MrG Napisano 18 Lipca 2011 Napisano 18 Lipca 2011 Witam, postanowiłem przeprosić się z rowerem, kilka lat rozbratu z różnych powodów i rzucanie papierosów zrobiło swoje (140kg przy 182cm wzrostu). Odkurzyłem stary, ponad 15-letni rower z napędem na 2 koła (napęd po kilku latach jeżdżenia został ściągnięty - po prostu ograniczał skręt kierownicy w jedną stronę), niestety warunki przechowywania nie były najlepsze, niekoniecznie z mojej winy ale cóż ... Opony sparciałe, pompowanie nic nie da bo i tak przy mojej masie i ich stanie jechałbym na feldze ... Gdzieś tam poszukałem, poszperałem - oczkowane koła ze wzmocnionymi oponami wyceniono mi w naszej mieścinie na 200-250 złociszy od sztuki, dlatego pojawiła się myśl o kupnie czegoś nowego (bo znając życie po kołach wymieniłbym i resztę ...). Czego oczekuję? Po prostu chcę jeździć, w okolicy mamy pełno ścieżek rowerowych (o to akurat miasto dba bardzo). Z czasem chciałbym jeździć do pracy - ok. 15km, jak najbardziej wskazany bagażnik (praca w biurze, więc jakoś musiałbym transportować rzeczy na przebranie, do tego musi być możliwość montażu siedziska dla potomka) i wygodne siedzisko - bo to co pamiętam, mimo upływu lat, to ból 4 liter po dłuższych dystansach Nie chciałbym się ograniczać tylko do szos, bo i sporo jest leśnych ścieżek rowerowych w mojej okolicy - ale to dopiero po paru kilogramach mniej W temacie rowerów wiem trochę więcej niż w temacie szydełkowania, wiem co zrobić żeby ruszyć z miejsca dlatego proszę Was forumowicze o pomoc.
kubek20 Napisano 18 Lipca 2011 Napisano 18 Lipca 2011 Rozejrzyj się za takim czymś- http://allegro.pl/kross-crow-preria-hydr-hamulce-gratis-kask-i1705823908.html - bagażnik można zamontować, uważaj tylko na dziurach, krawężnikach żeby nie dobic detki do obręczy. Niestety, gięcie się prętów siodełka może być na porządku dziennym. Możliwe, że będziesz musiał kupić szersze opony (właśnie po to, żeby nie dobić dętki do obręczy). W tym: http://allegro.pl/mega-wyprzedaz-kross-syberian-28-z-2199zl-zobacz-i1714979655.html są dość wytrzymałe koła, porządna, sztywna korba i sam osprzęt jest lepszy. Niestety to damka i są małe rozmiary. Po zakupie przesuń siodło do przodu- będzie mniejsze prawdopodobieństwo zgięcia/złamania sztycy
goncian Napisano 19 Lipca 2011 Napisano 19 Lipca 2011 Jeżeli nie uda się Panu kupić Kona Smoke 2010: http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=smoke co jest trudne, bo zaprzestano jego produkcji i Polski dystrybutor ostatnio zakończył ich sprzedaż, to raczej już nie znajdzie się nowego roweru (dla takiej wagi i podanych zastosowań), który zmieściłby się w założonym budżecie. Pozostają do wyboru bardzo drogie rowery trekkingowe (na ramach Cr-Mo i sporadycznie aluminiowych) najbardziej renomowanych producentów lub zakup używanego. Można by rozważyć zakup używanego roweru dla pozyskania mocnej ramy (najlepiej z CR-MO), z odpowiednimi kołami i napędem (w tym można uwzględnić piasty planetarne), a następnie dać go do warsztatu rowerowego, celem wykonania wszelkich potrzebnych regulacji, wymian itp. W taki sposób na pewno uda się Panu wejść w posiadanie roweru, który spełni wszystkie oczekiwania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.