kamfan Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 Prawie zawsze uzywalem Motorex Bike Grease 2000 (w domu byla litrowa puszka;) jakis rok temu sie skonczyla, wiec podczas wiosennego serwisu nasmarowalem piasty, suport oraz pedaly LT-43 Ostatnio rozpadly mi sie eggbeatery wiec jak juz grzebalem w rowerze to postanowilem zrobic serwis wszystkich ruchomych czesci. Zauwazylem, ze podobnie jak Motorexa smaru LT-43 nie wymylo, mial on nadal dobra konsystencje oraz byl w miare czysty. Podsumowujac zachowywal sie identycznie jak Motorex. Mam wiec pytanie czy jest jakas praktyczna roznica w uzywaniu Motorexa i LT? Bo ja ani jakiegos wiekszego zuzycia lozysk (np. poprzez lapanie wody czy brudu przez smar LT nie zauwazylem) czy wygladu/konsystencji smaru nie zauwazylem. Za to roznica w cenie jest spora
lukas85 Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 ja używam białego smaru finish line teflon grease i powiem, że trzyma się dłużej niż towot, jest gęściejszy. Nie twierdzę ze towot jest zły, ale akurat ten FL jest lepszy.
kamfan Napisano 21 Lipca 2011 Autor Napisano 21 Lipca 2011 a testowal ktos ten smar - http://www.centrumrowerowe.pl/014424/Shimano_Smar_do_lozysk_puszka_625ml/Produkt.aspx cena atrakcyjna a mysle ze bedzie lepszy niz tawot;)
Anubis32 Napisano 21 Lipca 2011 Napisano 21 Lipca 2011 Podobno Motorex zapobiega utlenianiu sie aluminium, nie wiem jak ŁT ...
Patryke Napisano 30 Lipca 2011 Napisano 30 Lipca 2011 Dopóki będzie pokrywał, zabezpieczał element przed kontaktem z innymi substancjami, powietrzem to spokojnie zabezpieczy i przed utlenianiem.
Rulez Napisano 30 Lipca 2011 Napisano 30 Lipca 2011 Chodzi raczej o co innego, do łożysk stosuje się smar litowy, a lit podobno wchodzi w reakcję z magnezem, więc do goleni magnezowych w amortyzatorach powinno się stosować smar bezlitowy. Jednak smar litowy pewnie do całego roweru można bez problemu Jeśli chodzi o łT 43 (też smar litowy), to dosyć szybko następuje wydzielanie się oleju, więc raczej nie polecam. Można kupić coś z tego, wychodzi dużo taniej niż Motorex czy Shimano : http://www.contakt.pl/smar-litowy-do-oysk-rolek-carlube-ep2-500g-p-5032.html?osCsid=86b4e98674758c6f6e085dfc45426a49 A jeśli chodzi o - finish line teflon grease - to znacznie taniej wychodzi (tego używam) : http://www.neoncars.pl/index.php?action=szczeg_osz&id_kat=008&id_asort=4529
supersam Napisano 30 Lipca 2011 Napisano 30 Lipca 2011 Ja też do łożysk stosuje łt43 i niema problemu
Patryke Napisano 3 Sierpnia 2011 Napisano 3 Sierpnia 2011 Rulez - dobrze wiedzieć, teraz na pewno nie napcham litowego do amora Ogólnie rzeczy, zwłaszcza metalowe które są pokryte smarem są dobrze konserwowane, zabezpieczane. Dobrze to widać na przykładzie broni pokrytej smarem w znacznej ilości, składowanej nie tylko w magazynach
viper512 Napisano 4 Sierpnia 2011 Napisano 4 Sierpnia 2011 Jak już jest temat o smarach to pozwólcie, że sie podepnę. Szukam jakiegoś smaru bezlitowego, żeby Suntour XCR'a przesmarować. Poleci ktoś coś niedrogiego? Czy ten smar Shimano http://www.centrumrowerowe.pl/014424/Shimano_Smar_do_lozysk_puszka_625ml/Produkt.aspx ma w składzie lit?
pawelsystem Napisano 5 Sierpnia 2011 Napisano 5 Sierpnia 2011 odczuć roznice mozna jak sie troche tych piast tłucze najlepsze to sa ceramiczne smary ale kosztuja ..... z tanich i dobrych moge polecic motor life fajna tubka do użytku domowego na troche wystarczy taka tubka
Rulez Napisano 6 Sierpnia 2011 Napisano 6 Sierpnia 2011 Bezlitowy w rozsądnej cenie : http://www.neoncars.pl/index.php?action=szczeg_osz&id_kat=008&id_asort=4529
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.