Skocz do zawartości

[Koło] Bicie kół


mateo127

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Nie jestem doświadczony w sprawach pracy podzespołu roweru więc pytam dla pewność. Zauważyłem że jestem w sranie ruszać kołem tak że obręcz dotyka hamulców czy to normalne czy muszę dokręcić śruby trzymające łożyska piasty. Przepraszam za nie profesjonalny opis ale dopiero się uczę na temat rowerów a nie umiem tego inaczej wytłumaczyć.

Napisano

Jak się domyślam to piasta na kulkach a nie na maszynach więc musisz skręcić konusy aby skasować ten luz. Napisz jaka to jest konkretnie piasta.

Napisano

Tu instrukcja serwisu takiej piasty:

 

http://punkxtr.blox.pl/2011/05/Serwis-piast-na-kulkach.html

 

Jak nie masz wymienionego wśród narzędzi chwytaka do osi musisz wykombinować inny sposób unieruchomienia osi tak, żeby przy kontrowaniu się nie kręciła.

 

Z drugiej strony jeśli rower nówka i nie jest to dla Ciebie problem, to bym oddał go na gwarancję, bo to kiepska sprawa dawać klientowi rower z luzami albo niezakontrowaną piastą. Ja rozumiem, że z fabryki Shimano mogło wyjść coś źle skręconego, to jednak ktoś takie rzeczy przy składaniu samego koła i roweru powinien zauważyć.

 

Pozdrawiam.

Napisano

I to jest o wiele lepszy pomysł - oddać na gwarancję.

oczywiście zaraz znajdą się tacy, którzy powiedzą że rady tego typu są bez sensu. Ale zaraz... skoro jest gwarancja, to po co babrać się w tym samemu? Na gwarancji mamy przynajmniej pewność, że zrobią to dobrze.

Napisano

A zadaj sobie pytanie jak byś użytkował rower z piastami pod tarczę gdzie choćby niewielki luz doprowadzał by to tarć, że nie wspomnę o powolnym niszczeniu kulek i konusów.

 

Piasta ma się swobodnie kręcić bez jakikolwiek luzów.

Napisano

Nie ma prawa tak być. Szybkozamykacz czy śruby raczej nie są winne tylko luz na piaście który trzeba skasować.

 

niezacisniety zacisk koła i jak poruszać kołem tez bedziesz mial luz :whistling:

Napisano

Oj ma i to dużo, ja zostawiam w przednim kole właśnie minimalny luz a potem całość skręcam zaciskiem i w ten sposób luz się kasuje.

Napisano

Nie rozumiem pytania bo jak nie zapniesz koła to lata w widełkach i co ma do tego luz na konusach :blink::blink:

wiesz nie zawsze luz na kole oznacza luz na piascie

jezeli jest to nowy rower to zaczołbym od sprawdzenia czy zacisk w kole jest dobrze zasicniety

no i jest jeszcze jedna opcja szprychy revo :icon_lol:

Napisano

No tak tu zgoda tylko, że ja zakładam iż koło jest zapięte w widełkach i wtedy jest luz.

 

Oj ma i to dużo, ja zostawiam w przednim kole właśnie minimalny luz a potem całość skręcam zaciskiem i w ten sposób luz się kasuje

W dawnych czasach zdarzyło mi się z przyczyn technicznych kontrować konus na przedniej piaście ręcznie i bawiłem się przy tym z zaciskiem ale w dzisiejszych piastach na lulki o takim patencie jak piszesz to nie słyszałem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...