Skocz do zawartości

[Rower] Lazaro Integral V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ja odkleiłem.Nie ma z tym problemu.Resztki starłem szmatką namoczoną w benzynie ekstrakcyjnej.

Denerwują mnie te kolorowe naklejki.To nie cyrk tylko rower :P.

Polecam sztyce amortyzowaną Suntoura Nex :) dla mnie rewelacja.Trzeba troszkę przywyknąć (bardzo dziwne uczucie przy pierwszej jeździe) ale po kilku minutach człowiek przywyka a tylna częśc ciała ma wygodę. W sobotę polece na jakąś dłuższa trasę to się okaże wszystko w praktyce.

W Lazaro dziwna jest wielkość ramy.Mam 179cm wzrostu i 19 mam pod krocze.prawie zero luzu.Moim zdaniem 19 będzie w sam raz nawet dla 190 wzrostu.Umiecie wyregulować przedni amortyzator ?

Ma ktoś na to jakąś metode ? od jakiegoś czasu kręce tym pokretłem.Efekt jest ale ciezko dobrać optimum.Moze jakiś poradnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mówię o naklejkach na kołach nie na ramie :)

 

 

Hehe nie doczytałem, też usunąłem to jakiś miesiąc temu, nie wiem, może już ze starości ale nie został żaden ślad.

 

Umiecie wyregulować przedni amortyzator ?

 

 

Zrobię jakieś zdjęcia i wrzucę na bloga, SR zaleca w crossach 20 - 30% ugięcia wstępnego, potrzebna jest opaska elektryczna, albo jakiś drucik w osłonce i najlepiej druga osoba do pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja w moim mam korbe m311 na 48-38-28.Teren urozmaicony górkami ( w końcu za miedzą mam Beskid Zywiecki,Wisłe) więc równego u nas na lekarstwo :).

Też daje radę ale zastanawiam się czy nie było by sporo lżej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest może jakis poradnik/instrukcja jak składać ten nowy rower?

Niby trzeba tyllko przykręcic kierownice, koło i siodełko, ewentualnie regulacja...?

Ale dla laika bardzo łatwo cos poskładać w nieodpowiedni sposób powodując uszkodzenie sprzętu.

Przydałby się filmik instruktazowy lub instrukcja w formie obrazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Rower przyszedł do mnie w dużej paczce kartonowej.Faktycznie do założenia było siodełko,pedały, kierownica i przednie koło. Naprawdę nie trzeba wielkich zdolności aby to skręcić.

Kolo przednie jest mocowane szybkozamykaczem. Wkładamy kolo w widelec a boczne śruby ze sprężynkami w wycięcia (jarzma).Śrubę dokręcamy tak aby klamka zamykała się z wyraźnym oporem.Nie może zamykać się za lekko i za silno.Przy mocnym zamknięcu będzie się wyraźnie blokować koło.Sprawdzamy obracając je w powietrzu.Ma się toczyć lekko bez wyraźnego efektu hamowania. Tylne koło też jest na szybkozamykacz.Można go otworzyć i zobaczyć z jaką siłą zamykania jest ustawiony aby mieć jakieś porównanie i podobnie dokrecić przód.

Kierownica przykręcana na śruby imbusowe.Wystarczy kupić zestaw naprawczy kluczy do roweru lub "chiński" zestaw imbusów za 5 zl.

Siodełko mocowane podobnie jak koło na szybkozamykacz.Wkladamy w ramę rurkę ustawiamy poziom siodełka (rower stoi na kołach a siodło ma być idealnym poziomie lub lekkim opadem noska dla wiekszej wygody) i wysokość dla naszego wzrostu (siedzac na siodełku przy pedale w dolnej pozycji noga powinna być lekko ugięta).

Pedały przykrecamy kluczem 15.Należy je solidnie dokręcić i po kłopocie.

Ot cała procedura składania roweru.Naprawdę nie ma się czego bać.

Jeszcze uwaga do regulacji przerzutek. Jeżeli któraś troszkę marudzi (np. trudna zmiana biegów ,głośny łańcuch po zmianie biegu) można delikatnie podregulować wkretami baryłkowymi przy klamkomanetkach.

Znajdują się na koncu linek od przerzutek przy samych klamkach.Obracając je delikatnie w lewi i prawo precyzyjnie regulujemy przerzutki.Czasami jeden obrot wystarczy aby niedoregulowanie znikneło.Po 200-300km i tak naciągają się linki i trzeba ostrożnie tymi śrubkami pokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mocnym zamknięcu będzie się wyraźnie blokować koło.
No proszę... jak ci się uadąło coś takiego osiągnąć?

 

Siodełko mocowane podobnie jak koło na szybkozamykacz
nie siodełko, tylko sztycę i raczej nie szybkozamykacz tylko zacisk.

 

siedzac na siodełku przy pedale w dolnej pozycji noga powinna być lekko ugięta
to już można różnie zrozumieć, ma być raczej "prawie" wyprostowana, lub wyprostowana.

 

Jeszcze uwaga do regulacji przerzutek. Jeżeli któraś troszkę marudzi (np. trudna zmiana biegów ,głośny łańcuch po zmianie biegu) można delikatnie podregulować wkretami baryłkowymi przy klamkomanetkach.

Znajdują się na koncu linek od przerzutek przy samych klamkach

Tak jest przy przedniej przerzutce, tylna ma tą śrubę przy przerzutce.

 

Czasami jeden obrot wystarczy aby niedoregulowanie znikneło
zdecydowanie za dużo jak na "poprawki" - ćwierć / prwaie pół obrotu, przy większym zakresie możecie bez doświadczenia rozregulować to na amen.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się czepiasz.:) Regulacja jest na obu klamkomanetkach.Ja bym nie "szalał" śrubkami przy przerzutkach.Te przy klamkach napinają linki więc jeden obrót nie robi szału ale i tak trzeba się z tym obchodzić delikatnie. Co do szybkozamykacza przedniego koła.Jeżeli masz łożyska kulkowe bardzo łatwo przegiąć. Miałem kilka przykładów takiego zaciśnięcia gdzie koło się owszem obracało ale z wyraźnymi oporami (staje po kilku obrotach) Wbrew pozorom nie trudno to osiągnąć.Ludzie czasami myślą że jak nie zaciągną porządnie to kolo odpadnie... ;).

Lepiej nie pisać o wielkich regulacjach na początek.Każdy ma inne preferencje ustawienia siodełka.Jeżeli ktoś nie czuje się na siłach skręcić roweru to w pierwszym sklepie rowerowym z kilka złotych to zrobią.

Ale pewnie człowiek się nasłucha jakie to "badziewie" kupił.... i pewnie w tym właśnie sklepie kupiłby za tą cenę coś lepszego.....każda pliszka swój ogonek chwali... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szybkozamykacza przedniego koła.Jeżeli masz łożyska kulkowe bardzo łatwo przegiąć.
to są stosowane łożyska ślizgowe? Dalej nie wiem w jaki sposób zaciskiem zablokować koło - dla mnie to nie możliwe.

 

podepnę się pod temat. czy rama 17" damka dla kobiety 156 cm nie bedzie za duza?
- raczej nie, moja żona ma taką damkę i rura podsopdłowa jest bardzo nisko. Edytowane przez krism4a1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam 179 wzrostu i 19 rama jest na "styk".Mam mały "przeswit" :).Nie chcę Cie straszyć ale 21 może być dla wzrostu 184 troszkę za duża.Jednak myslę że tragedi nie będzie.Poprostu będziesz musiał uwazać przy zsiadaniu :).Jak kupowałem ten rower sprzedawca wyraźnie zaznaczył że 19 mi starczy.Dziwie się że Tobie tego nie powiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No to czekamy na opis wrażeń. :) Wierz mi nie będziesz żałował.W jakim terenie mieszkasz ? Ciekawe jakie Ci założą korby.Z tego co widze zakładają 48/38/28. W takim terenie jak mój (spore wzniesienia) trzeba mieć niezła pare w nogach. Za to na prostej sama przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie ukrywam, że pod wpływem Waszych opinii zdecydowałem się na zakup kandsa maestro. Dostawa ok wt/sr więc na pewno podzielę się wrażeniami z rozpakowywania i pierwszych jazd. mam nadzieję, że rezygnacja na jego rzecz z kellysa coacha będzie uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opiny w Integralu to 700x38.To opony CST.Może z dolnej pólki ale bardzo przyzwoite.Środek na szose boki na scieżki leśne.Spisuje się dobrze.Moim zdaniem nie ma co wymieniać bo opory toczenia sa bardzo przywoite.Ta opona kosztuje na Allegro 27 zł sztuka.Dopompuj na 4.5 atmosfery i poczujesz wiatr we włosach na szosie ;P.wydaje mi sie ze jedyna rozsadna inwestycja w opony to kupno antyprzebiciówek. szerokość 38mm jest w sam raz.Węzsza była by zla na teren ,szersza będzie się kleić do szosy zwiekszając opory toczenia. To oczywiście moje zdanie.

Edytowane przez KonikC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Musiałeś mieć jakiegoś pecha z tą dętka. Ja pompuje koła na 4.5at.Wtedy maja najniższe opory toczenia i nic się nie dzieje.Co do nakładki gumoewj.Wystarczy troszkę kleju silikonowego.Nie sklei na stałe (będzie się dało zdjąc w przyszłości) a skutecznie unieruchomi.Można kupić takie małe tubeczki kleju za 3-5 zł.Lazaro ma 8 tylnych zębatek (biegów).Teoria głosi że mając najmniejszą przednia możesz używać max 3-4 żebatek tylnych czyli największej i 2-3 kolejnych.Dla srodkowej przedniej tarczy masz kolejne 3-4 zebatki tylne i tak dalej.Takie ułożenie jak piszesz najmniejsza z tyłu i najmniejsza z przodu nie powinno mieć miejsca.Za duży skos łańcucha.Niszczysz napęd.

A jak wrażenia z jazdy ? stabilny rowerek ?

Edytowane przez KonikC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dlatego pisałem wyżej o zmianie chwytów...ja kupiłem sobie takie profilowane do dloni za całe 35 zł chyba. Dodatkowo pamiętaj że obowiazkowo trzeba mieć rękawiczki z żelem od spodu. To nie wina Integrala i tak się ciesz że masz przedni amortyzator :) Gdybyś pojeździł bez.... :). Mogę Ci podpowiedzieć że sporo w regulacji można uzyskać nie tylko wysokością siodełka ale też przesunięciem przód tył. Zauważ że na siodełku od spodu po jednej stronie masz skale na pręcie mocującym.Ja swoje daje jak najbliżej kierownicy czyli do przodu. Przesunięcie o 1-2 cm naprawdę sporo daje na dłoniach.

Edytowane przez KonikC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łańcuch. On tam zakładają spinke do łączenia.Wyraźnie ją rozróżnisz jest inna jak wszystkie ogniwa.Jeżeli pisze na niej shimano to oki a jak jest sram lub innego producenta to może faktycznie pykać.Do napedów 8 rzędowych spinki innych producentów czasami wydają tai dzwięk wchodząc na zębatke.Tylko że to trwa tak do max 150-200km zanim spinka się dotrze.Dobrze też jest naoliwić sobie łańcuch.Najlepsze są smary do psikania.Ale jak masz normalną oliwe dajesz na szmatkę i przecierasz łańcuch.Ma być tłusty ale nie ma z niego kapać.Jest jeszcze inny sposób o którym też wyżej pisałem.Musisz to robić ostrożnie.Przy manetce zmiany tylnych biegów (prawa) w miejscu wychodzenia linki masz śrubkę regulacyjną.Wykonaj nią jeden obrót w lewo i sprawdź czy pomogło jeżeli nie to wykonaj obrót w drug stronę.Pamietaj ile zrobiłeś obrotów bo możesz rozregulować przerzutkę.Może być tak że łańcuch źle wchodzi na zebatke.Jeden góra dwa obroty powinny to zniwelować.Jeżeli to nie ustapi wróć do stanu poczatkowego.Ta śruba reguluje wstępne naprężenie linki.

Edytowane przez KonikC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tutaj bo Kands Maestro a Lazaro Integral to praktycznie to samo.

Dzisiaj doszedł do mnie rower, został wysłany wczoraj a dzisiaj o 20.30 miałem go już w domu, kupowałem od bf bike z allegro. Jedyna wada było to,że od czasu wpłaty do czasu wysłania minął tydzień, ale w sumie na allegro było napisane 4-5 dni to niby się zgadza, jednak fajniej by było gdyby rower wysyłany był już na następny dzień. Wszystko było szczelnie zapakowane w kartonie Kellysa, gdy wszystko udało mi się wyjąc to przymocowałem kierownice, kolo, pedały, siodełko.

Złożenie roweru było bardzo proste ale wygodniej jest gdy są 2 osoby to łatwiej jest na sobie ustawić kierownicę, trzymać rower itp. Na pewno w pojedynkę można to też bez problemu wykonać. Potrzebowałem: klucza 15-stki, 2 różnych imbusów i śrubokręta by przykręcić koszyk na bidon.

Pierwszym wrażeniem gdy rower stal juz zlozony to bylo : kurcze czy nie bedzie on na mnie za duży(mam 184cm). Jednak gdy stanalem miedzy nim to bylo ok, (wszystko widac na zdjeciach ile mam luzu- z dobre 5-8cm, a gdy zaloze buty w ktorych jezdze to juz mam z dobre 10cm) takze jest ok!

Kola były tak troszkę napompowane wiec od razu pojechałem na stacje paliw trochę dopompoowac, zacząłem od ciśnienia 2,2 ale ciągle były dość miękkie, skończyłem na 3,9 albo 4,1 jednak opony nadal nie są jakoś super twarde, można spokojnie je troszkę nacisnąć. Tak ma być? Czy może iść na inna stacje?

Nie miałem wiele czasu bo już było po 22 także pojeździłem po okolicy, zrobiłem ? może z 10km? (jeszcze nie przełożyłem licznika).

Rower jest wygodny, nawet to siodełko, które skreśliłem na początku nie okazało się takie złe, chociaż zobaczymy jak pojadę na dłuższa trasę, najwyżej przełożę ze starego. Przerzutki działają bardzo dobrze. Hamulce tez nie są złe, były już w sam raz wyregulowane jednak nie miałem okazji sprawdzić ich pełnej siły bo na szczęście nigdzie nie musiałem i obym nie musiał, jednak przy wyhamowaniu powiedzmy z 30-40 km/h dawały radę. Chwyty razem z założonymi rękawiczkami wcale nie są złe jak co niektórzy mówią. SUPER jest możliwość blokady amortyzatora, gdy wiadomo,ze droga nie ma żadnych dziur/nierówności to można włączyć blokadę i cala energia idzie w kola a nie w amortyzator, gdy jechałem chodnikami, które nie są zbyt równe to amortyzator w pełni zdał egzamin! Szerokość opon jest ok- można przycisnąć ale można tez wjechać w jakiś delikatny lasek/ ścieżkę. Rzeczą, która mnie na ten moment martwi to jest to,ze muszę mieć w pełni wyprostowane ręce by trzymać kierownice i po pewnym czasie po prostu one bolą, moze wymienię za jakiś czas mostek a może się przyzwyczaję. Być może wymienię tez pedały na cale aluminiowe a nie te plastikowe z elementami aluminium. Musze trochę pojeździć by podjąć decyzje.

Dodaje album zdjęć:http://imgur.com/a/1TSZZ

Edytowane przez szymon627
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Brawo za opis złożenia roweru :). Teraz tylko jeździć. Z wymianami uważaj.Trzeba 5 razy pomyśleć a potem zmieniać.

A teraz do kolegi wyżej odnośnie łańcucha.Możesz mieć spinkę Shimano.Wtedy wyglada jak ogniwo ale na całej długości ma rowek w środku (między otworami na oczka łańcucha).Możesz też mieć łączenie bolcem.Wtedy nie wypatrzysz połączenia....W zestawie łąńcucha jest bolec z prowadzeniem montowany na wcisk.Potem odłamuje się prowadzenie i całośc wyglada jak fabryczny łańcuch.To operacja jednorazowa i nie ma mozliwości wielokrotengo rozpinania jak przy spince.

Edytowane przez KonikC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...