Skocz do zawartości

[dętka] 29er


Wloczymysl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jestem posiadaczem roweru aGang Gangsta 7.29 2010:

c_big8390131.jpg

 

Problem z nim polega na tym, że mam go dopiero od świąt, a dętkę musiałem wymienić już z 7 razy co przy fakcie, że jeżdżę stosunkowo mało jest przykre... po każdej gumie rower leży w piwnicy 2 tyg. aż nie znajdę czasu na to by go zawlec do warsztatu więc ratio ilości awarii do czasu jazdy przedstawia się jeszcze gorzej; nigdy nie lubiłem się sam babrać ze sprzętem ale teraz chcę to zmienić, zbyt drogo mi wychodzą te naprawy przy których nie chcą mi nic doradzić; nie wiem dlaczego dętki pękają mi tak często, traktuję ten rower tak samo jak holendra którego miałem poprzednio (dziurawe drogi + krawężniki), a sporawuje się gorzej...

 

Pytania:

1. w jakie dętki ("niezniszczalne") zainwestować?

2. jakie inne środki ochrony zastosować? np. widziałem jakieś gumowe paski na obręcze, maści...

3. jak mocno powinienem pompować koła?

4. jakieś inne tips&tricks, np. odnośnie jazdy?

 

Generalnie: jestem zdesperowany. ;)

Napisano

Witam,

 

pozdrawiam Szczecin, własnie stamtąd wróciłem

 

1. Kup dętki lepsze niż Ci montują może (jakieś "markowe"), powinieneś się zmieścic w 20 PLN za dętkę, pamiętaj, że powinna byc przynajmniej do 2.0 (na innym topicu zadałem takie pytanie odnosnie kół 26" :P) a nie do wąskich (rozdymana dętka jest mniej trwała)

2. Kup talk (lub poproś o trochę, z siłowni, czy coś) i teraz:

a) umyj opone od wewnątrz i sprawdź czy nie ma ostrych wbitych elementów, czy czegoś twardego jak kamyk, czy coś.

B) wysusz

c) naprawdę wysusz :)

d) posyp talkiem na całej wewnętrznej stronie

e) załóż opone i dętkę (jak umiesz, jak nie - sprawdź samouczka tu na forum) i napompuj do połowy ciśnienia, które chcesz mieć (liczmy, że Twój

max to 3 atm, napompuj do 1.5) i poodbijaj od ziemi (obracając co jakiś czas)

f) napompuj do żądanego ciśnienia i załóż

------

jeśli dalej nie będzie lepiej - zmień opony, bo może są dupnie wykonane i trą dętkę

miłej zabawy - enjoy! :)

 

M

Napisano

W konia cie robią w tym warsztacie i tyle.

Czy to zawsze te same koło ma kapcia?

 

Albo masz coś w oponie, a ten co to wymienia nie sprawdza opony, albo montują ci za małą dętkę, np 28x1,25-1,75, a ty masz opony 28x2,1

taka dętka cie interesuje http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_detka-mtb-28-all-CONTINENTAL__P_53189581-53010001__PZTA_1__PD_53010642.html

 

Wymiana dętki to najprostsza operacja przy rowerze! Ja ostatnio miałem kapcia w jakieś 2 lata temu, robię 6k na sezon.

Napisano

A może przebijasz te dętki na wspomnianych krawężnikach/dziurach, jeśli szybko najedziesz to dętka przytnie się między oponą a obręczą. Jeśli to jest powód, zwiększ ciśnienie w kołach na takie, żeby dobicie nie było możliwe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...