Skocz do zawartości

[rower] Kellys axis 2011 wart wydania 1799


bassmatt

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Jestem tutaj nowy i potrzebuję porady od doświadczonych rowerzystów. Szukałem na forum i znalazłem jeden podobny temat, ale model Axis Red 2011 różni się dość znacząco od modelu 2008 i 2009. Czy zatem owy rower wymieniony w temacie jest wart zainwestowania aż tylu pieniędzy.

Poszukuję dużego roweru uniwersalnego (28"), ale koniecznie w miarę lekkiego (do 14kg), więc postawiłem na crossowy w wersji gołej. Odpuściłem sobie górski rower z 26" kołami, na które kiedyś zapanowała moda do miasta :D choć przez wiele lat użytkowałem ciekawego roweru górskiego Magic Travel i służył mi rewelacyjnie do momentu skradzenia go z piwnicy pewnej zimy kilka lat temu.

Wracam do tematu... Początkowo przeznaczyłem na zakup roweru 1500zł, chyba jednak trochę będę musiał dołożyć na porządny markowy sprzęt.

Dlaczego chcę kupić Kellys Axis Red 2011. Przekonują mnie 3 sprawy.

Pierwsza jest taka, że jak na niego wsiadłem i się nim przejechałem po sklepie Go Sport (proszę się nie śmiać, zawsze to daje jakieś pojęcie o sprzęcie) to wszystko mi w nim odpowiada na pierwszy kontakt (testowałem go dość długo) Ergonomia jeśli można to tak określić i komfort, że dobrze się na nim czuje. Manetki pracują bardzo dobrze, biegi wchodzą i schodzą szybko. Kierownica z rogami bardzo wygodna, taka też była we wspomnianym Magic Travel, więc dobrze mi się kojarzy takie rozwiązanie, system manetek Shimano też bardzo podobny tylko już inna klasa.

Druga to taka, że ma hamulce tarczowe, a więc koniec hamowania na odcinku 30 metrów w deszczu. To akurat dla mnie bardzo ważne bo nie raz miałem przez mokre felgi + tanie V-brake poważny problem, a ważę tylko 70kg, więc to nie z racji mojej masy ciała nie mogłem wyhamować. Tarczówki dają większe poczucie bezpieczeństwa, a szczególnie w gorszych warunkach pogodowych i chyba sprawniej zatrzymają nas z większych prędkości? Pytam doświadczonych bo nigdy z tarcz w rowerze nie korzystałem.

3 sprawa jest może banalna, ale jednak istotna. Podoba mi się z wyglądu i Kellys chyba rowery robi dość trwałe? Pytam znawców :)

 

http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=24625&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=274

 

a więc cena z katalogowej spadła o 300. Zarezerwowałem ostatnią sztukę w Go Sport do środy, więc prosiłbym Was o poradę czy warto go kupić.

rama 21" a mój wzrost to 185-186cm i na tej ramie wydaje mi się, że jest o.k. choć doradca ;) sugerował, że przy moim wzroście powinienem raczej wybrać rozmiar 19" Przyznam, że trochę się zdziwiłem bo w takim razie ile trzeba mieć wzrostu na ramę 25" :D

Z drugiej strony na allegro znalazłem (rama 19") chyba w każdej kwestii lepiej wyposażony no i naturalnie droższy, ale to ma być inwestycja na lata, więc może warto się wypruć zupełnie z oszczędności:

 

http://allegro.pl/rower-kellys-crossowy-xt-lx-hydraulika-wys-0zl-i1724613855.html

 

Dlaczego uparłem się akurat na cross od Kellys? Dobre pytanie, sam nie wiem. Jakoś mi się spodobały ich rowery.

Podusmowując. Nie jestem maniakiem i nie muszę mieć osprzętu do wyczynowej jazdy, a zależy mi przede wszystkim na rowerze mocnym, sztywnym (blokowany amortyzator) i niezawodnym. Nie planuję ostro szaleć i skakać po krawężnikach. Zastanawia mnie tylko czy on nie jest za drogi jak na podstawowy osprzęt (Shimano Altus). Wiem natomiast, że hamulce tarczowe zawsze windują cenę, a chyba warto je mieć?

Przymierzałem się jeszcze w celach porównania do kilku rowerów, m.in. Kellys Lagoon w tej samej cenie co Axis, ale to już kobyła z pełnym wyposażeniem choć zapewne bardzo miła do miejskiej jazdy po ulicach oraz do Meridy Crossway za 999zł, ale zupełnie nie leżała mi w niej kierownica i system zmiany biegów w chwytach. Opony w Axis dają też chyba większe możliwości jazdy w terenie z racji bardziej terenowego bieżnika niż u reszty sklepowych konkurentów.

Bardzo proszę wszystkich o porady bo to ostatnia sztuka w Go Sport i poczeka na mnie w rezerwacji tylko do środy. Niedawno sprzedali kilka z racji obniżki cen i została ostatnia sztuka. Albo ściema, żebym szybko brał albo towar schodzi bo się spodobał innym jak mi.

Napisano

Witaj, słyszałem dużo opinii o rowerach KELLYS, i większość z nich opierała się na tym, że ramy Kellys'a często pękają.

 

Dlaczego tak drogo za taki osprzęt ? Odpowiedź jak dla mnie jest prosta. Marka Kellys jest ceniącą się firmą w której płaci się za markę, a nie za rower.

 

Ode mnie takie propozycję:

 

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

http://www.unibike.pl/vipergts.html

 

Pozdro

Napisano

Polecasz Unibike? faktycznie kilka pochwał słyszalem o naszych :) rowerach, ale oprocz troche wiekszej masy wlasnej wzgledem Kellys Axis i braku hamulcow tarczowych, cały rower jest lepszy jak mniemam z opisu... ?

Pękające ramy to chyba w przypadku mocno otyłych rowerzystów i ostrzejszej jazdy w nierównym terenie. Nie wydaje mi sie bym byl w stanie az tak uszkodzic rame w rowerze.

Unibike za 2149 no nie wiem. Chyba przesadzilem z tamtym linkiem do allegro. Wolałbym trzymac sie maxymalnie pulapu 1800 złotych na rower. I tak to więcej niż miałem w planach wydać. Czyli Unibike ViperGTS przewyższa Kellys Axis Red 2011? No i co z tymi hydraulicznymi hamulcami w Axis? Są warte zachodu?

 

Dzięki za pomoc, pozdrawiam

Napisano

A po co ci hydrauliki w takim rowerze?? Dobre i dobrze ustawione V-ki są w zupełności wystarczające. Osprzęt w tym Unibike Viper Gts 2011 jest nieporównywalnie lepszy od tego w Kellys Axis Red 2011. W zasadzie nie ma czego porównywać więc za te same pieniądze wybór jest oczywisty czyli Uni.

Napisano

Dzięki za aktywność w moim temacie. Poszperałem trochę w sieci i na tym forum i wiem jedno, że bez obejrzenia dokładnie polecanych UNIBIKE'ów nie kupie Axis'a.

Wydaje mi się bo natrafiłem na kilka tematów o pęknietych ramach KELLYS, że pękały inne konstrukcyjnie ramy niż ta w Axisie, ale pewności, że ta nie nawali nie ma i nie będzie. Jakimś pocieszeniem jest gwarancja na 2 lata na cały rower od Go Sport. Chyba w przypadku pęknięcia musieliby wymienić na nową. Poważniejszy problem pojawiłby się dopiero po upływie 2 lat od daty zakupu. Mimo wszystko troche mnie to zaniepokoiło, a że opinie o Unibike są dobre to jak najbardziej warto obejrzeć. Wybiorę się w czwartek do sklepu na KEN w Warszawie, gdzie mój znajomy kupił rok temu Unibike Crossfire i bardzo chwalił tamtejszych speców. W ramach ceny 1299zł wymienili mu siodełko na wygodniejsze, kierownicę na bardziej wygodną dla jego wzrostu i dorzucili oświetlenie na przód i tył. Wszystko w ramach ceny roweru :)

Troche tylko ciężki ten Viper GTS bo waży 14,6kg :( Kellys Axis waży około 1kg mniej, niby mała różnica ale to zawsze coś i do tego jest na tarczówkach, które są na bank cieższe niż V-br.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...