Skocz do zawartości

[Hamulec] Formula Oro K18 rozregulował się


gbk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Parę dni temu zakupiłem używany hamulec Formula Oro K18 na tył. (pierwszego dnia już piekłem tarcze, ale to nie ma nic do rzeczy :icon_mrgreen: ) . Wczoraj dokręciłem lekko tarcze, ( w sumie Torxem 20 a nie 25, więc może da się jeszcze bardziej dokręcić. Kupie dziś Torxa 25 i spróbuje )i gdy zakładałem koło, klocek (ten od zewnętrznej strony roweru) ocierał o tarcze, próbowałem ok 2 h wszystko wyregulować i nie da rady. Czy kłopotem może być zbyt lekko dokręcona tarcza? Ale niby czemu skoro wcześniej było dobrze, a regulacja nie sprawiała żadnych problemów, tzn wyregulowałem za pierwszym razem. Prawie na pewno nie nacisnąłem klamki gdy w zacisku nie było tarczy, pozatym tarcza wchodzi do zacisku bez problemu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałeś przeprowadzić regulację jeszcze raz, może jeden z tłoczków chodzi wolniej, można też się przyjrzeć tarczy, zdemontować ją i na stół albo szybę, naciskając po obwodzie i wewnątrz czy się nie kołysze, jak się kołysze to jest krzywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowalem regulować kilkanaście razy, bez skutku, moim zdaniem z tarczą i zaciskiem jest wszystko ok. Sprawdze jeszcze pozycję koła tak jak pisał kolega wyżej.

 

I nic.. Próbowałem nawet odkręcić konus z jednej strony tak aby 'skontrował' pozycje tarczy , ale to nic nie pomaga :confused: . Jednak zauważyłem , że

dsc014322.jpg

Odległość między mocowaniem zacisku (oznaczona kreseczką czerwoną) a tarczą jest znikoma, chyba poniżej milimetra, w zależności jak wyreguluje ustawienie. Np. Jak dam za bardzo w strone tarczy to nawet lekko ociera. Może mieć to coś wspólnego z problemem ?

 

Dokręcilem tarcze torxem25 dosyć mocno i nadal to samo - jeden klocek ociera o tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć całkowicie zacisk i na spokojnie spróbuj raz jeszcze ;) Rozepchaj wcześniej jak najbardziej klocki - proponuję np: nożem obiadowym :D.

Jak zdejmniesz całkowicie zacisk, zobacz czy jeden tłoczek nie jest bardziej wysunięty od drugiego - u mnie tak było w avidach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ci zostało okładzin w klockach? Czy przypadkiem na zdjęciu tłoczek od prawej strony (od koła) nie jest bardziej wysunięty? Może okładziny są do wymiany i stąd te problemy? Z tą tarczą to bym się wstrzymał - chyba że to przemyślany i konieczny zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten tłoczek który trze o tarcze jest bardziej wysunięty. Wyjmij klocki, rozepchnij tłoczki, przytrzymaj czymś ten tłoczek od strony koła i naciśnij kilka razy lekko klamkę, tak aby ten drugi się wysunął bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj regulowałem swoje hamulce i przyszło mi na myśl żeby sprawdzić czy przewód hamulcowy nie sprężynuje i nie przekasza zacisku, druga sprawa kolega wyżej dobrze pisze trzeba sprawdzić czy oba klocki poruszają się równocześnie, a trzecia sprawa można pod klocek który ociera włożyć żyletkę i zacisnąć klamkę i wtedy przykręcić zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jeden tłoczek bardziej 'odstawał'. Ścisnąłem go i są teraz równe. Nic to jednak nie dało, bo chyba że tłoczek znowu wrócił na dawne miejsce... To jest mój pierwszy hamulec tarczowy więc nie znam się na klockach, sami oceńcie : (przepraszam za jakość, robione telefonem .. )

dsc01434j.jpg

dsc01437em.jpg

dsc01438op.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki powinny mieć taką samą grubość okładzin na całej powierzchni a tu ewidentnie są zdarte na zewnątrz przez tarczę, albo zamontowałeś krzywo zacisk raz w jedną a raz w drugą stronę (oba klocki przytarte) lub tarcza tak faluje że przyciera klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Patrząc na zdjęcie zamontowanego zacisku coś jest nie tak na pewno:

 

zacm.jpg

 

Zielona linia przebiega przez środek zacisku i tarcza powinna być dokładnie w tym miejscu. Aby być pewnym że koło dobrze siedzi po włożeniu go i postawieniu roweru poluzuj zacisk, oprzyj się całym ciężarem ciała na siodełku i wtedy zaciśnij zacisk koła. Potem reguluj zacisk hamulca. Po poluzowaniu śrubek zacisku i zakręceniu kołem powinno się kręcić gładko, bez oporów. Jeśli wewnętrzny klocek w tej sytuacji ociera trzeba by dać podkładki pod adapter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...