Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

  W dniu 24.05.2013 o 15:45, nowicjuszrowerowy napisał:

Ludzie piszą, że amortyzator wytraca prędkość podczas jazdy pod górkę.

Nie wytraca żadnej prędkości!

Nie zablokowany amortyzator podczas intensywnego/mocnego pedałowania (np. pod górę) powoduje efekt tzw. pompowania, co ma wpływ na stratę części siły przyłożonej do ramienia korby, a co za tym idzie na "stratę" na mocy na kole. Dzieje się tak dlatego, że naciskasz na pedał zgodnie z kierunkiem w którym ma możliwość ugiać się amortyzator (w dół) więc część siły z twojej nogi pochłania amortyzator na ugięcie sprężyny, a zatem spozostała siła przekazana do napędu jest w jakiejś części mniejsza. Powiedzmy naciskasz stojc na pedałach z siała równa swojej wadze (powiedzmy 70kg) =700N , siła potrzebna aby ugiać sprężynę w NEX 700C o skok 30mm to 200N. Więc na napęd przekazujesz tylko ok 50 kg - Proste nie?



 

  W dniu 24.05.2013 o 12:45, Piehursson napisał:

i tutaj mam pytanie co do bardziej ogarniętych w temacie. Czy aby nie jest tak (proszę mnie poprawić jesli się mylę), że jeśli przy zablokowanym amortyzatorze wpierdzielisz się w dziurę (i nie mam tu na myśli jakiegoś leja krasowego) - a nie oszukujmy się, na polskich drogach wcale nie jest o to trudno - to czy przypadkiem mimo zabezpieczenia w tymże amortyzatorze nie uszkodzimy go w sposób trwały?

nie ma takiej możliwości, prawa golen (ta z blokada) ma swoja sprężynę, dodatkowo o zmiennej charakterystyce i damper, prędzej poddadz się twoje nadgarstki.

Napisano
  W dniu 24.05.2013 o 16:07, krism4a1 napisał:

różnia się tylko zastosowanym systemem blokady skoku.  W praktyce NEX MLO ma dwie sprężyny. 63/50 mm to nic innego jak rodzaj skoku, amortyzatory sprzedawane s w dwóch wersjach 63mm skoku lub 50mm.

Żaden nie posiada regulacji tłumienia, a tym bardziej czegoś takiego jak regulacja odbicia (wogóle wyglda na to, że ten sprzedawca podany przez ciebie traktuje to jako to samo) Amortyzatory posiadaj regulację napięcia wstępnego i tyle. (może aż tyle).

 

SF11-NVX MLO 700C różni się praktycznie tym, że ma 75 mm skoku, ma mechaniczna blokadę skoku.

 

 

Dzięki, to rozwiało moje wątpliwości :thumbsup:

Napisano

 

  W dniu 24.05.2013 o 16:33, krism4a1 napisał:

nie ma takiej możliwości, prawa golen (ta z blokada) ma swoja sprężynę, dodatkowo o zmiennej charakterystyce i damper, prędzej poddadz się twoje nadgarstki.

 

dzięki za odpowiedź :)

Napisano

Kupiłem za dopłatą 40zł amor z blokadą. Nie wiem jak wygląda zwykły amortyzator. Moją zaślepkę ściągnąłem linijką, ręką nie dałem rady.

Napisano
  W dniu 25.05.2013 o 07:47, nowicjuszrowerowy napisał:

Sory. Ty masz ten standardowy bez dopłaty?. Bo ja tej naślepki na lewej goleni nie moge wogóle zdjąć.

 

Ten na fotce to jest amorek w opcji +40zł z blokadą. Też miałem problem z zaślepką, ale w końcu sie udało. Nie wyrywaj jej na siłę, bo tam są 4 takie delikatne zaczepy, u mnie 1 chyba pękł, ale mimo tego wszystko się trzyma.

Napisano (edytowane)
  W dniu 23.05.2013 o 15:53, prykpryk napisał:

Ja wziąłem 21 a mam 183cm wzrostu (noga 86). Dziś albo jutro dostanę rower to zobaczymy jak jest.

 

Jak tam rozmiarowo rower? Pytam, bo mam identyczne rozmiary jak Ty i waham się między ramą 19 a 21".

Edytowane przez White87
Napisano (edytowane)

Nie wiem jaka byłaby 19" ale na tej fajnie się jeździ. Akurat miejsca nad ramą.

Jakby ktoś nie wiedział jak zamontować błotniki pełne to nie bójcie się wyginania i cięcia prętów. Z przodu do amora druty przyczepiłem opaską, tak jak ktoś wcześniej w tym temacie sugerował.

2013-05-24%2019.15.37.jpg

2013-05-24%2019.15.50.jpg

2013-05-25%2014.31.58.jpg

 

PS. Zauważyłem, że przednia opona jest trochę krzywo nałożona i ma lekkie bicie w jednym miejscu. Mieliście coś podobnego? Widać to na 2 zdjęciu.

Edytowane przez prykpryk
Napisano (edytowane)
  W dniu 25.05.2013 o 12:42, prykpryk napisał:

Z przodu do amora druty przyczepiłem opaską,

 

Ciekawie ale i dziwnie zamontowałeś te błotniki :) Rozumiem, że to opaska plastikowa, jednorazówka, i przy demontazu musisz ją obcinać? Ja pisząc o obejmie miałem na myśli raczej coś w ten deseń, można też poszukać plastikowych. Wtedy montaż i demontaż błotników jest wielorazowy :) Generalnie fajnie się  w tym kolorze rower prezentuje :)

P.S. Fajna torba z futerałem na telefon, trza pomyśleć o czymś takim :)

Edytowane przez Piehursson
Napisano

Mam pewien problem, w momencie pedałowania, gdy nacisnę mocniej na prawy pedał wydobywa się dziwny taki chroboczący dźwięk z mechanizmu korbowego, gdy naciskam mocniej na lewy pedał taki dźwięk się nie wydobywa. Co to może być? Proszę o pomoc

Napisano (edytowane)
  W dniu 25.05.2013 o 15:24, Ghost1989 napisał:

Mam pewien problem, w momencie pedałowania, gdy nacisnę mocniej na prawy pedał wydobywa się dziwny taki chroboczący dźwięk z mechanizmu korbowego, gdy naciskam mocniej na lewy pedał taki dźwięk się nie wydobywa. Co to może być? Proszę o pomoc

wykręć pedał, wyczyść gwinty, dobrze przesmaruj, wkręć i sprawdź czy pomogło

Edytowane przez Piehursson
Napisano
  W dniu 25.05.2013 o 15:24, Ghost1989 napisał:

Mam pewien problem, w momencie pedałowania, gdy nacisnę mocniej na prawy pedał wydobywa się dziwny taki chroboczący dźwięk z mechanizmu korbowego, gdy naciskam mocniej na lewy pedał taki dźwięk się nie wydobywa. Co to może być? Proszę o pomoc

Dokręcić śruby mocujące korby. Przy osi na "kwadrat" to normalne, że na początku, przy nowych korbach trzeba co jakiś czas dokręcić śruby, aż korba się ułoży na osi.

Napisano
  W dniu 25.05.2013 o 16:07, krism4a1 napisał:

Dokręcić śruby mocujące korby. Przy osi na "kwadrat" to normalne, że na początku, przy nowych korbach trzeba co jakiś czas dokręcić śruby, aż korba się ułoży na osi.

To nie to są dokręcone na maksa

 

 

  W dniu 25.05.2013 o 15:29, Piehursson napisał:

wykręć pedał, wyczyść gwinty, dobrze przesmaruj, wkręć i sprawdź czy pomogło

Chyba nie to, bo do złożenia i wysmarowania dałem go do serwisu, chyba, że oni coś nie tak zrobili, będę musiał się przejść do nich w poniedziałek

Gość TheMan
Napisano

W pierwszym wątku o Lazaro V3 wrzuciłem nagrania i rozwiązania tego problemu.

 

Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

 

  W dniu 25.05.2013 o 12:42, prykpryk napisał:

PS. Zauważyłem, że przednia opona jest trochę krzywo nałożona i ma lekkie bicie w jednym miejscu. Mieliście coś podobnego? Widać to na 2 zdjęciu.

U mnie jest podobnie z tylną oponą ale nie odczuwam tego w czasie jazdy.
Napisano

Witam

 

Jako, że wątek w zasadzie przekonał mnie do kupna tego roweru, to i ja chciałem coś wnieść.

 

Po pierwsze, gdyby ktoś się chciał przymierzyć w Warszawie do 19-tki to proszę o maila i udostępnie.

 

Jeśli chodzi o mocowanie pełnego błotnika z przodu w amortyzatorze z blokadą, to bez problemu można wykorzystać otwór w pobliżu piasty, musiałem skrócić druty o około 5cm.

Przejechałem dopiero około 25 km, po asfalcie, chodniku, drodze polnej i błocie, w zasadzie po płaskim i do takiej jazdy blokada amortyzatora jest funkcją całkowicie zbędną, natomiast amor w połączeniu z amortyzowaną sztycą to super fajna sprawa. W porównaniu do KROSSa żony na 28" (aluminium bez amorów) jest zupełnie miękko i o wiele delikatniej na nierównościach.

 

Pozdrawiam

Napisano
  W dniu 26.05.2013 o 18:16, robertkk napisał:

...

Przejechałem dopiero około 25 km, po asfalcie, chodniku, drodze polnej i błocie, w zasadzie po płaskim i do takiej jazdy blokada amortyzatora jest funkcją całkowicie zbędną, natomiast amor w połączeniu z amortyzowaną sztycą to super fajna sprawa.

 

Pozdrawiam

Można przy zakupie dobrać u nich amortyzowaną sztycę? Jaka cena?
Napisano (edytowane)
  W dniu 26.05.2013 o 19:34, arti104 napisał:

Można przy zakupie dobrać u nich amortyzowaną sztycę? Jaka cena?

 

 

cytując za informacjami z tego tematu:

 

"błotniki dodają  gratis..amortyzator z blokadą +40zł.bagażnik +oświetlenie 60zł.amortyzowana sztyca siodła i wygodniejszy kierownik 30zł."

 

sam bagażnik 40

 

Kierownica okazała się być zwykłą jaskółką, bez gripów, bez niczego, w srebrnym kolorze - leży w szafie bo nijak się ma do roweru

sztyca zoom, modelu nie pamiętam, aha średnica 27,2

Edytowane przez robertkk
Napisano
  W dniu 26.05.2013 o 19:44, robertkk napisał:

 

cytując za informacjami z tego tematu:

 

"błotniki dodają  gratis..amortyzator z blokadą +40zł.bagażnik +oświetlenie 60zł.amortyzowana sztyca siodła i wygodniejszy kierownik 30zł."

 

Z informacji w wątku wynika, że amortyzatory z blokadą będą dostępne jako osobna aukcja za 2 tygodnie. Czy też się mylę?

Kupował ktoś na aktualnej aukcji i dopłacał do amortyzatora z blokadą?

Napisano

Po pierwszych kilometrach jazdy mam wrażenie pewnych wibracji (drgań) na korbie / pedałach. Czy też to odczówacie. Może łańcuch się dociera z zębatkami?

Napisano

Czy jest ktos tutaj kto kupil biala wersje Integral V3 na 2013 ?
Interesuje mnie jak bialy prezentuje sie z blotnikami i dodatkowo mysle czy nie wziac tych Simpla zeby rower zachowal sportowy charakter wygladu.

Napisano
  W dniu 27.05.2013 o 07:07, Telik napisał:

...

Interesuje mnie jak bialy prezentuje sie z blotnikami i dodatkowo mysle czy nie wziac tych Simpla zeby rower zachowal sportowy charakter wygladu.

 

Można dokupić w tej samej cenie błotniki np. na allegro i dobrać kolor - błotniki i tak nie są zamocowane, więc nie ma żadnego benefitu z kupna błotników razem z rowerem.

Kolor moich to czarne krawędzie i ciemnobeżowy / ciemnopiaskowy środek.

Napisano

 

  W dniu 27.05.2013 o 07:27, robertkk napisał:

więc nie ma żadnego benefitu z kupna błotników razem z rowerem.


No wlasnie benefit jest taki ze nie musze placic za przesylke, dlatego chce wziac i blotniki, i bagaznik
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.