Bogutinni Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Otóż kupiłem wiosną rower marki Kross Hexagon V4 (2011r.) i co kilkuset kilometrach jazdy zdałem sobie sprawę, że widzę siebie w 95% na szosie i w długich traskach... Może popełniłem błąd kupują właśnie rower typu MTB, ale mam nadzieję, że nie będę teraz musiał kupować nowego roweru... I dlatego chciałbym Was, speców spytać, co wy byście w mojej sytuacji zrobili Myślę tutaj o wymianie poszczególnych części... MTB jest niby rowerem uniwersalnym, więc myślę, że da się go zrobić na turystyka. Co według Was muszę wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luigi Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Zrezygnuj z opon, które mają agresywny bieżnik. Kup sobie jakieś łagodne semi-slicki. Zamontuj światła. I to chyba tyle Więcej nie da się chyba zmienić, by rower był bardziej szosowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deoksyryboza Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Oponki, np na Kendy Kwest lub jakieś droższe, lżejsze, jeśli tylko jazda po asfalcie. Na dłuższe trasy może się też przydać jakiś bagażnik z torbą/sakwa na kierownicę. Do tego mogą być błotniki, wygodniejsze siodełko (jeśli aktualne Ci nie pasuje), inny mostek/kierownica (żeby ewentualnie zmienić pozycję na taką, która na długich trasach będzie wygodniejsza). Jeśli nie planujesz jazdy w terenie, to możesz wymienić też obecny "amortyzator" na jakiś sztywny widelec - będzie lżej, bez bujania i tracenia energii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogutinni Napisano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Taaak, oponki myślałem aby wymienić na 1 miejscu, a te Kendy wyglądają atrakcyjnie ;)Lepiej kupić siodełko ze sprężynami, czy sztycę amortyzowaną? A może to i to? Amorka nie zamienię, bo on jest świetny, na asfalcie praktycznie w ogóle nie buja, dopiero przy jakichś nierównościach Szkoda, że nie będę już mógł zmienić kół na 28' O sakwach i bagażnikach też już myślałem i będą Kierownicy i mostka na razie nie planuję zmieniać, póki co nic mi nie przeszkadza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogutinni Napisano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Przepraszam za odkopanie tematu, ale muszę jeszcze o jedno zapytać. Czy opłaca się inwestować w SPD w takim rowerze (turystyka, lekki teren czasami) ? Muszę sobie kupić jakieś buty porządne na rower, bo jazda w takich zwykłych mnie drażni (czasami przykre sytuacje związane z zsunięciem nogi z pedału i kroczem o ramę i "nieoddychanie" stóp). Ogólnie - jakie buty polecacie na przystosowane na rower (wygodne, oddychające)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blaswi Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Czy opłaca się inwestować w spd? Oczywiście, że tak. Ja mam bardzo podobną sytuację jak Ty. Mam rower mtb hexagon V3 ale w 90% jeżdżę po asfalcie/drogach ubitych. Od 1,5 roku jeżdżę z butami spd. W ogóle nie ma porównania z jazdą bez spd. Posiadam buty shimano md76. Świetny stosunek jakości do ceny. Sprawują się świetnie polecam. Do tego pedały od shimano (nie wiem ile chcesz na to wydać) i jezda będzie 100 razy wygodniejsza i efektywniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Otóż kupiłem wiosną rower marki Kross Hexagon V4 (2011r.) i co kilkuset kilometrach jazdy zdałem sobie sprawę, że widzę siebie w 95% na szosie i w długich traskach... Może popełniłem błąd kupują właśnie rower typu MTB, ale mam nadzieję, że nie będę teraz musiał kupować nowego roweru... I dlatego chciałbym Was, speców spytać, co wy byście w mojej sytuacji zrobili Myślę tutaj o wymianie poszczególnych części... MTB jest niby rowerem uniwersalnym, więc myślę, że da się go zrobić na turystyka. Co według Was muszę wymienić? Jeżeli Cię stać, to zostałbym sobie MTB i kupił treking. Ja tak mam. Z tym że u mnie treking był pierwszy. Trans Alp + Level A4. Stosunek przebiegów jest mniej więcej 6/1 czy nawet 8/1. Musisz pamiętać, że masz rower w geometrii MTB i zmiana opon czy widelca to będzie tak naprawdę proteza, z której nie koniecznie musisz być zadowolony. Podstawowa i kluczowa (IMHO) rzecz wyróżniająca MTB i Treking to pozycja "za kierownicą". Zauważyłem, że sporo ludzi poszukuje na MTB pozycji "trekingowej" kombinując z mostkami i różnego typu chwytami, giętymi kierownicami. Co do obuwia. Jeżeli mówimy o rowerze turystycznym i jeździe turystycznej, to SPD jest przerostem formy nad treścią. Na trekingowym jeżdżę w klapkach lub boso (no teraz to już jest chłodno...). Do Levela A4 zakładam obuwie trekingowe, które ma fikuśny, relatywnie głęboki bieżnik - wystarcza (przynajmniej na pedałach zamontowanych przez producenta). Jeżeli masz problem z poceniem się stóp, to raczej nie spodziewaj się cudów, nawet przy droższym obuwiu. Jeżeli chcesz "cisnąć", to klasyczny turystyczny (treking) raczej odpada... Wtedy można zacząć zastanawiać się nad rowerem typu cross lub klasyczną szosówką. W Twoim przypadku bliżej będzie do crossa (z małymi przeróbkami) niż do turystycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Zdecydowanie wymieniłbym na crossa, lub trakking, o ile na krótkie przejazdy przez miasto MTB jeszcze się nadaje, to jeśli myślisz o dłuższych wycieczkach musisz szukać czegoś lekkiego na 28 calach. Nie uważam, że SPD turystycznie jest przerostem ambicji, kiedy jeżdżę sam mam buty MT-42, kiedy jadę z rodziną i jest gorąco mam sandaly SPD, pedały Shimano M-520. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Czy opłaca się inwestować w SPD w takim rowerze Opłaca się w każdym rowerze poza wygodnym mieszczuchem na którym jedzie się "gdzieś" a nie dla przyjemności z samej jazdy. Jak będziesz chciał zmienić rower to podmienisz pedały co zajmie pewnie 5min i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.