Skocz do zawartości

[rower] Giant XTC W


chickenowa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

to mój pierwszy poważny rower, zakupiony za własne pieniądze. Wymaga sporo pracy i pieniędzy, aby go odchudzić ale mam nadzieję, że wkrótce zejdzie do upragnionych 10kg :icon_wink:

 

Oto stan w jakim rowerek kupiłam w lutym 2011:

 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 3 160mm rotors

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 3 160mm rotors

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire

Cassette: (Kaseta) SRAM PG950 11-34

Chain: (łanńuch) Shimano HG73

Crankset: (Korby) RaceFace Ride XC X-Type

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano DEORE

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT

Fork: (Widelec) Rock Shox Tora 318 Solo Air

Frame: (Rama) Giant XTC W

Grips: (Gripy) BBB

Handlebar: (Kierownica) Giant

Headset: (Stery) Cane Creek

Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520

Seat: (Siodło) WTB deva

Seatpost: (Sztyca) no name

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)

Shifters: (Manetki) Shimano LX RapidFire plus shifters

Stem: (Mostek) Giant 100mm

Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Nevegal

Tire (Rear): (Opona tylna) Specialized The Captain

Top Cap: (Top cap) Giant

Tubes: (Dętki) no name

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta) Shimano Deore

-Rim: (Obręcz) Mavic XM317

-Spokes: (Szprychy) Cn spoke

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta) Shimano 475

-Rim: (Obręcz) Mavic XM117

-Spokes: (Szprychy) Cn spoke

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

 

 

Waga: 13,1kg

 

Prezentował się mniej więcej tak (sorry za Pixona na zdjęciu, akurat mi Tore pompował :icon_mrgreen: ) Zdjęcie jeszcze przed powiększeniem skoku

 

IMG_2669.JPG

 

Obecnie zaczęłam proces odchudzania i tak:

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Boplight

Grips: (Gripy) Boplight (18g)

Handlebar: (Kierownica) Boplight Team (165g)

Stem: (Mostek) Accent (135g)

 

Tire (Front): (Opona przednia): Rocket Ron Evo (chwilowo pozyczona)

 

Zdjęcie dodam wieczorem jak nowy sprzęt zostanie zamontowany :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo tak:

 

P1010648.JPG

 

Było:

kiera Giant (379g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3466.JPG

gripy BBB(158g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3469.JPG

mostek Giant: nie mam foty

 

Jest:

kiera boplight(163g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3454.JPG

gripy boplight(18g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3473.JPG

mostek accent(135g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/zdjecie%2C600%2C198047%2C20110714%2Caccent-twiester-110mm-316mm.jpg

 

Po odchudzeniu rowerowego kokiptu o... bagatela 370gram!!

IMG_3479.JPG

IMG_3495.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie konkretnie masz modele opon, ale nawet jeżeli zwijane to Nevegal i The Capt są ciężkie, nie wspominając o dętkach.

 

Tutaj można pokombinować, przechodząc np. na Crossmarki, Race Kingi czy klasykę - czyli NN przód i RaRa tył. Z dętkami bym za bardzo nie przesadzał i poprzestał na czymś w granicach 120-130 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Nevegalu nie jeżdżę bo ma imho za duże opory toczenia ;] Mam pożyczonego Rocket Rona Evo na przód i mojego Captain na tył :icon_wink: Teraz stoję przed wyborem kupna jakieś opony zamiast Rocket Rona (niestety nie mogę kupić nic drogiego bo nie mam już kasy)

 

@kubek20

To, że amor jest do wymiany to ja wiem... na razie chce odchudzić rower budżetowo bo 1600zl na amor trzeba mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piksel

Czyżbyś chciał mnie zasponsorować ? Jak chcesz i jeśli to dla Ciebie mało to z chęcią przygarnę od Ciebie podarunek w postaci takiego amorka :rolleyes:

 

 

Nowa kierownica:

ponieważ dziś zrobiłam prawie 60km na nowym kokpicie, z prostą kierownicą, postanowiłam się trochę wypowiedzieć na jej temat. Różnica w prowadzeniu jest kolosalna, rower szybciej reaguje na ruchy kierownicą i podobno jest bardziej nerwowy, co ja uważam za duży plus - jest dużo bardziej zwrotny, lepiej się go czuje. Na poprzedniej kierownicy niekiedy nie mogłam wyrobić na zakrętach bo rower reagował ospale, prosta ma zadziora. Jeśli chodzi o jakiekolwiek bóle to nie odczułam zupełnie żadnych. Nie boli mnie ani kręgosłup, ani nadgarstki - nowe ustawienie wydaje się być dla mnie stworzone :icon_wink:

Podsumowując, jestem bardzo zadowolona ze zmiany kierownicy na prostą, nareszcie czuję, że jadę rowerem wyścigowym :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nowa kierownica:

ponieważ dziś zrobiłam prawie 60km na nowym kokpicie, z prostą kierownicą, postanowiłam się trochę wypowiedzieć na jej temat. Różnica w prowadzeniu jest kolosalna, rower szybciej reaguje na ruchy kierownicą i podobno jest bardziej nerwowy, co ja uważam za duży plus - jest dużo bardziej zwrotny, lepiej się go czuje. Na poprzedniej kierownicy niekiedy nie mogłam wyrobić na zakrętach bo rower reagował ospale, prosta ma zadziora. Jeśli chodzi o jakiekolwiek bóle to nie odczułam zupełnie żadnych. Nie boli mnie ani kręgosłup, ani nadgarstki - nowe ustawienie wydaje się być dla mnie stworzone :icon_wink:

Podsumowując, jestem bardzo zadowolona ze zmiany kierownicy na prostą, nareszcie czuję, że jadę rowerem wyścigowym :thumbsup:

Dzieje się tak dlatego ponieważ,kiera jest zapewne sporo węższa od starej!Krótszy mostek również spowodował by to,że rower jeszcze bardziej stał by się czuły na ruchy kierownicy. B)

Co do odchudzenia roweru,to polecam dętki Maxxis Flylight(poniżej 100g szt.)Używam kompletu drugi sezon i złego słowa nie mogę na nie powiedzieć. :thumbsup: Te siodło WTB zapewne jest bardzo wygodne,ale chyba do lekkich nie należy. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te siodło WTB zapewne jest bardzo wygodne,ale chyba do lekkich nie należy. :rolleyes:

No nie wiem czy takie wygodne.. Dziś wróciłam do domu z odparzeniami :sick: Jutro nici z dalszej jazdy.

 

Dziękuję wszystkim za rady, z pewnością będę starała się wymieniać poszczególne podzespoły, na tyle na ile pozwolą mi fundusze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jak się uzbiera gram do grama wychodzi że sporo tych gramów można odchudzić na śrubach. Faktycznie np przy heblach są imbusy (norma din 912 lub 4762) w klasie 10.9 jej dobrym odpowiednikiem jest również imbusowa tyle że z łbem kulistym (norma din 7380) oczywiście w klasie 10.9, a przy okazji mniej sterczy. To samo się tyczy mocowania kierownicy do mostka itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Taz77, wspaniała wiedza i oblatanie w normach, ale spójrz ile całościowo waży ten rower. W odchudzanie śrubami można się pobawić w rowerach które przekroczyły granicę 9 kg, a właścicielowi jeszcze mało :)

Tutaj są dużo prostsze i bardziej skuteczne sposoby na zbicie wagi :whistling: Powoli zbliżymy się do 10 kg.

 

Jako komentarz do zdjęcia dodam, że rama oprócz misek miała również wsadzone łożyska, w sumie około 50g. Czyli sama rama waży ok. 1590g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To samo się tyczy mocowania kierownicy do mostka itp.

Nie mówiąc już o tym, że wstawianie w tym miejscu śrub alu jest dość ryzykowne. Jeździłem tak 2 sezony, ale w końcu przyszedł do głowy zdrowy rozsądek i zmieniłem alu na zwykle stalowe. W końcu te 10g stracone, to nie to co stracone 10 zębów

Kolejne gramy polecą po wymianie dętek decathlonowskie :D oraz zacisku sztycy :thumbsup: Zaciski kół również przydałoby się wymienić bo te shimanowskie strasznie ciążą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...