Skocz do zawartości

[hydrauliczne] SLX 2012 BR-M666


tomke1

Rekomendowane odpowiedzi

nie licz na to, z tego co czytam po internecie to są na obecną chwilę najlepsze hamulce (na równi z xtr oczywiscie) i od tego prawie niezniszczalne, cztaęm na jakimś amerykańskim forum że w jakiejś tam lokalnej grupce bikerów wszyscy mieli różne hamulce, różnych marek itp, potem ktoś kupił slx włąśnie, wszyscy spróbowali, i od tego czasu wszyscy mają slx :D lepiej nazbieraj na nowe, chociaż w sumie możesz pilnowac allegro, moze coś się trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem, to jest inny zacisk (starszy model klocków, ice tech nie pasują) nie ma tych ceramicznych tłoczków, klamka praktycznie ta sama, może troszkę gorsze będą, ale za 200zł za hamulce to raczej super

 

- przy długotrwałym katowaniu na stromych zjazdach mogę się przegrzewać

+lepsza dostępność klocków

*nie wiem jak z siłą

 

jak chcesz to ci wyśle test m596 z bikeboardu

Edytowane przez Cox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze wcześniejsze wersje hamulców tarczowych Shimano (tak z okolic roku 2004) miały łby śrub przewiercone prostopadle do osi śrub, żeby tam przełożyć specjalny drut uniemożliwiający odkręcenie się obu śrub. Moim zdaniem to takie rozwiązanie dla amerykanów (tak jak któryś rodzaj gniazda w komputerach wymyślili ponoć po to, żeby amerykańce się nie poraziły prądem podczas wymiany sprzętu w kompie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plastikowy pierdzielnik jest tak potrzebny jak łysemu grzebień :)

Przez 12 lat używania tarczówek raz odkręciła mi się śruba od zacisku - bo jej nie dokręciłem przy serwisowaniu hebla :)

 

To samo z blaszkami pod trójkątne łby śrub, również patent siemano.

W pracy często grzebię przy hamulcach i nie pamiętam by w rowerze klienta śruby mocujące zacisk do adaptera czy adapter do ramy były luźne.

 

U siebie używam śrub z klejem, bez kleju, stalowe i tytanowe i wg mnie szitmanowski wynalazek można spokojnie zostawić w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie nie jest bezsensowne, ma uzasadnienie, jest proste ale tak czy inaczej moim zdaniem zbyteczne. Zarówno blaszki pod śruby tarczy jak i plastikowe obejmy zaleca tylko szitmano - gdyby luzownanie się śrub było takim problemem to z pewnością cała reszta producentów hamulców też wprowadziłaby jakiś dodatek do swoich produktów.

Już samo stosowanie kleju do śrub jest moim zdaniem wystarczające, niektóre śruby ciężko wkręcić i wykręcić a tym bardziej nie wyobrażam sobie by miały się same poluzować.

 

Ciekawe czy w motocyklach stosuje się jakieś specjalne dodatkowe zabezpieczenia oprócz śrub. Siły są przecież znacznie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dzwonienie znalazłem patent jak niżej, powinien sprawdzić się również w slx, osobiście nie testowałem.

 

Jak na razie spełnia swoją rolę, tylko nie wiem czy się gumki nie przepalą na jakimś zjeździe

 

Edit: niestety ten patent się nie sprawdzi z tego powodu że gumka wypycha klocki o około 0,5mm od osi koła w stosunku do ich pierwotnego położenia bez gumki, co jak wiadomo spowoduje nierównomierne zużycie klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie moge polecić M675,to bardzo mocny hamulec (bardzo,bardzo) przy mojej wadze z rowerem około 70kg,ma dobrą modulacje. Jeżdżę na oryginalnych klockach żywicznych i siły mu nie brakuje,co prawda hamuje na tarczy 203mm więc to też robi swoje.Jak za tą cene to bardzo polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie. Także planuję zakup m666. Posiadam tarczę przód Magura 180mm a tył Tektro 160mm. Tarcze mogą zostać? Przy wadze roweru 12kg i jeźdźcu 56 kg żywiczne wystarczą? Śmigam po Beskidzie śląskim i małym.

Edytowane przez tomiz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...