Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 do tego co pisałem. żeby się same śruby od adapterów nie odkręcały, przy PM nie ma ten element chyba zastosowania bo tam pod innym kątem siły działają w stosunku do śruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 A przypadkiem ktoś planuje sprzedawać swoje używane 666 lub 675? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 nie licz na to, z tego co czytam po internecie to są na obecną chwilę najlepsze hamulce (na równi z xtr oczywiscie) i od tego prawie niezniszczalne, cztaęm na jakimś amerykańskim forum że w jakiejś tam lokalnej grupce bikerów wszyscy mieli różne hamulce, różnych marek itp, potem ktoś kupił slx włąśnie, wszyscy spróbowali, i od tego czasu wszyscy mają slx lepiej nazbieraj na nowe, chociaż w sumie możesz pilnowac allegro, moze coś się trafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Cox, jak się uda to nazbieram, a jak nie to będę musiał się zadowolić M596. Dużo stracę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) z tego co wiem, to jest inny zacisk (starszy model klocków, ice tech nie pasują) nie ma tych ceramicznych tłoczków, klamka praktycznie ta sama, może troszkę gorsze będą, ale za 200zł za hamulce to raczej super - przy długotrwałym katowaniu na stromych zjazdach mogę się przegrzewać +lepsza dostępność klocków *nie wiem jak z siłą jak chcesz to ci wyśle test m596 z bikeboardu Edytowane 28 Stycznia 2013 przez Cox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 A jeszcze wcześniejsze wersje hamulców tarczowych Shimano (tak z okolic roku 2004) miały łby śrub przewiercone prostopadle do osi śrub, żeby tam przełożyć specjalny drut uniemożliwiający odkręcenie się obu śrub. Moim zdaniem to takie rozwiązanie dla amerykanów (tak jak któryś rodzaj gniazda w komputerach wymyślili ponoć po to, żeby amerykańce się nie poraziły prądem podczas wymiany sprzętu w kompie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 (edytowane) Mam takie śruby w adapterze do tylnego hamulca Wbrew pozorom nie jest to głupie rozwiązanie, często się je spotyka w przemyśle samolotowym :] Edytowane 28 Stycznia 2013 przez OrzelPiotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 a to się daje zwykły drucik czy z hamulcami shimano dodaje jakiś super ekstra japoński ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Dostałem oryginalny drucik :] Wygląda na zwykły ale jak znam Shimano to na pewno ten drucik jest co najmniej atestowany :] Nic więcej nie mogę napisać - bo nigdy nie został założony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typek99 Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 tu na zdjęciu jest nie wiem czy przy Post mount też trzeba, ale lepiej założę Przy moim m675 przednim na PM nie ma takiego czegoś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Bo to do PM nie jest potrzebne, tam nie ma możliwości samoczynnego odkręcenia się śruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michustudio Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 A przypadkiem ktoś planuje sprzedawać swoje używane 666 lub 675? Witam Mam na sprzedaż komplet 666 z tarczami 180 i 160 , przebieg kompletu jakieś 500 km stan idealny,kupiłem razem z tym rowerkiem w październiku 2012 http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2012/archive/superfly_100_al_elite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Ten plastikowy pierdzielnik jest tak potrzebny jak łysemu grzebień Przez 12 lat używania tarczówek raz odkręciła mi się śruba od zacisku - bo jej nie dokręciłem przy serwisowaniu hebla To samo z blaszkami pod trójkątne łby śrub, również patent siemano. W pracy często grzebię przy hamulcach i nie pamiętam by w rowerze klienta śruby mocujące zacisk do adaptera czy adapter do ramy były luźne. U siebie używam śrub z klejem, bez kleju, stalowe i tytanowe i wg mnie szitmanowski wynalazek można spokojnie zostawić w domu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 I właśnie większość osób tak robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 To rozwiązanie nie jest bezsensowne, ma uzasadnienie, jest proste ale tak czy inaczej moim zdaniem zbyteczne. Zarówno blaszki pod śruby tarczy jak i plastikowe obejmy zaleca tylko szitmano - gdyby luzownanie się śrub było takim problemem to z pewnością cała reszta producentów hamulców też wprowadziłaby jakiś dodatek do swoich produktów. Już samo stosowanie kleju do śrub jest moim zdaniem wystarczające, niektóre śruby ciężko wkręcić i wykręcić a tym bardziej nie wyobrażam sobie by miały się same poluzować. Ciekawe czy w motocyklach stosuje się jakieś specjalne dodatkowe zabezpieczenia oprócz śrub. Siły są przecież znacznie większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brooce Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Mi się dość często luzują śruby do adaptera - kilka razy do roku muszę je dokręcić. Mowa o tylnym mocowaniu IS, adapter i śruby Hayesa. Klej do gwintów? Oryginalnego pewnie niewiele zostało po tylu latach, własnego nie posiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Na dzwonienie znalazłem patent jak niżej, powinien sprawdzić się również w slx, osobiście nie testowałem. Jak na razie spełnia swoją rolę, tylko nie wiem czy się gumki nie przepalą na jakimś zjeździe Edit: niestety ten patent się nie sprawdzi z tego powodu że gumka wypycha klocki o około 0,5mm od osi koła w stosunku do ich pierwotnego położenia bez gumki, co jak wiadomo spowoduje nierównomierne zużycie klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
typek99 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Ja od siebie moge polecić M675,to bardzo mocny hamulec (bardzo,bardzo) przy mojej wadze z rowerem około 70kg,ma dobrą modulacje. Jeżdżę na oryginalnych klockach żywicznych i siły mu nie brakuje,co prawda hamuje na tarczy 203mm więc to też robi swoje.Jak za tą cene to bardzo polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 70 Kg z rowerem i 203 mm tarcza - przy tej wadze to i 160 mm dało by radę. ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 na metalikach i tarczach 160, moja waga 76, rower 10,5, dorga hamowania na asfalcie z 30km/h do 0, to 7 m, więc w teście bB nic nie przekłamali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 No i spuchła klamka od przedniego... O dziwo tylny pracuje normalnie. Wezmę hamulec do domu, żeby się ogrzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Bo nie muszą spuchnąć w takim samym stopniu. W moich 445 zbuntował się przód, tył działał bardziej normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 (edytowane) Witajcie. Także planuję zakup m666. Posiadam tarczę przód Magura 180mm a tył Tektro 160mm. Tarcze mogą zostać? Przy wadze roweru 12kg i jeźdźcu 56 kg żywiczne wystarczą? Śmigam po Beskidzie śląskim i małym. Edytowane 14 Lutego 2013 przez tomiz1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 bież mataliczne, tym bardziej w beskid i inne góry, żywiczne szybko się zużyją w takich warunkach, a co gorsza mogą słabnąć po przegrzaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomiz1 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 A jak z tarczami. Te meagury i Tektro mogą zostać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi