Skocz do zawartości

[korba] i suport do XC


niezniszczalny

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

ma teraz korbę acera na kwadrat ale jest dla mnie stanowczo za miękka

moją jazdę można zaliczyć między XC a ENDURO

szukam korby i suportu mocnego i sztywnego (nigdy więcej na kwadrat :icon_wink: )

co do korb nie mam doświadczenia dlatego zwracam się do Was o pomoc [jeśli to ważne to mam napęd na 8r]

---czy mogę założyć korbę 48/36/26 ? z korbą i suportem chciałbym zmieścić się w 350- góra 400zł

 

ps- w wyszukiwarce takie tematy są nieaktualne

Napisano

wybierając większy blat liczyłem na większą prędkość ale jeśli polecacie 44-32-22 to mi też pasuje

 

na tego slx wpadłem i był moim faworytem ale wolałem się zapytać

jak komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy to piszcie :icon_wink:

Napisano

Jeżeli byś chciał to mam korbę slx i suport z przebiegiem 1500km do sprzedania, więcej info na pw. ;)

 

Sent from my HTC Magic using Tapatalk

Napisano

SLX jest lepsze od Deore, w końcu to wyższa grupa. Przede wszystkim jest lżejsze.

 

Wyższa grupa, rzeczywiście argument nie do obalenia. Zapewne te 100 gram będzie czół czuł za każdym depnięciem na pedały :laugh:

Napisano

Te 100g bez utraty wytrzymałości, to w praktyce właśnie główna różnica między tymi korbami.

 

W każdym razie, zysk wagowy jest duży, jak za takie pieniądze, a wiadomo, że im lżejszy rower, tym łatwiej go rozpędzić. Jeśli komuś na tym zależy, to kupuje SLX, nie Deore.

Napisano

kosa23 - powiedziałeś to czego ja nie zdążyłem

dokładnie o to mi chodzi - rower jest stosunkowo nowy ale powoli zaczynam zmieniać części

ta moja korba acera mnie wkurza dlatego postanowiłem szybko się za nią zabrać- zdecydowałem się właśnie na SLXa więc temat można zamknąć

Napisano

To po co pytasz jak lepiej wiesz?? Oczekiwałeś tylko potwierdzenia co do dokonanego wcześniej wyboru SLX?? Na pewno będziesz jak twierdzi kosa23 szybciej się rozpędzał więc życzę miłego i trwałego użytkowania :icon_mrgreen:

 

A w temacie narzekania w kierunku mocowania na kwadrat to pasuje takie przysłowie "złej tanecznicy przeszkadza i rąbek u spódnicy" :whistling:

Napisano

tu 100g tam 50g - dojdziemy do 1kg potem 2kg - owocuje to chyba na plus :icon_question: przecież o to chodzi

- chyba że ja tu czegoś nie rozumiem :confused:

przed napisaniem tematu trochę poszukałem i widziałem tego SLX i DEORE ale temat był po to by ktoś mnie utwierdził w wyborze lub skierował w inną stronę

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli nie masz oporów przed łożyskami zewnętrznymi (tyle za co i przeciw) to bierz SLX-a.

W zasadzie tylko Beskid stanął okoniem więc potwierdziłeś to co chciałeś.

Napisano

tu 100g tam 50g - dojdziemy do 1kg potem 2kg - owocuje to chyba na plus :icon_question: przecież o to chodzi

- chyba że ja tu czegoś nie rozumiem :confused:

przed napisaniem tematu trochę poszukałem i widziałem tego SLX i DEORE ale temat był po to by ktoś mnie utwierdził w wyborze lub skierował w inną stronę

 

da rade usunąć tego posta bo niechcący dodałem drugi raz

Napisano

Jeżeli nie masz oporów przed łożyskami zewnętrznymi (tyle za co i przeciw) to bierz SLX-a.

W zasadzie tylko Beskid stanął okoniem więc potwierdziłeś to co chciałeś.

 

Nigdzie nie napisałem, że SLX to zły wybór.

Napisano

Ja również, podobnie jak Beskid, nie uważam że _w każdym przypadku_ warto dołożyć te 160zł (jakby nie patrzeć ~75% więcej) to korby slxa.

Tutaj aktualny wątek, do poczytania i przemyślenia klik

Napisano

SLX jest lepsze od Deore, w końcu to wyższa grupa. Przede wszystkim jest lżejsze.

 

Można się tylko zastanawiać co jest bardziej opłacalne. Ja zdecydowanie wybrałbym SLX.

 

Tu trochę taniej SLX 44-32-22 9sp

 

 

 

Powodzenia w życiu z takim myśleniem... pewnie nigdy w życiu nie jeździłeś/dotykałeś tych korb, a wysnuwasz takie opinie. Moim zdaniem na obecną chwilę nie opłaca się dopłacać do SLX dla tych ok. 100g. SLX od Deore nie różni się w praktyce ABSOLUTNIE niczym oprócz wagi/wyglądu(prestiżu) ale te argumenty mnie nie przekonują, na etapie "ulepszania" roweru 160 zł to jest można powiedzieć sporo (np. manetka XT).

 

 

 

Pytanie do autora: Co rozumiesz przez Enduro? Blat 48 i enduro ma taki sens jak zamontowanie siodła na żyrafie i wymienianie żarówek w latarniach.....

 

 

 

 

Pojawiło się stwierdzenie w tym temacie stwierdzenie że "im lżej tym lepiej". Bez komentarza.

Napisano

Przeczytałem kilka twoich ostatnich postów i dlatego odpuszczę sobie dyskusję z tobą o tym "co byś mógł lub wolał". Nie wiem jak innych, ale mnie to niekoniecznie obchodzi.

 

A już żeby było precyzyjnie - SLX i Deore różnią się nie tylko wagą.

Napisano

SLX:

-Puste ramiona

-Największa koronka aluminiowa

-Średnia koronka stalowo-kompozytowa

-Najmniejsza koronka stalowa

 

Deore:

-Największa koronka aluminiowa

-Średnia koronka stalowa

-Najmniejsza koronka stalowa

 

Różnią się oczywiście też wyglądem. Jest jeszcze jakaś różnica o której nie wspomniałem?

Napisano

Slx to swietna korba i pozatym ma pare roznic miedzy deore... w wrzeczyswistosci widzialem nowa deore i nowa slx i slx do tego wyglada tak ze szczena opada.. ma puste ramiona, kornki lzejsze i jest lzejsze

 

ale wielkiej rozniby nie ma..tyle ze slx jest ladniejszy ale deore wcale nie brzydka ;P

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...