kola01 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Jeśli dysponujesz budżetem max 800 zł i możesz obyć się bez przedniego amortyzatora to raczej nic lepszego nie znajdziesz. Rama 21" dla Ciebie będzie idealna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 minusem V1 jest wolnobieg - KAŻDY rower z 3x8 przełożeniami powinien być lepszy, ale to około +200 zł .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jocker89 Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 (edytowane) Więc bierz integrala, nawet się nie zastanawiaj. Chyba że kuszą Cię te hamulce, to jest jeszcze lazaro elitary również na kołach 28. Jest jeszcze jedna rzecz która mnie nurtuje. A mianowicie opony jakie są w tych dwóch roweruch. Z jednej strony będę jeździł z przewagą na twardych drogach, jednakże w okolicy mam dużo dróg polnych i leśnych na których teren jest czasami gorszy. I moje pytanie takie, czy taka szersza opona z bieżnikiem jest o wiele gorsza na asfalcie czy nie będzie różnicy. Zasłyszałem, że takie opony są dosyć mocno napompowane i tylko wierzchołek ma styczność z asfaltem. W momencie kiedy jest trudniejszy teren opona głębiej się zapada i jeździ się w miarę wygodnie. ja bum wziął na Twoim miejscu ramę 21 i skrócony mostek 90mm. Jaką masz nogę? Jeśli poniżej 84 to rama 19. Po kilkukrotnym mierzeniu wychodzi, że nogę mam jakieś 85/86 cm, przy wzroście 183 cm. Więc wychodzi na to, że jednak wybiorę ramę 21 Mam nadzieję, że nie zostanę zlinczowany za moje pytania. Po prostu wydatek rzędu ~1500zł nie jest jakimś małym dlatego chce się upewnić w 100% do wszystkich nurtujących mnie rzeczy ; ) PS: Do Niedzieli muszę już się zdecydować, żeby złożyć zamówienie Pozdrawiam Edytowane 11 Lipca 2015 przez jocker89 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomaszzz Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 (edytowane) Byle tę nogę dobrze zmierzyć, ja polecałbym pomoc drugiej osoby i mierzenie od podłogi pomiędzy nogami do worka Co do ram sprzedawcy bez problemu wysyłają zdjęcia z wymiarami w odpowiednim miejscu ramy Co do zgrzytów/pisków u mnie wygląda to na pedały jutro mam nadzieję się tym zająć. Edytowane 12 Lipca 2015 przez Tomaszzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anonymus1 Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 (edytowane) Czy przesiadka z authora stratosa sx z 2003 r na lazaro integrala v3 to bedzie dobry wybór? (Chodzo mi o jakos sprzetu, komfort jazdy, itd) Edytowane 12 Lipca 2015 przez anonymus1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitnessfood Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Zainteresowanym przypominam o grupie Kands/Lazaro na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/569292213117830/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Makower Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Witam, jako nowy użytkownik Lazaro V3 2015 i jako nowozarejstrowany forumowicz. Długo sie rozglądałem za rowerem. Miał byc jakis trek ale stanęło na cross Lazaro j/w Wybrałem ramę 19 cali dla siebie (man 170cm) świadomie w wersji damka. (rowerem może się przejechać jeszcze siostra bez bólu). Wyboru nie żałuje a rowerek jest świetny. W wersji męskiej byłaby rama 17" ale ja wole bardziej pochyloną sylwetkę. Rower jest zwrotny a stawać na skrzyżowaniach jest łatwo. Rower miał miec bagażnik i zamierzam tam przykręcić tzw. bagażnik uniwersalny. Ale co widzę z jednej strony tylny widelec ma full suport pod bagażniki - 2 dodatkowe otwory a po przeciwnej stronie nie ma tych otworów na widelcu ale są inne małe jak z drugiej stony. Mam pytanie dlaczego tak jest? Po są te dodatkowe otwory tylko na jednej stronie? Czy nie będzie problemów z przykręceniem bagażnika? No i inne pytanie. Nauczyłem się jeździć z rogami na starym rowerze. Czy wybrac rogi dokręcane - jakie? Czy może rozbudowane wpuszczane. Wolałbym wpuszczne ale nie wiem jakie. Może ktos poleci wypróbowne. No i dzieki za pomoc bo bez logowania przeczytałem dzieki Wam sporo porad. Stąd wybór roweru i nie żałuję, dzieki za pomoc. Pozdrawiam M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 17 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 Mam pytanie do właścicieli Lazaro Integral V3 2015 wersja męska. Jak u Was wygląda odstęp między kołem a ramą widelca przy korbie? U mnie nie jest idealnie symetryczny, z lewej strony między ramą (tylny widelec) a oponą jest większy odstęp. Można to skorygować ustawiając ręcznie i skręcając koło, ale kiedy koło siedzi naturalnie (do oporu na obydwu widelcach) jest ta różnica.Być może inne rowery również nie mają idealnie centralnie ustawionego koła względem widełek, ale nie miałem okazji sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 17 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2015 A ja mam z kolei pytanie do moderatora, czy innego tam administratora. Kiedy zamknie ten temat? Kiedy go zakładałem (4 lata temu) miał on być o Lazaro Integral 2011, już dawno wyczerpała się formuła tego tematu, tym bardziej, że dzisiejsze wersje tego roweru są zupełnie inne. Z tematu o konkretnym modelu roweru (nawet nie marce) zrobiło się mini forum o wszystkim i co za tym idzie śmietnik niebywały. Jako założyciel tego tematu proszę o jego niezwłoczne zamknięcie. Na temat postępów z modernizacją mojego modelu można się zapoznać w "moim garażu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apoco1111 Napisano 19 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2015 Witam, mam dylemat dotyczący wyboru roweru. Ostatecznie padło na marke Lazaro tylko nie wiem ktory model wybrac. http://allegro.pl/profejsonal-alivio-suntour-lazaro-2014-e-v3-men-i5517960920.html http://allegro.pl/full-alivio-wysoka-polka-mtb-lazaro-ev-3-men-2015-i5548633955.html Warto dołożyc 200 zl do roweru z tego roku z lepszymi podzespolami ? "Moje parametry" 198cm , 98kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekM7 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 jak się sprawują wasze pedały w lazaro? Ja ostatnio słyszałem cykanie więc je dokręciłem jednak zaczęły ciężko chodzić same w sobie i po potraktowaniu ich palcem nie robią nawet pelnego obrotu. Przez to podczas jazdy czuję lekkie wibracje. Mogłem je uszkodzić zbyt mocnym dokręceniem? Jeśli tak to jakie polecacie pedały powiedzmy do 100zl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakac93 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Stockowe pedały zmieniłem na vp-196 i jak na razie jest bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 (edytowane) @jacekM7 Dokręciłeś pedały do korb i straciły dotychczasowy luz ???? A jakim cudem ??? (Bo jeśli skasowałeś luz na kulkach to czego się spodziewałeś ? ) Proponuję odkręcić pedały raz jeszcze i "dobrać się" do ułożyskowania - uzupełnić smar (zwykłym towotem) sprawdzając przy okazji czy nie brakuje kulek (Skośnoocy odstawiają lewiznę czasami ) - i samodzielnie ustawić luz - dokręcić i skontrować nakrętkę ustalającą tak aby uzyskać swobodny obrót pedałów wokół ich osi. A jak ci się nie chce babrać w smarze to opcja jakaca93 równie godna polecenia ... co wszakże nie oznacza że manewrów opisanych przeze mnie nie należałoby przeprowadzić także na nowozakupionych ... Edytowane 20 Lipca 2015 przez Pablo59 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Czy u Was odległości pomiędzy kołem a ramą w miejscu, które zaznaczyłem są jednakowe ? U mnie po lewej stronie jest większy luz. Lazaro Integral V3 2015. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 A nie próbowales po prostu poluzować zacisków koła i ustawić koło centralnie? Może jest przestawione na śrubach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 (edytowane) Mogę trochę wyrównać na śrubach, ale wtedy nie opierałoby się na widelcu, tylko trzymałaby je w tej pozycji śruba. Przy naturalnym umocowaniu koła do oporu po obydwu stronach jest właśnie ta różnica. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś sprawdził u siebie jak to wygląda. Edytowane 21 Lipca 2015 przez Yacko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 (edytowane) Kontaktowałem się z serwisem w tej sprawie i oczywiście odpowiedź była błyskawiczna - jeżeli rama okaże się krzywa zostanie wymieniona - szybka konkretna odpowiedź. Trochę nie uśmiecha mi się ta wysyłka, gdyż mam już zamontowanych sporo dodatków, rower idealnie wyregulowany, poza tym nie mam już kartonu do wysyłki. Generalnie rower zostawia jeden ślad, ale jest prawie 1cm różnicy pomiędzy stronami w miejscu jak na zdjęciu. Lubię jeździć szybko i zdarza mi się również wyjechać zimą, więc poprawna geometria to raczej ważna sprawa. Może jednak ktoś znajdzie chwilę i sprawdzi jak to wygląda w Waszym przypadku i czy były z tego tytułu jakieś problemy. Czytałem, że ktoś wymieniał ramę Gianta i Scotta z powodu mniejszych odchyleń, ale czy to faktycznie ma aż takie znaczenie ? Edytowane 22 Lipca 2015 przez Yacko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Zrobiłem pomiar metodą sznurka i odstęp od rury podsiodłowej do sznurka jest idealnie równy, co do milimetra. Jazda bez trzymanki nie sprawia żadnych problemów, na piasku pozostawia jeden ślad. Jedyne co mnie zaniepokoiło, to test polegający na zmoczeniu opon i prowadzenia roweru. Bez obciążenia ślad pozostawia tylko najbardziej wybrzuszony bieżnik opony (środkowy pasek - szerokość poniżej 1 cm) i wtedy faktycznie widać 2 cienkie ślady bardzo blisko siebie. Podejrzewam, że to może być kwestia wycentrowania koła, ewentualnie nie idealnego ustawienia w pionie, lub nawet nie idealne dobranie podkładek na piaście. W każdym razie wygląda to na fałszywy alarm i nie ma co się sugerować odległościami od poziomych widełek, które de facto nie są też identycznego kształtu i grubości. Mimo wszystko sprawdzę jeszcze ramę w serwisie i nadal mam prośbę do użytkowników na sprawdzenie tych odstępów u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_dev_ Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Załóż koło odwrotnie do kierunku jazdy i sprawdż czy odstęp jest taki sam, wtedy dowiesz się czy koło jest proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny3108 Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 (edytowane) Witam serdecznie! Od niedawna jestem posiadaczem integrala V3 wczoraj wybrałem się na pierwszą wyprawę. Mam pytanie czy u was także występuje tzw. bicie podczas pedałowania? Otóż chodzi mi o to że gdy mam tylną przerzutkę w pozycji 9 to łańcuch cyklicznie ociera o prowadnice przerzutki dodam że nie występuje to podczas pedałowania do tyłu tylko podczas mocnego naciskania na pedały i jazdy. Czy ktoś bardziej doświadczony orientuje się o co chodzi i czy jest to normalne? Pomijam fakt że przerzutki są na pewno do regulacji ale dziwi mnie ffakt tego jakby korba była krzywo lub coś w tym stylu. A jeszcze jedna sprawa czy u was też czasem na większych wybojach z okolic amortyzatora wydobywa się taki metaliczny dzwięk jakby uderzanie metalu o metal tak jak by były luzy przy kierownicy albo amorku? To też mnie dość mocno niepokoi. Edytowane 23 Lipca 2015 przez johny3108 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekM7 Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Co do tego ocierania, odkręć o jeden obrót śrubkę oznaczoną literą H przy mechanizmie przerzutki, są tam dwie śrubki, druga oznaczona L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apoco1111 Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Witam, mam dylemat dotyczący wyboru roweru. Ostatecznie padło na marke Lazaro tylko nie wiem ktory model wybrac. http://allegro.pl/profejsonal-alivio-suntour-lazaro-2014-e-v3-men-i5517960920.html http://allegro.pl/full-alivio-wysoka-polka-mtb-lazaro-ev-3-men-2015-i5548633955.html Warto dołożyc 200 zl do roweru z tego roku z lepszymi podzespolami ? "Moje parametry" 198cm , 98kg @Up Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomaszzz Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 (edytowane) Szczerze i tu alivio i tu, amortyzator ten sam, nie znam się dokładnie na poszczególnych wersjach podzespołów shimano. Osobiście wybrałbym tańszy, największą różnicę jaką dostrzegam to 42 i 44 zęby na przedniej zębatce Edytowane 23 Lipca 2015 przez Tomaszzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny3108 Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Co do tego ocierania, odkręć o jeden obrót śrubkę oznaczoną literą H przy mechanizmie przerzutki, są tam dwie śrubki, druga oznaczona L. Ok spróbuję tak zrobić pewnie pomoże ale inna kwestia jest taka czy to normalne że nie szura cały czas tylko cyklicznie tak jakby korba była krzywa. Czy to jest normalne zachowanie? Druga sprawa to taka że wyczaiłem dzisiaj o co chodzi z tymi tempymi dzwiękami z amortyzatora. Zablokowałem go dzisiaj wcisnąłem przedni hamulec i ruszałem kierownica okazało się że w amortyzatorze są luzy w górnej części widać jak rurka rusza się w goleni i uderza o boki. Jako że to mój pierwszy rower z amortyzatorem zastanawiam się czy jest to normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 (edytowane) Aluminium jest stosunkowo elastycznym metalem. Pod większym naciskiem stopy na korbę aluminiowa rama roweru się nieznacznie ugina i przybliża prowadnicę wózka p.przerzutki do łańcucha. Zauważ, że jak delikatnie pedałujesz to ocieranie albo nie występuje ale jest zbliżone na całym obwodzie korby. Ogólnie należy tak wyregulować p.przerzutkę śrubami "L" i "H" aby w pozycjach: -łańcuch na największym trybie korby i najmniejszej zębatce kasety (biegi 3 i 9) -łańcuch na najmniejszym trybie korby i największej zębatce kasety (biegi 1 i 1) nie było żadnego tarcia. Ukośne prowadzenie łańcucha jest bardzo nie zalecane. Powoduje jego nadmierne zużycie i może powodować jego ocieranie o wózek p.przerzutki w trakcie pedałowania, którego być może nie wyregulujesz (jak tu się polepszy to na drugim końcu się spiep...). Druga sprawa to taka że wyczaiłem dzisiaj o co chodzi z tymi tempymi dzwiękami z amortyzatora. Zablokowałem go dzisiaj wcisnąłem przedni hamulec i ruszałem kierownica okazało się że w amortyzatorze są luzy w górnej części widać jak rurka rusza się w goleni i uderza o boki. Jako że to mój pierwszy rower z amortyzatorem zastanawiam się czy jest to normalne? A ten temat to i mnie bardzo interesuje bo sam mam ten problem. Mój rower (Integral V3 2014) ma jakieś 700 km przebiegu ale już prawie od nowości zauważyłem, że ta goleń pracuje (lata przód-tył) w czasie hamownia p.hamulcem. Na sterach nie mam żadnych luzów. Dodatkowo jak jadę po kostce brukowej lub innych nierównościach to słyszę takie głuche stukanie w amortyzatorze (każda dziurka w drodze to jeden stuk). Jakby własnie golenie stukały o obudowę amora albo coś podobnego. Proszę o opinie innych co jest powodem luzu/stuków i czy coś się da zrobić. Edytowane 24 Lipca 2015 przez kola01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi