Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR SUNTOUR XCR LO czy LOD


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Moje pytanie dotyczy amorka SR SUNTOUR XCR 100mm z 2011 roku,

XCR LOD - blokada na goleni + regulacja naprężenia wstępnego sprężyny + regulacja tłumienia odbicia

XCR LO - blokada na goleni + regulacja naprężenia wstępnego sprężyny

 

Chciałbym kupić coś jak najszybciej bo sezon w pełni a rower w rozsypce. Problem w tym że upatrzyłem sobie XCR LOD (wersja z regulacją tłumienia odbicia)ale aktualnie ciężko mi taką dorwać bo potrzebuję z piwotami.

Proszę więc o opinię czy warto dalej szukać LOD, czy waszym zdaniem może ta regulacja odbicia nie jest potrzebna albo słabo działa (słyszałem że w XCR'ach nawet regulacja naprężenia wstępnego słabo działa :unsure: )

 

Jeśli chodzi o użytkowanie to równie często jeżdżę po leśnych ścieżkach pełnych korzeni jak i po mieście. Co do stylu jazdy - zdecydowanie dynamicznie :devil:

Moja waga 70kg

 

PS: "LO" tańszy od "LOD" o ok 45zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zgadzam się z kolegą wyżej.

Ile dasz za tego xcr? 200? 250? Lepiej poczekać i za 400 z groszami możesz kupić powietrznego Raidona z działającą ( ! ) regulacją odbicia, naprężenia wstępnego, a tak w ogóle to pompujesz go idealnie pod siebie.

Ja mam teraz xcm i to jest to samo coś co xcr. Xcm dostał luzów na lewo i prawo po 300km teraz po 3000 z kawałkiem ledwo się trzyma.

Nie chcę cię zniechęcać do xcr`a, ale jeśli jeździsz sporo i troszkę ostrzej to szkoda wydawać kasy, jeśli po jednym sezonie luzy będą na lewo i prawo. A poza tym te amorki sztywnieją przy każdej niższej temperaturze (10 stopni i ledwo chodzi).

Zastanów się poważnie, ale jeśli jeździsz tylko po mieście do pracy czy szkoły to w zupełności wystarczy, ale jeśli coś ostrzejszego niż rekreacyjna przejażdżka po lesie to celuj w Raidona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bez urazy, nie bardzo rozumiem dlaczego próbujecie porównywać XCM do XCR, tym bardziej nie rozumiem XCM'owców, którzy polecają "powietrzniaki". Wiadomo, że oba modele to niska klasa amorów ale wierzę, że XCR jest jednak znacznie lepszy, np ze względu na kartridż olejowy. Sam przejeździłem na XCM 3 tysiące kilometrów i dopiero się sypnął (bez nawet 1 serwisu). szczerze, miałem nadzieję, że wypowiecie się na temat tłumienia odbicia (o to chodzi w tym temacie przecież).

Zastanawiałem się wcześniej nad czymś z trochę wyższej półki jak np: Dart 3 czy Raidon. Dart 3, nowy, jest nawet na allegro za 399zł ale wiem, że byłby dla mnie za twardy. Nie zdecydowałem na amora z tłumieniem powietrznym bo są jeszcze droższe i trzeba doliczyć jeszcze przynajmniej 60zł na pompkę.

Jeśli chodzi o wybór pomiędzy różnymi wersjami XCR'ów to zdecydowanie wolę dopłacić do regulacji tłumienia odbicia niż do blokady skoku z manetki ( wersja RL ).

Tak czy inaczej, zamówiłem już SR SUNTOUR XCR LOD z 2011 roku. Postaram się za jakiś czas opisać jego cechę, o której chciałem zebrać opinie.

 

Jeśli ktoś chciałby się podzielić wrażeniami i doświadczeniami związanymi z tłumieniem odbicia w różnych amorkach, myślę, że jest to dobre miejsce, nie znalazłem na forum podobnego tematu.

 

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co da Ci kartridż olejowy i milion możliwości regulacji jak nigdy nie dobierzesz idealnie stalowej sprężyny pod swoją wagę? Powietrza napompujesz sobie ile chcesz i będzie chodził jak chcesz a jakbyś zaczął wymieniać sprężyny, dorabiać itp. to wydasz majątek a i tak nie będzie idealnie. Pompkę na początek możesz sobie odpuścić jak nie masz kasy - w serwisie Ci na pewno pożyczą na 5 min i sobie dopompujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej

Doceniam Twoją chęć przemówienia mi do rozumu ale nie prosiłem o pomoc w wyborze amortyzatora. Doskonale zdaję sobie sprawę, że powietrzne są o niebo lepsze, jak mówisz, choćby ze względu na możliwość dokładnego dopasowania do wagi i preferencji rowerzysty.

Wiem też, że dokładając trochę kasy mógłbym taki mieć ale niestety wydałem już ponad 350zł na napęd. Wierzę, że XCR LOD będzie nawet więcej niż wystarczający.

 

Jak już wspomniałem temat dotyczy regulacji tłumienia odbicia :wallbash:

 

PS: Z całym szacunkiem, zdaje się że jeździsz na RST Launch T8 :icon_confused: czyli zwykłym "sprężyniaku" więc proszę o doświadczenia, nie o wiedzę temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...