Skocz do zawartości

[łańcuch] różnica z kasetą 8 i 9


MarcinN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Słyszałem gdzieś, że kaseta na 8 i na 9 przełożeń jest tej samej szerokości i przez to trzeba do 9-rzędowej mieć "chudszy" łańcuch co może wiązać się z gorszą wytrzymałością, czy to prawda?

Napisano

Też się nad tym zastanawiałem. Patrząc z punktu fizyki i mechaniki to wychodzi że łańcuch 9 biegowy jest mniej wytrzymały gdyż rozkład działających sił następuje na mniejszej powierzchni. Jak to jednak przedstawia się w praktyce to nie wiem.

Jednak trzymam się tego co mówi fizyka i mechanika i na 9 napęd nigdy się nie przesiądę. 8 biegów jest dla mnie jak najbardziej wystarczające :P

Napisano

Tez sie nie przesiade na 9. Ale patrzac na to po fizycznemu to jezeli jest wezszy jest mniejsze ramie siły na sworznie (niepomylilem nazwy ?) ? moze nawet jest i wytrzymalszy ..? Z reszta to sa takie małe róznice że mysle że jakiegoś dużego skoku wytrzymałości nie ma .. poza tym z tego co ja widzialem to lancuch urywa sie na tych bocznych blaszkach a one chyba ciensze nie są ? chyba ze sie myle..

Napisano

To chyba nie ma sensu - a 10-rzędowe łańcuchy w grupach szosowych???

 

Ja to widzę tak - skoro producenci wprowadzili grupy 9-rzędowe, to widocznie bariera materiałowa i technologiczna odnośnie trwałości tak wąskich elementów została przekroczona. Nie trafia do mnie argument trwałość przemawiający za 8-rzędówkami, nie na darmo to 9-rzędowe grupy są prestiżowe, za nimi idą badania, nowe rozwiązania i materiały.

Napisano

Nietwierdze ze 8 jest wytrzymalsza. Ale mnie niepotrzebne jest te 9 biegów. Niedosc ze wysztsko wieeele drozsze jest to jeszce ciezsze :wink: a ze nie jestem bogaty to nie stac mnie nawet na to .. :P

Napisano

W moim wypadku 9 biegów to podstawa, łańcuch jest równie wytrzymały jak tan do kaset 8 rzędowych.

 

Co do wagi to czy ja wiem, dużych różnic nie ma w przypadku kaset XTR jest to np tylko 8g, a w XT jakieś 47g. Dużej tragedii nie ma a jak że może przydać się ten 9 bieg:-).

Napisano

 

Co do wagi to czy ja wiem, dużych różnic nie ma w przypadku kaset XTR jest to np tylko 8g, a w XT jakieś 47g.

 

Dokładnie. A do tego należy doliczyć odpowiedni łańcuch - te na 8 są cięższe...

Napisano

Dużej tragedii nie ma a jak że może przydać się ten 9 bieg:-).

Z tego co wiem to skrajne zebatki sa zwykle takie same tylko pomiedzy nimi jest takie masło maślane.. :D Każdy jeździ na tym co lubi :]

 

Piszecie o XTR itp. powiedzialem że wsyzstko jest drozsze. Patrzac teraz kaseta kosztująca np. 65zł jest wagowo zblizona do tej za 300 czy ile.. ale to juz szczegół .. :)

Napisano

Z tego co wiem to skrajne zebatki sa zwykle takie same tylko pomiedzy nimi jest takie masło maślane.. :D Każdy jeździ na tym co lubi :]

 

Chyba raczej nie, właśnie zerkałem na allegro i np. 8-rzędowa ma 11-30, a 9-rzędowa 11-32/34.

Wydaje mi się, że wprowadzanie kaset 9-rzędowej nie miałoby sensu gdyby skrajne zębatki były takie same jak w 8-rzędowej. Sam używam 8 i są naprawdę nieduże różnice między kolejnymi zębatkami, jak by były jeszcze mniejsze to już chyba do trekingu:P.

Pozdrawiam

Napisano

11-32/34 tez mozna kupic 8. Bynajmniej ja alivio moglem kupic 30 lub 32 ale kupilem 30. A wiem ze jeszce facet mi zachwalal jakas ze ma 34 ale to nizsza klasa ;) mialem na mysli z tym masłem maslanym że np miedzy 7 a 6 w Alivio bedzie np 3 zabki roznicy a w dziewiatce bedą tylko 2 zabki roznicy..

Napisano

Ja rozumiem o co Ci chodzi, ale moim zdaniem tak nie jest:), albo jest tak jak obaj mówimy, czyli, że można dostać i takie i takie kasety.

Pozdro :wink:

Napisano
albo jest tak jak obaj mówimy, czyli, że można dostać i takie i takie kasety

Kasety 11-30, 11-32, 11-34 dostaniemy zarówno przy napędach 8 jak i 9 biegowych

 

A co do prędkości osiąganych na napędach 8 i 9 biegowych to są one takie same.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...