Skocz do zawartości

[smary] ŁT-43 czy jakiś inny (Motorex Bike Grease 2000)


Rekomendowane odpowiedzi

Prawie zawsze uzywalem Motorex Bike Grease 2000 (w domu byla litrowa puszka;) jakis rok temu sie skonczyla, wiec podczas wiosennego serwisu nasmarowalem piasty, suport oraz pedaly LT-43

 

Ostatnio rozpadly mi sie eggbeatery wiec jak juz grzebalem w rowerze to postanowilem zrobic serwis wszystkich ruchomych czesci. Zauwazylem, ze podobnie jak Motorexa smaru LT-43 nie wymylo, mial on nadal dobra konsystencje oraz byl w miare czysty. Podsumowujac zachowywal sie identycznie jak Motorex.

 

Mam wiec pytanie czy jest jakas praktyczna roznica w uzywaniu Motorexa i LT? Bo ja ani jakiegos wiekszego zuzycia lozysk (np. poprzez lapanie wody czy brudu przez smar LT nie zauwazylem) czy wygladu/konsystencji smaru nie zauwazylem. Za to roznica w cenie jest spora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chodzi raczej o co innego, do łożysk stosuje się smar litowy, a lit podobno wchodzi w reakcję z magnezem, więc do goleni magnezowych w amortyzatorach powinno się stosować smar bezlitowy.

Jednak smar litowy pewnie do całego roweru można bez problemu ;)

Jeśli chodzi o łT 43 (też smar litowy), to dosyć szybko następuje wydzielanie się oleju, więc raczej nie polecam.

 

Można kupić coś z tego, wychodzi dużo taniej niż Motorex czy Shimano :

http://www.contakt.pl/smar-litowy-do-oysk-rolek-carlube-ep2-500g-p-5032.html?osCsid=86b4e98674758c6f6e085dfc45426a49

 

A jeśli chodzi o - finish line teflon grease - to znacznie taniej wychodzi :) (tego używam) :

http://www.neoncars.pl/index.php?action=szczeg_osz&id_kat=008&id_asort=4529

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...