krzysiekbmw Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Witam wszystkich forumowiczow, Tego lata postanowilem zmienic moj 30 kilogramowy rower marketowy z podwojna amortyzacja i spowalniaczami tarczowymi na cos uzywanego wyzszej klasy i nizszej wagi. roweru uzywam na szutrowych bezdrozach, troche asfalt, wiekszosc jazdy to lesne szlaki. Mok budzet to max 1000zl. Przesiedzialem troche na allegro i prawie zdecydowalem sie na ten rowerek: http://allegro.pl/show_item.php?item=1731491745 Kontaktowalem sie ze sprzedawca, okazalo sie, ze mieszka kilkanascie kilometrow ode mnie wiec odebral bym osobiscie rower. Po rozmowie telefonicznej sprzedawca zapewnial mnie, ze z rowerem jest wszystko w jaki najlepszym porzadku, ze wiekszosc czesci w tym naped jest dopiero na ,,dotarciu", ze mechanicznie jest w stanie absolutnie idealnym. Udalo mi sie zejsc z ceny do 900zl. Jak oceniacie ten rower? Czy jest wart tych pieniedzy? Czy czesci na jakich jest zbudowany to rzeczywiscie dobre trwale podzespoly? Pisze tu na forum poniewaz nie ma zadnego znajomego znawcy rowerow.
Gość Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Za tą cenę bardzo dobry wybór.. Z tego zdjęcia ciężko jest ocenić jego stan techniczny, ale jak możesz go obejrzeć na żywo to nie widzę przeciwwskazań Przed zakupem, poproś sprzedającego o dokumenty udowadniające legalne pochodzenie roweru.. Co do stanu technicznego: (Najlepiej wybierz się na przejażdżkę testową) Widelec - sprawdź luzy, przejedź się, sprawdź czy skok jest płynny i czy po przejażdżce nie ma wycieków oleju. Sprawdź czy dostępne regulacje zmieniają działanie widelca. Koła - z boku obręcze nie powinny być wytarte od hamowania . Piasty nie mogą mieć luzów i powinny gładko się obracać. Opony i tak się zmienia, więc ich stan nie jest bardzo ważny Hamulce - szczęki i klamki bez większych luzów, precyzyjnie ustawione. Radzę także sprawdzić stan klocków, których kupno jest zazwyczaj sporym wydatkiem. Napęd - Sprawdź luz na środku suportu, stan zużycia zębatek (zęby powinny być symetryczne, wszystkie zębatki kasety powinny być w podobnym stanie ). Sprawdź luzy na przerzutkach i czy wszystkie biegi zmieniają się płynnie - jeśli nie, poproś sprzedawcę o wyregulowanie przerzutek. Mostek, kierownica, sztyca - żadnych pęknięć, wgięć, wygięć itp. Radzę zwrócić uwagę na śruby - jeżeli otwory na klucz są zniszczone, znaczy to, że były często odkręcane i mogą być zniszczone.
marky5 Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Rower jest całkiem fajny.Firma znakomita,amerykańska,rama bardzo ciekawa i porządna.Komponenty już nie najnowszego typu,ale dobrej wysokiej klasy.Amortyzator jest jaki jest nie za ciekawy,ale to też starszy model na sprężynach i elastomerach.Miałem niegdyś bardzo podobny RST i w sumie działał bardzo płynnie.Jeśli wierzyć sprzedającemu,że wszystko jest ok.,to śmiało można kupować ten rower za te pieniądze.
beardman Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Jeżeli stan techniczny zgadza się z opisem to, jak najbardziej warto. Co więcej w ten rowerek warto też potem inwestować (w miarę potrzeb i chęci oczywiście).
tobo Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Rower jest raczej ok, opis śmieszny, jak to często bywa u sprzedawcy z przypadku, mało w temacie. "HAMULCE SRAM 9.0 V brake (ODPOWIEDNIK XTR) GUMKI MERIDA CENIONE ZA BARDZO NISKA WAGE I DUZA SZTYWNOSC" - gumki mają dużą sztywność? "KORBA LX HOLLOWELT (DROBNE RYSY) NIEZWYKLE SZTYWNA A CO ZA TYM IDZIE BARDZO EFEKTOWNIE PRZENOSI SILE PEDALOWANIA NA NAPED" - ruszając będziesz pewnikiem jakieś fajerwerki produkował Co do przebiegu napędu - trudno ocenić czy ma 150 km czy 500, tym bym się nie sugerował. Wg mnie ma - szczególnie rama - 10 lat. Korba hm 7-8? Tak wiekowe części są w porządku tylko jeśli rower nie był zbyt eksploatowany.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.