Skocz do zawartości

[Rower] Accent El Nino 19" - biała perełka


pawel199224

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Po miesiącu "ciężkiej" pracy w firmie zajmującej sie przetwórstwem owoców :wallbash: i żebraniu kasy od rodziców udało mi sie wkoncu złożyć nowy rowerek. Wczesniej miałem da bomba xlr 8 ale ze naszło mnie na dalsze wycieczki postanowiłem sprzedać co sie da ze starego bike'a i złożyć coś nowego ala XC. Wybór padł na accenta el nino a oto on:

 

Rama: Accent El Nino 19" biało/czarny

Widelec: Rock Shox Tora 318 solo Air

 

Manetki: Sram Plasma 3x8 a raczej to co z nich zostało :icon_mrgreen:

Przerzutka przednia: Shimano Deore

Przerzutka tylna: Shimano Alivio 2008

Korba: Shimano Deore M590

Suport: oryginalne łożyska z M590

Kaseta: Shimano HG50

Łańcuch: Shimano HG50 + spinka

Pedaly: Accent Lithum

Pancerze: Shimano SIS

 

Hamulce: V-ki Tektro (tylko tył)

Klamki: abojawiemcoto? ale są długie i wygodne :icon_mrgreen:

 

 

Stery: Accent (gratis do ramy)

Wspornik kierownicy: Accent AS-361 100mm 31.6

Kierownica: Truvativ Riserbar 31.8

Gripy: noname

Kapsel: Accent

Rogi: Accent Arrow

 

Siodło: Kollys cognithor

Sztyca: Accent SP-495 31.2

Zacisk sztycy: Accent X-COUNTRY

 

Koło tył:

Piasta: North Shore (nie znam modelu)

Felga: Alexrims (nie znam modelu)

Szprychy: DT Swiss

Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut

Dętki: continental

 

Koło przód:

 

koło: od kross'a hexagona

Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut

Dętki: continental

 

licznik: Kellys

 

Nie wiem jeszcze ile waży ale to nie jest dla mnie priorytet. Jak wykombinuje wage elektroniczną to napisze. Porównywałem go z levelem a4 kolegi sposobem 'na reke' i kross jest sporo cięższy.

 

Prosze nie piszcie nic na temat przedniego koła , hamulców, przerzutki tylnej z którą nie wiem co sie stało - obczajcie na zdjeciach (przeskoczyła na spreżynie chyba), oraz gripów ktore sporo ze mną przeszły w dabombie i są dosłownie zdarte..... no nazwijmy to odchudzaniem, przynajmniej mniej ważą.

Wszystko to idzie do zmiany gdy tylko będę miał kase. Pierwsze koło, potem hamulce na juicy 3 a nastepnie manetki z przerzutką tył na sram x7.

Chyba ze doradzicie coś innego :rolleyes:

 

koszt roweru wyniosł mnie około 1700zł. Wydaje mi sie ze za tą cene nie kupiłbym gotowca z tej klasy amortyzatorem , taką ramą i osprzetem.

 

zdjęcia:

 

gallery_139076_1483_7393.jpg

 

gallery_139076_1483_38868.jpg

 

gallery_139076_1483_299214.jpg

 

gallery_139076_1483_1208014.jpg

 

 

reszta fotek tutaj: http://www.forumrowerowe.org/gallery/album/1483-moj-el-nino/

Obczajcie tą przezutke. Moze wiecei dlaczego ma takie dziwne ułożenie. I ciężko ją wyregulowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz o wiele za krótki pancerz przy tylnej przerzutce. Po za tym jak chcesz żyć to załóż przedni hamulec :D

 

 

wiem. Kupuje najtanszą v-ke jutro. Miałem dwa takie tektro ale w jednym urwałem sprężyne przy regulacji :icon_redface:

 

a z tym pancerzem to w sumie masz racje. może przez to te problemy z regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzętowo jest przeciętnie, jednak wizualnie bardzo fajnie, choć wolę czarno-czerwone El Nino aniżeli biało-czarne. :)

 

 

no widziałem twojego czarno - czerwonego accenta. Bardzo fajny sprzecik. Kolor to kwestia gustu - zawsze miałem słabość do białego :icon_mrgreen::icon_mrgreen:

 

osprzet wiadomo zalezy od kasy. Grunt że jest dobra podstawa do rozbudowy czyli rama , amortyzator itd. Reszte można ulepszać. tak jak mówie pierwsze co wywalam to tylna alivio, hamulce, przód koło i manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od kół i hamulców. Jednak te, proponuję kupić razem, aby koła były przystosowane tylko do tarcz.

 

 

tylne koło na pewno zostawie. Najwyżej zmienie obrecz. Piasta nie była serwisowana ani razu (ma już 5 lat) i nie ma żadnych luzów.

 

na przód chce kupić jakąs używke., Na allegro można dorwac tanio dobre koła np http://allegro.pl/kolo-rodi-rawedge-na-piascie-quando-przod-26-i1713055470.html, http://allegro.pl/kolo-przednie-mavic-xm-117-disc-26-i1710815974.html . Do amatorskiej jazdy nic lepszego mi nie potrzeba. Będe ulepszał w miare apetytu :rolleyes:

 

a co do hamulców to zastanawiam sie nad avid juicy 3 a shimano BL-M445 + BR-M445. Shimano sa tansze ale nie chce też żeby to było jakies gówno badziewie. Przyznam ze jak pojeździłem na levelu z jakimiś hydraulikami tektro chyba auriga to wolałem wrócić do swoich V-ek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrzmi to przynajmniej niepoprawnie, szczególnie na tym forum, ale jakbyś rozważył taką opcję jak ja mam? Mianowicie Vka z tyłu + mechanik z przodu? Powiem Ci, że mam z przodu Tektro IO z tarczą 180mm i siła jest naprawdę potężna, z tym, że są to kotwice :D Tak, na organicznych klockach ;) Jak mieszkasz gdzieś w okolicy Krk czy Katowic, możemy na szlaku się spotkać i dam Ci się przejechać. W sumie takie rozwiązanie jest mocno budżetowe, ale przyznam, że dość skuteczne, jakby nie patrzeć, nie jeździłbym z tym rozwiązaniem jeśli miałaby to być tylko sztuka dla sztuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrzmi to przynajmniej niepoprawnie, szczególnie na tym forum, ale jakbyś rozważył taką opcję jak ja mam? Mianowicie Vka z tyłu + mechanik z przodu? Powiem Ci, że mam z przodu Tektro IO z tarczą 180mm i siła jest naprawdę potężna, z tym, że są to kotwice :D Tak, na organicznych klockach ;) Jak mieszkasz gdzieś w okolicy Krk czy Katowic, możemy na szlaku się spotkać i dam Ci się przejechać. W sumie takie rozwiązanie jest mocno budżetowe, ale przyznam, że dość skuteczne, jakby nie patrzeć, nie jeździłbym z tym rozwiązaniem jeśli miałaby to być tylko sztuka dla sztuki ;)

własnie najbardziej mi zalezy na sile hamowania. u ciebie dobre działanie tej przedniej tarczówki to zasługa potężnych klamek shimano lx. Jezdziłem raz na dragstarze z tymi klamkami. Gość miał do tego hamulce shimano alivio v-ki i hamowało swietnie.

 

Sam przymierzałem sie do bb5 na tył / bb7 na przód + klamki deore lx i puścic to w całym pancerzu bez cięcia. Nawet dalej to rozwarzam zamiast hydraulików

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bb5 na tył i bb7 na przód lub komplet bb7 wydają mi sie lepszym rozwiązaniem niż juicy 3. Do tego klamki FR5 albo lepiej SD7 i gitara. Mechaniki o konstrukcji podobnej do konstrukcji cepa, nie ma co sie tam popsuć, żadnego oleju, cieknących uszczelek itp. Proste fajne hamulce! A jak Ci nie pasuje to jeszcze jak zmienisz klocki na jakieś odpowiednie to już w ogole, nic wiecej nie potrzeba. Polecam. Jak dla mnie lepsze niż tanie hydrauliki... i są tańsze w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu masz pancerza tyle co do przerzutek srama albo shimano w wersji shadow :)

To nie tylko trzyma przerzutkę w pozycji jak w wyroku śmierci przez powieszenie i powoduje brak możliwości/trudność wyregulowania ale możesz straćić przez to zęby, gdyż łańcuch na małych zębatkach kasety nie ma się czego trzymać i będzie przepuszczał, jak przy zużytym napędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie najbardziej mi zalezy na sile hamowania. u ciebie dobre działanie tej przedniej tarczówki to zasługa potężnych klamek shimano lx. Jezdziłem raz na dragstarze z tymi klamkami. Gość miał do tego hamulce shimano alivio v-ki i hamowało swietnie.

 

Sam przymierzałem sie do bb5 na tył / bb7 na przód + klamki deore lx i puścic to w całym pancerzu bez cięcia. Nawet dalej to rozwarzam zamiast hydraulików

 

 

No jakby nie patrzeć, to polecam to rozwiązanie a w międzyczasie zbierać na inne części, które są równie ważne - dobre koła (np. Crossride), rurki (Accent/Boplight) czy napęd (SLX mieszany z Deore i XT). A na przykład na koniec walnąć jakieś solidne hydrauliki, jakieś Formule czy Hope, coby wyróżniało się na tle szimano i ajvidów :icon_mrgreen:

Wiem że to co podałem nie jest najwyższych lotów (nie XTR czy Riczejki WuCeeS, dość oklepane), ale mają dobry stosunek cena/jakość, nie ważą tyle co mały czołg miejsko-turystyczny i nie kosztują zbyt wiele, ale jednak swoje, przy czym mogą chwilkę zaczekać, czego o hamulcach powiedzieć nie można ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nad hamulcami sie jeszcze powaznie zastanowie. na razie kupiłem na przód zwykłą V-ke alivio. przerzutke też ogarnąłem. okazało sie że przeskoczyła za taki zabek który miał blokowac jej zgięcie i dlatego tak dziwnie była ułożona. pancerz tez dałem sporo dłuższy. teraz chodzi pięknie.

 

Może za tydzien zawita z tyłu jucy 3 albo bb5/bb7 :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu z tyłu? Nie lepiej bardziej skuteczny hamulec zamontować z przodu?

 

z przodu nie mam piasty pod tarcze. Nad kołem chce sie jescze zastanowić wiec na razie na tył pójdzie bb5.

 

co myslicie o tych klamkach? http://allegro.pl/bl02-lekkie-klamki-hamulcowe-30g-xtr-kcnc-avid-xt-i1708738799.html

 

albo wylicytuje takie http://allegro.pl/klamki-boplight-sl-jedyne-na-allegro-jak-kcnc-68g-i1714537076.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powoli w rowerku szykują się zmiany.

 

Manetki sram plasma zakonczyły swój żywot, tylna przerzutka też już była na wykonczeniu (miała prawktycznie wytarte do zera kółka).

Niestety z kasą było ciężko i kupiłem manetki i tylną zmieniarke sram x-4. Zamierzam na tym pojeździć do wiosny a potem zmienie je na lepsze bo planuje wypad na ukraine.

 

zamówiłem też chwyty boplighta neoprenowe.

 

 

Jak wszystko przyjdzie i zamontuje to napisze jak sie sprawuje ten sram x-4. Mam nadzieje ze będzie przynajmniej na poziomie alivio. Noi ciekawe czy dam rade sie przyzwyczaić do triggerów. :icon_confused:

 

 

Pozatym na przodzie wylądował hamulec shimano LX. Niedługo będą także klamki lx-a M571.

 

 

Mam jescze pytanie co do spd. Czy w tych butach da sie chodzić??? słyszałem ze sa różne wersje i niektóre są przystosowane tylko do jazdy. I czy warto kupowac spd z platforma??? Jaki jest koszt całosci buty, bloki i spd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmiana w specyfikacji :

 

Rama: Accent El Nino 19" biało/czarny

Widelec: Rock Shox Tora 318

 

Manetki: Sram x-4 triger

Przerzutka przednia: Shimano Deore

Przerzutka tylna: Sram x-4

Korba: Shimano Deore M590

Suport: oryginalne łożyska z M590

Kaseta: Shimano HG50

Łańcuch: Shimano HG50 + spinka

Pedaly: Accent Lithum

Pancerze: Shimano SIS

 

Hamulce: V-ki: Tektro / Shimano deore LX

Klamki: Miranda extreme

 

 

Stery: Accent (gratis do ramy)

Wspornik kierownicy: Accent AS-361 100mm 31.6

Kierownica: Truvativ Riserbar 31.8

Gripy: noname

Kapsel: Accent

Rogi: brak

Siodło: Kollys cognithor

Sztyca: Accent SP-495 31.2

Zacisk sztycy: Accent X-COUNTRY

 

Koło tył:

 

Piasta: North Shore (nie znam modelu)

Felga: Alexrims (nie znam modelu)

Szprychy: DT Swiss

Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut

Dętki: continental

 

Koło przód:

 

koło: od kross'a hexagona

Opony: Maxxis Crossmark 2.0 drut

Dętki: continental

 

licznik: Kellys

 

 

bałem sie ze zestaw srama x-4 będzie tandetny. ale manetki jak i przerzutka są bardzo dobrze wykonane. Za cene 120zł nie dało sie niczego lepszego kupić. w porównniu z poprzednią alivio biegi zminiają sie szybko i precyzyjnie. Na polnych , stromych zjazdach gdzie alivio poprostu waliła o rame i ją rysowała sram x-4 nawet nie drgnie o cm. W manetkach bardzo podoba mi sie to ze moge przerzucić 3 biegi naraz z tyłu. Za tą cene full wypas. Manetki alivio z przerzutką deore w levelu a6 tak dobrze nie pracują. Wadą jest troche głosna praca.

 

hamulec lx - powiem tak lepiej nie naciskac mocno klamki.

 

chyty boplighta - lekkie jak piórko i wygodne. Wadą jest to ze łatwo je ubrudzić.

 

 

 

gallery_139076_1483_602175.jpg

gallery_139076_1483_765415.jpg

gallery_139076_1483_809590.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...