Skocz do zawartości

[stery] problem


szliri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoimi sterami, nie chodzą płynnie, dodatkowo gdy odwrócę rower do góry nogami to zdarzy się im zatrzeszczeć, bądź wydać inny niepokojący odgłos :confused: jak na razie próbowałem się do nich dostać zdjąłem mostek, górną pokrywkę sterów lecz wciąż nie mogę zdemontować widelca. W środku wydaje się być bardzo sucho z wierzchu widocznym był pomarańczowy smar. Czy coś jeszcze powinno trzymać widelec? Stery są najprawdopodobniej maszynowe ponieważ mają zintegrowaną główkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rurę niemal walnąłem ale bez skutku amor siedzi dalej w ramie :( jestem bezsilny,straciłem mnóstwo czasu i żadnych efektów nie ma, dodatkowo zauważyłem że rura od miejsca ramy w dół jest praktycznie cała w jakiejś rdzawej substancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Puknij mocno przez jakąś deskę lub młotkiem gumowym. Również miałem taki przypadek, dwa porządne walnięcia młotka rozwiązały sprawę. Szczególnie, że sam mówisz o jakimś rdzawym nalocie który pewnie skutecznie ze sobą zespolił te części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj udało mi się zdjąć z górnej części jeszcze sprężynkę i pierścień pod którym znajdowały się kulki, zastałem niestety istny syf kulki suche w zaschłym smarze. Niestety wciąż coś trzyma od dołu widelec :( pukałem młotkiem przez drewno dosyć mocno lecz bezskutecznie, macie jakieś sugestie jak można dostać się do dolnej części sterów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc z opisu to i tak będziesz musiał czyścić i smarować łożyska, więc ja bym spróbował to porządnie spsikać wd-40 lub innym specyfikiem odrdzewiająco-czyszczącym. I potem próbowałbym to wybić.

Jak możesz to wrzuć też jakieś zdjęcia. Ja przynajmniej chętnie bym na to zerknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery, bez względu na model i typ, mają konus który nabity jest na widelec (bieżnia dla łożyska kulkowego), potem jest łozysko dolne, miska (jeśli stery są klasyczne lub półzintegrowane), miska górna (to samo co wcześniej), łożysko górne, pierścien centrujący, pokrywa sterów.

To co może "trzymać" widelec w główce ramy to zaciśnięty na sterówce pierścien centrujący, na dole nie ma właściwie elementów stycznych na zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się :) szarpałem tak mocno amortyzator aż wyskoczył taki pierścień (nie jest kompletnie zakończony tylko w pewnym momencie jest przerwany nazwałem go sprężynką ponieważ jest sprężysty bardzie przypomina jakby drut). Wyszedł tylko z jednej strony był mocno przytwierdzony do łożyska(tego montowanego do rury sterowej), podważony śrubokrętem wyszedł po czym bez problemu wyszedł amor z ramy, kulki od rdzy aż się z zniekształciły reszta tak jak wyżej napisałem. Teraz pozostaje usunąć rdze, zamontować nowe kulki przesmarować i można skręcać ;) dzięki za podpowiedzi były dosyć pomocne :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...