Skocz do zawartości

[rower] kross


godlo7

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

siema

co sadzicie o rowerku kross a2

 

Rama 26" ALU 6061

Kolor czarny/biały

Rozmiary 17" , 19" , 21"

Widelec SR Suntour XCM-V3 DLO

Biegi 24

Przerzutka przód Shimano Altus FD-M310

Przerzutka tył Shimano Alivio RD-M430

Hamulec przód Shimano BR/BL-M445 160mm

Hamulec tył Shimano BR/BL-M445 160mm

Manetki Shimano Alivio SL-M410

Korba Shimano FC-M311

Suport Thun GO(A)L

Łańcuch Shimano CN-HG40

Kaseta Shimano Alivio CS-HG40

Piasty Joy Tech D041DSE; Joy Tech D142DSE

Opony Impac Trailpac

Obręcze Kross R Disc

Damper -

Kierownica MTB-AL.-110BT

Wspornik kierownicy TDS-C41-8

Wspornik siodła SP-235 Alu

Stery -

Siodło San Marco Ponza Power

Pedały -

Waga 14,2

Wyposażenie dodatkowe -

Uwagi -

Napisano
Napisano

@Desmond

co Ty chcesz od tej ramy?

 

@godlo7

Do czegoś się nadaje, ale do czego Ty potrzebujesz?

Jeżeli miałeś okazje na nim pojeździć i podobało Ci się, to nie ma nad czym się zastanawiać.

Napisano

ogulnie szukam roweru do 2000 zł raczer do sredniego terenu na razie wyzwaniem jest wrocławska sleza

 

pozdro

Napisano

W A2 z 2011 mostek i kierownica mi się nie podobają, reszta może być, rama robi bardzo dobre wrażenie.

@UP

To niech sam oceni, skąd wiesz ile ma wzrostu i jakie proporcje ciała?

Napisano

znalazłem cos jeszce moze lepszy

 

rama KELLYS Alutec Lite 6061 3ple butted - RRC geometry (Race Ready Concept)

rozmiary ram 395mm (15.5")/ 445mm (17.5")/ 495mm (19.5")/ 546mm (21.5")

widelec SR SUNTOUR XCR RL, 100mm, coil/ Remote Speed Lock

stery KLS Expert integrated

suport VP cartridge (122.5mm)

korby SHIMANO Acera M361 (42x34x24)

manetki SHIMANO Altus SL-M310 Rapidfire plus

przerzutka przód SHIMANO Altus M311 (34.9mm)

przerzutka tył SHIMANO Alivio (11) M430

ilość biegów 24

kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-32)

łańcuch KMC Z7 (108 links)

hamulce SHIMANO (11) M445 Hydraulic Disc

tarcze hamulcowe 180mm front/ 160mm rear Center Lock

dżwignie hamulcowe SHIMANO BL-M445 Disc

piasty SHIMANO RM65 Disc Center Lock (32 holes)

szprychy stainless steel black

obręcze KELLYS Draft Disc 559x19 (32 holes)

opony SCHWALBE Rocket Ron Performance 57-559 (26 x 2.25)

wspornik kierownicy KLS Expert (diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7°)

kierownica KLS Expert RiseBar (31.8mm)

chwyty KELLYS 2Density

sztyca KLS Expert (diam 31.6mm)

siodło SELLE ROYAL Mach

pedały VP alloy/ steel

akcesoria CAT EYE reflector set

waga kg 13,68 (495mm)

 

mam 177cm i 66 kg

Napisano

@radeks23

co chce od tej ramy? To jedne z najgorszych ram na rynku tak samo jak unibike oraz Kellys które są robione w Chinach.

 

Jeśli chcesz rower pod rozbudowę, to nie kupuj żadnych krossów ani unibików, tylko coś porządnego, bo osprzęt się zużywa, można wymienić, a ramy raczej nie będziesz wymieniał.

Napisano

@radeks23

co chce od tej ramy? To jedne z najgorszych ram na rynku tak samo jak unibike oraz Kellys które są robione w Chinach.

 

Jeśli chcesz rower pod rozbudowę, to nie kupuj żadnych krossów ani unibików, tylko coś porządnego, bo osprzęt się zużywa, można wymienić, a ramy raczej nie będziesz wymieniał.

No chyba sobie kpisz :laugh: Ok, starsze roczniki miały żałosnej jakości lakier ale teraz serio nie ma na co narzekać. Sam jestem posiadaczem drugiej ramy od Krossa (pierwsza to A4 21 cali, rok 08, teraz A6 19 cali, też 08 rok - łącznie 5 tysięcy km) i pomimo dosyć mocnego traktowania a nawet małych hopek nie ma żadnych problemów. Koledzy ze stowarzyszenia także A6 08 rok, drugi A2 2010 i nie zgłaszają jakichkolwiek uwag odnośnie ich wytrzymałości. Ciekawe na jakiej podstawie wyciągasz takie przemyślenia. I czego to niby nie jest sprzęt pod rozbudowę? Sam ze swojego planuje zrobić 10,5 kg HT na mieszance SLX i XT. Można? Można. Swoją ramę od A6 jako nową kupiłem za...201 zł! Znajdziesz mi coś w tej cenie lepszego? Widać niektórzy dalej mają kompleks na punkcie polskich produktów <_< Wnioskując po podpisie sam wydałeś na rower jakieś 3500 zł. Wierz mi, za mniejszą kwotę z tą jak to ująłeś "nieszczęsną" ramą Krossa zbuduje rower wagowo i sprzętowo nawet lepszy od Twojego Cannondale. No ale pewnie lepiej wśród kolegów brzmi: mam Cannondale niż Kross? :rolleyes:

Napisano

@ Desmond

Które ramy nie są spawane na dalekim wschodzie?

W czym konkretnie widzisz kiepską jakość ram Krossa, Unibika i Kellysa?

Proszę o konkretne odpowiedzi z przykładami.

Napisano

Dziwne tyko, że Kross daje 2 lata gwarancji na ramę, a np. taki Trek czy Cannon dożywotnią gwarancję. To sugeruje, ze ta rama musi być lepsza. No chyba, że chcesz aby Twoja rama skończyła np. tak: http://lp1.pinkbike.org/p1pb6072145/p1pb6072145.jpg ; http://lp1.pinkbike.org/p4pb6072142/p4pb6072142.jpg

Ja wolę zaufać firmie, która robi rowery od 40 lat, daje dożywotnią gwarancję na ramę, dzieki czemu mogę się skupić na inwestowaniu, zmianie osprzętu bo wiem, ze to ma sens.

Napisano

desmond dlaczego nie odpowiadasz na moje pytanie? nie znasz odpowiedzi?

 

W necie są też zdjęcia połamanych ram z dożywotnia gwarancją, w dodatku są przypadki negatywnego jej rozpatrzenia. Nie ufaj ślepo w marketingowy bełkot.

Napisano

Rozumiem, że masz problem z przeczytaniem mojego postu? Podałem przykłady wraz ze zdjęciami "jakości ram krossa", a co do spawanych ram, to większość lepszych firm składa równieź na Wschodzie zgadza się, ale firma stara się bardziej, aby jakość tworzenia ram została na jak najwyższym poziomie, w związku z czym nie boją się dać dożywotniej gwarancji na rame, bo wiedzą, ze jest dobrze zrobiona; a dlaczego kross nie daje gwarancji dożywotniej na swoją "jakże trwałą " ramę?? Efekty własnie widać na zdjęciach, ktore podałem dwa posty wyżej...

Napisano

Dziwne tyko, że Kross daje 2 lata gwarancji na ramę, a np. taki Trek czy Cannon dożywotnią gwarancję. To sugeruje, ze ta rama musi być lepsza. No chyba, że chcesz aby Twoja rama skończyła np. tak: http://lp1.pinkbike.org/p1pb6072145/p1pb6072145.jpg ; http://lp1.pinkbike.org/p4pb6072142/p4pb6072142.jpg

Ja wolę zaufać firmie, która robi rowery od 40 lat, daje dożywotnią gwarancję na ramę, dzieki czemu mogę się skupić na inwestowaniu, zmianie osprzętu bo wiem, ze to ma sens.

Haha :laugh: Pierwsze zdj to chyba z lupą trzeba oglądać a co się tyczy drugiego: ultra nisko siodełko, platformy jak do DH i ŻADNYCH wyjaśnień w jakich okolicznościach to się stało ("śmierdzi" mi tu wykorzystaniem A4 do poważniejszych skoków, bardzo ciężko terenu lub zjazdów a seria Level do tego NIE jest przystosowana). Pojawia się więc moje pytanie: co chcesz udowodnić tymi zdj? Bo póki co wykazujesz jedynie ignorancję. Kwestia gwarancji: równie dobrze mogę zapytać: dlaczego Mercedes na swoje auta daje 2 lata gwarancji skoro to taka poważana firma z wieloletnią tradycją? Jeżeli wierzysz w magię gwarancji to muszę Cię zmartwić. Każde uszkodzenie poczynione przez użytkownika nie podlega gwarancji. Żeby udowodnić producentowi, ze spaw istotnie był złej jakości i to on zawinił a nie przeciążenie materiału musiał byś się posiłkować specjalistyczną ekspertyzą. Spawy we wszystkich egzemplarzach które miałem, mam, lub mają koledzy są zrobione całkiem porządnie i pomimo zrobienia łącznie przez te ramy jakiś 18 tysięcy km wszystkie dzielnie to znosiły/znoszą. Aby tak urządzić ramę jak to jest pokazane trzeba by było naprawdę mocno uderzyć przednim amortyzatorem w podłoże, naprężenie skupiło się w główce ramy a najprawdopodobniej "skończył" się skok amortyzatora więc spaw puścił. To nie jest full który może przyjąć na siebie większe siły niż HT. Jestem więcej niż pewien, że bez problemu bym doprowadził do takiego stanu ramę Twojego Cannondale ale po tym nie licz, że producent łaskawie wyśle Ci nową ramę pomimo posiadanej gwarancji.

Napisano

Jeśli chcesz jeździć na ramie krossa na której jeździ przeszło połowa Polski to Twoja sprawa, ja ze swojego Cannondala jestem bardzo zadowolony i za nic bym go nie zmienił, nawet kosztem lepszego osprzętu; a ludzie za moim rowerem się przynajmniej oglądają :P:D A osprzęt tak czy siak sobie w przyszłości wymienie a nie bede sie musiał wstydzić za ramę...A jeśli porównujesz ramę Krossa do ram Treka, Meridy,Speca czy Cannona to wybacz, ale poddaje co najmniej pod wątpliwość Twoją wiedze rowerową...

Napisano

O nie to chyba Ty masz problem z czytaniem, bo poprawiłeś się dopiero jak ktoś zwrócił Ci uwagę. Zapytałem o Krossa Unibika i Kellysa, a Ty wrzuciłeś zdj jednego połamanego roweru. Zapewniam Cię że każdą ramę da się połamać, a to zdjęcie mnie nie robi bo skąd mam wiedzieć jak do tego doszło?

Trek, Orbea oni też dają dożywotnią gwarancje, czy to oznacza że ich ramy są niezniszczalne? Nie, one również pękają.

Dlaczego Kross nie daje dożywotniej gwarancji? A dlaczego miał by dawać, większość marek tego nie robi.

Większość ram jest spawane na dalekim wschodzie, więc sam sobie dałeś kontrargument.

Twoje posty wynikają z niewiedzy i braku doświadczenia, to już Twoja sprawa, ale nie wprowadzaj innych w błąd.

 

a ludzie za moim rowerem się przynajmniej oglądają

No i chyba to jest najważniejsze:D

Napisano

Jeśli chcesz jeździć na ramie krossa na której jeździ przeszło połowa Polski to Twoja sprawa, ja ze swojego Cannondala jestem bardzo zadowolony i za nic bym go nie zmienił, nawet kosztem lepszego osprzętu; a ludzie za moim rowerem się przynajmniej oglądają :P:D A osprzęt tak czy siak sobie w przyszłości wymienie a nie bede sie musiał wstydzić za ramę...A jeśli porównujesz ramę Krossa do ram Treka, Meridy,Speca czy Cannona to wybacz, ale poddaje co najmniej pod wątpliwość Twoją wiedze rowerową...

Rozśmieszasz mnie :icon_lol: Wczoraj kupiłeś rower i już wiesz, że to najlepszy sprzęt na świecie. Kupuje się rower do jazdy czy do tego by się ludzie oglądali? :icon_lol: Wybacz pytanie ale co, laski już za Tobą piszczą na mieście jak Cię widzą? Powiedz mi wielki znawco w czym są gorsze obecne ramy Krossa od innych konkurentów? Widziałeś na żywo np A10 czy A+ czy tak sobie piszesz żeby posty nabić? Poza tym: dalej nie powiedziałeś co chciałeś udowodnić wcześniejszymi zdjęciami. Masz okoliczności zdarzenia czy tak sobie wkleiłeś zdj żeby miejsce zająć?

Napisano

Słuchaj, to naprawdę nie mój problem na jakim rowerze chcesz jeździć, jeździj sobie Krossem, może nawet Arkusem czy Rometem jak chcesz, poprostu mówie, ze nie ma sensu rozbudowywać takiego rowerku bo to poprostu nie pasuje, z resztą porównaj chociaż geometrie krossa do innych rowerów, widać ze na czyms muszą zaoszczędzić przez co od paru lat jeździsz praktycznie na tej samej ramie tylko malowanie się zmienia i nie wiąż z tym tematem A+ i A10 bo to zupełnie inna półka rowerów robionych na zamówienie...

Napisano

I znowu potwierdzasz swoją niewiedze... . Geometria ram Krossa z roku na rok się zmienia i to znacznie. Większość ram mają robionych na zamówienie, podobnie robią inne marki. Zamawiają ramy na wschodzie. A+ jak i A2 jest tam zamawiany. Trek też tak robi, więc o co Ci chodzi?

Napisano

Słuchaj, to naprawdę nie mój problem na jakim rowerze chcesz jeździć, jeździj sobie Krossem, może nawet Arkusem czy Rometem jak chcesz, poprostu mówie, ze nie ma sensu rozbudowywać takiego rowerku bo to poprostu nie pasuje, z resztą porównaj chociaż geometrie krossa do innych rowerów, widać ze na czyms muszą zaoszczędzić przez co od paru lat jeździsz praktycznie na tej samej ramie tylko malowanie się zmienia i nie wiąż z tym tematem A+ i A10 bo to zupełnie inna półka rowerów robionych na zamówienie...

Widzę, że pytanie odnośnie okoliczności pękniętej A4 pozostaje bez odpowiedzi, normalne :whistling: Na jakiej podstawie wnioskujesz, że nie ma sensu? Czekam na logiczne argumenty, o ile Cię na takowe stać. Jeżeli uważasz, że na przestrzeni tych 3 lat zmieniło się w Krossach tylko malowanie...to wiesz, do edukuj się, objedź jeszcze raz osiedle by wszyscy się "za tobą oglądali" a później wróć na forum. Skoro nie A10 to oglądnij chociaż A6. Sam byłem zaskoczony, jaka ewolucja nastąpiła od czasów zakupu swojego A4.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...