karolik0 Napisano 17 Lipca 2011 Napisano 17 Lipca 2011 Witam, od miesiąca mam nowy rower z oponami Schwalbe Smart Sam 26x2.10. Niestety po tym miesiącu okazało się, że jest to opona za miękka, która przy ostrym hamowaniu jeszcze ostrzej piszczy ( ma to swoje zalety ... gdy na upierdliwych ludzi nie działa dzwonek można przychamować... to działa i na tych bardzo upierdliwych. Ale za to opona się szybko niszczy i zużywa. Potrzebuje czegoś po środku między asfaltem i terenem. Jeżdżę dość szybko po asfalcie, w terenie tez nie za wolno( jest to teren od ubitych dróg leśnych do miękkiego piasku).Po miesiącu moja opona wygląda tak jak znajomych po roku mimo, że ich nie oszczędzają, a do tego pisk straszy przypadkowych przechodniów. Szukam czegoś do 50zł sztuka maks, rozmiar 26x1.9-1.95 najlepiej Schwalbe. A jak nie to inne dobre i lekkie. Sorki za litanie.
Mod Team michuuu Napisano 17 Lipca 2011 Mod Team Napisano 17 Lipca 2011 Jeżeli zarżnąłeś po miesiącu SS (pewnie tył) to znaczy że przed zakupem nowych trzeba nauczyć się hamować głównie przednim wspomagając tylnym bez blokowania kół. Inaczej zajedziesz każdą oponę. Na moich SS przejechałem 5500km i mogły jeszcze trochę.
karolik0 Napisano 17 Lipca 2011 Autor Napisano 17 Lipca 2011 Może nie tyle nauczyć tylko przyzwyczaić bo w starym rowerze miałem tylko przód i przyszła chęć pozarzucania Ale chodzi o coś co jest twardsze i mniej piszczy.
tomke1 Napisano 18 Lipca 2011 Napisano 18 Lipca 2011 Prawda jest taka że SmartSam to włąśnie najtwardzsza opona terenowa Schwalbe która nadaje się na asfalt, inne nawet bez blokowania tylnego koła znikają od samej jazdy po asfalcie. Moje SS w tym roku przejechały już 2tyś km, po 1tyś była przekładka tył na przód i póki co poza zebraniem delikatnego wzorku na klockach to trzymają się wyśmienicie.
michalmad Napisano 18 Lipca 2011 Napisano 18 Lipca 2011 continental race king 2.0 , sam jezdze w wiekszosci po asfalcie, a przy odpowiednim cisnieniu 4 barów, toczą sie gładko bez oporow, w terenie tez nie narzekam dobrze trzymaja w zakretach i na podjazdach.
karolik0 Napisano 19 Lipca 2011 Autor Napisano 19 Lipca 2011 tomke1, to nie wiedziałem, szkoda tylko, że nie ma 1.9 lub 1.95 w 26 calach bo jednak tu opory są spore. W dodatku jak przymierzyłem SS do opony kumpla (jakaś ori 2.1 z lvl a2 2009) to mam o dobrego palca szerszą gume. Macie jeszcze jakieś propozycje ?
tomke1 Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 Pytanie ile w Twoich jazdach jest asfaltu a ile tego terenu ? i czy to ten teren jest płaski czy się też w jakieś góry zapuszczasz ? Dobra propozycja już padła, Continental RaceKing masz do wyboru 2.0 i 2.2 przy czym 2.2 będzie mniej więcej taka sama jak SmartSam 2.1. Ale i tak musisz pamiętać że blokowanie koła to nic dobrego, każda opona się takiemu traktowaniu podda
RybekZKlanu Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 karolik0, w levelu z 2009 opona niby "2.1" ma w rzeczywistosci z 1.8/1.9. Ja Ci polecam Race Kingi 2.0
michalmad Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 wazne abys napompował opone do maximum, wtedy beda mniejsze opory i zuzycie minimalnie sie zmniejszy.
karolik0 Napisano 21 Lipca 2011 Autor Napisano 21 Lipca 2011 Ok dzięki, to trzeba będzie się zastanowić nad continentalami. A co do blokowania to wiadomo, ale jak mówię dziwnie się jeździ od miesiąca mając 2 hamulce, gdy przez rok jezdziłem tylko na przodzie A i ostatnio dużo pieszych na ścieżkach mi się ładuje pod koła. Gór to u mnie nie ma ale od czasu do czasu an podjazdy to tak, a tak to głównie płaski z niewielkimi górami, ale często ze zmienna nawierzchnia z ubitej na piach prawie plażowy.
hux Napisano 22 Lipca 2011 Napisano 22 Lipca 2011 Ok dzięki, to trzeba będzie się zastanowić nad continentalami... Witam Odradzam Continentale, przez 2 lata kupiłem 4 szt, dwa traffiki 2,1" i jeden 1,9" oraz travel-contact 1,75". Opona traffic 1,9 była felerna od początku, jakbym nie montował zawsze biła, tego problemu nie było z oponami 2,1", travel-contact 1,75 po miesiącu eksploatacji wyszczerbił sobie kilka klocków a do tego z boku w jednym miejscu zaczęły wyłazić nitki (kevlarowy oplot!). Próba reklamacji nie dała rezultatu, zgubiłem paragon a sprzedawca w sklepie tuż obok przedstawiciela Shimano na Polskę po miesiącu już mnie sobie nie bardzo przypominał (paragon konieczny do reklamacji u dealera, bajki). Traffiki mają być oponą o niskich oporach toczenia dla rowerów górskich do jazdy po szosie, wierzyłem w to aż kupiłem Marathon Cross 1,75 a po miesiącu drugi używany na przód i chyba nie kupię już opony innej firmy. Jeśli kupisz Continentala trzymaj paragon w bezpiecznym miejscu, może Ci się szybko przydać.
rybciasum Napisano 22 Lipca 2011 Napisano 22 Lipca 2011 Ja mam moje RK już od 350km i sprawują się idealnie, dużo ludzi je chwali na dodatek są lekkie (620g) oczywiście w tej cenie (50zł drut), a co do narzekania że opony szybko się starły jak blokujesz tylne koło to się nie wypowiem No i dodam że smart sam to opona uniwersalna wg. producenta, pomiędzy asfaltem a terenem
karolik0 Napisano 24 Lipca 2011 Autor Napisano 24 Lipca 2011 Ostatnio widzaiłem, że stosunkowo ciężki Hurricane jest. SS waża 465 gram. I tak myśle, że kupie nowego SS i bd oszczędzał.
tomke1 Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 Dobra decyzja - żeby oponę oszczędzać A co do SS i ich wagi to pamiętaj że SS są w różnych wersjach i wagach. 495 gram to tylko w wersji dętkowej Evo PaceStar, wszystkie inne wersje są cięższe.
rybciasum Napisano 25 Lipca 2011 Napisano 25 Lipca 2011 A co do SS i ich wagi to pamiętaj że SS są w różnych wersjach i wagach. I w różnych cenach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.