Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

do tego co pisałem. żeby się same śruby od adapterów nie odkręcały, przy PM nie ma ten element chyba zastosowania bo tam pod innym kątem siły działają w stosunku do śruby

Napisano

nie licz na to, z tego co czytam po internecie to są na obecną chwilę najlepsze hamulce (na równi z xtr oczywiscie) i od tego prawie niezniszczalne, cztaęm na jakimś amerykańskim forum że w jakiejś tam lokalnej grupce bikerów wszyscy mieli różne hamulce, różnych marek itp, potem ktoś kupił slx włąśnie, wszyscy spróbowali, i od tego czasu wszyscy mają slx :D lepiej nazbieraj na nowe, chociaż w sumie możesz pilnowac allegro, moze coś się trafi

Napisano (edytowane)

z tego co wiem, to jest inny zacisk (starszy model klocków, ice tech nie pasują) nie ma tych ceramicznych tłoczków, klamka praktycznie ta sama, może troszkę gorsze będą, ale za 200zł za hamulce to raczej super

 

- przy długotrwałym katowaniu na stromych zjazdach mogę się przegrzewać

+lepsza dostępność klocków

*nie wiem jak z siłą

 

jak chcesz to ci wyśle test m596 z bikeboardu

Edytowane przez Cox
Napisano

A jeszcze wcześniejsze wersje hamulców tarczowych Shimano (tak z okolic roku 2004) miały łby śrub przewiercone prostopadle do osi śrub, żeby tam przełożyć specjalny drut uniemożliwiający odkręcenie się obu śrub. Moim zdaniem to takie rozwiązanie dla amerykanów (tak jak któryś rodzaj gniazda w komputerach wymyślili ponoć po to, żeby amerykańce się nie poraziły prądem podczas wymiany sprzętu w kompie).

Napisano (edytowane)

Mam takie śruby w adapterze do tylnego hamulca

 

SM-MA90-R180PS.jpg

Wbrew pozorom nie jest to głupie rozwiązanie, często się je spotyka w przemyśle samolotowym :]

Edytowane przez OrzelPiotr
Napisano

Dostałem oryginalny drucik :]

Wygląda na zwykły ale jak znam Shimano to na pewno ten drucik jest co najmniej atestowany :]

 

Nic więcej nie mogę napisać - bo nigdy nie został założony.

Napisano

tu na zdjęciu jest

2cfqu00.jpg

 

nie wiem czy przy Post mount też trzeba, ale lepiej założę

 

Przy moim m675 przednim na PM nie ma takiego czegoś

Napisano

Ten plastikowy pierdzielnik jest tak potrzebny jak łysemu grzebień :)

Przez 12 lat używania tarczówek raz odkręciła mi się śruba od zacisku - bo jej nie dokręciłem przy serwisowaniu hebla :)

 

To samo z blaszkami pod trójkątne łby śrub, również patent siemano.

W pracy często grzebię przy hamulcach i nie pamiętam by w rowerze klienta śruby mocujące zacisk do adaptera czy adapter do ramy były luźne.

 

U siebie używam śrub z klejem, bez kleju, stalowe i tytanowe i wg mnie szitmanowski wynalazek można spokojnie zostawić w domu.

Napisano

To rozwiązanie nie jest bezsensowne, ma uzasadnienie, jest proste ale tak czy inaczej moim zdaniem zbyteczne. Zarówno blaszki pod śruby tarczy jak i plastikowe obejmy zaleca tylko szitmano - gdyby luzownanie się śrub było takim problemem to z pewnością cała reszta producentów hamulców też wprowadziłaby jakiś dodatek do swoich produktów.

Już samo stosowanie kleju do śrub jest moim zdaniem wystarczające, niektóre śruby ciężko wkręcić i wykręcić a tym bardziej nie wyobrażam sobie by miały się same poluzować.

 

Ciekawe czy w motocyklach stosuje się jakieś specjalne dodatkowe zabezpieczenia oprócz śrub. Siły są przecież znacznie większe.

Napisano

Mi się dość często luzują śruby do adaptera - kilka razy do roku muszę je dokręcić. Mowa o tylnym mocowaniu IS, adapter i śruby Hayesa. Klej do gwintów? Oryginalnego pewnie niewiele zostało po tylu latach, własnego nie posiadam.

Napisano

Na dzwonienie znalazłem patent jak niżej, powinien sprawdzić się również w slx, osobiście nie testowałem.

 

Jak na razie spełnia swoją rolę, tylko nie wiem czy się gumki nie przepalą na jakimś zjeździe

 

Edit: niestety ten patent się nie sprawdzi z tego powodu że gumka wypycha klocki o około 0,5mm od osi koła w stosunku do ich pierwotnego położenia bez gumki, co jak wiadomo spowoduje nierównomierne zużycie klocków

Napisano

Ja od siebie moge polecić M675,to bardzo mocny hamulec (bardzo,bardzo) przy mojej wadze z rowerem około 70kg,ma dobrą modulacje. Jeżdżę na oryginalnych klockach żywicznych i siły mu nie brakuje,co prawda hamuje na tarczy 203mm więc to też robi swoje.Jak za tą cene to bardzo polecam

Napisano

na metalikach i tarczach 160, moja waga 76, rower 10,5, dorga hamowania na asfalcie z 30km/h do 0, to 7 m, więc w teście bB nic nie przekłamali

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Witajcie. Także planuję zakup m666. Posiadam tarczę przód Magura 180mm a tył Tektro 160mm. Tarcze mogą zostać? Przy wadze roweru 12kg i jeźdźcu 56 kg żywiczne wystarczą? Śmigam po Beskidzie śląskim i małym.

Edytowane przez tomiz1
Napisano

bież mataliczne, tym bardziej w beskid i inne góry, żywiczne szybko się zużyją w takich warunkach, a co gorsza mogą słabnąć po przegrzaniu

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...