Desmond Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 Witam, Mam propozycję kupna roweru Cannondale Trail SL 2 za kwotę 3300zł. Czy jest to dobry rower w tym zakresie cenowym (~3000zł) ? Czy rama jest przyszłościowa, do dalszej rozbudowy?
marky5 Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 Jeśli idzie o tegoroczny model,to za tę cenę może być.Chociaż przy niezłym widelcu na sterówkę 1,5" oferuje niezaciekawe komponenty napędu i hamulce. Za to na ramie pisze "Cannondale" i na pewno jest ona jak to ująłeś "przyszłościowa".
Rulez Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 Wcale te komponenty nie odbiegają znacznie od innych rowerów w podobnym przedziale cenowym, inną sprawą jest geometria Cannona, mi np. taka pasuje, więc wolał bym ten rower niż inny z lepszym osprzętem lecz nie pasującą mi ramą, ale inni mogą mieć odmienne zdanie, więc radzą najpierw się przymierzyć do tego Cannona i paru innych rowerów, jeśli będzie pasował to brać.
Desmond Napisano 26 Lipca 2011 Autor Napisano 26 Lipca 2011 Dzięki Panowie, w takim razie bez żadnego wahania jadę dzisiaj kupić nowiutkiego Cannona A na co zwrócić uwagę przy odbiorze roweru ?
Rulez Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 Sprawdź czy napęd jest wyregulowany, czy zmiana przełożenia następuje bez problemu, czy nie ma otarć, luźnych elementów, czy amortyzator nie ma luzów na łożyskach sterowych, czy hamulce są wyregulowane i nie ocierają.
Desmond Napisano 26 Lipca 2011 Autor Napisano 26 Lipca 2011 Dzięki wszystkim za porady, dziś stałem się posiadaczem nowego Cannondale Trail SL2 i jestem pod wrażeniem samego wykonania roweru, rama jest dopracowana do perfekcji w związku z czym producent daje na nią dożywotnią gwarancje. Przy zakupie sprzedawca polecił mi preparat do amortyzatora BRUNOX Deo, co sądzicie o tym preparacie?
Rulez Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 BRUNOX Deo, co sądzicie o tym preparacie? Szkoda kasy, no chyba , że dodał z darmo ...
Desmond Napisano 26 Lipca 2011 Autor Napisano 26 Lipca 2011 Dokupiłem za ok. 15 zł, a co sądzicie o amortyzatorze RST Deuce 100 Air?
Rulez Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 Widelec RST Deuce to tak naprawdę kilka modeli amortyzatorów RST z rurą sterową 1,5" , np. w modelu z kołami 29" był to RST M29, niestety nie wiem który z modeli jest wersją powietrzną pod koła 26", jeśli ma golenie 32 mm to może być RST Titan, a jeśli golenie 30 mm to RST Firt. .
Rengor Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 Witam, jak również jak na razie jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu Cannona. Co do amortyzatora to niestety nie mam aktualnie dostępu do dobrej suwmiarki ale licząc średnicę z obwodu wychodzi mi coś około 30mm goleni. Prawdopodobnie domyślając się po tym co napisał Rulez jesteśmy posiadaczami modelu F1rst, ciekawi mnie natomiast czy są to egzemplarze wybrane jakoś specjalnie dla Cannondale'a bo w niektórych egzemplarzach tego amorka pojawiają się problemy z luzami i psującą się blokadą skoku (A cannondale to z moich poszukiwań w internecie firma o dość dobrej renomie). Tak poza tym Desmond napisz jak możesz jak masz ustawione ciśnienie i ile ważysz, ponieważ aktualnie mam ustawione ciśnienie podane zgodnie z tabelką lecz wydaje mi się, że amortyzator jest za twardy.
Desmond Napisano 26 Lipca 2011 Autor Napisano 26 Lipca 2011 Ważę ok. 65kg ale ciśnienie ustawił mi fachowiec w sklepie, gdzie kupowałem rower. Jest dosyć twardy, z resztą z tego co usłyszałem, to po tym jak usiądziesz na rower amortyzator powinien się ugiąć ok. 1,5 cm wtedy jest ok ustawiony
Rulez Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 Amor o skoku 100 mm powinien się ugiąć nie mniej niż 15mm do 20 mm , niestety najlepiej ustawia się amortyzator metodą prób, jak już zainwestowałeś w taki rower, to zainwestuj w pompkę.
Rulez Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Np. taka bez problemu da sobie radę : http://allegro.pl/pompka-beto-mp-035-do-amortyzatorow-amortyzatora-i1737271710.html#gallery
Desmond Napisano 27 Lipca 2011 Autor Napisano 27 Lipca 2011 Wiem, że to nie ten dział, ale w jaki sposób prawidłowo napompować taki amortyzator? Edit: Czy powietrze po jakimś czasie może samo zejsc z amora?
Rulez Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 W instrukcji roweru powinieneś mieć podane jakie orientacyjne ciśnienie pod jaką wagę, a jeśli nie masz to znajdziesz tu (pierwszy wynik od góry) : http://www.google.pl/search?q=rst+deuce+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
Rengor Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Przepraszam, że troszkę odkopuję ten temat ale mam parę pytań o tego Cannona którego również jestem posiadaczem. Chodzi mi o podatność tego roweru do przystosowania go do startu w zawodach typu maratony albo xc, jak wygląda ona w standardzie (geometria ramy i takie tam) oraz co ewentualnie zmienić aby zrobić z tego roweru dobrego ścigacza.
Rulez Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Tyn tak poważnie pytasz ? , z rowerem nic nie trzeba robić, poradzi sobie bez problemu a Ty możesz potrenować żeby mu dorównać ... Ale jeśli masz słabą kondycję możesz zmienić opony, na lżejsze, żeby poczuć różnicę zainwestuj w Continental X-King 2.2 + jakieś lekkie dętki http://allegro.pl/continental-x-king-2-2-racesport-cyklomania-i1724528207.html
Rengor Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 No to zabieram się za trening, mam tylko drobne wrażenie że w serwisie jakby za mocno nadmuchali mi ten amortyzator. Czy sag powinien wynosić w okolicach 2cm, oraz czy te pedały będą odpowiednie a może lepiej wybrać coś innego?
Rulez Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Sag ustawia się pod swoje upodobania, ale 20 mm jest jak najbardziej w normie, pedały na początek mogą być ... jak pojeździsz to zmienisz .
Desmond Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Napisano 1 Sierpnia 2011 Jak dla mnie, a ważę ok. 63kg to ten amortyzator jest ciut za twardy, nie wiem czy zmniejszenie ciśnienia w amorku coś da czy co mogę zrobić aby stał się bardziej miękki bo na razie wszystkich dziur mi nie wyłapuje...
Rulez Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Twardy to dobrze, do ścigania ustawia się na twardo, żeby nie bujały W amorze o skoku 100 mm niby nie powinno się ustawiać SAG-u większego niż 20 mm, a twrdość ustawiać regulacją tłumienia, ale możesz spróbować ustawić SAG na 25 mm, ewentualnie przechyl rower na chwilę kołami do góry żeby olej spłynął na golenie i je przesmarował, obawiam się jednak, że amory RST nie są przesadnie czułe.
Desmond Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Napisano 1 Sierpnia 2011 Skoro do ścigania powinny być twarde, to ok. Z amortyzatorem z prawdziwego zdarzenia mam do czynienia dopiero pierwszy raz, stąd moje zastrzezenia... A znasz Rulez jakąś tańszą opcję jeśli chodzi o lepsze, lżejsze opony bo te które posiadam ( Black jacki 2,1) są strasznie cięzkie. Jak ustawia się twardość regulacją tłumienia? Chodzi o te pokrętło pod spodem?
Rulez Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Te Black Jacki nie są takie ciężkie, ważą chyba po 740 gr., jeśli chcesz poczuć różnicę i mieć lekkie opony o bardzo dobrej trakcji i niskich oporach toczenia, to radzę nie szukać kompromisów bo będziesz płacił podwójnie. Ale możesz zainwestować w te, choć jak dla mnie daleko im do X-Kingów : http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=3092&&id_pod_kat=91&&id_kat=44 Ni wiem jak ten Twój amor dokładnie wygląda, ale na górze prawej goleni powinieneś mieć regulację tłumienia kompresji a na dole regulację tłumienia odbicia, czułość ustawia się tym górnym.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.