Skocz do zawartości

[Rower] Lazaro Integral V


Rekomendowane odpowiedzi

To nie ja miałem się znać jaki rozmiar jest dla mnie tylko dobry sprzedawca dobiera szczególnie w sytaucji kiedy ktoś kupuje pierwszy raz. Ciekawe jak w twoim przypadku ocenił, że 17 a nie 19?

 

Kiedy zadzwoniłem zapytał o wzrost i wewnętrzną długość nogi (wysokość krocza od podłoża). Wspomniał również o tym, że nawet jeśli rower będzie dobry na wysokość to może wystapić problem z komfortem dot. długości oraz postawy podczas jazdy. Podał przykład dot. klienta o podobnym wzroście, który narzekał na komfort jazdy przez coś takiego itp. Dodał że oczywiście mogę pozostać przy moim pierwotnym zamówieniu i ewentualnie odesłać rower ale zasugerował, że 17" będzie pewniejszym wyborem. Podkreślam ... zasugerował.

 

 

Piszesz, że odwiedziłes wiele sklepów i wiedziałeś jaki rozmiar jest dla ciebie ale ostatecznie zdecydowałeś się na to co proponował ci serwisant.

 

Pierwotnie zamówiłem 19" ale po rozmowie przetestowałem jeszcze kilka opcji. Poprosiłem sprzedawcę, żeby wstrzymał się chwilę z wysyłką. Jak byłem już pewien to zadzwoniłem ponownie. Nie było żadnego problemu.

 

 

Zwrot 10 dni zależy od sprzedawcy wkręcenie pedałów powoduje już, że rower można uznać za używany. Jak pisano wyżej tak naprawdę po przejechaniu sporego dystansu będziemy sami wiedzieć czy to dobry zakup. Sprzedawca powinien to wiedzieć widząc nas na rowerze.

Owszem wkręcenie pedałów nie spowoduje tego, że sprzedawca nie uzna Ci zwrotu, jednak jeśli rower będzie nosił ślady użytkowania .... i tutaj dla uścislania .... rysy, widoczene zużycie elementów, to można mieć problemy z takim zwrotem. Oczywiście nie wszystko zależy od sprzedawcy ale jeden przyjmie zwrot, a drugi bedzie się upierał, że nie i szukał odpowiednich argumentów. Zresztą zwroty to temat rzeka, więc chyba nie ma sensu się o tym rozpisywać.

 

 

Co do oceny roweru według tego co widzi sprzedawca ... to tutaj różnie można trafić. Sam miałem "okazję" się o tym przekonać.

 

 

Pierwsze zdanie poniżej poziomu. Zastanów się trochę.

Gdyby było poniżej poziomu to byś nawet uwagi nie zwrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę polemizował bo i tak każdy przy swoim pozostanie. Nie podałeś wzrostu do tej ramy 17. 

 

 

Jak widzisz, że ktoś robi albo mówi coś poniżej twojego poziomu to zawsze odwracasz głowę?    

 

172 cm wzrostu. Info przyda się również dla kupujących.

 

 

Jeśli chcesz się bawić w prawienie morałów to chyba pomyliłeś fora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Stoję przed wyborem rowerku dla mnie. Do tej pory jezdziłam na góralu męskim. Teraz chciałabym kupić damkę. Będę jeździć z dzieckiem w foteliku. Myśle, że 60 % to będą drogi asfaltowe, reszta las, drogi polne, czy szutrowe.

Czy Integral na tego typu trasy się sprawdzi, czy lepiej wziąć evolution?

Mam 178 cm wzrostu i 77 Kg, czy rama 19" będzie ok?

 

I jeszcze prośba do posaidaczek integrala:) waham się między kolorkiem białym  a błękitnym. Ten biały- na zdjęciach z allegro bardziej wygląda mi na kremowy a niebieski ma taki zółty połysk. Jak one wyglądają w świetle dziennym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28-mio calowe koła Integrala spokojnie wytrzymają szutrowe drogi, inna sprawa z zakresem przełożeń, na Evolution będzie ci po prostu lżej jeździć z niskimi prędkościami (fotelik z berbeciem) Zarówno Integral i Evo... miały już na tym forum raporty z montazu standardowych fotelików i nie było z tym kłopotów.

Kolor biały w roczniku 2011 był bialy, teraz (po trzech latach) ma tyle rys i przetarć, że koloru już chyba się nie da określić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź.

A czy na damskiej ramie zmieści się mocowanie fotelika hamax- ta kostka? boję się, że jest za mało miejsca między ramami :(

 

i mam problem z doborem ramy, bo wyliczając ze wzoru - dł.nogi *066/2,54 ( 84x0,66=55,4 55,4/2,54=21.81) wychodzi mi, że powinnam wziąć 21" a w damskij wersji takich nie ma :(

Czy 19" będzie odpowiednia (178 cm wzrostu)?

 

 

 

post-175875-0-56702500-1402470542_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie tu geometria Kellysa http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2012/alpina/alpina-eco-c10-black/yellow/black#.U5iy8fl_vN0

Podany wymiar L dla 21 cali wynosi 595 mm. Dla Lazaro dla 19 cali wymiar B wynosi 600 mm. Myślę, że wymiar L może wynieść dla Lazaro 610-620. Podobno długość L w rowerze crossowym jest najważniejsza. Jaki jest więc sens doboru roweru za pomocą współczyników podanych na fachowych stronach. Np. dla roweru crosowego bodajże 0,63 ? Wynik wyjdzie np. 21 tylko, że każdy rower jest inny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak lazaro integral V2 sprawuje się w lekko górskim terenie? Czy po założeniu  terenowych opon, można śmiało ruszyć w Beskid Ślaski? Oczywiście podjazdy na spokojnie i prawie że spacerowe zjazdy :) Roweru potrzebuję głównie do miejskiej i parkowej jazdy, ale możliwość wyskoczenia na szlak byłaby miła. 

Czy ktoś próbował w ogóle zakładać balony do lazaro?

Edytowane przez jukoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do użytkowników Lazaro i nie tylko ... jestem ciekaw, czy to przypadłość innych aluminiowych ram tego producenta (czy w ogóle wszystkich aluminiowych ram). Podczas ruszania, większego oporu przy podjazdach i nie tylko słychać dźwięk (piszczenie) jakby tarcie obręczy o klocek hamulcowy. Początkowo myślałem, że to przez skręcenie kierownicy i pancerzyka, napina się linka hamulcowa. Jednak to nie to. Okazuje się że podczas przyłożenia większej siły do monentu nabrania odpowiedniej prędkości cała konstrukcja ramy pracuje i koło zaczyna mocniej przylegać na ułamek sekundy do hamulców. Przy okazji dodam, hamulce pracują prawidłowo i normalnie nie powodują tarć - oprócz tej jednej sytuacji. Ktoś miał ten problem? Mam przez to obawy co do trwałości ramy :/


 

 

toję przed wyborem rowerku dla mnie. Do tej pory jezdziłam na góralu męskim. Teraz chciałabym kupić damkę. Będę jeździć z dzieckiem w foteliku. Myśle, że 60 % to będą drogi asfaltowe, reszta las, drogi polne, czy szutrowe. Czy Integral na tego typu trasy się sprawdzi, czy lepiej wziąć evolution?

Sam ostatnio często jeździłem po drogach szutrowych i lasach. Ogólnie spore zróżnicowanie terenu ale Integral radzi sobie świetnie w tych warunkach. To doskonała opcja na asfalt oraz pozostałe drogi. Zawsze możesz wymienić opony na ciut szersze i z gęstszym bieżnikiem coś w sam raz w teren. Zgodzę się również z tym co napisał Kris - tzn. lżejsza jazda przy małych prędkościach i większa stabilność w przypadku Evolution ... ale czy aż tak bardzo? Myslę że w dużym stopniu to też kwestia odpowiednich opon. Zrób może przymiarkę do jakiegoś Cross'a jeśli masz możliwość.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Challenger82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tego "ugięcia" to wygląda to raczej na odkształcenia koła nie ramy. W każdym bądź razie ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim Integralu. A na początku jeździłem bardzo siłowo, teraz już nauczyłem się jeździć kadencyjnie i pewnie nie wyczułbym tego już zupełnie. Takie "trzaski" o których piszesz często są winą zasyfiałej sztycy podsiodłowej - o ile występuje to podczas siedzenia na siodle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku tego "ugięcia" to wygląda to raczej na odkształcenia koła nie ramy. W każdym bądź razie ja czegoś takiego nie zauważyłem w moim Integralu. A na początku jeździłem bardzo siłowo, teraz już nauczyłem się jeździć kadencyjnie i pewnie nie wyczułbym tego już zupełnie. Takie "trzaski" o których piszesz często są winą zasyfiałej sztycy podsiodłowej - o ile występuje to podczas siedzenia na siodle.

Sęk w tym że nie jeżdżę siłowo. Jednak czasem podczas ruszania zdarza mi się mocniej przycisnąć ;) Co do sztycy to nie ma takiej opcji. Ostatnio poprawiałem ją i nie ma tam żadnych zabrudzeń i siedzi na tyle sztywno, że nie powinna się w żaden sposób ruszać. Oprócz tego słychać ten dźwięk niezależnie od tego czy stoję czy siedzę. Jeśli zaś mowa o kole, wydaje się to bardziej prawdopodobne. Skorzystam dodatkowo z porady copone i sprawdzę mocowanie i może odwiedzę serwis w celu sprawdzenia naciągu szpych.

 

Ok dzięki za porady :thanks: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko do użytkowników Lazaro i nie tylko ... jestem ciekaw, czy to przypadłość innych aluminiowych ram tego producenta (czy w ogóle wszystkich aluminiowych ram). Podczas ruszania, większego oporu przy podjazdach i nie tylko słychać dźwięk (piszczenie) jakby tarcie obręczy o klocek hamulcowy. Początkowo myślałem, że to przez skręcenie kierownicy i pancerzyka, napina się linka hamulcowa. Jednak to nie to. Okazuje się że podczas przyłożenia większej siły do monentu nabrania odpowiedniej prędkości cała konstrukcja ramy pracuje i koło zaczyna mocniej przylegać na ułamek sekundy do hamulców. Przy okazji dodam, hamulce pracują prawidłowo i normalnie nie powodują tarć - oprócz tej jednej sytuacji. Ktoś miał ten problem? Mam przez to obawy co do trwałości ramy :/

Rama aluminiowa ma swoją sprężystość. Może się uginać przy mocniejszym depnięciu. Można to zaobserwować stając na postoju i naciskając mocno prawy pedał (hamulce zablokowane) i obserwując jak wyraźnie wyginają się się tryby korby (wygina się rama a nie korba). Nie wyobrażam sobie natomiast wyginania koła do tego stopnia, że ociera o klocek hamulca. Chyba, że ten hamulec jest źle wyregulowany i jeden z klocków prawie dotyka obręczy. Oczywiście da się to bardzo łatwo wyregulować.

Aby sprawdzić czy przyczyną jest hamulec najlepiej rozepnij go wyjmując fajkę przy jego ramionach i wykonaj test.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Próbowałem obniżyć kierownice w moim Lazaro V3 i ta "zaślepka" na górze zakręcająca amortyzator się zniszczyła (kolega wbijał młotkiem i zniszczył gwint). Potrzebuje części zastępczej (a najlepiej takiej samej) lecz nie wiem jak to się fachowo nazywa. Wygląda dokładnie tak samo jak w na tym obrazku (tylko, że jest czarne):

 

IMG_7462.JPG

 

 

Gdzie taką śrubkę mogę znaleźć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł rowerek, ale jest małe ale...

Linka hamulcowa poprowadzona jest z boku rury podsiodłowej :( Myślalam, że jak w wersji męskiej jest z tyłu. Sprzedawca zapewniał mnie, że da się przymocowac hamaxa.

Pytanko, czy zamontuje mocowanie hamaxa na tej lince?, są jakies prześwity z boku, by linke przełożyć? Jaka jest wysokość tej kostki? 

 

Plis, prosze o info, badz fotkę takiego mocowania z linkami, bo nie wiem co robić :( Kupiułam ten rowerek własnie pod fotelik (który już zakupiłam). 

Mam górala meskiego, ale damke wzięłam ze wzgledu na fotelik :(:(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie wygląda to tak:

od rury do tego miejsca, gdzie jest linka 6 cm i od tego miejsca do górnej rury ok 8 cm, a do tego zacisku gdzie siodło 11 cm.

 

Na podsiodłowej producent fotelika nie zaleca, nie będę ryzykować :)

 

 


nie na podsiodłowej a na sztycy, poprawiam.

 

Nie bardzo to jakoś widzę, by tą linkę jakoś ominąć :(

http://allegro.pl/nowe-mocowanie-fotelika-hamax-uchwyt-kostka-2014-i4256900072.html

 

pytanie tylko ile cm wysokości ma ta kostka? może jakoś się zmieści między rurami a obejmą linki :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...