godlo7 Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 siema co sadzicie o rowerku kross a2 Rama 26" ALU 6061 Kolor czarny/biały Rozmiary 17" , 19" , 21" Widelec SR Suntour XCM-V3 DLO Biegi 24 Przerzutka przód Shimano Altus FD-M310 Przerzutka tył Shimano Alivio RD-M430 Hamulec przód Shimano BR/BL-M445 160mm Hamulec tył Shimano BR/BL-M445 160mm Manetki Shimano Alivio SL-M410 Korba Shimano FC-M311 Suport Thun GO(A)L Łańcuch Shimano CN-HG40 Kaseta Shimano Alivio CS-HG40 Piasty Joy Tech D041DSE; Joy Tech D142DSE Opony Impac Trailpac Obręcze Kross R Disc Damper - Kierownica MTB-AL.-110BT Wspornik kierownicy TDS-C41-8 Wspornik siodła SP-235 Alu Stery - Siodło San Marco Ponza Power Pedały - Waga 14,2 Wyposażenie dodatkowe - Uwagi -
RybekZKlanu Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 Te A2 z 2011 roku mają słabszy osprzęt niż z 2009/2010. Polecam http://allegro.pl/rower-kross-level-a2-17-alivo-kurier-gratis-i1725822276.html z tej aukcji, tylko nie wiem czy rama będzie pasowała dla Ciebie. Pozdrawiam
godlo7 Napisano 27 Lipca 2011 Autor Napisano 27 Lipca 2011 za mały ale czy ten co podałem doczegos sie nadaje ?
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 To jest podstawowy rower mtb, osprzęt skromny a i rama nie za ciekawa; ja bym poszukał czegoś z lepszą ramą kosztem osprzętu który zawsze można wymienić a rama zostaje... np: http://allegro.pl/rower-kona-lana-i-2010-r-20-warszawa-i1722799203.html - http://www.aukcjoner.pl/gallery/006441521-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I1 - http://allegro.pl/merida-matts-40-v-40-v-2010-velmar-piastow-w-wa-i1717462451.html - http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-merida-matts-tfs-xc-100-v-2010.html ten jest dobry
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 @Desmond co Ty chcesz od tej ramy? @godlo7 Do czegoś się nadaje, ale do czego Ty potrzebujesz? Jeżeli miałeś okazje na nim pojeździć i podobało Ci się, to nie ma nad czym się zastanawiać.
godlo7 Napisano 27 Lipca 2011 Autor Napisano 27 Lipca 2011 ogulnie szukam roweru do 2000 zł raczer do sredniego terenu na razie wyzwaniem jest wrocławska sleza pozdro
nemo2009 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Przede wszystkim musisz wiedzieć,że Levele A2 i A4 mają długie ramy. Zjazd z tej Ślęży raczej nie będzie zbyt komfortowy.
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 W A2 z 2011 mostek i kierownica mi się nie podobają, reszta może być, rama robi bardzo dobre wrażenie. @UP To niech sam oceni, skąd wiesz ile ma wzrostu i jakie proporcje ciała?
godlo7 Napisano 27 Lipca 2011 Autor Napisano 27 Lipca 2011 znalazłem cos jeszce moze lepszy rama KELLYS Alutec Lite 6061 3ple butted - RRC geometry (Race Ready Concept) rozmiary ram 395mm (15.5")/ 445mm (17.5")/ 495mm (19.5")/ 546mm (21.5") widelec SR SUNTOUR XCR RL, 100mm, coil/ Remote Speed Lock stery KLS Expert integrated suport VP cartridge (122.5mm) korby SHIMANO Acera M361 (42x34x24) manetki SHIMANO Altus SL-M310 Rapidfire plus przerzutka przód SHIMANO Altus M311 (34.9mm) przerzutka tył SHIMANO Alivio (11) M430 ilość biegów 24 kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-32) łańcuch KMC Z7 (108 links) hamulce SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc tarcze hamulcowe 180mm front/ 160mm rear Center Lock dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M445 Disc piasty SHIMANO RM65 Disc Center Lock (32 holes) szprychy stainless steel black obręcze KELLYS Draft Disc 559x19 (32 holes) opony SCHWALBE Rocket Ron Performance 57-559 (26 x 2.25) wspornik kierownicy KLS Expert (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7°) kierownica KLS Expert RiseBar (31.8mm) chwyty KELLYS 2Density sztyca KLS Expert (diam 31.6mm) siodło SELLE ROYAL Mach pedały VP alloy/ steel akcesoria CAT EYE reflector set waga kg 13,68 (495mm) mam 177cm i 66 kg
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 @radeks23 co chce od tej ramy? To jedne z najgorszych ram na rynku tak samo jak unibike oraz Kellys które są robione w Chinach. Jeśli chcesz rower pod rozbudowę, to nie kupuj żadnych krossów ani unibików, tylko coś porządnego, bo osprzęt się zużywa, można wymienić, a ramy raczej nie będziesz wymieniał.
Kafarek555 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 @radeks23 co chce od tej ramy? To jedne z najgorszych ram na rynku tak samo jak unibike oraz Kellys które są robione w Chinach. Jeśli chcesz rower pod rozbudowę, to nie kupuj żadnych krossów ani unibików, tylko coś porządnego, bo osprzęt się zużywa, można wymienić, a ramy raczej nie będziesz wymieniał. No chyba sobie kpisz Ok, starsze roczniki miały żałosnej jakości lakier ale teraz serio nie ma na co narzekać. Sam jestem posiadaczem drugiej ramy od Krossa (pierwsza to A4 21 cali, rok 08, teraz A6 19 cali, też 08 rok - łącznie 5 tysięcy km) i pomimo dosyć mocnego traktowania a nawet małych hopek nie ma żadnych problemów. Koledzy ze stowarzyszenia także A6 08 rok, drugi A2 2010 i nie zgłaszają jakichkolwiek uwag odnośnie ich wytrzymałości. Ciekawe na jakiej podstawie wyciągasz takie przemyślenia. I czego to niby nie jest sprzęt pod rozbudowę? Sam ze swojego planuje zrobić 10,5 kg HT na mieszance SLX i XT. Można? Można. Swoją ramę od A6 jako nową kupiłem za...201 zł! Znajdziesz mi coś w tej cenie lepszego? Widać niektórzy dalej mają kompleks na punkcie polskich produktów Wnioskując po podpisie sam wydałeś na rower jakieś 3500 zł. Wierz mi, za mniejszą kwotę z tą jak to ująłeś "nieszczęsną" ramą Krossa zbuduje rower wagowo i sprzętowo nawet lepszy od Twojego Cannondale. No ale pewnie lepiej wśród kolegów brzmi: mam Cannondale niż Kross?
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 @ Desmond Które ramy nie są spawane na dalekim wschodzie? W czym konkretnie widzisz kiepską jakość ram Krossa, Unibika i Kellysa? Proszę o konkretne odpowiedzi z przykładami.
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Dziwne tyko, że Kross daje 2 lata gwarancji na ramę, a np. taki Trek czy Cannon dożywotnią gwarancję. To sugeruje, ze ta rama musi być lepsza. No chyba, że chcesz aby Twoja rama skończyła np. tak: http://lp1.pinkbike.org/p1pb6072145/p1pb6072145.jpg ; http://lp1.pinkbike.org/p4pb6072142/p4pb6072142.jpg Ja wolę zaufać firmie, która robi rowery od 40 lat, daje dożywotnią gwarancję na ramę, dzieki czemu mogę się skupić na inwestowaniu, zmianie osprzętu bo wiem, ze to ma sens.
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 desmond dlaczego nie odpowiadasz na moje pytanie? nie znasz odpowiedzi? W necie są też zdjęcia połamanych ram z dożywotnia gwarancją, w dodatku są przypadki negatywnego jej rozpatrzenia. Nie ufaj ślepo w marketingowy bełkot.
miloter Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Najwidoczniej nie zna. Ja również zastanawiam się nad tym rowerem.
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Rozumiem, że masz problem z przeczytaniem mojego postu? Podałem przykłady wraz ze zdjęciami "jakości ram krossa", a co do spawanych ram, to większość lepszych firm składa równieź na Wschodzie zgadza się, ale firma stara się bardziej, aby jakość tworzenia ram została na jak najwyższym poziomie, w związku z czym nie boją się dać dożywotniej gwarancji na rame, bo wiedzą, ze jest dobrze zrobiona; a dlaczego kross nie daje gwarancji dożywotniej na swoją "jakże trwałą " ramę?? Efekty własnie widać na zdjęciach, ktore podałem dwa posty wyżej...
Kafarek555 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Dziwne tyko, że Kross daje 2 lata gwarancji na ramę, a np. taki Trek czy Cannon dożywotnią gwarancję. To sugeruje, ze ta rama musi być lepsza. No chyba, że chcesz aby Twoja rama skończyła np. tak: http://lp1.pinkbike.org/p1pb6072145/p1pb6072145.jpg ; http://lp1.pinkbike.org/p4pb6072142/p4pb6072142.jpg Ja wolę zaufać firmie, która robi rowery od 40 lat, daje dożywotnią gwarancję na ramę, dzieki czemu mogę się skupić na inwestowaniu, zmianie osprzętu bo wiem, ze to ma sens. Haha Pierwsze zdj to chyba z lupą trzeba oglądać a co się tyczy drugiego: ultra nisko siodełko, platformy jak do DH i ŻADNYCH wyjaśnień w jakich okolicznościach to się stało ("śmierdzi" mi tu wykorzystaniem A4 do poważniejszych skoków, bardzo ciężko terenu lub zjazdów a seria Level do tego NIE jest przystosowana). Pojawia się więc moje pytanie: co chcesz udowodnić tymi zdj? Bo póki co wykazujesz jedynie ignorancję. Kwestia gwarancji: równie dobrze mogę zapytać: dlaczego Mercedes na swoje auta daje 2 lata gwarancji skoro to taka poważana firma z wieloletnią tradycją? Jeżeli wierzysz w magię gwarancji to muszę Cię zmartwić. Każde uszkodzenie poczynione przez użytkownika nie podlega gwarancji. Żeby udowodnić producentowi, ze spaw istotnie był złej jakości i to on zawinił a nie przeciążenie materiału musiał byś się posiłkować specjalistyczną ekspertyzą. Spawy we wszystkich egzemplarzach które miałem, mam, lub mają koledzy są zrobione całkiem porządnie i pomimo zrobienia łącznie przez te ramy jakiś 18 tysięcy km wszystkie dzielnie to znosiły/znoszą. Aby tak urządzić ramę jak to jest pokazane trzeba by było naprawdę mocno uderzyć przednim amortyzatorem w podłoże, naprężenie skupiło się w główce ramy a najprawdopodobniej "skończył" się skok amortyzatora więc spaw puścił. To nie jest full który może przyjąć na siebie większe siły niż HT. Jestem więcej niż pewien, że bez problemu bym doprowadził do takiego stanu ramę Twojego Cannondale ale po tym nie licz, że producent łaskawie wyśle Ci nową ramę pomimo posiadanej gwarancji.
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Jeśli chcesz jeździć na ramie krossa na której jeździ przeszło połowa Polski to Twoja sprawa, ja ze swojego Cannondala jestem bardzo zadowolony i za nic bym go nie zmienił, nawet kosztem lepszego osprzętu; a ludzie za moim rowerem się przynajmniej oglądają A osprzęt tak czy siak sobie w przyszłości wymienie a nie bede sie musiał wstydzić za ramę...A jeśli porównujesz ramę Krossa do ram Treka, Meridy,Speca czy Cannona to wybacz, ale poddaje co najmniej pod wątpliwość Twoją wiedze rowerową...
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 O nie to chyba Ty masz problem z czytaniem, bo poprawiłeś się dopiero jak ktoś zwrócił Ci uwagę. Zapytałem o Krossa Unibika i Kellysa, a Ty wrzuciłeś zdj jednego połamanego roweru. Zapewniam Cię że każdą ramę da się połamać, a to zdjęcie mnie nie robi bo skąd mam wiedzieć jak do tego doszło? Trek, Orbea oni też dają dożywotnią gwarancje, czy to oznacza że ich ramy są niezniszczalne? Nie, one również pękają. Dlaczego Kross nie daje dożywotniej gwarancji? A dlaczego miał by dawać, większość marek tego nie robi. Większość ram jest spawane na dalekim wschodzie, więc sam sobie dałeś kontrargument. Twoje posty wynikają z niewiedzy i braku doświadczenia, to już Twoja sprawa, ale nie wprowadzaj innych w błąd. a ludzie za moim rowerem się przynajmniej oglądają No i chyba to jest najważniejsze:D
Kafarek555 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Jeśli chcesz jeździć na ramie krossa na której jeździ przeszło połowa Polski to Twoja sprawa, ja ze swojego Cannondala jestem bardzo zadowolony i za nic bym go nie zmienił, nawet kosztem lepszego osprzętu; a ludzie za moim rowerem się przynajmniej oglądają A osprzęt tak czy siak sobie w przyszłości wymienie a nie bede sie musiał wstydzić za ramę...A jeśli porównujesz ramę Krossa do ram Treka, Meridy,Speca czy Cannona to wybacz, ale poddaje co najmniej pod wątpliwość Twoją wiedze rowerową... Rozśmieszasz mnie Wczoraj kupiłeś rower i już wiesz, że to najlepszy sprzęt na świecie. Kupuje się rower do jazdy czy do tego by się ludzie oglądali? Wybacz pytanie ale co, laski już za Tobą piszczą na mieście jak Cię widzą? Powiedz mi wielki znawco w czym są gorsze obecne ramy Krossa od innych konkurentów? Widziałeś na żywo np A10 czy A+ czy tak sobie piszesz żeby posty nabić? Poza tym: dalej nie powiedziałeś co chciałeś udowodnić wcześniejszymi zdjęciami. Masz okoliczności zdarzenia czy tak sobie wkleiłeś zdj żeby miejsce zająć?
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Niedawno był koleś z Lapierre teraz z Caneone, w kółko to samo... .Kolejny fanboy.
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Słuchaj, to naprawdę nie mój problem na jakim rowerze chcesz jeździć, jeździj sobie Krossem, może nawet Arkusem czy Rometem jak chcesz, poprostu mówie, ze nie ma sensu rozbudowywać takiego rowerku bo to poprostu nie pasuje, z resztą porównaj chociaż geometrie krossa do innych rowerów, widać ze na czyms muszą zaoszczędzić przez co od paru lat jeździsz praktycznie na tej samej ramie tylko malowanie się zmienia i nie wiąż z tym tematem A+ i A10 bo to zupełnie inna półka rowerów robionych na zamówienie...
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 I znowu potwierdzasz swoją niewiedze... . Geometria ram Krossa z roku na rok się zmienia i to znacznie. Większość ram mają robionych na zamówienie, podobnie robią inne marki. Zamawiają ramy na wschodzie. A+ jak i A2 jest tam zamawiany. Trek też tak robi, więc o co Ci chodzi?
Kafarek555 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Słuchaj, to naprawdę nie mój problem na jakim rowerze chcesz jeździć, jeździj sobie Krossem, może nawet Arkusem czy Rometem jak chcesz, poprostu mówie, ze nie ma sensu rozbudowywać takiego rowerku bo to poprostu nie pasuje, z resztą porównaj chociaż geometrie krossa do innych rowerów, widać ze na czyms muszą zaoszczędzić przez co od paru lat jeździsz praktycznie na tej samej ramie tylko malowanie się zmienia i nie wiąż z tym tematem A+ i A10 bo to zupełnie inna półka rowerów robionych na zamówienie... Widzę, że pytanie odnośnie okoliczności pękniętej A4 pozostaje bez odpowiedzi, normalne Na jakiej podstawie wnioskujesz, że nie ma sensu? Czekam na logiczne argumenty, o ile Cię na takowe stać. Jeżeli uważasz, że na przestrzeni tych 3 lat zmieniło się w Krossach tylko malowanie...to wiesz, do edukuj się, objedź jeszcze raz osiedle by wszyscy się "za tobą oglądali" a później wróć na forum. Skoro nie A10 to oglądnij chociaż A6. Sam byłem zaskoczony, jaka ewolucja nastąpiła od czasów zakupu swojego A4.
radeks23 Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Kafarek, nie przetłumaczysz mu;] On jest wpatrzony w ten rower tak że nie jest w stanie trzeźwo myśleć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.