Skocz do zawartości

[Suport] Strasznie strzela


qps

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Niedawno miałem wymieniany suport. Koleś z serwisu powiedział że gwint był uszkodzony, i musiał wkręcić jedną miskę głębiej.

Na początku było ok, ale teraz jak mocno naciskam na pedały, to coś mocno trzeszczy. Widziałem podobne tematy, ale nie pasują do mojego problemu.

Btw, od nowości suportu nie przejechałem dużo, w każdym bądź razie poniżej 100km.

Napisano

Nie wiem jaki masz ten suport ale mój na octalink trzeszczał, stukał jak oszalały. Więc trzeba było go wykręcić, dokładnie wyczyścić mufę w ramie oraz wszystkie gwinty. Po nasmarowaniu gwintów i ponownym wkręceniu cicho jak makiem zasiał.

Napisano

Pewnie musisz dokręcić, tylko że jeżeli masz zerwane gwinty to może sie sam odkręcać, i bedziesz to musiał co jakiś czas poprawić.

Napisano

Nie znam się za bardzo.

Miski nie są wymieniane razem z suportem?

Gwint jest chyba uszkodzony na ramie.

Da się wykręcić suport bez odpowiedniego klucza?

Jak ściągnąć korby (ciężko schodzą z kwadratu)?

Napisano

do korb trzeba mieć specjalny klucz ściągacz kwestia kilku złotych w sklepie :) inaczej tego nie zrobisz... miski wymienia się z suportem, zależy jaki to suport, czy na kulki jeszcze czy na łożyska, jak na kulki choć nie podejrzewam to wymienić na łożyska :P kwetsia 20-25zł... Ale jeżeli w ramię to trochę lipa... trzeba kombinować coś...

Napisano

A wiecie może co powoduje te trzaski przy przechylaniu się korby?

Później psiknę WD, ale wątpię że pomoże.

Nie mam klucza do suportu, więc go nie wykręcę.

Napisano

Nie widzę żadnego powodu dlaczego ten temat nie byłby podobny/identyczny do innych opisujących podobny problem.

1. Bez odpowiednich kluczy, do pedałów płaski 15 mm lub specjalny do tego celu, klucza do misek suportu, ściągacza możesz sobie jedynie pogdybać jak problem rozwiązać.

2. Co to znaczy przechylanie się korby??

 

Ponieważ znalezienie problemu polega na metodzie prób i błędów najlepiej wszystko zrobić za jednym zamachem i nie wracać z tym do serwisu: poprawić gwintownikiem uszkoodzony gwint, wyczyścić te sportu, ramy, pedałów, posmarować wszystko z nadmiarem i dobrze skręcić. Wg mnie nie warto nabywać z tego powodu narzędzi, bo raczej będzie to zabieg niezbyt częsty.

Poszukiwanie problemu pozostawiłbym w okolicy suportu, raczej nie jest to koło/bębenek. Sto km to nie jest zbyt dużo, w sam raz by objawił się problem w miejscu które w rowerze było ruszane.

Nie wiem jaki to suport, może dociągnij śruby mocujące korby do osi. W nowych rowerach, w tym przypadku można powiedzieć że jest to "nowe" miejsce w rowerze, zalecane jest dociągnięcie tych śrub w czasie pierwszego przeglądu. W wielu rowerach klucz potrafi wykonać 1/4 - 1/2 obrotu zanim śruba stawi dostateczny opór wskazujący na to że już dalej dokręcać się nie chce. Mówię o kręceniu długim kluczem imbusowym 8mm. Skoro w nowych rowerach tych obrotów potrafi być więcej być może mechanik nie za bardzo się przyłożył albo ma mało pary w łapach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...