Skocz do zawartości
  • 0

konserwacja (amortyzatory, hamulce) rower Author


Gość Patryk

Pytanie

Gość Patryk
Napisano

Witam. Zacznę może od tego, że kompletnie nie znam się na konserwacji i mechanice rowerowej dlatego postanowiłem zapytać się bardziej doświadczonych.

2 dni temu dostałem od brata rower (praca i obowiązki rodzinne nie pozwalały mu na częste jady rowerem) author respect series alloy 6061T6. Rower jest dosyć mocno "potyrany". Zaczną od tego:

- amortyzatory, niby działają (Gila RST NTL- takie coś na nich pisze), ale strasznie opornie, tzn. nie dobijają nawet do 3/4 wysokości, chciałbym żeby działały nawet jak wjadę w lekką dziurkę- regulacja twardości działa bez zarzutu.

- przerzutki Shimano Deore (nie wiem konkretnie jaki model), kiedy z przodu mam środkowy bieg, z tyłu praktycznie wszystkie przeskakują, oprócz 1 i ostatniego biegu), no i na 1 i3 z przodu też sporadycznie przeskakuje, chciałbym się pozbyć tego efektu.

-hamulce (tektro auriga comp- takie mają oznaczenia), przedni w ogóle nie działa, cisnę manetkę bez żadnego oporu, tak jakby nie było płynu w środku, tylni hamulec niby hamuje ale słabo, na asfalcie nie da rady zrobić "zrywa", tylko na piachu, przy tym kiedy się nim hamuje strasznie piszczy. Chciałbym aby nawet lekkie przyciśnięcie manetki od razu zakleszczało tarczę.

Tutaj daje kilka szczegółowych fotek roweru (całość, przerzutki, hamulce, amortyzatory):

http://imageshack.us/g/713/1007469p.jpg/

 

 

Za pomoc będę ogromnie wdzięczny, jeśli pozbędę się wszystkich problemów które nadmieniłem, w grę wchodzi nawet jakaś symboliczna nagroda przelewem (np. 10-20zł).

Wszystkie odpowiedz pisać w temacie, bezpośredni kontakt ze mną pod maile'm mieciu-dormowo@o2.pl

 

Pozdrawiam !

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A więc, amor nie będzie wybierał liści, to słabej klasy amor i lepszych efektów się nie spodziewaj - zalej go na nowo olejem (temat przyklejony w odpowiednim dziale) oraz kup do konserwacji środek brunox deo. Kaseta i łańcuch do wymiany. A klocki hamulcowe muszisz wypalić w piekarniku 250 stopni, przez 10 minut.

Napisano

Rower nie jest tragicznie zaniedbany ale za stan amora brat powinien zostać porządnie wychłostany.

Ale do rzeczy:

1.Amor:

- należy go rozkręcić porządnie wyczyścić i nasmarować. Przy okazji sprawdzając stan bebechów:

http://www.forumrowerowe.org/topic/95211-amortyzator-rst-gila-t6-smar-na-amortyzatorze/

 

Potem można się pokusić np o zalanie go olejem (ale to już jest tuning):

http://www.forumrowerowe.org/topic/1454-tuning-zalewanie-olejem-amora/

 

Do konserwacji goleni amora polecam brunox. Poprawia pracę.

 

2.Napęd

- jeżeli łańcuch przeskakuje na boki ( z jednej zębatki na drugą) to przerzutka wymaga regulacji:

http://www.forumrowerowe.org/topic/3668-naped-zanim-zapytasz-zobacz/

 

- jeżeli łańcuch przeskakuje na poszczególnych zębatkach do przodu (ślizga się po zębach) to znaczy, że najprawdopodobniej napęd jest już zużyty. Można spróbować:

a) skrócić łańcuch o parę ogniw

B) podciągnąć sprężynę w przerzutce,

c) wymienić łańcuch na nowy,

d) wymienić także kasetę i koronki korby

 

3.Hamulce:

Z przedniego na 99% wyciekł olej. Stąd tłuste ślady. Trzeba go rozebrać, wyczyścić, wymienić uszczelki i zalać nowym płynem. Przy okazji sprawdzić stan klocków i odtłuścić klocki i tarczę bo pewno zostały zalane.

Tylny wygląda ok. Aczkolwiek może być lekko zapowietrzony. Skoro przedni wymaga serwisu to przy okazji można zalać tylny nowym płynem. Nie zaszkodzi wyczyścić i odtłuścić tarczę i klocki ( o ile są w dobrym stanie) . Klocki można też delikatnie przetrzeć papierem ściernym.

 

 

Dosyć sporo będziesz miał przy tym roboty. Sam właśnie skończyłem generalny serwis swojego roweru stąd wiem. Ale uważam, że warto dłubać przy swoim rowerze.

Jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej oddaj rower do serwisu.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...