jacekM7 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Do mnie dotarł elitary V3 w czarnym macie i cieszę się że nie wybrałem białego:) rower świetny, rozmiar 21 przy wzroście 186 i nodze 86 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ventes Napisano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 Witam. Mam wzrost 175 cm, długość nogi 84 cm i mam duży problem z doborem ramy. Czytając Wasze posty nie jestem w stanie ogarnąć który rozmiar ramy wybrać 17'' czy 19''. Tak więc proszę Ludzi o podobnych rozmiarach o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzudzu9 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 (edytowane) U mnie v3 po przejechaniu 330km (rower zakupiony na począku czerwca) wymaga regulacji: - łańcuch (albo coś innego) obciera przy przełożeniu 9 z tyłu (było od początku, ale że 9 z tyłu mało kiedy używam, więc nie przeszkadzało) - zmiana z 7 na 6 działa z wielkimi problemami / nie działa (pogarszało się z czasem) - hamulce - przedni piszczy (z tym akurat nic się nie zrobi), tył za słabo łapie (samemu nie chciało mi się regulować, bo to też nie problem) - możliwe że coś zaczęło trzeszczeć, ale tego nie potwierdzę, bo w zupełnej ciszy nie jeżdżę, a w zacisznym miejscu nie chciało mi się weryfikować Liczę też na to że wszystko inne zostanie sprawdzone / podokręcane. Natomiast 330km to chyba trochę mały przebieg jak na potrzebę regulacji? Edytowane 18 Czerwca 2015 przez dzudzu9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Witam. Mam wzrost 175 cm, długość nogi 84 cm i mam duży problem z doborem ramy. Czytając Wasze posty nie jestem w stanie ogarnąć który rozmiar ramy wybrać 17'' czy 19''. Tak więc proszę Ludzi o podobnych rozmiarach o pomoc. 19" będzie lepsza - oczywiście jeśli zgodnie z tytułem wątku myślisz o integralu V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 (edytowane) U mnie v3 po przejechaniu 330km (rower zakupiony na począku czerwca) wymaga regulacji: - łańcuch (albo coś innego) obciera przy przełożeniu 9 z tyłu (było od początku, ale że 9 z tyłu mało kiedy używam, więc nie przeszkadzało) - zmiana z 7 na 6 działa z wielkimi problemami / nie działa (pogarszało się z czasem) - hamulce - przedni piszczy (z tym akurat nic się nie zrobi), tył za słabo łapie (samemu nie chciało mi się regulować, bo to też nie problem) - możliwe że coś zaczęło trzeszczeć, ale tego nie potwierdzę, bo w zupełnej ciszy nie jeżdżę, a w zacisznym miejscu nie chciało mi się weryfikować Liczę też na to że wszystko inne zostanie sprawdzone / podokręcane. Natomiast 330km to chyba trochę mały przebieg jak na potrzebę regulacji? 1. Tu łańcucha się nie reguluje. Sytuacja wymaga regulacji przedniej albo tylnej przerzutki (sprawdź czy przy 9 trybie kasety, łąńcuch nie "szura" Ci o wózek przedniej przerzutki (sprawdź skąd dokładnie dochodzi dźwięk) - jeśli tak to wyreguluj przednią przerzutkę baryłką przy manetce lub śrubą regulacyjną w przedniej przerzutce). 2. Wyreguluj tylną przerzutkę baryłką przy manetce na kierownicy. 3. Piszczenie klocka hamulcowego można wyeliminować lub przynajmniej zminimalizować przez jego inne ustawienie (zmiana kąta) lub wymianę na inny typ klocka (polecam ABS-3CC). Jeśli tył słabo łapie to wyreguluj go baryłką przy manetce na kierownicy lub naciągnij jego linkę. Zakładam też, że sprawdziłeś czy klocki są prawidłowo ustawione do rafki koła (czy przylegają całą płaszczyzną i czy mają właściwe kąty w stosunku do rafki). 4. Trzeszczenie to często słabo dokręcone pedały + piasek, który się dostał do gwintu. Odkręć je całkiem, dobrze wyczyść obie strony gwintu (w pedale i korbie), nałóź gęsty smar na gwint i dokręć mocno pedały. Po 10-50 km jazdy ponownie dokręć. "Trzeszczenie" może też pochodzi od tarcia łańcucha o wózek przedniej przerzutki. Będzie się pojawiać lub znikać w zależności od tego na jakim trybie kasety będziesz miał łańcuch w czasie pedałowania. Musisz coś więcej napisać o tym "trzeszczeniu" bo powodów może być więcej. 5. 330 km to bardzo dobry moment na przeprowadzenie regulacji. Nowe linki szybko się rozciągają, dopasowują itp. Powodzenia przy regulacji Edytowane 18 Czerwca 2015 przez kola01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ventes Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 19" będzie lepsza - oczywiście jeśli zgodnie z tytułem wątku myślisz o integralu. Oczywiście że chodziło mi o Integrala. Problem jest tylko taki że chwilowo ich nie ma na allegro, znaczy są, ale tylko modele z hydrauliką, czego raczej nie chcę. Wiem że bliźniaczą marką jest Kands, model Maestro. Może ktoś obejrzy ten rowerek i napisze czy jest wart swojej ceny, no i co będzie lepszym wyborem? http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-ful-alivio-kands-maestro-i5425757263.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Ten temat już roztrząsany był na wszystkie strony integral V3 oceniony został ciut wyżej , ale nie jest to jakaś dramatyczna różnica - i wygląda na to, że póki jeszcze są maestro , to trzeba go brać ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek520 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 No jak na 330 km to mały przebieg, ale miejmy nadzieje że po wyregulowaniu problem nie pojawi się przez długi czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Zakupiłem Lanzaro Integral V3 2015 http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5465466128.html , błotniki są w komplecie, ale przydałby się jeszcze bagażnik i oświetlenie. Co do bagażnika to najchętniej kupiłbym jakiś szybko montowany/demontowany, gdyż nie zawsze bym go potrzebował, a uroku nie dodaje. Chętnie przeczytam również jakie oświetlenie polecacie. Dziękuję z góry za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
icemanevo Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Witam, zastanawiam się nad kupnem Lazaro V, ale budżet mam koło 1k. Czy wiecie może jakie są praktyczne różnice między tymi rowerami i czy lepiej dozbierać? http://allegro.pl/mocny-cross-2015-lazaro-integral-v2-men-2-x-acera-i5465467374.html http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5465466128.html Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 (edytowane) Pytanie z cyklu "czy lepszy Opel Corsa czy może do Astry dołożyć?" Wszystko zależy od Twoich preferencji. Jak chcesz jeździć dużo i możesz dołożyć to bierz V3. Jak trochę mniej to V2 tez starczy. Rowerki różnią się tylko jakością osprzętu. Edytowane 22 Czerwca 2015 przez kola01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek520 Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 W moim V2 stuka przednia przerzutka, ale przejechane dopiero ok 100 km, uważam że nie ma co panikować po prostu podjadę do serwisu i mi wyregulują nie biorę się za to sam bo się nie znam chyba że ktoś ma jakiś super patent:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2015 Stuka? Woow, a jak się to objawia? A może nie stuka tylko łańcuch szoruje wózek p.przerzutki na skrajanych trybach kasety? Jeśli tak to sam wyreguluj - masz m.in baryłkę przy kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 na skrajanych trybach kasety? Jeśli tak to sam wyreguluj - masz m.in baryłkę przy kierownicy. Skrajnych przełożeń nie reguluje się "baryłką" tylko śrubami H i L. Odkręć linkę, wyreguluj skrajne wychylenie przerzutki, podłącz linkę, wyreguluj baryłką między biegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Krzysiek, nie zrozumiałeś. Maniek520 pisze o przedniej przerzutce a ja się tylko odniosłem do położenia łańcucha na kasecie. Problem najprawdopodobniej dotyczy regulacji p.przerzutki a nie tylnej. Oczywiście może się okazać, że regulacja baryłką nic nie zmieni i potrzebna będzie regulacja śrubami L i H ale przedniej przerzutki. Wszystko to oczywiście w sytuacji gdy łańcuch szoruje po wózku p.przerzutki. Puki co to Maniek520 pisze o jakichś stukach, których jakoś nie potrafię sobie wyobrazić. Edytowane 23 Czerwca 2015 przez kola01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniek520 Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 jeśli chodzi o stuki to sprawa wygląda następująco łańcuch nie szoruje po wózku p.przerzutki sprawdziłem nic nie ociera ale może to być korba nożna odkręcę pedały i sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yacko Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Przyglądałem się ramie Lanzaro Integral V3 oraz Evolution V3 i na zdjeciach wydają się identyczne. Czy spotkaliście się z sytuacją, aby inny producent stosował podobne praktyki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludovic Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Witam serdecznie, mam swojego lazaro v5 (rama 19) od ok 3 tygodni i jestem zadowolony, na początku trochę marudziłem że nachylenie mojej sylwetki jest za duże, że rama ciut za długa, że może powinienem zamiast 19 wybrać rozmiar 17 przy moich parametrach ( 176 cm wzrostu, dł nogi 83/84), już nawet miałem wymieniać mostek na krótszy, ale zamiast tego zwęziłem kierownicę (brzeszczotem ) po 2,5 cm z obu stron ( w lazaro jest ona dość szeroka, ok 67 cm, gdzie w większości klasycznych rowerów to ok 61) i muszę powiedzieć że ten zabieg całkowicie zmienił moją pozycję, rozstaw rąk się zawęził, pozycja się wyprostowała i teraz jest po prostu rewelacja moim zdaniem, rozmiar 19 wcale nie jest aż tak duży, przy nodze ok 80-84 cm spokojnie będzie pasował, a jeśli kierownica będzie ciut za daleko to można wyregulować to tak jak ja, lub zmieniając mostek na krótszy, tak bym doradzał osobom które mają wątpliwości co do rozmiaru ramy a teraz trochę moich technicznych problemów: 1) jeździłem po piaszczystych drogach i troche sie piasku zebrało tu i ówdzie, więc wyczyściłem łancuch, tylną przerzutkę, zębatki... i dzisiaj się niespodziewanie zaczeły problemy z tylnymi przerzutkami, mianowicie zrzucanie na niższy bieg trwa dość długo, jest głośniejsze i jakby bardziej "surowe" przy zmianie na większe zębatki nie ma problemu, czy usunięcie smaru z łańcucha jest tego przyczyną? a może jakąś śrubke niechcący przekręciłem przy tylnej przerzutce? 2) zauważyłem że jak pada deszcz lub koło chociaż trochę złapie wilgoci, to oba hamulce przeraźliwie piszczą, sąsiedzi już zaczynają narzekać, jak można to rozwiązać? z góry dzięki za odp, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szamanae Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Ile zrobiłeś kilometrów ? ja po 300 dałem ponownie wyregulować przerzutki i jest ok. 2) normalna rzecz, a sąsiedzi niech sobie kupią zatyczki do uszu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Ad 1), baryłka przy przerzutce - wyciągnięta linka trzeba troszkę podkręcić. Ad2. Ustaw klocki po delikatnym kącie do felgi. Różnica ok 1mm-1,5mm powinna zniwelować problem. Przód klocka powinien być bliżej obręczy. #...# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludovic Napisano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2015 Ad 1), baryłka przy przerzutce - wyciągnięta linka trzeba troszkę podkręcić. no własnie podkreciłem do oporu nawet i dalej to samo hmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kola01 Napisano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2015 To podciągnij albo poluzuj linkę o jakieś 2-4 mm ( w zależności od sytuacji czy baryłkę wykręcasz czy dokręcasz). Przy samej przerzutce masz jej zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 To dla tego, że w rowerze nie "zrzuca" się na niższy bieg. Nazywasz biegi odwrotnie niż powinieneś, mniejsza koronka z tyłu to wyższy bieg więc "zrzucasz" łańcuch niżej ale na wyższy bieg (kręcisz pedałami tak samo ale jedziesz szybciej) Dla tego powinieneś w takim przypadku poluzować linkę i (znowu odwrotnie niż intuicja podpowiada) musisz dokręcić w prawo baryłką. Wrzucając łańcuch na większą koronkę linkę ciągniesz manetką, zrzucanie na koronkę mniejszą polega na wyluzowaniu linki i sprawę załatwia sprężyna w przerzutce. Jeśli łańcuch ma "opory" z przejściem na mniejszą koronkę to znaczy ,że sprężyna ma za ciężko i nie może wybrać luzu linki - trzeba poluzować linkę, dokręcając baryłkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
icemanevo Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Witam, zdecydowałem się na Lazaro Integral V3 i chciałem się spytać czy ktoś o podobnych rozmiarach (wzrost 174 i noga 79) posiada ten model i jaką rama lepiej pasuje? 17 czy 19? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Wyłącznie 17". I na pewno nie będzie zbyt mała ... Skąd na forum tylu masochistów ? Edytowane 1 Lipca 2015 przez Pablo59 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi