Wloczymysl Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 Jestem posiadaczem roweru aGang Gangsta 7.29 2010: Problem z nim polega na tym, że mam go dopiero od świąt, a dętkę musiałem wymienić już z 7 razy co przy fakcie, że jeżdżę stosunkowo mało jest przykre... po każdej gumie rower leży w piwnicy 2 tyg. aż nie znajdę czasu na to by go zawlec do warsztatu więc ratio ilości awarii do czasu jazdy przedstawia się jeszcze gorzej; nigdy nie lubiłem się sam babrać ze sprzętem ale teraz chcę to zmienić, zbyt drogo mi wychodzą te naprawy przy których nie chcą mi nic doradzić; nie wiem dlaczego dętki pękają mi tak często, traktuję ten rower tak samo jak holendra którego miałem poprzednio (dziurawe drogi + krawężniki), a sporawuje się gorzej... Pytania: 1. w jakie dętki ("niezniszczalne") zainwestować? 2. jakie inne środki ochrony zastosować? np. widziałem jakieś gumowe paski na obręcze, maści... 3. jak mocno powinienem pompować koła? 4. jakieś inne tips&tricks, np. odnośnie jazdy? Generalnie: jestem zdesperowany.
xoar Napisano 14 Lipca 2011 Napisano 14 Lipca 2011 Witam, pozdrawiam Szczecin, własnie stamtąd wróciłem 1. Kup dętki lepsze niż Ci montują może (jakieś "markowe"), powinieneś się zmieścic w 20 PLN za dętkę, pamiętaj, że powinna byc przynajmniej do 2.0 (na innym topicu zadałem takie pytanie odnosnie kół 26" ) a nie do wąskich (rozdymana dętka jest mniej trwała) 2. Kup talk (lub poproś o trochę, z siłowni, czy coś) i teraz: a) umyj opone od wewnątrz i sprawdź czy nie ma ostrych wbitych elementów, czy czegoś twardego jak kamyk, czy coś. wysusz c) naprawdę wysusz d) posyp talkiem na całej wewnętrznej stronie e) załóż opone i dętkę (jak umiesz, jak nie - sprawdź samouczka tu na forum) i napompuj do połowy ciśnienia, które chcesz mieć (liczmy, że Twój max to 3 atm, napompuj do 1.5) i poodbijaj od ziemi (obracając co jakiś czas) f) napompuj do żądanego ciśnienia i załóż ------ jeśli dalej nie będzie lepiej - zmień opony, bo może są dupnie wykonane i trą dętkę miłej zabawy - enjoy! M
Jordan29 Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 W konia cie robią w tym warsztacie i tyle. Czy to zawsze te same koło ma kapcia? Albo masz coś w oponie, a ten co to wymienia nie sprawdza opony, albo montują ci za małą dętkę, np 28x1,25-1,75, a ty masz opony 28x2,1 taka dętka cie interesuje http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_detka-mtb-28-all-CONTINENTAL__P_53189581-53010001__PZTA_1__PD_53010642.html Wymiana dętki to najprostsza operacja przy rowerze! Ja ostatnio miałem kapcia w jakieś 2 lata temu, robię 6k na sezon.
tiomek Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 A może przebijasz te dętki na wspomnianych krawężnikach/dziurach, jeśli szybko najedziesz to dętka przytnie się między oponą a obręczą. Jeśli to jest powód, zwiększ ciśnienie w kołach na takie, żeby dobicie nie było możliwe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.