krisaz Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Witam! Mam możliwość kupienia tegorocznego Neosa w cenie 2 050 zł. Czy w tej cenie jest to dobry wybór czy lepiej poszukać czegoś innego? Potrzebuję roweru typu cross, głównie na asfalt. Wzrost 185 cm, waga ok. 80 kg. Z góry dzięki za pomoc Oto specyfikacja Kellysa: ama KELLYS Crossforce Lite 3ple butted SCG (Sport Cross Geometry) rozmiary ram 432mm (17")/ 483mm (19")/ 533mm (21") widelec SR SUNTOUR NEX4610-V3-HLO, 75mm, coil/ Speed Lock stery KLS Expert integrated suport SHIMANO cartridge (113mm) korby SHIMANO Alivio (11) M430 (44x32x22) manetki SHIMANO Alivio (11) ST-M430 Rapidfire Plus przerzutka przód SHIMANO Alivio (11) M431 (31.8mm) przerzutka tył SHIMANO Alivio (11) M430 ilość biegów 27 kaseta SHIMANO (11) CS-HG30-9 (11-32) łańcuch KMC Z99 (110 links) hamulce TEKTRO dżwignie hamulcowe SHIMANO Alivio (11) ST-M430 Rapidfire Plus linki hamulcowe JAGWIRE stainless piasty alloy/ SHIMANO RM30 (32 holes) szprychy stainless steel obręcze KELLYS Draft 622x19 (32 holes/ eyelets) opony SCHWALBE CX Comp - Puncture Protection 700x38C ReflectiveLine wspornik kierownicy KLS Cross - adjustable (diam 28.6mm/ bar bore 25.4mm) kierownica KLS Rise CrossBar (25.4mm) chwyty KELLYS Exbone 2Density rogi KLS Cross sztyca KLS Expert (diam 27.2mm) siodło KELLYS Cognithor CrMo pedały VP NonSlip - plastic akcesoria CAT EYE reflectors-odblaski , dzwonek waga kg 13,40 (483mm)
piotrek87 Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Neos jest spoko, ale roweru z 2011 nnieoplaca sie kupowac. Lepiej poszukac starszego. 2 miesiące temu za 2500 mozna bylo dostac kellysa masha. Pare klas wyzej niz neos, a w twoim przedziale cenowym. Spojrz na te: http://allegro.pl/merida-crossway-tfs-700-v-2010-od-merluk-i1701192066.html http://allegro.pl/nowy-rower-author-airline-gratis-wysylka-new-2010-i1673859814.html http://allegro.pl/cube-curve-dhl-super-cena-2010-i1708333300.html lub poszukaj innego z 2010 roku. Jak chcesz kellysa to poszukaj Exquisite lub definite
krisaz Napisano 16 Lipca 2011 Autor Napisano 16 Lipca 2011 A co byście powiedzieli na ten rower: http://www.aktywnelato.pl/lato/?dzial=sprzet&co=kolekcje_rowery&id_grupy=400&id_modelu=1732 Dodam, że szukam roweru bardziej rekreacyjnego niż na jakieś duże tury, maksymalne dzienne dystanse w okolicach 100 km. A co do Kellysa Neosa 2011 (nie ukrywam że podoba ma si się wizualnie) to można go dostać w tej chwili za 1 800 zł. Czy w tej cenie, biorąc pod uwagę moje oczekiwania rower ten warto brać pod uwagę?
piotrek87 Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 Neos jest lepszy od tej Meridy. Za 1800 to juz jest wart uwagi, powinieneś być zadowolony. Ale z drugiej strony Neos nie jest jakoś szczególnie lepszy od Krossa Crow Preria http://allegro.pl/kross-crow-preria-hydr-hamulce-gratis-kask-i1705823908.html ktorego mozesz miec za 1400. Jeżeli odpowiada Ci wizualnie to jest wart uwagi. Najlepsza byłaby przymiarka ale wiadomo nie jest to takiej latwe..
krisaz Napisano 16 Lipca 2011 Autor Napisano 16 Lipca 2011 Podoba mi się też Cube Curve 2010 który zaproponowałeś. Tylko musiałbym go kupić w ciemno, bo nie mam za bardzo możliwości przymiarki. Także myślę że wybór ograniczę do tych dwóch rowerów. Do Neosa już się przymierzałem i przy wzroście 185 cm rama 21" była ok, czy z Cube będzie podobnie?
piotrek87 Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 Cięzko powiedzieć bez przymiarki, ale porownujac geometrie http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=24624&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=274 i http://www.cube.eu/en/tour/country-lite-series/curve-grey-silver-print/ mozna stwierdzic ze gorna rura w Cube 20 jest troche krotsza od Kellysa, a w Cube 22 troche dluzsza;) Kellys Clif - http://www.bazarek.pl/produkt/1951211/rower-kellys-clif-2010-wyprzedaz.html lepszy od Neosa i mocno przeceniony ale nie wiem czy jeszcze dostepny, ja bym zadzwonil do nich i ponegocjowal w razie czego
krisaz Napisano 18 Lipca 2011 Autor Napisano 18 Lipca 2011 Cięzko powiedzieć bez przymiarki, ale porownujac geometrie http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=24624&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=269&subcat_id=274 i http://www.cube.eu/en/tour/country-lite-series/curve-grey-silver-print/ mozna stwierdzic ze gorna rura w Cube 20 jest troche krotsza od Kellysa, a w Cube 22 troche dluzsza;) Kellys Clif - http://www.bazarek.pl/produkt/1951211/rower-kellys-clif-2010-wyprzedaz.html lepszy od Neosa i mocno przeceniony ale nie wiem czy jeszcze dostepny, ja bym zadzwonil do nich i ponegocjowal w razie czego Niestety w przypadku Clifa nie ma juz mojego rozmiaru, podobnie jak Cube Curve. W związku z tym na placu boju pozostają 4 rowery (ze sporym rozrzutem cenowym: 1. Kellys Neos 2011 2. Ghost 1800 http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Ghost-Cross-1800-Man-black-i-2011/407 3. Centurion Cross Line 500 http://www.centurion.de/pl_pl/bikes/2011/70/Cross+%26+Trekking+/Cross+Line+500+_+-Lady 4. Cube Nature 2011 http://www.rowery-cube.pl/?Rower_Cube_Nature,10700 Ten rower wizualnie podoba mi się najbardziej, tylko pytanie czy na moją jazdę nie będzie to trochę przerost formy nad treścią? Tak jak pisałem rower na odcinki dzienne do 100 km, tylko sporadycznie dłuższe, raz do roku jakaś tygodniowa wyprawa z sakwami. Mam nadzieję, że ktoś pomoże znaleźć jakieś sensowne rozwiązanie bo ja już sam nie wiem co wybrać
piotrek87 Napisano 18 Lipca 2011 Napisano 18 Lipca 2011 Ghost odpada. Centurion nie ma za ciekawego amorka. Cube jest naprawde fajny, dobry osprzet, malowanie tez mi sie podoba ale to mniej istotne. Ciekawe jaka cene bys wynegocjowal. Takze wybor nalezy do Ciebie ile chcesz wydac na rower;) Mysle ze z jednego i drugiego bylbys zadowolony
krisaz Napisano 19 Lipca 2011 Autor Napisano 19 Lipca 2011 Ghost odpada. Centurion nie ma za ciekawego amorka. Cube jest naprawde fajny, dobry osprzet, malowanie tez mi sie podoba ale to mniej istotne. Ciekawe jaka cene bys wynegocjowal. Takze wybor nalezy do Ciebie ile chcesz wydac na rower;) Mysle ze z jednego i drugiego bylbys zadowolony Więc sprawa wygląda tak: aktualnie Kellysa dostałbym za 1 800, a Cube 2 850. Wiem, że to rowery z dwóch różnych półek i jestem skłonny dołożyć i kupić Cube, tylko pytanie czy to ma sens? Jak myślisz czy różnica w jeździe na poszczególnych rowerach będzie znaczna?
piotrek87 Napisano 19 Lipca 2011 Napisano 19 Lipca 2011 To jest bardzo ciężkie pytanie wszystko zalezy od oczekiwan i sposobu jazdy;) Nie da sie ukryc ze Cube jest na lepszym osprzecie, ale czy odczulbys to w czasie jazdy to inna kwestia. Osprzet NEOSA jest odpowiedni do jazdy amatorskiej a wiadomo ze na Crossie w maratonie startowac nie bedziesz. Przy dosc sporych trasach o jakich mowiles na pewno najwazniejszai najbardziej oczuwalna by byla dla Ciebie pozycja na rowerze, ktora wynika z jego geometrii. Skupilbym sie na tym, żeby własnie znalezć rower jak najbardziej wygodny. Neos ma regulowany mostek, ktorym ta pozycje mozesz sobie doszlifować. Dla mnie na plus w Neosie jest rownież korba 44z. Wiekszosc Crossow ma 48 i jak dla mnie (chociaz to bardzo indywidualna kwestia) jest ona nieprzydatna. Zdecydowanie wole 44 co zapewnia wieksza plynnosc zmiany biegow (mniejsze skoki). Podsumowując (biorac tez pod uwage twoj poczatkowy budzet) mysle ze bylbys zadowolony z Neosa a ten 1000 moglbys przeznaczyc na ulepszenie roweru w przyszlosci jezeli czulbys ze tego wymaga. Miedzy neosem a cubem jest jeszcze np bardzo fajny Author o ktorym pisalem Ci wczesniej http://allegro.pl/nowy-rower-author-airline-gratis-wysylka-new-2010-i1724086771.html ale skoro nie brales go pod uwage to pewnie nie pasuje Ci wizualnie (na zywo wyglada ciut lepiej;)
krisaz Napisano 20 Lipca 2011 Autor Napisano 20 Lipca 2011 I znowu się trochę namieszało. Byłem przymierzyć się jeszcze do tego Cube, ale niestety sklep dysponował tylko rozmiarem 54 i nie wiem czy nie był trochę za dużo, ale żeby to stwierdzić musiałbym się przymierzyć do 50. Jednak sprzedawca w sklepie odradzał mi ten model, twierdząc że jest to rower bardziej w teren, a na szosę i jakieś lekkie lasy i szutry zaproponował coś takiego: http://www.rowery-cube.pl/?Rower_Cube_SL_Cross_Comp,10952 Rower jest bez amortyzatora (zdaniem sprzedawcy i tak bym go nie wykorzystał), za to na plus przemawia jego waga... I co Ty na to Piotrek?
Rulez Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 Nie każdy lubi jak go kierownica tłucze po rękach, cienkie opony słabo amortyzują, żeby to był chociaż widelec karbonowy.
krisaz Napisano 20 Lipca 2011 Autor Napisano 20 Lipca 2011 Nie każdy lubi jak go kierownica tłucze po rękach, cienkie opony słabo amortyzują, żeby to był chociaż widelec karbonowy. A co powiesz na temat Cube Nature, rzeczywiście nie nadaje się na szosę?
piotrek87 Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 I znowu się trochę namieszało. Byłem przymierzyć się jeszcze do tego Cube, ale niestety sklep dysponował tylko rozmiarem 54 i nie wiem czy nie był trochę za dużo, ale żeby to stwierdzić musiałbym się przymierzyć do 50. Jednak sprzedawca w sklepie odradzał mi ten model, twierdząc że jest to rower bardziej w teren, a na szosę i jakieś lekkie lasy i szutry zaproponował coś takiego: http://www.rowery-cube.pl/?Rower_Cube_SL_Cross_Comp,10952 Rower jest bez amortyzatora (zdaniem sprzedawcy i tak bym go nie wykorzystał), za to na plus przemawia jego waga... I co Ty na to Piotrek? Totalna glupota. Sprzedawca jak to sprzedawca nastawiony na sprzedaz. Roweru bez amortyzatora nie polecam Ci, chyba że byś jezdzil po trasach rownych jak niemieckie autostrady. Wtedy rzeczywiscie;) Inaczej amortyzator jak dla mnie to niezbeda rzecz biorac pod uwage stan polskich drog nie wspominajac juz o jezdzie po miescie czy nawet najlzejszym terenie! Poza tym amortyzator ma blokade skoku wiec jadac po plaskim i i rownym terenie mozesz go zablokowac.
krisaz Napisano 21 Lipca 2011 Autor Napisano 21 Lipca 2011 A jak się ma w stosunku do rzeczywistości opinia, że Cube Nature nie nadaje się jako rower z przeznaczniem głównie szosowym. Bo tego już zupełnie nie rozumiem, pwoiem szczerze że po wizycie w tym sklepie wiem mniej niż wiedziałem wcześniej...
piotrek87 Napisano 21 Lipca 2011 Napisano 21 Lipca 2011 Nie jest to rower szosowy to się zgodzę, ale wszystkie Crossy z założenia mają służyć jezdzie głownie po asfalcie, po ubitych sciezkach i po szutrze. Jest to pewna alternatywna dla tych, ktorzy nie do konca sie spelniaja jezdzac po ciezkim lesnym terenie blocie piachu i ostrych zjazdach z korzeniami, ale tez nie kreci ich jazda tylko i wylacznie po asfalcie do czego sluzy kolarzowka. Ten rower ktory Ci zaproponował sprzedawca jak dla mnie mija sie z celem, jezeli nie wykluczasz zjazdu z szosy;)
krisaz Napisano 21 Lipca 2011 Autor Napisano 21 Lipca 2011 Nie jest to rower szosowy to się zgodzę, ale wszystkie Crossy z założenia mają służyć jezdzie głownie po asfalcie, po ubitych sciezkach i po szutrze. Jest to pewna alternatywna dla tych, ktorzy nie do konca sie spelniaja jezdzac po ciezkim lesnym terenie blocie piachu i ostrych zjazdach z korzeniami, ale tez nie kreci ich jazda tylko i wylacznie po asfalcie do czego sluzy kolarzowka. Ten rower ktory Ci zaproponował sprzedawca jak dla mnie mija sie z celem, jezeli nie wykluczasz zjazdu z szosy;) na pewno głownie będzie szosa, ale jakieś szutry tez się będą zdarzać. W takim razie przemyśle jeszcze szybko sprawę i wybiorę pomiędzy Nature a Neosem, choć bardziej skłaniam się ku temu drugiemu, miałem wrażenie że lepiej się na nim czułem chociaż muszę się jeszcze przymierzyć do Nature w rozmiarze 50.
Rulez Napisano 21 Lipca 2011 Napisano 21 Lipca 2011 A co powiesz na temat Cube Nature, rzeczywiście nie nadaje się na szosę? Oczywiście, że się nadaje, lekko toczące się opony, stosunkowo lekki, ma przełożenia szosowe, niektóre crossy mają korby z przełożeniami MTB i taką korbę ma Neos, więc Cube bardziej nadaje się na szosę. Jeśli uznasz, że bardziej pasuje Ci pozycja na Neosie, powinieneś zmienić korbę ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.