Skocz do zawartości

[do 150zł] remont roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

planuje remont roweru, na którym miałaby jeździć 60kg kobieta z przeznaczeniem na drogi asfaltowe oraz na sporadyczne wycieczki do lasu.

potrzebuje:

2x opona, hamulce, klamki, lewą manetkę, łańcuch i jeśli to konieczne to także kasetę i korbę. łańcuch pękł a obecna kaseta jest 5-cio biegowa.

max 150 zł z przesyłkami ewentualnie trochę więcej.

interesuje mnie rozwiązanie budżetowe i jak najmniej awaryjne.

Napisano

Mam 2 opony, jedna jest semi slick a druga z grubym bierznikiem, drutowane, hamulce Alhonga, lewą manetkę Shimano z mikroindeksem, łańcuch jakiś stary zardzewiały, posiadam również dwa wolnobiegi MF-TZ21 jeden zużyty trochę, a drugi niedawno kupiony. Nie przyjmie chyba nowego łańcucha, ale lekko używany już tak. Chyba korby nie musisz wymieniać. Jakby co to mam taką, ale jest bardzo ciężka i żadna firmowa.

Opony - 20zł za obie

Hamulce - 15zł komplet przód i tył.

Lewa manetka - 20zł

Dwa wolnobiegi MF-TZ21 - 20zł

Korba - 7zł + druga strona (jeżeli będziesz chciał) za 7zł

Napisano

Ciężko będzie Ci się zmieścić w tej kwocie. Moja propozycja:

1.opony

http://allegro.pl/kenda-k831a-26x1-95-popularna-klasyka-uniwersalna-i1717339589.html

http://allegro.pl/opona-opony-slick-meghna-26-x-2-125-57-559-promo-i1720366424.html

2.hamulce

http://allegro.pl/hamulce-v-brake-komplet-na-2-kola-i1699497519.html

http://allegro.pl/hamulce-v-brake-komplet-caly-aluminiowy-gratis-i1708750894.html

 

3.łańcuch

http://allegro.pl/lancuch-accent-ac-601-wysylka-50-i1702426713.html

4.wolnobieg

http://allegro.pl/wolnobieg-6-biegow-shimano-mf-tz20-14-28-najtaniej-i1716584523.html

5.manetki

http://allegro.pl/manetki-shimano-touruney-sl-tx30-6-rzed-fv-od-ss-i1701784167.html

http://allegro.pl/manetki-shimano-sl-rs-35-linki-i1720257517.html

 

ok. 170zł z kosztami wysyłki

 

Założyłem, że masz piastę pod wolnobieg i pozwoliłem sobie dodać napęd 6-rzędowy bo na 5 rzędów będzie ciężko coś skompletować. Brałem pod uwagę nowe rzeczy. Można pokombinować z używanymi jeszcze.

Ale od początku:

Ad.1. Jedne są bardziej na asfalt, drugie górskie. najtańsze, jakie znalazłem na allegro. Kendy są przyzwoite i w miarę tanie. Te slicki bardziej budżetowe ale lżej się będzie na nich jeździć po asfalcie, a i w lekkim lasku powinny dać radę ze względu na szerokość. Założyłem, że masz średnicę koła 26 cali.

 

Ad.2

Nie wiem, jak się będą sprawować ale jest to komplet na cały rower i do tego v-braki, więc powinny być ok za te pieniądze.

 

Ad.3

Łańcuch accenta do napędów 6,7 rzędowych. Przyzwoita firma robiąca całkiem dobre rzeczy. Nie wiem czy nowy łańcuch przyjmie się na Twojej korbie. Ale wyboru wielkiego nie masz. Myślę, że trzeba spróbować.

 

Ad.4

5-rzędowe napędy są raczej już ciężko dostępne, więc myślę, że przejście na 6-rz. będzie dobrym pomysłem. Podejrzewam, że masz nakręcany wolnobieg, więc taki też proponuję. Należało by także sprawdzić stan piasty tylnej bo przy starszych wolnobiegach lubią być krzywe. Do tego nie będzie problemu z przystosowaniem się łańcucha bo jest nowy.

 

Ad.5

Komplet manetek (prawa+ lewa 6-rzędowa). Dodatkowo należy też wymienić linki i pancerze czego w kosztach nie uwzględniłem (jakieś 20zł). No i robocizna :icon_lol:

.

Podsumowanie:

Należy się upewnić jeszcze co do kompatybilności z Twoim starym rowerem bo nie podałeś jego specyfikacji.

Koszt przekroczył budżet głównie ze względu na dodatkowy koszt wysyłki. Wiadomo, każda rzecz od kogo innego :icon_confused:

Jest to tylko moje zestawienie w miarę najtańszych rzeczy, jakie znalazłem i które wydały mi się sensowne. Co do wytrzymałości to nie należy spodziewać się cudów. W końcu są to budżetowe rozwiązania. Ale rzeczy są nowe i mają swoją gwarancję, więc przy odrobinie dbałości o sprzęt powinny dobrze służyć.

 

Moja końcowa rada natomiast jest taka, żebyś spróbował kupić wszystkie rzeczy w jednym sklepie (internetowym lub stacjonarnym). Same rzeczy mogą być trochę droższe ale za to oszczędzisz na każdorazowej wysyłce.

Napisano

nie miałem dostępu do komputera w weekend dlatego dopiero teraz odpisuje. reputację mogę przyznać tylko jedną dziennie dlatego jutro dodam także beardman'owi któremu serdecznie dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. chciałbym zapytać czy zestaw wolnobiegu z łańcuchem byłby lepszym rozwiązaniem czy lepiej kupić osobno oraz jeśli te hamulce są noname jak będzie z ich skutecznością - wystarczą czy lepiej dołożyć i kupić avid'y sd3 z jakimiś klamkami?

Napisano

Wg mnie nie ma znaczenia czy kupisz zestaw: wolnobieg + łańcuch , czy osobno. Ważne, żebyś kupił łańcuch do napędu 6-rzędowego (jeśli na taki się zdecydujesz).

Czytałem opinie ludzi, że łańcuchy dedykowane do danej kasety czy wolnobiegu działają ze sobą lepiej niż różnych firm ( np. kaseta shimano z łańcuchem shimano, SRAM ze SRAM-em itp....). Ale ja szczerze mówiąc nie zauważyłem różnic w działaniu. Jeździłem na kombinacjach kaseta Shimano Alivio + łańcuch Shimano po czym zmieniłem łańcuch na Srama, a ostatnio jeździłem na kasecie SRAM + łańcuch Wipprermann connex i wszystko ze sobą działało dobrze.

 

Zgodnie z Twoją prośbą szukałem rozwiązania jak najtańszego (i w miarę sensownego). Na aukcjach podanych przeze mnie plusem jest to, ze masz cały komplet na oba koła. I tym się głównie kierowałem. Nie wiem, jak wygląda sprawa ich działania i żywotności bo ich nie używałem.

Sądząc po opisie (5-rzędowy napęd) wnioskuję, że masz starszy rower i podejrzewam, że były w nim hamulce typu Cantilever. Od tych hamulców nawet najtańsze V-braki będą lepsze.

Oczywiście jak najbardziej warto dołożyć i kupić firmowe. Aczkolwiek przy takiej opcji będziesz musiał kupić osobno klamki i hamulca bo rzadko który producent sprzedaje w zestawie.

Ja ze swej strony używałem zestaw: hamulce Tektro + jakieś klamki Cannondale i spisywały się bardzo dobrze. Avidy są też bardzo chwalone. Aczkolwiek to są już zestawy droższe.

Napisano

dzisiaj przechodziłem koło rowerowego i kupiłem schimano mmf-tz21 + accent ac-802. podobno ma wszystko być ok. właśnie sprawdzałem i to jest łańcuch do 8 rzędowego wolnobiegu zobaczymy czy będzie działało zaraz biorę się do pracy. zapłaciłem 65zł. za części wskazane przez beardmana na allegro z przesyłkami(nie ekonomicznymi) wyszłoby mi 64 więc nie jestem dużo w plecy ;) dzięki za wskazówki właśnie nimi się sugerowałem przy zakupie ;) reszte rzeczy chyba zamówię jeszcze muszę się zastanowić.

Napisano

Myślę, że będzie to działać. Zresztą niektóre sklepy internetowe podają w charakterystyce tego łańcucha, że współpracuje z kasetami 6,7,8 - rzędowymi.

O inne rzeczy też popytaj w sklepach. Czasami można utargować zniżkę, jak się więcej kupi w jednym miejscu.

 

Pozdrawiam

Napisano

niestety korba też do wymiany. łapie mi łańcuch. będę musiał z czegoś zrezygnować w takim razie. co polecacie? shimano truvativ?

Napisano

W jakim sensie "łapie" łańcuch? Podwija pod spód przy pedałowaniu? Na wszystkich trzech zębatkach z przodu tak się dzieje?

Zanim kupisz nową korbę można delikatnie okrągłym, drobnym pilnikiem spróbować podpiłować zęby.

 

Jeżeli masz korbę skręcaną to wystarczy kupić same zębatki. Jeżeli masz nitowaną to całą korbę.

Przy okazji musisz sprawdzić, jaki masz wkład suportu. Podejrzewam, że na kwadrat.

Bo w zależności od suportu taką korbę musisz kupić.

 

Pozdrawiam

Napisano

na jednej zębatce się podwija druga jest lekko krzywa i nie ma 2 zębów a trzecia jest krzywa na 1/3 obwodu. suport na kwadrat a korba nitowana.

Napisano

W takim razie nie bardzo da się coś z tym zrobić. Jedynie wymiana.

 

Tania opcja:

http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-mtb-48-38-28-czarny-wr21-i1722307421.html

http://allegro.pl/nowa-korba-gtix-3-rzedowa-tarcze-48-38-28-t-mtb-i1714887961.html

http://allegro.pl/korby-shimano-altus-fc-m311-imp-rowery-i1721424926.html

http://allegro.pl/mechanizm-korbowy-mtb-alu-42-34-24-srebrny-w00414-i1729063656.html

http://allegro.pl/nowa-sr-suntour-xct-v2-korba-42-32-22-biala-i1725359482.html

 

Aczkolwiek nie wiem, jak wygląda sprawa żywotności takich korb bo nigdy ich nie używałem.

Ze skręcanych korb najtańszą, jaką mogę polecić to alivio:

http://allegro.pl/czarna-korba-alivio-fc-m410-42-32-22-xtrabike-i1728450868.html

Mam taką w drugim rowerze od 2 lat i nic się z nią złego nie dzieje.

 

Ewentualnie acera:

http://allegro.pl/korba-shimano-acera-mod-fc-m361-42-32-22-xtrabike-i1720140844.html

 

Przed zakupem sprawdź stopniowanie starej korby (czyli ilość zębów na poszczególnych koronkach). Jeśli ma to być rower dla kobiety to proponuję stopniowanie górskie (42,32,22 i zbliżone).

Bo na trekingowych korbach (48,38,28) będzie się ciężej jeździć (ale szybciej).

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...