Skocz do zawartości

[Koło] pomoc w dopasowaniu


bartkos

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Niedawno miałem wymienione koło rowerowe oraz oponę. Koło - jakiś noname za ok. 30-40zł, opona - CONTINENTAL Double Fighter 2 ładowana do 3,5 atm. W ciągu ostatniego tygodnia już 2 razy poszły mi szprychy od strony przerzutki. Na wcześniejszym kole, ale innej oponie i 2 atm. zrobiłem chyba z 5 tys. km (aż mi ośka poszła, a szprychy ani draśnięte). Na tym zestawieniu zaledwie ok. 500. Jutro idę drugi raz oddać w ramach gwarancji, jednak zaczynam brać pod uwagę samodzielne kupno i montaż jakiegoś normalnego koła. Ważę 90 kg, jeżdżę głównie po asfalcie bądź tych nieszczęsnych ścieżkach rowerowych z kostki, czasem zdarza się droga leśna bądź polna. Robię trasy po kilkadziesiąt kilometrów, więc aż się boję, jak następne szprychy pójdą mi na dalekim końcu takiej wycieczki.

Czy takie ciśnienie w oponie może wpływać na awaryjność szprych?

Co myślicie o którymś z tych kół?

http://allegro.pl/kolo-tylne-tyl-mtb-26-kross-wolnobieg-i1701081780.html

http://allegro.pl/kolo-tyl-26-wzmacniane-pod-wolnobieg-loz-maszynowe-i1714751878.html

Niestety jestem ograniczony cenowo, więc wolałbym się poruszać mniej więcej w tym przedziale.

 

Z góry dzięki za pomoc

Napisano

Niestety przy takiej sumie i twojej masie to lepiej kupic jakies uzywane koło z markowymi szprychami np: sapim, dt i mocną piastą na łożyskach maszynowych oraz mocną obreczą np: dm24, grand rock. ciśnienie opon nie wiele ma do pekania szprych (sam jezdze na 4.5 bar od lat) tu kluczowe jest odpowiednie napiecie szprych i nie walenie w krawezniki

 

Te co podałes to są raczej dla niewymagających

ogolnie nie polecam

 

To koło które podałeś NIE jest na łożyskach maszynowych - jak można tak ludzi nabierać na allegro :o

Napisano

No to mnie nie pocieszyłeś... Koła ze szprychami DT nawet używane są w kosmicznych cenach. A jeśli chodzi o koło z Allegro, to dzięki za info, właśnie to łożysko mnie w nim kusiło...

Napisano

Niestety przy takiej sumie i twojej masie to lepiej kupic jakies uzywane koło z markowymi szprychami np: sapim, dt i mocną piastą na łożyskach maszynowych oraz mocną obreczą np: dm24, grand rock. ciśnienie opon nie wiele ma do pekania szprych (sam jezdze na 4.5 bar od lat) tu kluczowe jest odpowiednie napiecie szprych i nie walenie w krawezniki

 

Te co podałes to są raczej dla niewymagających

ogolnie nie polecam

 

To koło które podałeś NIE jest na łożyskach maszynowych - jak można tak ludzi nabierać na allegro :o

 

Na jakiej podstawie Pan uważa,że koło nie jest na łożyskach maszynowych ?

Proszę nie wprowadzać klientów w błąd !

 

Koła te są na łożyskach maszynowych,kręcą się bardzo lekko.

 

Co do tematu,z kół pod wolnobieg ciężko będzie znaleźć coś lepszego,mogę ewentualnie zaproponować koło na piaście Joytech.

Napisano

takiej ze widze na zdjeciu są konusy i nakretki kontrujące a przy łozyskach maszynowych nie mają one zastosowania

 

pozatym przy piascie tej 'klasy' takie łożyska nie występują no chyba ze ktoś recznie wybije miski i wbije łożysko maszynowe

 

prosze o zdjecie samego łożyska w pieście (bez osi) to wtedy uwierze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...