Skocz do zawartości

[Przerzutka] Alivio weszła w szprychy

chciuczek

Rekomendowane odpowiedzi

Prosiłbym o dokładne opisanie jak co zrobić, ponieważ jestem laikiem w tych sprawach. Zamieścić ew. jeszcze jakieś zdjęcia ? Dodam, że jechałem rowerem i zmieniłem przerzutkę, i stało się co się stało. Żadnej wywrotki nie było (tyle, że jechałem akurat w deszczu)

Wkręć śrubkę "L" znajdującą się na przerzutce, aby ograniczyć wychylenie przerzutki. Ponad to zakładaj tematy w dobrym dziale.

Wkręciłem to z przodu (przy pedałach) jednak to nic nie dało. Trochę się odsunęło, ale tylko z przodu.

Wykręć przerzutkę - wyjmij ją po prostu. Nie zbędne będzie wymiana szprych które zniszczyłeś. Jeżeli się da to wyprostuj wózek przerzutki (jeżeli jest wygięta - wydaje mi się że tak). Wymienisz szprychy , wózek i możesz jeździć.

Szprychy nie są zniszczone, koło jest zablokowane tylnie. Jak mam wykręcić przerzutkę i wyprostować wózek ?

I co z hakiem, o którym mówi kolega niżej ?

Po pierwsze musisz się zająć skrzywionym hakiem. Trzeba go naprostować co powinno się dać zrobić potem musisz sprawdzić czy aby nie jest skrzywione to "coś" co weszło w szprychy czyli wózek bo to też idzie wyprostować. Ostatnia faza to regulacja przerzutki od nowa - http://blogrowerowy.pl :blush:

Na razie wykręć przerzutkę i hak. Pedały Cię nie interesują. Śruby H/L są na 5 zdjęciu.

Czemu ta piasta jest tak lużno założona na widełkach?? Odkręcałeś ją po tym wypadku czy ona też się przesunęła??

Jeżeli hak będzie krzywy musisz go wymienić (kwestia 10-15zł) wymianiasz na nowy hak zakładasz przerzutkę (jeżeli jest prosta). Ustawiasz ją i możesz ruszać do jazdy. Co do przerzutki obok pedałków domniemywam że tam grzebałeś :) Tam nic nie ruszaj chyba źle zrozumiałeś kolegę wyżej. Miałeś wykręcić śrubkę oznaczoną "L" w przerzutce Alivio z tyłu :) Ale jeżeli wykręcasz ją całą to jest to zbędne :)

Pozdrawiam