damnbit Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Witam. Ostatnio na maratonie w Szydłowcu łańcuch zaczął mi przeskakiwać na przełożeniach 6 i 7. Dokonałem więc wymiany łańcucha i kasety. (HG40 i HG50) Rower dostał oczywiście kompletny serwis po błotnym maratonie, wiec wszystko zostało wyczysczone, nasmarowane i podokręcane. Jednak podczas jazdy łańcuch trzeszczy i chrobocze i na pedałach odczuwam jakby drżenie. Moje przypuszczenia 1. korba nie chce przyjąć nowego łańcucha - ze starym zestawem jeździła od nowości jakieś plus minus 1 600 km 2. nowe komponenty muszą się dotrzeć - jednak nigdy wcześniej tak nie miałem 3. być może krzywy hak przerzutki - dziś go zdejmowałem i wizualnie wygląda na prosty Jeżeli mieliście podobne doświadczenia, proszę o radę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdzislaw2 Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 Być może łańcuch nie chce współpracować z kasetą ze względu na to różne modele łańcucha i kasety (HG50 i HG40). Postaraj się aby zarówno łańcuch jak i kaseta miały ten sam model mianowicie HG50 lub oboje HG40. Nie mieszaj kasety HG40 z łańcuchem HG50 i odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 16 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2011 1. korba nie chce przyjąć nowego łańcucha - ze starym zestawem jeździła od nowości jakieś plus minus 1 600 km Myślę,że to może być przyczyną owego chrobotania.To znaczy jeśli łańcuch nie zeskakuje z zębów można przyjąć,że korba go przyjmuje,ale przy dużym zużyciu zębatek oczywiście ,że nie oplata ich należycie.Pewnie owe chrobotanie jest najgorsze gdy z przodu łańcuch jest na środkowej zębatce,która jest przeważnie nabardziej zużyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damnbit Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Być może to właśnie korba - ale co dalej... Czy napęd się "ułoży" czy konieczna będzie wymiana korby, ewentualnie zębatek? Jakby nie patrzeć przebieg korby nie jest duży (FC-M442, +- 1600 km). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProjeC19 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 1600 km to jest trochę zależy jaka to korba Ale szkoda tego łańcucha i tej kasety... korba je zniszczy, o ile powodem jest korba, ale ta myślę, że na 90% to korba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Głupoty gadacie z tą korbą. Po 1600km bez problemu przyjmie nowy łańcuch, po kilku tysiącach również nie powinno być jeszcze najmniejszego problemu z cichą pracą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ProjeC19 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 To chyba mało napędów widziałeś Może ze dwa takie napędy widziałem co przyjeły łańcuch przy takim przebiegu, choć tak jak pisałem zależy to od rodzaju korby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damnbit Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Korba to Shimano FC-M442. Czyli co, jeździć z nadzieją, że wreszcie się spasuje i przestanie trzeszczeć i zgrzytać??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damnbit Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Problem sam się rozwiązał po przejechaniu 50 km. Do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.