tehdess Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 Cześć, posiadam rower Sceapper ar2 z zasosowaniem do przeciętnego xc, jednak chciał bym w niego trochę zainwestować żeby lepiej sprawdzał się w trudniejszym terenie. Aktualny Setup: Widelec: SR Suntour XCR-D LO, blokowany, 100 mm Kierownica: Rockrider oversize 600 mm by JD Stery: Super Express H-142, półzintegrowane Wspornik kierownicy: Oversize Rockrider 6° by JD Wspornik siodła:Zoom SP-209 Piasty: Novatec D142-DSE/D041-DSE Obręcze: Mach1 Exe Opony: Schwalbe Black Jack 26x2,1 Dźwignie przerzutek: Shimano Deore M590 Rapidfire Plus Przerzutka przód: Shimano Alivio M412 Przerzutka tył: Shimano Deore M591, długi wózek Hamulce/ Dźwignie hamulców: Shimano Deore BR-M445/ BL-M445 Siodło: Rockrider VIPER by Selle Royal. Korby: Shimano M311, 42-32-22 z. Środek suportu: Thun Twist, kartridż Pedały: pedały platformowe Wellgo Kaseta: SRAM PG-950, 9 b. Łańcuch: Shimano HG53 Rozmiar: Xl I moje pytanie od czego zacząć modernizację żeby stopniowo przystosować go do ciężkiej jazdy? Budżet: w granicach zdrowego rozsądku, bez szaleństw z góry dzięki!
Biera Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 co to znaczy przystosować go do cięższej jazdy? o ile nie chcesz na nim skakać to nie ma konieczności natychmiastowej wymiany podzespołów w tym rowerze. jedyne w co powinieneś najpierw zainwestować to pedały i buty SPD (lub któryś z pozostałych systemow zatrzaskowych). potem możesz zainwestować w nowy amortyzator, ale nie przyniesie to znaczącej poprawy jeśli chodzi o przystosowanie do "cięższej jazdy"
kosa23 Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 Napisz co rozumiesz przez "trudniejszy teren". Generalnie, twój rower ma wyposażenie odpowiednie do rekreacyjnej jazdy cross-country. Jeśli chciałbyś go przystosować pod kątem intensywniejszego użytkowania (np ścigania), to możesz zacząć od zmiany napędu: pedałów na zatrzaskowe, korby na np Shimano Deore. Poza tym im rower lżejszy (ale odpowiednio do zastosowania), tym lepiej. Myślę, że jako "entry-level" osprzęt jest całkiem ok.
tehdess Napisano 29 Lipca 2011 Autor Napisano 29 Lipca 2011 co rozumiem? teren przede wszystkim górzysty. zjazdy, podjazdy, korzenie, drobne skoki itd. Chciał bym się w przyszłym sezonie wybrać w góry bez obawy że któraś z części zakończy wyprawę. Myślę że to jest odpowiedni moment na zastanowienie się w jakie części trzeba by zainwestować oraz jaki budżet mieć naszykowany.
kosa23 Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 teren przede wszystkim górzysty. zjazdy, podjazdy, korzenie, drobne skoki itd. Chciał bym się w przyszłym sezonie wybrać w góry bez obawy że któraś z części zakończy wyprawę. Nie wiem jak jeździsz i po czym, ale minimum do tego(po ewentualnej zmianie korby) właśnie masz. Określ dokładniej swoje wymagania i możliwości...
beskid Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 Piszesz jakbyś miał jakiegoś makrokesza a to przyzwoity sprzęt. Wymieniasz to co jest zużyte lub żle pracuje i tyle. Na takim sprzęcie bez kłopotu pośmigasz po górach ale wszystko w granicach rozsądku. Chciał bym się w przyszłym sezonie wybrać w góry bez obawy że któraś z części zakończy wyprawę. Nawet jak wsadzisz wszystko z XTR-a to i tak możesz mieć pecha i coś padnie ale może być i tak, że wszystko będzie w porządku. Wiesz ile jest przypadków choćby pourywanych wózków przerzutek tylnych a mnie nigdy nie kopnął zaszczyt z takiej awarii. Swego czasu gdybym posiadał taki sprzęt jak Ty to mlaskał bym z zadowolenia bo o czymś takim można było dopiero marzyć.
tehdess Napisano 29 Lipca 2011 Autor Napisano 29 Lipca 2011 @beskid mlaskam, zwłaszcza że kupiłem go ponad 500plnów poniżej ceny i to nówke z tym zakończeniem wyprawy chodzi mi o to żeby wiesz, napisze na forum że pod czas wyprawy strzeliła mi cześć X a w odpowiedzi dostane ze to pierwsza rzecz która powinna mi strzelić pod czas wyprawy w góry. @kosa23 wiem ze minimum mam, ale nie planuje zakończyć historii z jazdą zbyt szybko, wiec chce rozbudować posiadany zestaw i podnieść jakość/klasę poszczególnych komponentów. Wymagania to przede wszystkim sprawna praca, bez zgrzytów przeskoków w napędzie. miedzi innymi muszę coś zrobić z kaseta bo z tego jestem nie zadowolony z jej pracy (widać to pod czas gdy rower stoi do górykołami i po wprawieniu w ruch układu kaseta wykonuje coś w stylu usemek i przenosi dość duże drgania na cały rower), teraz nie wiem czy to nie jest wina jeszcze piasty.. kolejna rzecz to właśnie wymiana korby i suportu tylko czy coś nie jest bardziej pilnego, co przyniesie większy efekt.
beskid Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 Takie pływanie kasety bywało częste w wolnobiegach więc coś jest nie w porządku. Rozbierz ją razem z bębeniem wyczyść i nasmaruj a jak nie będzie efektów to wywal ją i kup jakiś Shimano. To samo się tyczy kasety i korby najlepiej na octalink za około 150 zł.
kosa23 Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 Prawdopodobnie masz coś niedokręcone lub niewyregulowany napęd. Zacznij od jego wyregulowania lub, jeśli nie znasz się na tym, oddaj rower do jakiegoś przyzwoitego serwisu na przegląd. Na nowych częściach, niezależnie od tego jakiej są klasy, wszystko powinno działać ok. Oczywiście, możesz założyć części napędu, które będą bardziej trwałe, zapewnią lepszą zmianę biegów (przede wszystkim w trudnych warunkach), ale uważam, że sam powinieneś się przekonać czy aby na pewno potrzebujesz czegoś lepszego i wtedy dopiero wymieniać konkretne części. To co masz, jest na całkiem niezłym poziomie. Korba trochę odstaje od reszty, więc jak już mówiłem, jeśli masz coś zmieniać, zacznij od niej - poprawisz jakość pracy napędu. W następnej kolejności zmieniłbym amortyzator, za 500-700zł miałbyś coś trwalszego i znacznie lepiej działającego. A tak w ogóle, to zawsze można kupić jakieś lepsze części, tylko nie zawsze jest po co to robić
Rulez Napisano 29 Lipca 2011 Napisano 29 Lipca 2011 Masz dosyć słabe hamulce, jeśli mają tarcze 160 mm to załóż większe , na długich zjazdach w górach tarcze 160 mm mogą się przegrzać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.