Mod Team IvanMTB Napisano 5 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 5 Stycznia 2013 Kłaniam, Z moimi preferencjami zazębia sie wypas hamowania a na jakim nośniku bedzie medium hamujace to juz mnie gila. Z drugiej strony to naprawdę trzeba być sfisiowanym na punkcie wagi aby szukać oszczędności w takich miejscach jak tylne płytki klocków hamulcowych :laugh: :laugh: Szacunek... I.
Cox Napisano 5 Stycznia 2013 Napisano 5 Stycznia 2013 warto dopłacić 100zł do wersji z klockami metalicznymi ?
Brooce Napisano 6 Stycznia 2013 Napisano 6 Stycznia 2013 Chyba wszystkie heble shimano mają fabrycznie klocki żywiczne, takowe występują w wersji z radiatorami i bez. Nawet jeśli w opisie hamulca jest napisane: "Metaliczne okładziny Ice Tech" ?
Cox Napisano 6 Stycznia 2013 Napisano 6 Stycznia 2013 nie, trzeba czytać w opisie jakie są klocki, z tego co wiem to są żywiczne metaliczne metaliczne z radiatorem
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 7 Stycznia 2013 warto dopłacić 100zł do wersji z klockami metalicznymi ? A nie taniej wyjdzie kupić z żywicznymi i dokupić jakiś metaliczne klocki? Szacunek... I.
Cox Napisano 7 Stycznia 2013 Napisano 7 Stycznia 2013 (edytowane) chyba nie, bo te metaliki shimano kosztują po 90 zł sztuka Edytowane 7 Stycznia 2013 przez Cox
Mod Team IvanMTB Napisano 9 Stycznia 2013 Mod Team Napisano 9 Stycznia 2013 Kłaniam, Napisałem "jakieś" metaliki. Po jaką jasna choinkę przepłacać za Szitmano? Szacunek... I.
adriansocho Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 A ja się zastanawiam: w wyniku pewnych operacji własnościowych stałem się właścicielem dwóch zacisków hamulcowych XT BR-775, i trza by do nich zakupić klamki. Myślałem o tychże SLX (lub modelu BL-M665), bo a) ładniejszy tańszy. Wiem, że "hydraulicznie" da radę, a czy są może jakieś inne przeciwwskazania?
tobo Napisano 9 Stycznia 2013 Napisano 9 Stycznia 2013 Przeciwskazaniem są te zaciski Jeśli masz mało szczęścia to trafisz na sztuki wybitnie podatne na skoki temperatury i spuchną ci jak moje, w plus 10 stopniach Zapnij je - jeśli się zdecydujesz - w przewody bh90 co zredukuje miękkość klamek.
adriansocho Napisano 10 Stycznia 2013 Napisano 10 Stycznia 2013 Słyszałem o tym puchnięciu klamek, ale czy zaciski SLX są na to odporne?
Cox Napisano 11 Stycznia 2013 Napisano 11 Stycznia 2013 zakupiłem br-m675, jak przyjda to zrobie teściik przy ujemnych temperaturach
kraszak Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 Ostatnio jeździłem na moich SLX m675 przy -7 stopniach. Nic się nie działo hamowały tak samo jak przy plusowej temperaturze.
Cox Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 Super, chciałem właśnie zadać takie pytanie dzisiaj czy coś nie tak przy minusie, ale jak nic się nie dziej to dobrze
tobo Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 MIałem 486 w zeszłym i 445 w tym roku w zimówce. Oba niskie modele jednak 486 praktycznie nie reagował na niskie temperatury, w których obecne 445 są mocno upierdliwe. Mimo kompletnie suchych i bezśnieżnych warunków wyją naj nawiedzone, gdybam że to wina sztywnych uszczelek i innego tłoczka niż w 486. Do tego przedni 445 po spuchnięciu przy temperaturze minus 9 nie wrócił do normalnego zachowania w temperaturze pokojowej. Skok klamki zrobił się odrobinę większy ale tak czy inaczej hamulec działa kiepsko. Zamieniłem w nim uszczelki i tłoczki wyjęte z innego zacisku 486. Mam nadzieję że nowe shimano z rodziny slx/xt/xtr mają lepszy materiał poszczególnych części.
Cox Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 przy takiejj jeździe zimą, powiedzmy przy - 7, to może się coś nieodwracalnego stać z hamulcami shimano? w sensie uszczelek i płynu
MokryxD Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 Mogą się uszkodzić uszczelki i wtedy czeka ich wymiana.
tobo Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 przy takiejj jeździe zimą, powiedzmy przy - 7, to może się coś nieodwracalnego stać z hamulcami shimano? w sensie uszczelek i płynu Może, taki problem mam. Tył 445 na plusie działa znowu normalnie, klamka ma normalny skok, natomiast nawet w temperaturze pokojowej przedni już się nie obudził. Zacisk rozebrałem, uszczelki oglądałem i wydają się wizualnie i w dotyku takie same. Po zamianie tłoczków i uszczelek na takie, które były w zacisku 486 hamulec działa tak jak działał. Wychodzę więc z założenia że niska temperatura uszkodziła uszczelki.
tobo Napisano 13 Stycznia 2013 Napisano 13 Stycznia 2013 NIe działają bo są w chinolu, którym nie jeżdżę. Ogolnie to wiele jest informacji o puchnących shimano ale taki problem jak u mnie to raczej się nie pojawia. Poza tym to problem z modelem 445 a nie te z nowych serii. O nich opinie są pozytywne.
Cox Napisano 16 Stycznia 2013 Napisano 16 Stycznia 2013 Kiedyś rzuciło mi się w oczy takie stwierdzenie, chyba nie nie na tym forum że jak w slx masz zaślepiony otwór free stroke, czyli regulacje tzw wolnego tłoka to ponoć można tam wkręcić pasującą śrubkę i będzie to działało tak jak w xt, prawda to ?
OrzelPiotr Napisano 17 Stycznia 2013 Napisano 17 Stycznia 2013 Jest w tym ziarneko prawdy bo w XT freestroke praktycznie nie działa (nie zauważam różnicy) - przynajmniej u mnie :] A tak w kwestii formalnej, to pod tą śrubka w XT jest jeszcze trójkątna plastikowa podkładka.
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Dzisiaj dopiero znalazłem w pudle od hamulców takie 4 jakby pierścienie, plastikowe, czarne , w 1 miejscu rozdzielone z takimi ząbkami w środku, w instrukcji przeczytałem że to są takie blokadki żeby się śruby w adapterach nie odkręcały Trzeba z tym jeździć ?
OrzelPiotr Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Skoro ktoś to wymyślił to pewnie coś w tym jest. Ja mam założone... albo miałem - zaczęło mi właśnie coś świtać, że ostatnio grzebałem w hamulcach i zostały jakieś części.
Cox Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 tu na zdjęciu jest nie wiem czy przy Post mount też trzeba, ale lepiej założę
MokryxD Napisano 28 Stycznia 2013 Napisano 28 Stycznia 2013 Jak dowiecie się do czego ten element to podzielcie się info.
Rekomendowane odpowiedzi