Skocz do zawartości

[rower] Specialised Crosstrail Comp Disc - proszę o fachową poradę.


kodesu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Właśnie rozważam zakup zupełnie nowej maszyny. Wcześniej jeździłem okazyjnie na różnych mniejszych lub większych "złomach" i nadszedł czas zakupić coś porządnego i zająć się rowerem bardziej serio. Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o rowery więc przychodzę do Was z prośbą o pomoc.

Zakup nowego pojazdu to dla mnie ważna rzecz i to tym bardziej, że składałem na niego przez ostatni okres czasu. Przeglądałem różne sklepy pod kątem moich potrzeb i znalazłem w ofercie Specialised maszynę Crosstrail Comp Disc. Nie zamierzam kupować roweru w Polsce i dzięki temu mam możliwość nabyć go o jakieś 500zł taniej niż cena sklepu:

http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCProduct.jsp?spid=52739&scid=1002&scname=Rowery+komunikacyjne+i+treningowe .

Niestety nie jestem jeszcze na tyle obeznany z osprzętem by móc samodzielnie ocenić, czy ten pojazd jest wart swojej ceny. Liczę na Wasze opinie i porady.

Mogę również wkleić pełną specyfikację, jeśli znajdzie się ktoś kto zechciałby fachowo doradzić. Specyfikacja dostępna jedynie w języku angielskim.

Bardzo zależy mi na opiniach osób, które znają się na tym o wiele lepiej ode mnie.

Napisano

Jak na crossa z takim osprzętem,to tanio nie jest,dopłaca się jednak sporo do marki,ale po odjęciu tych pięciu stówek,to co innego no i jak by nie było to Specialized.Rower prezentuje się naprawdę super,geometria ramy też jest dobra.Jak już wspomniałem komponenty w nim zastosowane nie są jakieś wyższej klasy,ale też i nie najgorszej,takie solidne średniaki,które zdadzą spokojnie egzamin w tego typu rowerze. :thumbsup:

Napisano

Zanim zaczniesz rozpatrywać ten rower pod kątem opłacalności to przymierz cię do kilku crossów w tym Speca i sprawdź jak się na nim czujesz, jak pasuje Ci jego geometria.

Jeśli okaże się, że na Specu czujesz się dobrze, jazda na nim Ci odpowiada (lepiej niż na innych) to warto go kupić w cenie około 2700 zł., a jeżeli nie pasuje, jeśli podpasuje jakiś inny rower to po co go kupować, tylko dla nazwy ?

Napisano

Nie wydalbym zadnych pieniedzy bez wczesniejszej jazdy probnej, to oczywiste. Jutro zamierzam nawet odwiedzic sklep, w ktorym ta maszyna jest do kupienia wiec bede wiedzial, czy do siebie pasujemy :D

Dzieki wielkie za opinie marky5 i rulez.

Wciaz licze na wiecej opinii. To jednak spory wydatek i nie widzi mi sie zmieniac maszyny po roku.

Napisano

Pewnie gdybyś szukał, w cenie 2700 zł znalazł byś rower nieco lepiej wyposażony, tyle, że w praktyce nie odczuł byś różnicy w pracy napędu, za to różnicę w pozycji na rowerze i jeździe na pewno zauważysz.

Napisano

A ja z rowerów crossowych polecił bym sprzet Scott-a:

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=402&id_prod=2077

Miałem okazje sie na nim przejechac i jest naprawdę super. Ramka bardzo ładnie wyglada,osprzet duzo lepszy niz w tym specu. Cena trochę wyzsza,ale na pewno da sie tez wynegocjowac jakis upust.Na pewno róznica w cenie osprzętu jest wieksza niż róznica w cenie pomiedzy Scott-em a specem.

Są zreszta modele nizsze(z porównywalnym osprzetem do Speca)i odpowiednio tańsze.

Napisano

Jeżdżę na rowerze zbudowanym na ramie takiego Scotta i geometria mi pasuje. Natomiast sam rower z powyższego

linku jest nieco przedrożony w stosunku do konkurencji i widać jakieś śmieszne oszczędności (np.przednia piasta

i chyba również hamulce).

Chyba bym celował w jakiegoś Cube'a lub takiego Stevensa:

http://stevensbikes.com/2011/index.php?bik_id=117&cou=PL&lang=en_US&sect=description

W tym Specialized nie podoba mi się, że ma otwory tylko pod jeden bidon i że

błotnik i bagażnik (czasami montuję) trzeba byłoby montować na jednym otworze.

Poza tym ma tak niską główkę ramy, że jest się raczej skazanym na giętą kierownicę

(wolę prostą + rogi).

Napisano

@darek14: dzięki wielkie za pomoc. niestety w moim mieście nie mam co liczyć na jazdę próbną polecanym przez Ciebie Stevensem czy w ogóle jakimkolwiek rowerem tej firmy. Mógłbym próbować sprowadzić go na zamówienie ale nie zamierzam płacić za coś, czego nie mogę najpierw samemu sprawdzić.

 

@gilgamesz: dzięki. Byłem dziś w sklepie więc miałem możliwość sprawdzić tego Scotta. Wszystko fajnie, ale kosztuje on naprawdę o wiele więcej niż mam/jestem w stanie wydać. Nie stać mnie po prostu. Mój budżet i tak uwzględnia już oszczędności + skromną pożyczkę. Sprzedawca sugerował mi również tańsze wersje, ale nie przekonał mnie. Sprawiał wrażenie człowieka który na siłę próbuje mi coś wcisnąć.

 

Miałem okazję też przejechać się tym Specem. Rama jest dosłownie odrobinę zbyt wysoka, ale to kwestia jakiegoś centymetra. Nie czułem żadnego dyskomfortu podczas (krótkiej -_- )jazdy. Przymierzyłem się też do mniejszej ramy i ta była zdecydowania za mała. Ten Spec wyniósłby mnie około 2800. Jeżeli jedyną większą wadą jest miejsce na tylko jeden bidon to naprawdę jest to interesujący rowerek. Rozumiem, że osprzęt nie jest najwyższej jakości, ale też ja nie jestem najwyższej jakości

użytkownikiem. Jeszcze!

 

Sprzedawca mówił, że producent udziela dożywotniej gwarancji na ramę, a w razie jakiegoś nieszczęścia są podobno w stanie nawet zwrócić wartość roweru. Nie wiem czy to jest standard dzisiaj, czy też sprzedawca nieco bujał w obłokach, ale brzmi zachęcająco.

 

Prześpię się z tym problemem i jeśli nikt mnie jakoś szczególnie nie zniechęci to podejmę decyzję.

Napisano

Przecież ten Scott kosztuje w sklepie tylko 300 PLN drożej. Na pewno da się jeszcze wytargowac ze 200 PLN znizki(czyli cenę 2900), a osprzet jest o grupe lub dwie wyzszy. Co daje znacznie wiekszy zysk niz ta róznica w cenie. Nie mówiac juz o wiekszym komforcie podczas jazdy(chodzi mi o znacznie lepszy osprzet- nie o samą ramę) Nic tylko wsiadać i jechać. Poczytaj sobie, było kilka tematów o tych crossach Scott-a i wszyscy byli bardzo zadowoleni. W kazdym razie życze trafnego wyboru i zadowolenia z zakupionego sprzetu.

Napisano

Problem w tym, że ten Scott nie jest jakiś znacząco lepszy, w crossie ta różnica będzie mało zauważalna, co innego geometria, faktycznie warto by zainwestować w Scotta gdyby geometria pasowała bardziej niż Speca.

Napisano

Nawet gdybym bardzo chciał to nie mogę sobie pozwolić na Scotta. Zdaję mi się, że chłopaki go nieco przecenili w moim sklepie i oferują go za 3400. Jasne, mógłbym utargować ze 200 ale i tak jestem już zadłużony i nie wiem kiedy oddam. Speca dostanę za 2800. Różnica wynosi 400 a fizycznie nie mam tych 400stu. Nie wiem czy, mogę odpowiedzialnie stwierdzić "geometria Speca w pełni mi pasuje" po kilkuminutowej przejażdżce dzisiaj, ale nic dramatycznego nie zauważyłem.

Z drugiej strony nie chcę ryzykować zakupu "z przesyłką" (teoretycznie mógłbym szukać tańszego Scotta w innych punktach) bo za takie pieniądze to wolę widzieć dokładnie, co dostaję.

Sam już nie wiem...

Napisano

Ale jak rozumiem na Scottcie nie siedziałeś, więc najpierw się do niego przymierz jeśli będzie pasował bardziej niż Spec, będziesz się ewentualnie głowił jak go kupić.

Napisano

No właśnie siedziałem na obu. Jak mówiłem już wcześniej, wszystko było w porządku, mimo że jazda próbna nie była zbyt długa. Nie potrafię nawet powiedzieć czy na którymś z nich czułem się lepiej. Obie maszyny są w dwóch różnych sklepach więc nie mogłem porównać momentalnie. Wrażenia oczywiście wspaniałe z obu jazd - ale to pewnie dlatego ze przyzwyczajony jestem do rowerów z o wiele niższej półki.

Łatwo jest powiedzieć: jak wydajesz już tyle na rower to dołóż te "parę złoty" i dostaniesz lepszy. W ten sposób to da radę w nieskończoność oczywiście, bo zawsze można więcej. Trzeba gdzieś granicę położyć i powiedzieć sobie: dobra, starczy, nie stać mnie na nic innego.

Mam tylko nadzieję, że ten Spec to nie jest jakaś strasznie przeceniona błyskotka. Sam nie wiem już jak długo wertuję net by znaleźć jak najwięcej informacji. Raz ktoś marudził, że mu się w tym rowerku rozsypały hamulce, inny połamał pedały w modelu z 2009 roku i tak dalej. Były to przypadki odosobnione. Nie spotkałem się natomiast z jakąś srogą krytyką tej maszyny.

Ech, tak to jest jak się człowiek nie zna na czymś i trzeba szukać pomocy u ekspertów. Z drugiej strony: każdy musi kiedyś zacząć samemu :icon_mrgreen:

Napisano

mam crosstraila od jakis trzech tygodni i przejechane jakies 300km tyle ze w wersji pro ,wybralem ten rower bo wlasnie najlepiej sie na nim czulem. Dopiero "wjeżdżam się" w ten rower i coraz bardziej mi sie podoba. Nie jestem jakis specialista chociaz mialem pare rowerow w zyciu ,praktycznie same "górale" dlatego chyba najlepiej mi podpasowal wlasnie crosstrail ,ktory jest taki bardziej mtb niz szosowy, jezdzac na nim nie boje sie wjechac w las czy nawet jakies bloto co juz mi sie zdarzalo.

Roweru nie oszczedzam ale amor jednak nie jest pod wieksze dziury tylko na male nierowonsci, kamyki i takie rzeczy to wyłapuje super.

Rower, ktory lubi szybkosc przynajmniej ja na nim tak jezdze :)

Na poczatku przeszkadzala mi szeroka kierownica 68cm zdaje sie ale teraz spoko.

Siodelko twardawe jest.

aha no i zero usterek jak na razie (odpukac).

Napisano

Ogromne dzięki TSR. Idę jeszcze raz dzisiaj do sklepu pomęczyć trochę sprzedawcę. Za to mu płacą w końcu.

Napisano

Nawet gdybym bardzo chciał to nie mogę sobie pozwolić na Scotta. Zdaję mi się, że chłopaki go nieco przecenili w moim sklepie i oferują go za 3400. Jasne, mógłbym utargować ze 200 ale i tak jestem już zadłużony i nie wiem kiedy oddam. Speca dostanę za 2800. Różnica wynosi 400 a fizycznie nie mam tych 400stu. Nie wiem czy, mogę odpowiedzialnie stwierdzić "geometria Speca w pełni mi pasuje" po kilkuminutowej przejażdżce dzisiaj, ale nic dramatycznego nie zauważyłem.

Z drugiej strony nie chcę ryzykować zakupu "z przesyłką" (teoretycznie mógłbym szukać tańszego Scotta w innych punktach) bo za takie pieniądze to wolę widzieć dokładnie, co dostaję.

Sam już nie wiem...

 

To moze ogladałeś Sportstera 25, a nie model 20 do którego podałem linka.Sportster 20 kosztuje 3099 PLN a model 25 kosztuje 3399. Róznia sie tylko(dla niektórych aż)tym że 25-ka ma hamulce tarczowe. Które jednak w tego typu rowerach są według mnie tylko zbednym obciazeniem roweru.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...