MarcinN Napisano 14 Stycznia 2006 Napisano 14 Stycznia 2006 Słyszałem gdzieś, że kaseta na 8 i na 9 przełożeń jest tej samej szerokości i przez to trzeba do 9-rzędowej mieć "chudszy" łańcuch co może wiązać się z gorszą wytrzymałością, czy to prawda?
jo_jacek Napisano 14 Stycznia 2006 Napisano 14 Stycznia 2006 Że węższy to prawda ale czy mnniej wytrzymały ? tutaj bym sie sprzeczał..
sebekfireman Napisano 14 Stycznia 2006 Napisano 14 Stycznia 2006 Też się nad tym zastanawiałem. Patrząc z punktu fizyki i mechaniki to wychodzi że łańcuch 9 biegowy jest mniej wytrzymały gdyż rozkład działających sił następuje na mniejszej powierzchni. Jak to jednak przedstawia się w praktyce to nie wiem. Jednak trzymam się tego co mówi fizyka i mechanika i na 9 napęd nigdy się nie przesiądę. 8 biegów jest dla mnie jak najbardziej wystarczające
jo_jacek Napisano 14 Stycznia 2006 Napisano 14 Stycznia 2006 Tez sie nie przesiade na 9. Ale patrzac na to po fizycznemu to jezeli jest wezszy jest mniejsze ramie siły na sworznie (niepomylilem nazwy ?) ? moze nawet jest i wytrzymalszy ..? Z reszta to sa takie małe róznice że mysle że jakiegoś dużego skoku wytrzymałości nie ma .. poza tym z tego co ja widzialem to lancuch urywa sie na tych bocznych blaszkach a one chyba ciensze nie są ? chyba ze sie myle..
von Lauenberg Napisano 14 Stycznia 2006 Napisano 14 Stycznia 2006 To chyba nie ma sensu - a 10-rzędowe łańcuchy w grupach szosowych??? Ja to widzę tak - skoro producenci wprowadzili grupy 9-rzędowe, to widocznie bariera materiałowa i technologiczna odnośnie trwałości tak wąskich elementów została przekroczona. Nie trafia do mnie argument trwałość przemawiający za 8-rzędówkami, nie na darmo to 9-rzędowe grupy są prestiżowe, za nimi idą badania, nowe rozwiązania i materiały.
jo_jacek Napisano 14 Stycznia 2006 Napisano 14 Stycznia 2006 Nietwierdze ze 8 jest wytrzymalsza. Ale mnie niepotrzebne jest te 9 biegów. Niedosc ze wysztsko wieeele drozsze jest to jeszce ciezsze :wink: a ze nie jestem bogaty to nie stac mnie nawet na to ..
Rezpekt Napisano 15 Stycznia 2006 Napisano 15 Stycznia 2006 W moim wypadku 9 biegów to podstawa, łańcuch jest równie wytrzymały jak tan do kaset 8 rzędowych. Co do wagi to czy ja wiem, dużych różnic nie ma w przypadku kaset XTR jest to np tylko 8g, a w XT jakieś 47g. Dużej tragedii nie ma a jak że może przydać się ten 9 bieg:-).
skrzynia Napisano 15 Stycznia 2006 Napisano 15 Stycznia 2006 Co do wagi to czy ja wiem, dużych różnic nie ma w przypadku kaset XTR jest to np tylko 8g, a w XT jakieś 47g. Dokładnie. A do tego należy doliczyć odpowiedni łańcuch - te na 8 są cięższe...
jo_jacek Napisano 15 Stycznia 2006 Napisano 15 Stycznia 2006 Dużej tragedii nie ma a jak że może przydać się ten 9 bieg:-). Z tego co wiem to skrajne zebatki sa zwykle takie same tylko pomiedzy nimi jest takie masło maślane.. Każdy jeździ na tym co lubi :] Piszecie o XTR itp. powiedzialem że wsyzstko jest drozsze. Patrzac teraz kaseta kosztująca np. 65zł jest wagowo zblizona do tej za 300 czy ile.. ale to juz szczegół ..
MarcinN Napisano 15 Stycznia 2006 Autor Napisano 15 Stycznia 2006 Z tego co wiem to skrajne zebatki sa zwykle takie same tylko pomiedzy nimi jest takie masło maślane.. Każdy jeździ na tym co lubi :] Chyba raczej nie, właśnie zerkałem na allegro i np. 8-rzędowa ma 11-30, a 9-rzędowa 11-32/34. Wydaje mi się, że wprowadzanie kaset 9-rzędowej nie miałoby sensu gdyby skrajne zębatki były takie same jak w 8-rzędowej. Sam używam 8 i są naprawdę nieduże różnice między kolejnymi zębatkami, jak by były jeszcze mniejsze to już chyba do trekingu:P. Pozdrawiam
jo_jacek Napisano 15 Stycznia 2006 Napisano 15 Stycznia 2006 11-32/34 tez mozna kupic 8. Bynajmniej ja alivio moglem kupic 30 lub 32 ale kupilem 30. A wiem ze jeszce facet mi zachwalal jakas ze ma 34 ale to nizsza klasa mialem na mysli z tym masłem maslanym że np miedzy 7 a 6 w Alivio bedzie np 3 zabki roznicy a w dziewiatce bedą tylko 2 zabki roznicy..
MarcinN Napisano 15 Stycznia 2006 Autor Napisano 15 Stycznia 2006 Ja rozumiem o co Ci chodzi, ale moim zdaniem tak nie jest:), albo jest tak jak obaj mówimy, czyli, że można dostać i takie i takie kasety. Pozdro :wink:
dzik86 Napisano 15 Stycznia 2006 Napisano 15 Stycznia 2006 Duza(albo raczej jaka) jest roznica w osiaganej predkosci pomiedzy napedem 8 i 9 kasetowym?
Gość Gość Napisano 15 Stycznia 2006 Napisano 15 Stycznia 2006 albo jest tak jak obaj mówimy, czyli, że można dostać i takie i takie kasety Kasety 11-30, 11-32, 11-34 dostaniemy zarówno przy napędach 8 jak i 9 biegowych A co do prędkości osiąganych na napędach 8 i 9 biegowych to są one takie same.
MarcinN Napisano 16 Stycznia 2006 Autor Napisano 16 Stycznia 2006 No właśnie brakowało nam autorytetu - dzięx Pozdrower :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.