Skocz do zawartości

[Wolnobieg] SRAM S7


brad82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

Zakupiłem żonie nowy rower miejski z wbudowaną 7-biegową przekładnią w piaście - SRAM S7.

Z przekładnią tą jest mały ale jakże istotny problem a mianowicie po ustawieniu biegu wyższego od 4, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów następuje samoistna zmiana przełożeń na niższe aż do 1-szego (?!) Nie wiem o co chodzi...

 

Miał ktoś może podobny problem i zna rozwiązanie jego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dokladnie:

- clickbox czy jest dobrze przymocowany ( odkrecamy nakretke, zakladamy clickbox na ten czerwony element [ nie wiem jak to nazwac ], pchamy az wejdzie do samego konca i zakrecamy mocno [ z umiarem ] nakretke )

- popychacz ( moze byc do wymiany http://www.rowerystylowe.pl/popychacz-sram-spectro-p-5054.html )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka ustawiona jest prawidłowo, tzn. zgodnie z zaleceniami SRAM - manetka ustawiona na 4 biegu, clickbox zgrany nacięciem w obudowie z tym czerwonym 'czymś'.

Biegi chodzą elegancko w obie strony ale tylko od pierwszego do 4-tego przełożenia Powyżej to już zaczynają się problemy - czy jadę na 5 czy na 7 biegu to i tak po kilkudziesięciu metrach wolnobieg zrzuca mi swobodnie po jednym biegu aż do jedynki (manetka stoi w miejscu).

 

HOSHI, napisałeś że popychacz może być do wymiany. Co może być z nim nie tak? Da się zauważyć wyraźne uszkodzenie? Rower nie ma przejechanych nawet 50km...

 

A i jeżeli chodzi o dokręcenie clickboxa - jest dokręcony dość mocno, nawet delikatnie ruszyłem go kombinerkami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia co z nim moze byc nie tak ale zawsze najlepiej zaczac od najprostszych rzeczy i stosunkowo tanich w wymianie.

byc moze wina lezy po stronie samej piasty ale z ciekawosci dzisiaj zakladalem clickbox:

- bieg na 1

- "drucik" ( popychacz ) do srodka, sprawdzic czy po nacisnieciu "pyka" - zmienia biegi

- do clickboxa wsadzic czerwony plastik

- na to aluminiowa tuleje

- teraz calosc na piaste. rzecz najwazniejsza! zakladamy clickbox tak gleboko az uslyszymy klikniecie! clickbox ma delikatnie zaslonic nakretke ktora przykrecamy piaste. byc moze to jest powodem zrzucania biegow - clickbox jest zle zamocowany, za plytko.

- dokrecamy nakretke na clickboxie.

 

troszke inaczej niz opisalem ( moze ten sposob jest poprawny ):

3 mozliwosci - uszkodzona piasta, uszkodzony clickbox lub manetka. najlatwiej byloby to sprawdzic zakladajac nowa manetke z clickboxem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ;-(

 

Zdjąłem tego clickboxa tak jak to HOSHI napisałeś, na 1-szym biegu, zdjąłem tą czerwoną blokadę, wysunąłem tą aluminiową rurkę z popychaczem po czym złożyłem wszystko do kupy dokładając na popychacz odrobinkę oliwki... i nic się nie zmieniło.

 

Spróbuję ten defekt dokładniej opisać - może Cię to na coś naprowadzi.

Biegi od 1 do 4 wchodzą bez najmniejszego problemu. Jeżeli tylko wrzucę na jakiś wyższy bieg np.5 lub 7 to po kilku obrotach pedałami biegi w piaście same przeskakują w dół z tym, że ten widoczny, czerwony plastik w klikboxie nie zmienia swojego położenia więc śmiem twierdzić, że to nie wina manetki (linka cały czas jest tak samo napięta).

Nie wiem jaka jest zasada działania takiej przekładni ale tak na chłopski rozum wytłumaczyłem sobie to w ten sposób, że 'drucik' odpowiada za wrzucanie biegu na wyższy a tulejka na niższy (lub odwrotnie) i w moim przypadku wygląda to tak jakby coś co wpycha ten 'drucik' i tulejkę do środka nie potrafiło jej w tym wyznaczonym położeniu utrzymać i biegi wyskakują...

 

Nie mam już pomysłu na to ustrojstwo. Szkoda, że SRAM nie ma swojego przedstawicielstwa na Polskę, które potrafiłoby rozwiązać taką sprawę telefonicznie (a może ma a ja o tym nie wiem).

 

HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Kurde... :-(

 

Dzięki za odpowiedź... Stówka piechotą nie chodzi...więc chyba oddam go na jesień na gwarancję...

 

Czyli raczej nie ma szans żeby wymienić sam popychacz? Próbowałeś może w ten sposób?

Czy to jest raczej wina clickbox'a?

 

 

.... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ,że jest to spowodowane wyciągnieciem sie linki albo cos z clikboxem.

 

Nie jestem specjalistą.

 

Spróbuj jeszcze pokręcić plastikową śrubą po prawej stronie jak stoisz przed cklikboxem.Ona ma tam jeszcze regulacje.

 

Spróbowac nie zaszkodzi.

 

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie... Ta śruba jest od regulacji naciągu linki właśnie... i wyregulowane jest dobrze - tak, żeby znaczniki się pokrywały...

Ustawienie jej przed lub za znacznikiem powoduje nierównomierne wrzucanie biegów - albo wskoczy albo nie albo co drugi bieg....

 

:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Rozwiązałeś już ten problem? Zgaduję albo rozwalone kółeczko w Clickboxie, albo któryś z elementów przytwierdzonych do osi piasty. Wnętrze piasty można kupić nowe za +-90zł, a Clickbox zdarza się po 30-40zł, komplet sterujący 10zł.

Na tulejkę masz nałożony ten czerwony dziubek? Problem był od początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...