Skocz do zawartości

[Prawo] Nowe prawo rowerowe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dla nas rowerzystów same plusy. Mamy teraz dużo praw i bardzo dobrze że rak się pozmieniało będzie nam dużo lepiej a nikomu nie zawadzimy.

Napisano

Bardzo fajnie pokazane i opisane :)

Myślę, że powinni taki obrazek pokazywać na kursie na prawo jazdy bo to że my, rowerzyści znamy te przepisy w niczym nie pomoże jeśli kierowcy nie będą ich znali.

Ja na szczęście jestem i rowerzystą i kierowcą :icon_cool:

Napisano

Jedna rzecz jest cały czas dla mnie nie jasna... Mianowicie, jeżeli jest droga rowerowa muszę nią jechać? Nie mogę jechać szosą?

Napisano

A mnie jedna rzecz ciekawi. Według tych obrazków rower to pojazd, który pozwala osiągnąć prędkość do 25 km/h. Przekroczenie tej prędkości jest przecież banalne. Więc tu moje pytanie czym jest mój rower jak przekracza 25km/h :icon_cool: ?

Napisano

Tylko żeby jeszcze kierowcy o tym się dowiedzieli i żeby te przepisy były przestrzegane.

Oglądając tegoroczne Tour de France, widziałem wydzielone pasy obok drogi, na ścieżkę rowerową.

Moje zdanie jest takie, że byłoby to dużo lepsze niż dotychczasowe pseudo drogi rowerowe, robione na chodnikach.

A wy co wolelibyście ?

Napisano

Przed nowelizacją:

Art. 33. 1. Kierujący rowerem jednośladowym jest obowiązany korzystad z drogi dla rowerów lub z

drogi dla rowerów i pieszych. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest

obowiązany zachowad szczególną ostrożnośd i ustępowad miejsca pieszym.

Po nowelizacji, obowiązujący:

Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.