Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

Jednak jak wspomniałem nie mam ochoty na samym początku wywalać 200 pln lub więcej na zmianę suportu i korby (chociaz wiem, że tak byłoby lepiej). Jeszcze nie czas na to

Też miałem taki dylemat, ale w końcu się poddałem i przeszedłem na Hollowtech II, od początku września mam spokój, a rower jeździł całą zimę (choć trzeba przyznać, że w szczecinie to raczej była jesień, ale i tak sól sypali bez opamiętania)

Napisano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi.

Sorki jeśli wyglądało to na narzekanie, nie miało tak zabrzmieć. Byłem po ciężkim tygodniu i chciałem się odstresować na rowerku, a wyszło zupełnie odwrotnie. Dlatego mój post był trochę przesadzony.

Z tą gwarancją też przesadziłem :-) I rzeczywiście stan "napompowania" tej opony oceniłem tylko na oko i bardzo możliwe, że było tam zbyt małe ciśnienie.

Proszę jeszcze w takim razie o sprawdzoną instrukcję jak szybko i bezboleśnie (bez rozregulowania czegokolwiek) zdjąć/założyć tylne koło. A i przy kupnie dętki kierować się tylko rozmiarem czy czymś więcej ?

 

Edytowane przez oinoluap
Napisano (edytowane)

Najpierw rozepnij hamulec z tyłu ( http://i1.ytimg.com/vi/sNzvJwoIoQU/maxresdefault.jpg ) Koło zdejmuje się i zakłada bardzo prosto, bo jest szybkozamykacz. Otwierasz go (tak wygląda w pozycji zamkniętej http://www.axel-sport.pl/media/products/b2a64c2f87c540c124693e568fe052dc/images/thumbnail/big_IMG_8550.jpg?lm=1397134468 , otwiersz ciągnąc do siebie, może to wymagać trochę siły), odkręcasz trochę (nie całkiem) śrubkę po drugiej stronie koła niż ta dźwignia - koło jest już luźno wsadzone i możesz je zdjąć. Zwróć tylko uwagę na układ sprężynek, żeby później założyć tak samo.

Zakładając patrz żeby było w równej linii z ramą. Szybkozamykacz dokręć śrubką po drugiej stronie dźwigni, tak jak go odkręcałeś. Zrób to na tylle mocno, żeby dźwignia przy zamykaniu stawiała całkiem solidny oprór).

 

Co do dętki - rozmiar (masz wszystko napisane na oponie i pod to dobierasz - musi być 28" (inne oznaczenie 700); szerokość jest zawsze w pewnym zakresie - Twoja opona to 38C) i typ wentyla (zwany różnie - Schradera, AV, samochodowy) są najważniejsze, każda dętka od ok.10zł powinna się nadać.

 

Edytowane przez rafalzi
Napisano

Siemanko, jestem szczęśliwym posiadaczem owego dwuśladowca. Jako, że nie jestem mistrzem mechaniki rowerowej, proszę mi powiedzieć, czy istnieje tutaj możliwość podniesienia kierownicy? Nie mam czasu, żeby tam grzebać i odkręcać te śrubki, dlatego proszę w razie czego o zwięzłą instrukcję. Pozdro

Napisano (edytowane)

Żeby podnieść kierownicę musisz zmienić mostek na taki o większym wzniosie.

Są też mostki regulowane.

 

Przykłady pierwsze z brzegu:

regulowany: http://allegro.pl/lekki-alu-regul-zoom-ahed-trzy-kolory-mo11-i4235930358.html

wznios 25 stopni: http://allegro.pl/wspornik-ahead-1-1-8-zoom-mostek-28-6-x-90-x-25-i4197601178.html

 

Możesz też wymienić kierownicę na taką z większym wzniosem:

ekstremalny przykład bardzo dużego wzniosu http://allegro.pl/kierownica-zoom-gieta-600x100-15-trekking-city-cz-i4209894886.html

 

Tak swoją drogą - rower to nie dwu- ale jednoślad... :)

Edytowane przez AdamF
Napisano

 

 

Stało się oczywiście coś czego się spodziewałem, czyli "strzelanie" suportu. Z początku wyczuwałem pod stopami delikatne chrobotanie ale po ostatniej deszczowej wyprawie i niewielkiej ilości piasku zaczął strezlać do tego stopnia, że powoli staje się to nie do zniesienia.

Mogę się założyć o dobrego niekoncernowego browara że jest to kwestia pedałów a nie suportu.

Napisano (edytowane)
 

Najpierw rozepnij hamulec z tyłu ( http://i1.ytimg.com/vi/sNzvJwoIoQU/maxresdefault.jpg ) Koło zdejmuje się i zakłada bardzo prosto, bo jest szybkozamykacz. Otwierasz go (tak wygląda w pozycji zamkniętej http://www.axel-sport.pl/media/products/b2a64c2f87c540c124693e568fe052dc/images/thumbnail/big_IMG_8550.jpg?lm=1397134468 , otwiersz ciągnąc do siebie, może to wymagać trochę siły), odkręcasz trochę (nie całkiem) śrubkę po drugiej stronie koła niż ta dźwignia - koło jest już luźno wsadzone i możesz je zdjąć. Zwróć tylko uwagę na układ sprężynek, żeby później założyć tak samo.

Zakładając patrz żeby było w równej linii z ramą. Szybkozamykacz dokręć śrubką po drugiej stronie dźwigni, tak jak go odkręcałeś. Zrób to na tylle mocno, żeby dźwignia przy zamykaniu stawiała całkiem solidny oprór).

 

Co do dętki - rozmiar (masz wszystko napisane na oponie i pod to dobierasz - musi być 28" (inne oznaczenie 700); szerokość jest zawsze w pewnym zakresie - Twoja opona to 38C) i typ wentyla (zwany różnie - Schradera, AV, samochodowy) są najważniejsze, każda dętka od ok.10zł powinna się nadać.

 

Dętka bez problemu wymieniona. Dzięki za pomoc  :thumbsup:

Mam jeszcze ostatnie pytanie: czy skala na pompce samochodowej powinna prawidłowo pokazywać ciśnienie w oponie rowerowej ? Na oponie mam napisane min. 3.4 atmosfer a max. 5.ileś. A w pompce samochodowej skala kończy się na 4. Niby te same jednostki, ale po wpompowaniu tych ok. 2 atmosfer opona jest twarda i wydaje się, że wystarczająco (albo zbyt mocno) napompowana. Ale to się mnie wydaje, a nie mam żadnego doświadczenia, nie wiem jak powinno być.

Edytowane przez oinoluap
Napisano

 

 
 

Dętka bez problemu wymieniona. Dzięki za pomoc  :thumbsup:

Mam jeszcze ostatnie pytanie: czy skala na pompce samochodowej powinna prawidłowo pokazywać ciśnienie w oponie rowerowej ? Na oponie mam napisane min. 3.4 atmosfer a max. 5.ileś. A w pompce samochodowej skala kończy się na 4. Niby te same jednostki, ale po wpompowaniu tych ok. 2 atmosfer opona jest twarda i wydaje się, że wystarczająco (albo zbyt mocno) napompowana. Ale to się mnie wydaje, a nie mam żadnego doświadczenia, nie wiem jak powinno być.

 

 

podjedz na najbliższą stację benzynową i będziesz wiedział

u mnie pomka 250PSI przy 50 odmawia - to jest 3.4atm. Manometr raczej działa - opona jest twarda, można minimalnie ścisnąć, no ale to ciężko porównać, także w ramach testów przejazd na stację i wszystko jasne.

Napisano

Witam, zdecydowałem się na zakup integral v1 ponieważ dopiero zaczynam przygodę z rowerami i nie chciałem na początek wydawać więcej jak 900 zł.

Zastanawiam się jednak czy brać wersje bez amortyzatorów http://allegro.pl/lazaro-integral-v1-aluminiowy-szybki-cross-altus-m-i4279358916.html czy wersje amortyzowana droższą o niecałe 100 zł http://allegro.pl/lazaro-integral-v1-am-shimano-altus-sr-suntour-m-i4239521121.html

 

Zastanawiam się również jaki rozmiar ramy będzie dla mnie odpowiedni przy wzroście 180cm, 19" czy 21".

 

Proszę o porady, pozdrawiam.

 

Napisano (edytowane)

To zależy :) Ten amortyzator jest raczej słaby (najgorszy jaki jest na rynku), ale troszkę pomoże nie obić se tyłka/nadgarstków w mieście.

 

Z drugiej strony jednak jest dość ciężki i nie ma blokady - jeśli lubisz zasuwać jak szalony po asfalcie to na tym bez amortyzatora będziesz szybszy, no i trochę lżej będzie go po schodach wnosić.

Edytowane przez Tadeus
Napisano

Głównie będę poruszać się po ścieżkach rowerowych i asfalcie/drodze utwardzonej, od czasu do czasu po lasach. Wiem, że te amortyzatory to jedne z najgorszych ale nie wiem jak będzie się jeździć bez niego po ścieżkach rowerowych z kostki :)

 

A co sądzicie o rozmiarze ramy? 

Napisano

Przy 180cm, to 17" calową ramę w tym rowerze zdecydowanie odradzam, chyba, że ktoś ma b. krótkie nóżki.

Przejedź się do Poznania, do GoSport czy coś podobnego i tam mają b. podobne ramy to przymierz, wymierz i będzie jasne.

 

Co do amortyzatorów, to ja mam wersję z blokadą, ale praktycznie jej nie używam (niepotrzebnie wydałem dodatkowo kasę na funkcję blokowania).

Z działania amorów jestem zadowolony, ale jeżdżę rekreacyjnie - głównie drogi polne, łąki ze ścieżkami, drogi z płyt, drogi dla rowerów (asfalt i kostka).

Zawodowcom podobno najbardziej przeszkadza "bujnięcie" amora przy mocnym i gwałtownym "depnięciu". U mnie sprawdzają się dobrze, dołożyłem jeszcze sztycę NEX i jest miękko i przyjemnie :D.

Zwykły widelec kosztuje około 50 a taki amortyzator pewnie ze 150. Jak Ci się nie spodoba to kupisz sztywny i sprzedasz amora.

Napisano

@robertkk

Dzięki za poradę, myślę że zrobię właśnie tak jak mówisz. Kupie model z amortyzatorami i gdyby mi coś nie odpowiadało to wtedy wymienię widelec (jednak wątpię żeby tak było).

Też myślałem żeby sobie od razu amortyzowaną sztyce kupić ale może taką tańszą np zooma i wymienić mostek na regulowany. :)

Napisano

@robertkk

Dzięki za poradę, myślę że zrobię właśnie tak jak mówisz. Kupie model z amortyzatorami i gdyby mi coś nie odpowiadało to wtedy wymienię widelec (jednak wątpię żeby tak było).

Też myślałem żeby sobie od razu amortyzowaną sztyce kupić ale może taką tańszą np zooma i wymienić mostek na regulowany. :)

 

U nich można zoom-a dokupić za coś koło 30-40 pln. Ale u mnie się jednak nie sprawdzał. Za to u żony pod siodełkiem żelowym kanapą jest ok ;-)

 

Napisano

No, V2 to już bardzo dobry rower. U innych takie chodzą po 1500-1700. A do tego już rozwojowy na kasecie, więc jak cię kiedyś złotem obsypie, to będziesz mógł go usprawnić do sportowej maszyny :D

Napisano

Witam,

 

Po przejechaniu 5 km po lesie (drugi wyjazd rowerem) mam problem z hamulcem tylnym. Jeden, lewy klocek przylega na stałe do tarczy. Prawy działa prawidłowo. Próbowałem kręcić śrubkami zarówno przy kierownicy jak i przy hamulcu (regulacja napięcia sprężyny odciągającej hamulec). Na razie nic nie pomaga. Możliwe, że pogiąłem koło?  Ciśnienie w oponie prawidłowe.

Dziękuje za pomoc. 

Napisano

No właśnie nimi kręciłem bez efektu. Wcześniej było dobrze więc chyba mało realne żeby w czasie jazdy coś się samo przestawiło. 

Napisano

Jakbyś pogiął koło to by obcierało/przylegało tylko przez część obrotu, a nie cały czas. Wiesz, że żeby tymi śrubkami ramię z jednej strony odciągnąć, to trzeba z drugiej docisnąć, nie? :D

 

Ech nie wiem. Ja bym się napił i tak na chłopski rozum temu przyjrzał, co tam jest krzywe, co nie działa i tak dalej. Bo coś mi się wydaje, że to prosta sprawa.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...