gbk Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Witam, Parę dni temu zakupiłem używany hamulec Formula Oro K18 na tył. (pierwszego dnia już piekłem tarcze, ale to nie ma nic do rzeczy ) . Wczoraj dokręciłem lekko tarcze, ( w sumie Torxem 20 a nie 25, więc może da się jeszcze bardziej dokręcić. Kupie dziś Torxa 25 i spróbuje )i gdy zakładałem koło, klocek (ten od zewnętrznej strony roweru) ocierał o tarcze, próbowałem ok 2 h wszystko wyregulować i nie da rady. Czy kłopotem może być zbyt lekko dokręcona tarcza? Ale niby czemu skoro wcześniej było dobrze, a regulacja nie sprawiała żadnych problemów, tzn wyregulowałem za pierwszym razem. Prawie na pewno nie nacisnąłem klamki gdy w zacisku nie było tarczy, pozatym tarcza wchodzi do zacisku bez problemu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 za słabo dokręcony zacisk albo tarcza, jak hamują ? może się zapowietrzyły może klocki, tarcza zaolejona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gbk Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Kupie klucz, dokręcę , zobaczę. Zacisk i adapter dokręcone mocno. Wcześniej Hamowały super. Tarcza zaolejona? Nie ma to chyba tu nic do rzeczy skoro ociera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 jeśli tylko ociera to popuść zacisk na śrubach i zaciśnij klamkę a potem przykręć zacisk z powrotem, jeśli oba tłoczki pracują poprawnie to nie powinno ocierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 pierwszego dnia już piekłem tarcze tu może cie zdziwię ale jeśli przegrzałeś tarcze i nie równo stygły w różnych punktach mogło dojść do ich skrzywienia czego skutkiem jest obcieranie. a obciera ci w jednym miejscu czy po całości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gbk Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Po całości, tarcza jest prosta. Zrozum, że wszystko było ok, dopóki nie zachciało mi się dokręcić tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Korzystasz z szybko-zamkykacza? Może problem leży w złym położeniu koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gbk Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Tak korzystam z szybko-zamykacza, też nad tym myślałem, dokręciłem konusy w piaście i nadal to samo... Nie wiem co jeszcze mogę zrobić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 próbowałeś przeprowadzić regulację jeszcze raz, może jeden z tłoczków chodzi wolniej, można też się przyjrzeć tarczy, zdemontować ją i na stół albo szybę, naciskając po obwodzie i wewnątrz czy się nie kołysze, jak się kołysze to jest krzywa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gbk Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Probowalem regulować kilkanaście razy, bez skutku, moim zdaniem z tarczą i zaciskiem jest wszystko ok. Sprawdze jeszcze pozycję koła tak jak pisał kolega wyżej. I nic.. Próbowałem nawet odkręcić konus z jednej strony tak aby 'skontrował' pozycje tarczy , ale to nic nie pomaga . Jednak zauważyłem , że Odległość między mocowaniem zacisku (oznaczona kreseczką czerwoną) a tarczą jest znikoma, chyba poniżej milimetra, w zależności jak wyreguluje ustawienie. Np. Jak dam za bardzo w strone tarczy to nawet lekko ociera. Może mieć to coś wspólnego z problemem ? Dokręcilem tarcze torxem25 dosyć mocno i nadal to samo - jeden klocek ociera o tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Odkręć całkowicie zacisk i na spokojnie spróbuj raz jeszcze Rozepchaj wcześniej jak najbardziej klocki - proponuję np: nożem obiadowym . Jak zdejmniesz całkowicie zacisk, zobacz czy jeden tłoczek nie jest bardziej wysunięty od drugiego - u mnie tak było w avidach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gbk Napisano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Robiłem już tak.. Kupuje tarcze avida 185mm i zobaczymy co wtedy będzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 A ile Ci zostało okładzin w klockach? Czy przypadkiem na zdjęciu tłoczek od prawej strony (od koła) nie jest bardziej wysunięty? Może okładziny są do wymiany i stąd te problemy? Z tą tarczą to bym się wstrzymał - chyba że to przemyślany i konieczny zakup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 28 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 ten tłoczek który trze o tarcze jest bardziej wysunięty. Wyjmij klocki, rozepchnij tłoczki, przytrzymaj czymś ten tłoczek od strony koła i naciśnij kilka razy lekko klamkę, tak aby ten drugi się wysunął bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 wczoraj regulowałem swoje hamulce i przyszło mi na myśl żeby sprawdzić czy przewód hamulcowy nie sprężynuje i nie przekasza zacisku, druga sprawa kolega wyżej dobrze pisze trzeba sprawdzić czy oba klocki poruszają się równocześnie, a trzecia sprawa można pod klocek który ociera włożyć żyletkę i zacisnąć klamkę i wtedy przykręcić zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 polecam patent z żyletką a najlepiej ją dać po obu stronach jak tarcza jest prosta to wychodzi tylko złe ustawienie zacisku i tłoczków skoro z jednej obciera z drugiej nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widzim Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 a może tak na szybko przełożyć tarczę z przodu zamiast do próby kupować nową ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gbk Napisano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Rzeczywiście jeden tłoczek bardziej 'odstawał'. Ścisnąłem go i są teraz równe. Nic to jednak nie dało, bo chyba że tłoczek znowu wrócił na dawne miejsce... To jest mój pierwszy hamulec tarczowy więc nie znam się na klockach, sami oceńcie : (przepraszam za jakość, robione telefonem .. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 29 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 klocki powinny mieć taką samą grubość okładzin na całej powierzchni a tu ewidentnie są zdarte na zewnątrz przez tarczę, albo zamontowałeś krzywo zacisk raz w jedną a raz w drugą stronę (oba klocki przytarte) lub tarcza tak faluje że przyciera klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 2 Sierpnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Patrząc na zdjęcie zamontowanego zacisku coś jest nie tak na pewno: Zielona linia przebiega przez środek zacisku i tarcza powinna być dokładnie w tym miejscu. Aby być pewnym że koło dobrze siedzi po włożeniu go i postawieniu roweru poluzuj zacisk, oprzyj się całym ciężarem ciała na siodełku i wtedy zaciśnij zacisk koła. Potem reguluj zacisk hamulca. Po poluzowaniu śrubek zacisku i zakręceniu kołem powinno się kręcić gładko, bez oporów. Jeśli wewnętrzny klocek w tej sytuacji ociera trzeba by dać podkładki pod adapter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.