pawel199224 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 witam. Po miesiącu "ciężkiej" pracy w firmie zajmującej sie przetwórstwem owoców i żebraniu kasy od rodziców udało mi sie wkoncu złożyć nowy rowerek. Wczesniej miałem da bomba xlr 8 ale ze naszło mnie na dalsze wycieczki postanowiłem sprzedać co sie da ze starego bike'a i złożyć coś nowego ala XC. Wybór padł na accenta el nino a oto on: Rama: Accent El Nino 19" biało/czarny Widelec: Rock Shox Tora 318 solo Air Manetki: Sram Plasma 3x8 a raczej to co z nich zostało Przerzutka przednia: Shimano Deore Przerzutka tylna: Shimano Alivio 2008 Korba: Shimano Deore M590 Suport: oryginalne łożyska z M590 Kaseta: Shimano HG50 Łańcuch: Shimano HG50 + spinka Pedaly: Accent Lithum Pancerze: Shimano SIS Hamulce: V-ki Tektro (tylko tył) Klamki: abojawiemcoto? ale są długie i wygodne Stery: Accent (gratis do ramy) Wspornik kierownicy: Accent AS-361 100mm 31.6 Kierownica: Truvativ Riserbar 31.8 Gripy: noname Kapsel: Accent Rogi: Accent Arrow Siodło: Kollys cognithor Sztyca: Accent SP-495 31.2 Zacisk sztycy: Accent X-COUNTRY Koło tył: Piasta: North Shore (nie znam modelu) Felga: Alexrims (nie znam modelu) Szprychy: DT Swiss Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut Dętki: continental Koło przód: koło: od kross'a hexagona Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut Dętki: continental licznik: Kellys Nie wiem jeszcze ile waży ale to nie jest dla mnie priorytet. Jak wykombinuje wage elektroniczną to napisze. Porównywałem go z levelem a4 kolegi sposobem 'na reke' i kross jest sporo cięższy. Prosze nie piszcie nic na temat przedniego koła , hamulców, przerzutki tylnej z którą nie wiem co sie stało - obczajcie na zdjeciach (przeskoczyła na spreżynie chyba), oraz gripów ktore sporo ze mną przeszły w dabombie i są dosłownie zdarte..... no nazwijmy to odchudzaniem, przynajmniej mniej ważą. Wszystko to idzie do zmiany gdy tylko będę miał kase. Pierwsze koło, potem hamulce na juicy 3 a nastepnie manetki z przerzutką tył na sram x7. Chyba ze doradzicie coś innego koszt roweru wyniosł mnie około 1700zł. Wydaje mi sie ze za tą cene nie kupiłbym gotowca z tej klasy amortyzatorem , taką ramą i osprzetem. zdjęcia: reszta fotek tutaj: http://www.forumrowerowe.org/gallery/album/1483-moj-el-nino/ Obczajcie tą przezutke. Moze wiecei dlaczego ma takie dziwne ułożenie. I ciężko ją wyregulowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Masz o wiele za krótki pancerz przy tylnej przerzutce. Po za tym jak chcesz żyć to załóż przedni hamulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Masz o wiele za krótki pancerz przy tylnej przerzutce. Po za tym jak chcesz żyć to załóż przedni hamulec wiem. Kupuje najtanszą v-ke jutro. Miałem dwa takie tektro ale w jednym urwałem sprężyne przy regulacji a z tym pancerzem to w sumie masz racje. może przez to te problemy z regulacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Wizualnie - świetny. Dobra kolorystyka. Czarno biało, nie no serio fajnie wygląda. Wymienisz manetki, przerzutkę tył, hamulce i będzie dobry sprzęt. W sumie już jest dobry ale będzie lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Osprzętowo jest przeciętnie, jednak wizualnie bardzo fajnie, choć wolę czarno-czerwone El Nino aniżeli biało-czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Osprzętowo jest przeciętnie, jednak wizualnie bardzo fajnie, choć wolę czarno-czerwone El Nino aniżeli biało-czarne. no widziałem twojego czarno - czerwonego accenta. Bardzo fajny sprzecik. Kolor to kwestia gustu - zawsze miałem słabość do białego osprzet wiadomo zalezy od kasy. Grunt że jest dobra podstawa do rozbudowy czyli rama , amortyzator itd. Reszte można ulepszać. tak jak mówie pierwsze co wywalam to tylna alivio, hamulce, przód koło i manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Zacznij od kół i hamulców. Jednak te, proponuję kupić razem, aby koła były przystosowane tylko do tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Aż się prosi o czarno-białe chwyty Ritchey'a albo jakieś inne w tej kolorystyce Ale rowerek bardzo ładny z niezłą bazą pod rozbudowę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Zacznij od kół i hamulców. Jednak te, proponuję kupić razem, aby koła były przystosowane tylko do tarcz. tylne koło na pewno zostawie. Najwyżej zmienie obrecz. Piasta nie była serwisowana ani razu (ma już 5 lat) i nie ma żadnych luzów. na przód chce kupić jakąs używke., Na allegro można dorwac tanio dobre koła np http://allegro.pl/kolo-rodi-rawedge-na-piascie-quando-przod-26-i1713055470.html, http://allegro.pl/kolo-przednie-mavic-xm-117-disc-26-i1710815974.html . Do amatorskiej jazdy nic lepszego mi nie potrzeba. Będe ulepszał w miare apetytu a co do hamulców to zastanawiam sie nad avid juicy 3 a shimano BL-M445 + BR-M445. Shimano sa tansze ale nie chce też żeby to było jakies gówno badziewie. Przyznam ze jak pojeździłem na levelu z jakimiś hydraulikami tektro chyba auriga to wolałem wrócić do swoich V-ek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Zabrzmi to przynajmniej niepoprawnie, szczególnie na tym forum, ale jakbyś rozważył taką opcję jak ja mam? Mianowicie Vka z tyłu + mechanik z przodu? Powiem Ci, że mam z przodu Tektro IO z tarczą 180mm i siła jest naprawdę potężna, z tym, że są to kotwice Tak, na organicznych klockach Jak mieszkasz gdzieś w okolicy Krk czy Katowic, możemy na szlaku się spotkać i dam Ci się przejechać. W sumie takie rozwiązanie jest mocno budżetowe, ale przyznam, że dość skuteczne, jakby nie patrzeć, nie jeździłbym z tym rozwiązaniem jeśli miałaby to być tylko sztuka dla sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maik Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Ale wizualnie super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Zabrzmi to przynajmniej niepoprawnie, szczególnie na tym forum, ale jakbyś rozważył taką opcję jak ja mam? Mianowicie Vka z tyłu + mechanik z przodu? Powiem Ci, że mam z przodu Tektro IO z tarczą 180mm i siła jest naprawdę potężna, z tym, że są to kotwice Tak, na organicznych klockach Jak mieszkasz gdzieś w okolicy Krk czy Katowic, możemy na szlaku się spotkać i dam Ci się przejechać. W sumie takie rozwiązanie jest mocno budżetowe, ale przyznam, że dość skuteczne, jakby nie patrzeć, nie jeździłbym z tym rozwiązaniem jeśli miałaby to być tylko sztuka dla sztuki własnie najbardziej mi zalezy na sile hamowania. u ciebie dobre działanie tej przedniej tarczówki to zasługa potężnych klamek shimano lx. Jezdziłem raz na dragstarze z tymi klamkami. Gość miał do tego hamulce shimano alivio v-ki i hamowało swietnie. Sam przymierzałem sie do bb5 na tył / bb7 na przód + klamki deore lx i puścic to w całym pancerzu bez cięcia. Nawet dalej to rozwarzam zamiast hydraulików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 bb5 na tył i bb7 na przód lub komplet bb7 wydają mi sie lepszym rozwiązaniem niż juicy 3. Do tego klamki FR5 albo lepiej SD7 i gitara. Mechaniki o konstrukcji podobnej do konstrukcji cepa, nie ma co sie tam popsuć, żadnego oleju, cieknących uszczelek itp. Proste fajne hamulce! A jak Ci nie pasuje to jeszcze jak zmienisz klocki na jakieś odpowiednie to już w ogole, nic wiecej nie potrzeba. Polecam. Jak dla mnie lepsze niż tanie hydrauliki... i są tańsze w eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Z tyłu masz pancerza tyle co do przerzutek srama albo shimano w wersji shadow To nie tylko trzyma przerzutkę w pozycji jak w wyroku śmierci przez powieszenie i powoduje brak możliwości/trudność wyregulowania ale możesz straćić przez to zęby, gdyż łańcuch na małych zębatkach kasety nie ma się czego trzymać i będzie przepuszczał, jak przy zużytym napędzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 własnie najbardziej mi zalezy na sile hamowania. u ciebie dobre działanie tej przedniej tarczówki to zasługa potężnych klamek shimano lx. Jezdziłem raz na dragstarze z tymi klamkami. Gość miał do tego hamulce shimano alivio v-ki i hamowało swietnie. Sam przymierzałem sie do bb5 na tył / bb7 na przód + klamki deore lx i puścic to w całym pancerzu bez cięcia. Nawet dalej to rozwarzam zamiast hydraulików No jakby nie patrzeć, to polecam to rozwiązanie a w międzyczasie zbierać na inne części, które są równie ważne - dobre koła (np. Crossride), rurki (Accent/Boplight) czy napęd (SLX mieszany z Deore i XT). A na przykład na koniec walnąć jakieś solidne hydrauliki, jakieś Formule czy Hope, coby wyróżniało się na tle szimano i ajvidów Wiem że to co podałem nie jest najwyższych lotów (nie XTR czy Riczejki WuCeeS, dość oklepane), ale mają dobry stosunek cena/jakość, nie ważą tyle co mały czołg miejsko-turystyczny i nie kosztują zbyt wiele, ale jednak swoje, przy czym mogą chwilkę zaczekać, czego o hamulcach powiedzieć nie można Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 20 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 nad hamulcami sie jeszcze powaznie zastanowie. na razie kupiłem na przód zwykłą V-ke alivio. przerzutke też ogarnąłem. okazało sie że przeskoczyła za taki zabek który miał blokowac jej zgięcie i dlatego tak dziwnie była ułożona. pancerz tez dałem sporo dłuższy. teraz chodzi pięknie. Może za tydzien zawita z tyłu jucy 3 albo bb5/bb7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sev Napisano 21 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Czemu z tyłu? Nie lepiej bardziej skuteczny hamulec zamontować z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 22 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Czemu z tyłu? Nie lepiej bardziej skuteczny hamulec zamontować z przodu? z przodu nie mam piasty pod tarcze. Nad kołem chce sie jescze zastanowić wiec na razie na tył pójdzie bb5. co myslicie o tych klamkach? http://allegro.pl/bl02-lekkie-klamki-hamulcowe-30g-xtr-kcnc-avid-xt-i1708738799.html albo wylicytuje takie http://allegro.pl/klamki-boplight-sl-jedyne-na-allegro-jak-kcnc-68g-i1714537076.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek516 Napisano 22 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Za taką kasę masz już piastę Novatec'a 811 na przód http://allegro.pl/piasta-przednia-novatec-nt-d811sb-d-174g-biala-bs-i1709433524.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 8 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Powoli w rowerku szykują się zmiany. Manetki sram plasma zakonczyły swój żywot, tylna przerzutka też już była na wykonczeniu (miała prawktycznie wytarte do zera kółka). Niestety z kasą było ciężko i kupiłem manetki i tylną zmieniarke sram x-4. Zamierzam na tym pojeździć do wiosny a potem zmienie je na lepsze bo planuje wypad na ukraine. zamówiłem też chwyty boplighta neoprenowe. Jak wszystko przyjdzie i zamontuje to napisze jak sie sprawuje ten sram x-4. Mam nadzieje ze będzie przynajmniej na poziomie alivio. Noi ciekawe czy dam rade sie przyzwyczaić do triggerów. Pozatym na przodzie wylądował hamulec shimano LX. Niedługo będą także klamki lx-a M571. Mam jescze pytanie co do spd. Czy w tych butach da sie chodzić??? słyszałem ze sa różne wersje i niektóre są przystosowane tylko do jazdy. I czy warto kupowac spd z platforma??? Jaki jest koszt całosci buty, bloki i spd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel199224 Napisano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2011 zmiana w specyfikacji : Rama: Accent El Nino 19" biało/czarny Widelec: Rock Shox Tora 318 Manetki: Sram x-4 triger Przerzutka przednia: Shimano Deore Przerzutka tylna: Sram x-4 Korba: Shimano Deore M590 Suport: oryginalne łożyska z M590 Kaseta: Shimano HG50 Łańcuch: Shimano HG50 + spinka Pedaly: Accent Lithum Pancerze: Shimano SIS Hamulce: V-ki: Tektro / Shimano deore LX Klamki: Miranda extreme Stery: Accent (gratis do ramy) Wspornik kierownicy: Accent AS-361 100mm 31.6 Kierownica: Truvativ Riserbar 31.8 Gripy: noname Kapsel: Accent Rogi: brak Siodło: Kollys cognithor Sztyca: Accent SP-495 31.2 Zacisk sztycy: Accent X-COUNTRY Koło tył: Piasta: North Shore (nie znam modelu) Felga: Alexrims (nie znam modelu) Szprychy: DT Swiss Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut Dętki: continental Koło przód: koło: od kross'a hexagona Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut Dętki: continental licznik: Kellys bałem sie ze zestaw srama x-4 będzie tandetny. ale manetki jak i przerzutka są bardzo dobrze wykonane. Za cene 120zł nie dało sie niczego lepszego kupić. w porównniu z poprzednią alivio biegi zminiają sie szybko i precyzyjnie. Na polnych , stromych zjazdach gdzie alivio poprostu waliła o rame i ją rysowała sram x-4 nawet nie drgnie o cm. W manetkach bardzo podoba mi sie to ze moge przerzucić 3 biegi naraz z tyłu. Za tą cene full wypas. Manetki alivio z przerzutką deore w levelu a6 tak dobrze nie pracują. Wadą jest troche głosna praca. hamulec lx - powiem tak lepiej nie naciskac mocno klamki. chyty boplighta - lekkie jak piórko i wygodne. Wadą jest to ze łatwo je ubrudzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid1991 Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Jak Ci sie jeździ na tej ramie ? W miare sztywna jest ? jak ze zwornoscia roweru ? Jaka masz baze kol ? Zastanawia mnie ten wylightowany element przy mocowaniu hamulca T. Ciekawe jak z wytrzymaloscia w tym miejscu. Pytam poniewaz przymierzam sie do zakupu tej ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.