bartkos Napisano 17 Lipca 2011 Napisano 17 Lipca 2011 Witam! Niedawno miałem wymienione koło rowerowe oraz oponę. Koło - jakiś noname za ok. 30-40zł, opona - CONTINENTAL Double Fighter 2 ładowana do 3,5 atm. W ciągu ostatniego tygodnia już 2 razy poszły mi szprychy od strony przerzutki. Na wcześniejszym kole, ale innej oponie i 2 atm. zrobiłem chyba z 5 tys. km (aż mi ośka poszła, a szprychy ani draśnięte). Na tym zestawieniu zaledwie ok. 500. Jutro idę drugi raz oddać w ramach gwarancji, jednak zaczynam brać pod uwagę samodzielne kupno i montaż jakiegoś normalnego koła. Ważę 90 kg, jeżdżę głównie po asfalcie bądź tych nieszczęsnych ścieżkach rowerowych z kostki, czasem zdarza się droga leśna bądź polna. Robię trasy po kilkadziesiąt kilometrów, więc aż się boję, jak następne szprychy pójdą mi na dalekim końcu takiej wycieczki. Czy takie ciśnienie w oponie może wpływać na awaryjność szprych? Co myślicie o którymś z tych kół? http://allegro.pl/kolo-tylne-tyl-mtb-26-kross-wolnobieg-i1701081780.html http://allegro.pl/kolo-tyl-26-wzmacniane-pod-wolnobieg-loz-maszynowe-i1714751878.html Niestety jestem ograniczony cenowo, więc wolałbym się poruszać mniej więcej w tym przedziale. Z góry dzięki za pomoc
adas651 Napisano 17 Lipca 2011 Napisano 17 Lipca 2011 Niestety przy takiej sumie i twojej masie to lepiej kupic jakies uzywane koło z markowymi szprychami np: sapim, dt i mocną piastą na łożyskach maszynowych oraz mocną obreczą np: dm24, grand rock. ciśnienie opon nie wiele ma do pekania szprych (sam jezdze na 4.5 bar od lat) tu kluczowe jest odpowiednie napiecie szprych i nie walenie w krawezniki Te co podałes to są raczej dla niewymagających ogolnie nie polecam To koło które podałeś NIE jest na łożyskach maszynowych - jak można tak ludzi nabierać na allegro
bartkos Napisano 17 Lipca 2011 Autor Napisano 17 Lipca 2011 No to mnie nie pocieszyłeś... Koła ze szprychami DT nawet używane są w kosmicznych cenach. A jeśli chodzi o koło z Allegro, to dzięki za info, właśnie to łożysko mnie w nim kusiło...
1bemar1 Napisano 17 Lipca 2011 Napisano 17 Lipca 2011 Niestety przy takiej sumie i twojej masie to lepiej kupic jakies uzywane koło z markowymi szprychami np: sapim, dt i mocną piastą na łożyskach maszynowych oraz mocną obreczą np: dm24, grand rock. ciśnienie opon nie wiele ma do pekania szprych (sam jezdze na 4.5 bar od lat) tu kluczowe jest odpowiednie napiecie szprych i nie walenie w krawezniki Te co podałes to są raczej dla niewymagających ogolnie nie polecam To koło które podałeś NIE jest na łożyskach maszynowych - jak można tak ludzi nabierać na allegro Na jakiej podstawie Pan uważa,że koło nie jest na łożyskach maszynowych ? Proszę nie wprowadzać klientów w błąd ! Koła te są na łożyskach maszynowych,kręcą się bardzo lekko. Co do tematu,z kół pod wolnobieg ciężko będzie znaleźć coś lepszego,mogę ewentualnie zaproponować koło na piaście Joytech.
adas651 Napisano 17 Lipca 2011 Napisano 17 Lipca 2011 takiej ze widze na zdjeciu są konusy i nakretki kontrujące a przy łozyskach maszynowych nie mają one zastosowania pozatym przy piascie tej 'klasy' takie łożyska nie występują no chyba ze ktoś recznie wybije miski i wbije łożysko maszynowe prosze o zdjecie samego łożyska w pieście (bez osi) to wtedy uwierze
bartkos Napisano 17 Lipca 2011 Autor Napisano 17 Lipca 2011 W sumie takie zdjęcie rzeczywiście by się przydało
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.