mateo127 Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Witam! Nie jestem doświadczony w sprawach pracy podzespołu roweru więc pytam dla pewność. Zauważyłem że jestem w sranie ruszać kołem tak że obręcz dotyka hamulców czy to normalne czy muszę dokręcić śruby trzymające łożyska piasty. Przepraszam za nie profesjonalny opis ale dopiero się uczę na temat rowerów a nie umiem tego inaczej wytłumaczyć.
beskid Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Nie ma prawa tak być. Szybkozamykacz czy śruby raczej nie są winne tylko luz na piaście który trzeba skasować.
marciniak Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 wymień ośke jeśli to piasta taka zwykła lub łożyska i już.
mateo127 Napisano 26 Lipca 2011 Autor Napisano 26 Lipca 2011 W nowym rowerze mam już wymieniać no chyba nie?
beskid Napisano 26 Lipca 2011 Napisano 26 Lipca 2011 Jak się domyślam to piasta na kulkach a nie na maszynach więc musisz skręcić konusy aby skasować ten luz. Napisz jaka to jest konkretnie piasta.
krazen Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 Tu instrukcja serwisu takiej piasty: http://punkxtr.blox.pl/2011/05/Serwis-piast-na-kulkach.html Jak nie masz wymienionego wśród narzędzi chwytaka do osi musisz wykombinować inny sposób unieruchomienia osi tak, żeby przy kontrowaniu się nie kręciła. Z drugiej strony jeśli rower nówka i nie jest to dla Ciebie problem, to bym oddał go na gwarancję, bo to kiepska sprawa dawać klientowi rower z luzami albo niezakontrowaną piastą. Ja rozumiem, że z fabryki Shimano mogło wyjść coś źle skręconego, to jednak ktoś takie rzeczy przy składaniu samego koła i roweru powinien zauważyć. Pozdrawiam.
GrawitacyjnyPl Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 I to jest o wiele lepszy pomysł - oddać na gwarancję. oczywiście zaraz znajdą się tacy, którzy powiedzą że rady tego typu są bez sensu. Ale zaraz... skoro jest gwarancja, to po co babrać się w tym samemu? Na gwarancji mamy przynajmniej pewność, że zrobią to dobrze.
mateo127 Napisano 28 Lipca 2011 Autor Napisano 28 Lipca 2011 A na pewno tak nie ma być, koła ma być na sztywno czy powinno mieć jakiś mały luz?
beskid Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 A zadaj sobie pytanie jak byś użytkował rower z piastami pod tarczę gdzie choćby niewielki luz doprowadzał by to tarć, że nie wspomnę o powolnym niszczeniu kulek i konusów. Piasta ma się swobodnie kręcić bez jakikolwiek luzów.
pawelsystem Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 Nie ma prawa tak być. Szybkozamykacz czy śruby raczej nie są winne tylko luz na piaście który trzeba skasować. niezacisniety zacisk koła i jak poruszać kołem tez bedziesz mial luz
beskid Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 Nie rozumiem pytania bo jak nie zapniesz koła to lata w widełkach i co ma do tego luz na konusach
djwiocha Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 Oj ma i to dużo, ja zostawiam w przednim kole właśnie minimalny luz a potem całość skręcam zaciskiem i w ten sposób luz się kasuje.
pawelsystem Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 Nie rozumiem pytania bo jak nie zapniesz koła to lata w widełkach i co ma do tego luz na konusach wiesz nie zawsze luz na kole oznacza luz na piascie jezeli jest to nowy rower to zaczołbym od sprawdzenia czy zacisk w kole jest dobrze zasicniety no i jest jeszcze jedna opcja szprychy revo
beskid Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 No tak tu zgoda tylko, że ja zakładam iż koło jest zapięte w widełkach i wtedy jest luz. Oj ma i to dużo, ja zostawiam w przednim kole właśnie minimalny luz a potem całość skręcam zaciskiem i w ten sposób luz się kasuje W dawnych czasach zdarzyło mi się z przyczyn technicznych kontrować konus na przedniej piaście ręcznie i bawiłem się przy tym z zaciskiem ale w dzisiejszych piastach na lulki o takim patencie jak piszesz to nie słyszałem.
pawelsystem Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 jak jest dobrze zapiete to wiadome a najlepszym sopsobem jest wziecie piasty w rece i sprawdzenie palcami
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.