założyć jak najwęższe, ale jeszcze klockowe (lub semi) opony, to prawie jak szosówka/przełajówka :-)

Napisano

cross to rower podobny nieco z budowy i osprzętu do mtb, o nieco mniej odpornej na teren ramie, na 28-calowych kołach, pozycja jest nieco bardziej wyprostowana - prawie jak w trekingu, tylko bez błotników

przełaj to coś zbliżonego do szosówki (często mają lepsze hamulce) z zamontowanymi szerszymi obrączami i oponami z bieżnikiem (szer. ok 32-35 - szosa 25-28)

 

Oj, tam... Oj, tam... cóś za dużo końbinujesz kolego ;)

 

Rower typu cross to hybryda powstała z połączenia MTB i szosówki jako remedium dla tych,

co lubią zarówno szybko po asfalcie jak również i "na przełaj"...

 

Może się nie znam, ale dla mnie podział jest prosty:

 

- BMX

- MTB

- Road

- Cross/Hybrid

- Touring/Trekking

- City

 

Teraz zastosuj jedną z powyższych dla "przełajówki" :thumbsup:

 

Pozdrówka!

Napisano

Zapomniałeś o cyclo-cross, więc podział nie był pełny i to = przełajówka ;)

 

To już IMHO podkategoria Road...

 

Każda z powyższych głównych ma jeszcze swoje podkategorie.

 

Pozdrówka!

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Jednak nie decyduje się na szosówkę gdyż potrzebuję roweru bardziej uniwersalnego. Ten zakup sobie odłożę na następny raz ; ). Zdecydowałem się na rower crossowy/hybrydę. Do tej pory jeździłem na sztywnym widelcu i mi to nie przeszkadzało, wręcz chyba wolę bo rower wydaje mi się stabilniejszy i szybszy a do tego lżejszy więc w nowym rowerze też chyba bym wolał sztywny widelec albo chociaż amor z funkcją blokady. Spodobał mi się Cube Sl Cross Comp. W sobotę jadę szukać jego po okolicznych sklepach. Czy na nowym rowerze odczuję dużą różnicę w porównaniu do obecnego ( chodzi mi głownie o szybkość)? Czy rower z takimi oponami nadaje się na krawężniki/dziury ?Co ogólnie sądzicie o tym rowerku ? Bo mi się bardzo podoba wizualnie i ogólnie ,jednak najbardziej mnie martwi czy mi się koło nie rozleci na dziurze ;p.

Napisano

Strasznie długo się zastanawiasz - ja w międzyczasie kupiłem ramę, złożyłem rower i zrobiłem na nim sporo kilometrów.

Moja rada: kup rower crossowy z amortyzatorem z blokadą skoku.

Napisano

Witam! janas ja rownież szukalem podobnego roweru który bedzie szybki-rozpatrywalem kupno roweru szosowego lecz sprzedawca przekonywal mnie żebym przejechal sie na rowerze crossowym-wrazenia pozytywne. Niestety pomyślałem mieszkam gdzie mieszkam czyli Olsztyn-ulice sa takie jakie sa-cross byłby zdecydowanie bardziej uniwersalny. A chcialem zeby byl to moj pierwszy lepszy rower wiec na zakup przeznaczyłem ok 4tys lecz wiekszosc rowerow crossowych w tej cenie byla wyposażona w hamulce tarczowe ktore nie byly mi portrzebne w takim roweku wiec wybór padł na szybki rowerek pt. "Cube SL Cross Pro" Pierwsze odczucia po przesiadce z 15letniego mtb-niebo a ziemia rowerek lekki szybki i sztywny co nie kazdemu odpowiada ale po ok 2tys km sie przyzwyczaiłem :P Rower radzi sobie w terenie niespodziewanie dobrze lecz wygody prosze nie oczekiwać! Kiedyś nie wiedząc co to jest mazovia marathon wystartowałem w tej imprezie i przejechałem bez wiekszych problemów. Dotarłem do mety cały i zdrowy-rower również caly i zdrowy dzis na liczniku 3500km koła proste wszystko wporządku. Jeżdże przeważnie po ulicach bo tam rower pokazuje swoje prawdziwe oblicze czasem po chodnikach jak musze...(straszne sa te chodniki nadaja sie raczej na rowery typu full :P) i ocz czasu do czasu po leśnych szlakach rowerowych. Waże mniej wiecej tyle samo bo ok 60kg 180cm wzrostu polecam lecz ostrzegam bo jest twardo amorki z blokada super wprawa ale nie miałem za dużego wyboru rowerków z amorkiem i bez tarcz czy hamulców szczękowych hydraulicznych pomimo małych wyrzeczeń w użytkowaniu (nie jeżdże za ostro pod kraweżniki i często trzeba zwolnic ale rower szybko sie rozpedza :P) nie przesiadam sie na moj rower mtb. uffff przepraszam za błędy...

pozdrawiam ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...