chickenowa Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Cześć, to mój pierwszy poważny rower, zakupiony za własne pieniądze. Wymaga sporo pracy i pieniędzy, aby go odchudzić ale mam nadzieję, że wkrótce zejdzie do upragnionych 10kg Oto stan w jakim rowerek kupiłam w lutym 2011: Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy 3 160mm rotors Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy 3 160mm rotors Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Cassette: (Kaseta) SRAM PG950 11-34 Chain: (łanńuch) Shimano HG73 Crankset: (Korby) RaceFace Ride XC X-Type Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano DEORE Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT Fork: (Widelec) Rock Shox Tora 318 Solo Air Frame: (Rama) Giant XTC W Grips: (Gripy) BBB Handlebar: (Kierownica) Giant Headset: (Stery) Cane Creek Pedals: (Pedały) Shimano PD-M520 Seat: (Siodło) WTB deva Seatpost: (Sztyca) no name Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Shifters: (Manetki) Shimano LX RapidFire plus shifters Stem: (Mostek) Giant 100mm Tire (Front): (Opona przednia) Kenda Nevegal Tire (Rear): (Opona tylna) Specialized The Captain Top Cap: (Top cap) Giant Tubes: (Dętki) no name Wheel Front: (Koło przednie) -Hub: (Piasta) Shimano Deore -Rim: (Obręcz) Mavic XM317 -Spokes: (Szprychy) Cn spoke -Nipples: (Nyple) -Rim tape: (Opaska) Wheel Rear: (Koło tylne) -Hub: (Piasta) Shimano 475 -Rim: (Obręcz) Mavic XM117 -Spokes: (Szprychy) Cn spoke -Nipples: (Nyple) -Rim tape: (Opaska) Waga: 13,1kg Prezentował się mniej więcej tak (sorry za Pixona na zdjęciu, akurat mi Tore pompował ) Zdjęcie jeszcze przed powiększeniem skoku Obecnie zaczęłam proces odchudzania i tak: Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Boplight Grips: (Gripy) Boplight (18g) Handlebar: (Kierownica) Boplight Team (165g) Stem: (Mostek) Accent (135g) Tire (Front): (Opona przednia): Rocket Ron Evo (chwilowo pozyczona) Zdjęcie dodam wieczorem jak nowy sprzęt zostanie zamontowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Bylo tak: Było: kiera Giant (379g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3466.JPG gripy BBB(158g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3469.JPG mostek Giant: nie mam foty Jest: kiera boplight(163g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3454.JPG gripy boplight(18g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/IMG_3473.JPG mostek accent(135g): http://dl.dropbox.com/u/14188813/zdjecie%2C600%2C198047%2C20110714%2Caccent-twiester-110mm-316mm.jpg Po odchudzeniu rowerowego kokiptu o... bagatela 370gram!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Może ktoś z Was podpowie jak odchudzić mój rower małym kosztem? Przynajmniej na razie... W przyszłości (mam nadzieję, że nie tak dalekiej, planuję zmienić koła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Można wymienić jeszcze amora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Sztyca i zaciski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Nie wiem jakie konkretnie masz modele opon, ale nawet jeżeli zwijane to Nevegal i The Capt są ciężkie, nie wspominając o dętkach. Tutaj można pokombinować, przechodząc np. na Crossmarki, Race Kingi czy klasykę - czyli NN przód i RaRa tył. Z dętkami bym za bardzo nie przesadzał i poprzestał na czymś w granicach 120-130 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Na Nevegalu nie jeżdżę bo ma imho za duże opory toczenia ;] Mam pożyczonego Rocket Rona Evo na przód i mojego Captain na tył Teraz stoję przed wyborem kupna jakieś opony zamiast Rocket Rona (niestety nie mogę kupić nic drogiego bo nie mam już kasy) @kubek20 To, że amor jest do wymiany to ja wiem... na razie chce odchudzić rower budżetowo bo 1600zl na amor trzeba mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Eee tam 1600 za 1200-1300 już można kupić naprawdę fajnego i lekkiego amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 @Piksel Czyżbyś chciał mnie zasponsorować ? Jak chcesz i jeśli to dla Ciebie mało to z chęcią przygarnę od Ciebie podarunek w postaci takiego amorka Nowa kierownica: ponieważ dziś zrobiłam prawie 60km na nowym kokpicie, z prostą kierownicą, postanowiłam się trochę wypowiedzieć na jej temat. Różnica w prowadzeniu jest kolosalna, rower szybciej reaguje na ruchy kierownicą i podobno jest bardziej nerwowy, co ja uważam za duży plus - jest dużo bardziej zwrotny, lepiej się go czuje. Na poprzedniej kierownicy niekiedy nie mogłam wyrobić na zakrętach bo rower reagował ospale, prosta ma zadziora. Jeśli chodzi o jakiekolwiek bóle to nie odczułam zupełnie żadnych. Nie boli mnie ani kręgosłup, ani nadgarstki - nowe ustawienie wydaje się być dla mnie stworzone Podsumowując, jestem bardzo zadowolona ze zmiany kierownicy na prostą, nareszcie czuję, że jadę rowerem wyścigowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Nie jest to dla mnie mało, ale uświadamiam Cię, że możesz zaoszczędzić 300-400zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Nowa kierownica: ponieważ dziś zrobiłam prawie 60km na nowym kokpicie, z prostą kierownicą, postanowiłam się trochę wypowiedzieć na jej temat. Różnica w prowadzeniu jest kolosalna, rower szybciej reaguje na ruchy kierownicą i podobno jest bardziej nerwowy, co ja uważam za duży plus - jest dużo bardziej zwrotny, lepiej się go czuje. Na poprzedniej kierownicy niekiedy nie mogłam wyrobić na zakrętach bo rower reagował ospale, prosta ma zadziora. Jeśli chodzi o jakiekolwiek bóle to nie odczułam zupełnie żadnych. Nie boli mnie ani kręgosłup, ani nadgarstki - nowe ustawienie wydaje się być dla mnie stworzone Podsumowując, jestem bardzo zadowolona ze zmiany kierownicy na prostą, nareszcie czuję, że jadę rowerem wyścigowym Dzieje się tak dlatego ponieważ,kiera jest zapewne sporo węższa od starej!Krótszy mostek również spowodował by to,że rower jeszcze bardziej stał by się czuły na ruchy kierownicy. Co do odchudzenia roweru,to polecam dętki Maxxis Flylight(poniżej 100g szt.)Używam kompletu drugi sezon i złego słowa nie mogę na nie powiedzieć. Te siodło WTB zapewne jest bardzo wygodne,ale chyba do lekkich nie należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 Te siodło WTB zapewne jest bardzo wygodne,ale chyba do lekkich nie należy. No nie wiem czy takie wygodne.. Dziś wróciłam do domu z odparzeniami Jutro nici z dalszej jazdy. Dziękuję wszystkim za rady, z pewnością będę starała się wymieniać poszczególne podzespoły, na tyle na ile pozwolą mi fundusze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2011 Z nowości, jakby ktoś był zainteresowany: Rama ważona wraz z miskami sterowymi Na przodzie nie mam Nevegala, kupiłam Kendę karmę-swoją droga super oponka!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taz77 Napisano 14 Września 2011 Udostępnij Napisano 14 Września 2011 jak się uzbiera gram do grama wychodzi że sporo tych gramów można odchudzić na śrubach. Faktycznie np przy heblach są imbusy (norma din 912 lub 4762) w klasie 10.9 jej dobrym odpowiednikiem jest również imbusowa tyle że z łbem kulistym (norma din 7380) oczywiście w klasie 10.9, a przy okazji mniej sterczy. To samo się tyczy mocowania kierownicy do mostka itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 15 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2011 @Taz77, wspaniała wiedza i oblatanie w normach, ale spójrz ile całościowo waży ten rower. W odchudzanie śrubami można się pobawić w rowerach które przekroczyły granicę 9 kg, a właścicielowi jeszcze mało Tutaj są dużo prostsze i bardziej skuteczne sposoby na zbicie wagi Powoli zbliżymy się do 10 kg. Jako komentarz do zdjęcia dodam, że rama oprócz misek miała również wsadzone łożyska, w sumie około 50g. Czyli sama rama waży ok. 1590g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Taz77 Napisano 16 Września 2011 Udostępnij Napisano 16 Września 2011 dzięki pixon ja wiesz tak w nawiasie tylko o tych śrubkach w końcu i na nie tez przyjdzie czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 16 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2011 To samo się tyczy mocowania kierownicy do mostka itp. Nie mówiąc już o tym, że wstawianie w tym miejscu śrub alu jest dość ryzykowne. Jeździłem tak 2 sezony, ale w końcu przyszedł do głowy zdrowy rozsądek i zmieniłem alu na zwykle stalowe. W końcu te 10g stracone, to nie to co stracone 10 zębów Kolejne gramy polecą po wymianie dętek decathlonowskie oraz zacisku sztycy Zaciski kół również przydałoby się wymienić bo te shimanowskie strasznie ciążą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.