Skocz do zawartości

[Przerzutka] Ciągle "strzelający" łańcuch...

Domizz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odkąd kupiłem rower, Rockrider 5.2 z Decatlonu, mam ciągłe problemy ze zmianą przerzutki na wyższy bieg. Chodzi mi o te biegi 1-3 ( nie znam się za bardzo :) ). Np. dzisiaj na 1 biegu działa mi bieg 1-6 a 7 i 8 czasami się nie może przerzucić i się trze. Tak samo na drugim biegu to już katastrofa, muszę jechać chyba z 1km, zanim się przerzuci. Albo, na 6 biegu, wtedy zaskoczy odrazu. Trzeci bieg, to już jakoś idzie. Czy jest jakiś sposób, żeby "przeładować" łańcuch?

Tyle to wiem tylko jakich używasz przełożeń: najmniejszy blat na korbie i z tyłu 1,2,3 potem średni blat i z tyłu 3,4,5 oraz największy blat na korbie i z tyłu 4,5,6,7,8 bo tak powinno się jeżdzić w przeciwnym razie robisz przekosy i dlatego Ci trze łańcuch.

Choć analogia z autem ma pewien sens. Mimo, że "bryka" posiada jedynkę, a wiele aut może się nieźle na niej rozbujać, zaleca się jej używanie tylko przy ruszaniu, ew. w sytuacjach ekstremalnych. Podobnie z rowerem: choć producent deklaruje np. 24 przełożenia, nie zaleca jazdy na przekosach, co de facto zmniejsza ilość dostępnych biegów - zakładając, że nie mamy ambicji zbyt szybko zakatować napędu :-)

czasami się nie może przerzucić i się trze. Tak samo na drugim biegu to już katastrofa, muszę jechać chyba z 1km, zanim się przerzuci.

Ja mam podobnie ale mowa o kasecie(CS-HG50)myslalem ze cos nie tak z przezutka a dzis po wizycie w serwisie okazalo sie ze zajechalem 7ke i teraz mam do wyboru albo nowa kaseta albo podpilowac te zebatke i nie wiem za bardzo co lepsze??? :confused: Aha i na kasecie zrobilem 2kkm i tu pytanie do bardziej doswiadczonych...zmienic styl jazdy czy to normalne przy tych kasetach???

Wymienić koronkę i po kłopocie. Czy zmienić styl jazdy pytasz?? Po 2 kkm to dla porządnej kasety wiek dziecięcy i do śmierci powinno być bardzo daleko chyba, że się jak w twoim przypadku przyśpiesza zgon :laugh: