Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Możesz przykręcić, ale to nie wytrzyma zbyt długo, zresztą jeszcze muszą być takie szpary z drugiej strony przez które przeciąga się rzemyk zaciskowy.

 

Kupowac pedalow nie mam zamiaru do czasu przesiadki na spd, nawet najtanszych poprosru koniec w tym roku 'drobnych' zakupow , ostatcznie jeszcze opony zeby sprobowac sie we sniegu.

Noski bez paskow o takie http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3456722456

Niestety juz je zakupilem bo bylem przekonany ze takie cudo bedzie pasowac ...

No nic zwracac nie bardzo mi sie oplacalo przy tej cenie wiec sprobowalem - wyjalem odblask, odrobine docialem, zalalem klejem i wcisnalem. Bardzo ciasno siedzi.

Pedaly sa cale aluminiowe wiec najwyzej jak cokolwiek to noski sie polamia, a jak nie to beda dzialac do przyszlego sezonu i calosc bedzie wymieniona. na razie przejechalem sie tak 5km i stabilniej noga lezy niz na golym pedale a latwo sie wyjmuje. O to mi z grubsza chodzilo, takie z paskami chyba sa bardziej 'obslugowe'

 

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

 

Edytowane przez Telik
Napisano (edytowane)

To są takie zwykłe noski bez pasków, w sumie to nic nie dają. No i na litość Boską ludziska PEDAŁY nie PEDAŁA, nie ma takiego słowa.

Edytowane przez Shootee
Napisano

Wlasnie z tego powodu zdecydowalem sie na te bez paskow. Jak zobaczylem ze przed zatrzymaniem trzeba w trakcie jazdy poluzowac chociaz jeden pasek to podziekowalem. Te nie trzymaja mocno, bardziej stabilizuja noge, mozna tez pedal podciagnac, bez szalu ale mam nadzieje ze bedzie lepiej niz bez. Wstepnie wydaje mi sie ze wlasnie jest lepiej

 

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

Jest trochę czasu, więc się pochwalę:

Rower zyskał nowe życie na nowym suporcie i korbach Deore M591 (48 36 26)

jp986_IMG_3310net.jpg

cp741_IMG_3307net.jpg

Więcej zdjęć w garażu.

Wrażenia? Mega pozytywne (może dlatego, że jest założony cały nowy napęd - łańcuch+kaseta) Mimo, że korba jest dedykowana dla napędu 3x9 to tutaj działa to dobrze z 3x8 po pewnych kompromisach przy regulacji, jeszcze nie zauważyłem problemów z moim profilem jazdy. Może to wyobraźnia (i pewnie tak jest) ale wydaje mi się, że jest ciszej.

Napisano (edytowane)

hehehehehe :D

 

pomijając zepsutą dziurę w środku ;) i walory użytkowe tegoż ustrojstwa, trzeba wspomnieć, że całość bardzo atrakcyjnie wygląda :)

Dużo było/jest babrania z regulacją o której wspominasz?

Musiałeś planować mufę pod zewnętrzny suport?

Edytowane przez Piehursson
Napisano

Wiedziałem, że zaraz odezwą się podli zazdrośnicy :)



Rozmawiałem z serwisantem, okazuje się że Alivio FD412 jest 9rzędowe, przy kasecie w Lazaro (8rz) wychodzą krzaki, kiedy jest poprawnie ustawiony zakres 48x11 to w położeniu 26x30 łańcuch ociera o wózek przerzutki. Inna sprawa, że moja przerzutka ma już spory luz i to też ma na to wpływ.
Mufa jest planowana z lakieru. Cały koszt wraz z przełorzeniem suportu to 30 PLN.

Stary suport NECO był fabrycznie wkręcony bez grama smaru, czas demontażu - 1h.
Serwis wyraził opinię, że może to być przyczyną ewentualnych trzasków.
Napisano

To system Hollowtech II, ma zintegrowaną oś suportową z korbą (w przypadku Shimano z korbą napędową) Oś to rura, dzięki temu jest lżejsza od "pełnego" wału i dużo sztywniejsza. Do tego dochodzą łozyska suportu które są dużo większe i osadzone "poza" mufą ramy, co daje dalsze poprawienie sztywności (dzięki odsunięciu od siebie punktów podparcia osi).

Nie jest to "dziura" tyko gładkie wnętrze rury - wystarczy "patyk" ze szmatką i jest po sprawie. nic nie wpada do srodka suportu.

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M591-2927B_v1_m56577569830696743.pdf

Napisano

@ krism4a1

Co do tego ze teraz jest ciszej to pewnie glownym sprawca jest nowy lancuszek jezeli poprzedni miales juz troche wyciagniety.

Ja dokupilem sobie 2 po przeczytaniu tematu kolegi Piehursson'a i jak zalozylem nowym lancuch (nie jakies cudo bo kmc za 30zl) to wszystko ucichlo

 

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

Łańcuch i kaseta już dawno powiedziały - dość, litości! ale litości nie było bo żona obiecała po remoncie schodów nowy mechanizm korbowy :)

 

Też jeżdżę na trzy łańcuchy, ale kiedyś przychodzi kres, 

 

Jak pisalem wcześniej, tym którzy narzekają na trzaski suportu proponuje wykręcenie go calkowicie, "clining" i montaż na posmarowanym gwincie. Sam suport jeszcze pociągnął by pare kilometrów, po rozebraniu łożyska wizualnie wyglądają ok (tylko, że w przemyśle tak się z reguły nie ocenia łozysk - przychodzi czas motogodzin i robi się wymianę)

Napisano

Zajefajna jest ta korbka @@krism4a1, planuję wymianę na dokładnie ten sam model, ewentualnie na Alivio FC-M431-8. Ale to będzie spóźniony prezent pogwiazdkowy który sobie sam sprawię :laugh:

 

Jedyną rzeczą która mnie może powsztrzymać przed wprowadzeniem Deorki jest planowanie mufy. Zrobiłem u siebie rekonesans i w jednym z serwisów powiedzieli że nie ma to znaczenia bo jak skręcą to lakier sam się wykruszy :woot:

Napisano

Dokładnie i to mnie właśnie może powstrzymać przed przejściem na integrę. Zintegrowana oś obecna na rynku od lat, ale planowania przy użyciu maszynki niewiele serwisów jest w stanie zrobić.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...